Κάθε φορά που περνάτε το κατώφλι ενός αεροσκάφους, γνωρίζετε εκ των
υστέρων ότι η ζωή σας εξαρτάται από έναν άγνωστο. Αν και το κόκπιτ ίσως
να φαντάζει ως ένα... ιερό, το τι συμβαίνει σε αυτό το μικροσκοπικό
κέντρο εντολών γίνεται πάντα με γνώμονα την ασφάλεια σας.
Αλλά-πάντα υπάρχει ένα αλλά-, υπάρχει σημαντικός λόγος που οι δραστηριότητες που συμβαίνουν σε ένα κόκπιτ δεν μεταδίδονται στα μικρόφωνα για κοινή λήψη.
Ίσως γιατί οι επιβάτες θα τρομοκρατούνταν.... Ιδού μερικές τέτοιες αλήθειες όπως τις αναφέρει το New York Post:
«Πετάμε στα τυφλά»
Αν είχατε τη δυνατότητα να επισκεφθείτε το πιλοτήριο κατά τη διάρκεια μιας πτήσης την ημέρα, τότε μάλλον θα δείτε ένα μεγάλο μέρος του παρμπρίζ καλυμμένο. Οι πιλότοι χρησιμοποιούν ό, τι βρεθεί στο χέρι τους - έγγραφα, χάρτες κλπ - για να εμποδίσουν τις ακτίνες του ήλιου. .
Παρόλο που αυτό μπορεί να είναι τρομακτικό που οι πιλότοι πετούν στα «τυφλά» , να είστε σίγουροι ότι όλα τα αεροπλάνα είναι εξοπλισμένα με TCAS, δηλαδή ένα σύστημα αποφυγής συγκρούσεων.
«Παίρνουμε έναν υπνάκο»
Δεν είναι νόμιμο, αλλά νόμιμο ή όχι, ο ύπνος είναι αναγκαίος. Στις μεγάλες νυχτερινές πτήσεις, ο καλύτερος τρόπος για να μην κοιμηθούν ταυτόχρονα οι δυο πιλότοι, είναι να το αναλαμβάνουν εκ περιτροπής, απολαμβάνοντας δηλαδή έναν δεκαπεντάλεπτο υπνάκο για να ξεγελάσουν την υπνηλία τους. Αν και παράνομο για τους αμερικανούς πιλότους, στο Ηνωμένο Βασίλειο επιτρέπονται.
«Δεν μπορούμε να αποφύγουμε τις αναταράξεις»
Όταν το αεροπλάνο αρχίζει να ταρακουνιέται, έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί ο πιλότος απλά δεν κατευθύνει το αεροσκάφος αλλού; Αν και ο πιλότος θα προσπαθήσει πάντα να σας δώσει την ομαλότερη δυνατή διαδρομή, οι αναταράξεις του αέρα (CAT), δεν μπορούν να προβλεφθούν με αρκετή ακρίβεια. Η μόνη αξιόπιστη προειδοποίηση προέρχεται από τους πιλότους που έχουν μπροστά τους και έκαναν την ίδια διαδρομή.
Αν ένας πιλότος που προπορεύεται αναφέρει αναταράξεις, ο δικός σας πιλότος θα προσπαθήσει να τις αποφύγει. Δεν βοηθά να πάει αριστερά ή δεξιά, να στρίψει δηλαδή το αεροσκάφος. Η παράκαμψη των αναταράξεων δεν λειτουργεί, γιατί αυτό θα σήμαινε ότι θα έπρεπε να καλύψει μεγάλη απόσταση εκτός πορείας.
Αλλά-πάντα υπάρχει ένα αλλά-, υπάρχει σημαντικός λόγος που οι δραστηριότητες που συμβαίνουν σε ένα κόκπιτ δεν μεταδίδονται στα μικρόφωνα για κοινή λήψη.
Ίσως γιατί οι επιβάτες θα τρομοκρατούνταν.... Ιδού μερικές τέτοιες αλήθειες όπως τις αναφέρει το New York Post:
«Πετάμε στα τυφλά»
Αν είχατε τη δυνατότητα να επισκεφθείτε το πιλοτήριο κατά τη διάρκεια μιας πτήσης την ημέρα, τότε μάλλον θα δείτε ένα μεγάλο μέρος του παρμπρίζ καλυμμένο. Οι πιλότοι χρησιμοποιούν ό, τι βρεθεί στο χέρι τους - έγγραφα, χάρτες κλπ - για να εμποδίσουν τις ακτίνες του ήλιου. .
Παρόλο που αυτό μπορεί να είναι τρομακτικό που οι πιλότοι πετούν στα «τυφλά» , να είστε σίγουροι ότι όλα τα αεροπλάνα είναι εξοπλισμένα με TCAS, δηλαδή ένα σύστημα αποφυγής συγκρούσεων.
«Παίρνουμε έναν υπνάκο»
Δεν είναι νόμιμο, αλλά νόμιμο ή όχι, ο ύπνος είναι αναγκαίος. Στις μεγάλες νυχτερινές πτήσεις, ο καλύτερος τρόπος για να μην κοιμηθούν ταυτόχρονα οι δυο πιλότοι, είναι να το αναλαμβάνουν εκ περιτροπής, απολαμβάνοντας δηλαδή έναν δεκαπεντάλεπτο υπνάκο για να ξεγελάσουν την υπνηλία τους. Αν και παράνομο για τους αμερικανούς πιλότους, στο Ηνωμένο Βασίλειο επιτρέπονται.
«Δεν μπορούμε να αποφύγουμε τις αναταράξεις»
Όταν το αεροπλάνο αρχίζει να ταρακουνιέται, έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί ο πιλότος απλά δεν κατευθύνει το αεροσκάφος αλλού; Αν και ο πιλότος θα προσπαθήσει πάντα να σας δώσει την ομαλότερη δυνατή διαδρομή, οι αναταράξεις του αέρα (CAT), δεν μπορούν να προβλεφθούν με αρκετή ακρίβεια. Η μόνη αξιόπιστη προειδοποίηση προέρχεται από τους πιλότους που έχουν μπροστά τους και έκαναν την ίδια διαδρομή.
Αν ένας πιλότος που προπορεύεται αναφέρει αναταράξεις, ο δικός σας πιλότος θα προσπαθήσει να τις αποφύγει. Δεν βοηθά να πάει αριστερά ή δεξιά, να στρίψει δηλαδή το αεροσκάφος. Η παράκαμψη των αναταράξεων δεν λειτουργεί, γιατί αυτό θα σήμαινε ότι θα έπρεπε να καλύψει μεγάλη απόσταση εκτός πορείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου