Η πώληση του Cakewalk,
του υπερπολυτελούς σούπερ-γιοτ μήκους 86 μέτρων, δεν είναι καθόλου
εύκολη. Το εντυπωσιακό σκάφος με τα έξι καταστρώματα, το πιάνο Steinway
&
Sons και τα μπάνια από ιταλικό μάρμαρο, έχει πωλητήριο εδώ και τρία χρόνια. Σε μία προσπάθεια να βρουν αγοραστές, οι ιδιοκτήτες του παραμέρισαν την υπερηφάνειά τους και στο Yacht Show του Μονακό έριξαν την τιμή του στα 119 εκατομμύρια ευρώ, κατά ένα πέμπτο λιγότερα από αυτά που ζητούσαν το 2011.
Sons και τα μπάνια από ιταλικό μάρμαρο, έχει πωλητήριο εδώ και τρία χρόνια. Σε μία προσπάθεια να βρουν αγοραστές, οι ιδιοκτήτες του παραμέρισαν την υπερηφάνειά τους και στο Yacht Show του Μονακό έριξαν την τιμή του στα 119 εκατομμύρια ευρώ, κατά ένα πέμπτο λιγότερα από αυτά που ζητούσαν το 2011.
“Η αγορά κινείται ξανά”, λέει στο Bloomberg Jonathan Beckett, CEO
της μεσιτικής σκαφών, Burgess. “Αρκετοί έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον”.
Μετά την πτώση της ζήτησης, που ακολούθησε τη χρηματοοικονομική κρίση
του 2008, η αγορά των mega-yaght, που απευθύνεται κυρίως στους
πλουσιότερους ανθρώπους στον πλανήτη, δείχνει σημάδια βελτίωσης, όπως
επισήμαναν ναυπηγοί και brokers στο ετήσιο show, που διεξάγεται στη
γαλλική Ριβιέρα.
Τη μείωση των παραγγελιών για την κατασκευή νέων γιοτ ακολούθησε μία
περίοδος υποχώρησης των τιμών ενώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις των
μεταχειρισμένων και μεσαίου μεγέθους μοντέλων. Η νέα τιμή πώλησης του
Cakewalk αποδεικνύει ότι ούτε τα κορυφαία σκάφη της αγοράς γλίτωσαν
την...αναπροσαρμογή.
Ωστόσο, το κλίμα φαίνεται ότι έχει αντιστραφεί, καθώς τα ναυπηγεία δέχονται νέες παραγγελίες για την κατασκευή τεράστιων γιοτ και οι τιμές αρχίζουν και πάλι να παίρνουν την ανηφόρα.
“Η αμερικανική αγορά επιστρέφει”, λέει στο πρακτορείο ο Robert
Moran, πρόεδρος και ιδρυτής της Moran Yacht & Ship, που έχει την
έδρα της στη Φλόριντα. “Ηταν πολύ ήρεμα για λίγο επειδή δεν ήταν
πολιτικώς ορθό να διαθέτεις ένα γιοτ. Ωστόσο, αυτοί οι τύποι
επέστρεψαν”.
Αυτό το μήνα, ο ίδιος έκλεισε μία συμφωνία για την πώληση ενός σούπερ-γιοτ, μήκους 112 μέτρων, ένα project με την κωδική ονομασία Palo Alto. Το σκάφος θα ναυπηγηθεί από την Lurssen Werft GmbH και θα διαθέτει μεταξύ άλλων, δύο ελικοδρόμια, μία πισίνα 12 μέτρων κι ένα υποβρύχιο. Το deal επισφραγίζει μία χρονιά-ρεκόρ όσον αφορά στις πωλήσεις για την Moran Yaght & Ship.
Εννοείται ότι το όνομα του αγοραστή κρατείται μυστικό, όπως προτάσσουν οι άγραφοι νόμοι της βιομηχανίας των γιοτ. Ωστόσο, όταν οι διάσημοι δισεκατομμυριούχοι οργώνουν τις θάλασσες με τα χλιδάτα σκάφη τους, όπως ο συνιδρυτής της Microsoft Paul Allen με το 126 μέτρων Octopus και ο ιδρυτής της Oracle Larry Ellison με το 138 μέτρων Rising Sun, τίποτα δεν μένει κρυπτό υπό τον ήλιον.
Ο αριθμός των σούπερ- γιοτ, που πωλήθηκαν, αυξήθηκαν κατά 35% το
πρώτο εξάμηνο του 2014 σε σχέση με την ίδια αντίστοιχη περίοδο πέρυσι,
σύμφωνα με στοιχεία της Camper & Nicholsons International. Σε όρους
δολαρίου, η αύξηση ήταν 29% στα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πέρυσι, υπογράφθηκαν 159 παραγγελίες για καινούργια γιοτ έναντι 152 τον προηγούμενο χρόνο και 141 το 2011, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.
Ωστόσο, όσον αφορά στα "μεγαθήρια", οι ναυπηγοί παραμένουν επιφυλακτικοί όσον αφοράσ στην ανάκαμψη τους λόγω της πολιτικής αναταραχής στη Ρωσία και τη Μέση Ανατολή, από όπου προέρχονται οι ιδιοκτήτες των μεγαλύτερων και ακριβότερων σκαφών στον κόσμο.
Πηγή: newmoney.gr
Ωστόσο, το κλίμα φαίνεται ότι έχει αντιστραφεί, καθώς τα ναυπηγεία δέχονται νέες παραγγελίες για την κατασκευή τεράστιων γιοτ και οι τιμές αρχίζουν και πάλι να παίρνουν την ανηφόρα.
Αυτό το μήνα, ο ίδιος έκλεισε μία συμφωνία για την πώληση ενός σούπερ-γιοτ, μήκους 112 μέτρων, ένα project με την κωδική ονομασία Palo Alto. Το σκάφος θα ναυπηγηθεί από την Lurssen Werft GmbH και θα διαθέτει μεταξύ άλλων, δύο ελικοδρόμια, μία πισίνα 12 μέτρων κι ένα υποβρύχιο. Το deal επισφραγίζει μία χρονιά-ρεκόρ όσον αφορά στις πωλήσεις για την Moran Yaght & Ship.
Εννοείται ότι το όνομα του αγοραστή κρατείται μυστικό, όπως προτάσσουν οι άγραφοι νόμοι της βιομηχανίας των γιοτ. Ωστόσο, όταν οι διάσημοι δισεκατομμυριούχοι οργώνουν τις θάλασσες με τα χλιδάτα σκάφη τους, όπως ο συνιδρυτής της Microsoft Paul Allen με το 126 μέτρων Octopus και ο ιδρυτής της Oracle Larry Ellison με το 138 μέτρων Rising Sun, τίποτα δεν μένει κρυπτό υπό τον ήλιον.
Πέρυσι, υπογράφθηκαν 159 παραγγελίες για καινούργια γιοτ έναντι 152 τον προηγούμενο χρόνο και 141 το 2011, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.
Ωστόσο, όσον αφορά στα "μεγαθήρια", οι ναυπηγοί παραμένουν επιφυλακτικοί όσον αφοράσ στην ανάκαμψη τους λόγω της πολιτικής αναταραχής στη Ρωσία και τη Μέση Ανατολή, από όπου προέρχονται οι ιδιοκτήτες των μεγαλύτερων και ακριβότερων σκαφών στον κόσμο.
Πηγή: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου