- Οι επαναλαμβανόμενες μη σύννομες πρακτικές στο Δήμο Σπάτων – Αρτέμιδος, με συμμετοχή δημοτικών συμβούλων σε συνεδριάσεις που αφορούν τους ίδιους ή συγγενείς τους, προφανώς έχουν ήδη παράγει «ΑΚΥΡΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ»
- Η συγκάλυψη τέτοιων φαινομένων και η εμμονή των υπαιτίων υποδηλώνει εκτός των άλλων και τεράστιο έλλειμμα Δημοκρατίας
Παρουσίαση από Ο.Π.Α.Σ.
«Σύμβουλος που έλαβε μέρος στη συνεδρίαση (ενώ είχε κώλυμα) διαπράττει σοβαρή παράβαση καθήκοντος και τιμωρείται…….», λέει ο νόμος, όμως στην Ελλάδα οι νόμοι εφαρμόζονται πλημμελώς και κατά το δοκούν.
Ενδεχομένως κάποιοι δημοτικοί σύμβουλοι Σπάτων – Αρτέμιδος να μην έχουν κατανοήσει τη σοβαρότητα των διατάξεων του άρθρου 99 του Ν. 3463/2006, που αναφέρονται στο «Κώλυμα συμμετοχής» των δημοτικών συμβούλων στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και των εν γένει συλλογικών οργάνων του Δήμου, αν και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβαίνει στην εξεταζόμενη περίπτωση όταν πρόκειται για μορφωμένους – πτυχιούχους συμβούλους, που εν πάση περιπτώσει οι ίδιοι δεν ανέχονται να τους καταλογίζεται η οποιαδήποτε άγνοια.
Ως γνωστό οι νέες ρυθμίσεις δεν περιορίζουν το κώλυμα συμμετοχής μόνο στο υλικό συμφέρον (όπως αυτό ορίζετο στο άρθρο 99 του Προεδρικού Διατάγματος 410/1995) αλλά και στο ηθικό συμφέρον (Διοικ. Δίκαιο Δαγτόγλου, Ε’ έκδ. σελ. 554-556)
Ως γνωστό οι νέες ρυθμίσεις δεν περιορίζουν το κώλυμα συμμετοχής μόνο στο υλικό συμφέρον (όπως αυτό ορίζετο στο άρθρο 99 του Προεδρικού Διατάγματος 410/1995) αλλά και στο ηθικό συμφέρον (Διοικ. Δίκαιο Δαγτόγλου, Ε’ έκδ. σελ. 554-556)
Ο ΝΟΜΟΣ
Ειδικότερα οι ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 99 του Ν. 3463/06 (ΚΔΚ) προβλέπουν:«1. Δημοτικός σύμβουλος δεν μπορεί να μετάσχει στη συζήτηση ενός θέματος ή στην κατάρτιση αποφάσεως του δημοτικού συμβουλίου ή να συμμετέχει σε γνωμοδοτικά συλλογικά όργανα, τα οποία γνωμοδοτούν για θέμα που θα εισαχθεί στο δημοτικό συμβούλιο, εφόσον ο ίδιος ή συγγενής του έως το δεύτερο βαθμό εξ αίματος ή εξ αγχιστείας έχει υλικό ή ηθικό συμφέρον. 2. Απόφαση που έχει ληφθεί κατά παράβαση της διάταξης αυτής είναι άκυρη. Ο σύμβουλος που έλαβε μέρος στη συνεδρίαση διαπράττει σοβαρή παράβαση καθήκοντος και τιμωρείται με την ποινή της αργίας, σύμφωνα με τα άρθρα 142 και 143».
Η ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ Σ.τ.Ε ΚΑΙ ΤΟΥ Ν.Σ.Κ.
Επί του θέματος και επ’ αφορμή διάφορων γεγονότων - περιστατικών που έχουν συμβεί σε επίπεδο δημοτικών συμβουλίων και γνωμοδοτικών Επιτροπών διαφόρων Δήμων της χώρας, τόσο το Συμβούλιο της Επικρατείας – Σ.τ.Ε (Ως ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο), όσο και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ), έχουν επί του θέματος αρμοδίως αποφανθεί.
Ειδικότερα το Ν.Σ.Κ, στηριζόμενο και στη νομολογία του ανώτατου δικαστηρίου (τις αποφάσεις του οποίου άλλωστε αναφέρει), έχει γνωμοδοτήσει (επί ισχύος του άρθρου 99 του ΠΔ 410/95) σχετικά και επ’ αφορμή εγγράφου ερωτήματος της πρώην (κρατικής) Περιφέρειας Αττικής, εκδίδοντας την υπ’ αριθ. 247/2003 Γνωμοδότηση, η οποία αναφέρει τα ακόλουθα:
Ι. ...,ΙΙ.α. «1. Ένας (Δημοτ) - κοινοτικός σύμβουλος δεν μπορεί να πάρει μέρος στη συζήτηση ενός θέματος ή στην κατάρτιση μιας αποφάσεως του (Δημοτ) κοινοτικού συμβουλίου αν ο ίδιος ή συγγενής του έως το δεύτερο βαθμό εξ αίματος ή εξ αγχιστείας έχει υλικό συμφέρον.
2. Απόφαση που έχει ληφθεί κατά παράβαση της διάταξης αυτής είναι άκυρη. Ο σύμβουλος που έλαβε μέρος στη συνεδρίαση μπορεί να τεθεί σε αργία και σε περίπτωση υποτροπής μπορεί να τιμωρηθεί με την ποινή της έκπτωσης
3. Αν δεν σχηματίζεται απαρτία εξαιτίας των συμβούλων που έχουν δηλώσει κώλυμα ο πρόεδρος της κοινότητας (ή του Δ.Σ) καλεί ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη σύμφωνα με τη σειρά της εκλογής τους. Τα πρόσωπα που καλούνται δίνουν τον όρκο που ορίζει το άρθρα 88»
Η ανωτέρω διάταξη, κατά ρητή πρόβλεψη του άρθρου 119 του ίδιου Κώδικα εφαρμόζεται και για τους δημοτικούς συμβούλους
β Είναι προφανές ότι με την ανωτέρω διάταξη ο νομοθέτης απέβλεψε στη διασφάλιση αμερόληπτης και αντικειμενικής κρίσης των συλλογικών οργάνων των ΟΤΑ, δια της καθίδρυσης κωλύματος συμμετοχής συμβούλου σε συνεδρίαση όταν, κατά τις διακρίσεις της ίδιας ρύθμισης, ο ίδιος η συγγενείς του έχουν υλικό συμφέρον (πρβλ ΣτΕ 171, 1213/67 ΝοΒ 15 σελ 1200)
Από την ίδια διάταξη προκύπτει, ότι με ποινή ακυρότητας της λαμβανομένης αποφάσεως του δημοτικού ή κοιν. συμβουλίου, αποκλείεται η συμμετοχή δημοτικού ή κοινοτικού συμβούλου στη συζήτηση θέματος ή κατάρτιση αποφάσεως του συμβουλίου, αν ο ίδιος ή συγγενής αυτού, μέχρι δεύτερου βαθμού εξ αίματος ή αγχιστείας, ήτοι, ο σύζυγος, ο πατέρας, η μητέρα, οι αδελφοί, τα τέκνα, και οι γαμπροί σε αδελφές ή θυγατέρες έχει υλικόν συμφέρον (ΣτΕ 34, 1863, 2031/1977 και 2587/1975, 625/1979, 94 και 745/1982), ακόμη και αν αποδειχθεί ότι δεν εμερολήπτησε (ΣτΕ 2817/1975).
Το υλικό συμφέρον του δημοτικού συμβούλου πρέπει να είναι οικονομικό, άμεσο και προσωπικό ή και χρηματικό και όχι συλλογικό, δηλαδή να μην αφορά ορισμένη τάξη ή κατηγορία ατόμων (ΣΤΕ 218, 239 και 930/1937, ΕΤΑ 73 και 66911938). Ως υλικό συμφέρον του δημοτικού ή κοιν. συμβούλου ή συγγενούς αυτού, νοείται αυτό που προκύπτει άμεσα ή έμμεσα από την πράξη του δημοτικού ή κοιν. Συμβουλίου (ΣτΕ 1863/1977).
Η ακυρότητα των λαμβανομένων αποφάσεων απαγγέλεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, είτε αυτεπαγγέλτως, είτε ευθύς ως λάβει γνώση κατόπιν αίτησης κάθε δημότη (ΣτΕ 217/1932).
γ. Ο δημοτικός ή κοινοτικός σύμβουλος ακόμη και αν προσκληθεί νόμιμα, εφόσον συντρέχει, κατά την προπαρατεθείσα διάταξη, κώλυμα, οφείλει να δηλώσει τούτο, δοθέντος, ότι ακυρότητα της συνεδρίασης συντρέχει ακόμη και αν καταρτίσθηκε πλειοψηφία με τη ψήφο των λοιπών συμβούλων (ΣτΕ 217, 223, 516/1 933).
δ. Περαιτέρω κατά τη ρητή πρόβλεψη της ίδιας διάταξης ο σύμβουλος που έλαβε μέρος στη συνεδρίαση μπορεί να τεθεί σε αργία και σε περίπτωση υποτροπής μπορεί να τιμωρηθεί με την ποινή της έκπτωσης, μετά κίνηση της σχετικής πειθαρχικής διαδικασίας (κλήση σε απολογία και τήρηση διαδικασίας άρθρων 184 185 και 186 ΔΚΚ, από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας (πρβλ. και ΣτΕ 1197/1934).
ΙΙΙ. α. Κρίσιμο παρίσταται το ζήτημα, εάν στην έννοια της προμνημονευθείσης διάταξης του άρθρου 99 Δ.Κ.Κ. εμπεριέχονται και η πρόταση ή η διατύπωση γνώμης εκ μέρους του δημοτικού συμβουλίου
β. Η γραμματική ερμηνεία της παραγράφου 1 αυτής δεν φαίνεται να το αποκλείει, εφόσον δεν περιορίζεται στη λήψη απόφασης («κατάρτιση απόφασης») η οποία έχει εκτελεστό χαρακτήρα αλλά περιλαμβάνει διαζευτικώς και τη συζήτηση οιουδήποτε θέματος
Είναι βεβαίως αληθές, ότι η επόμενη παράγραφός 2, η οποία αναφέρεται στην ακυρότητα της συνεδρίασης συνυφαίνεται με τη λήψη απόφασης. Παρά ταύτα, όμως, οι κυρώσεις εναντίον των δημοτικών συμβούλων συμπλέκοντα με μόνη τη συμμετοχή στην οικεία συνεδρίαση. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη γνώμη μου, δεν αναιρείται ο κανόνας που καθιδρύεται με την παράγραφο 1 και ο οποίος, όπως προεκτέθηκε, περιλαμβάνει τη συζήτηση οιουδήποτε θέματος και ως εκ τούτου καταλαμβάνει και την περίπτωση διατύπωσης γνώμης ή πρότασης (πρβλ. ΣτΕ 186311977).
Περαιτέρω η νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας δέχεται, ότι προκείμενης τροποποιήσεως του σχεδίου πόλεως η σχετική διαδικασία τελειούται, μέν, δια της εκδόσεως του σχετικού διατάγματος, για το κύρος όμως αυτού, είναι αναγκαίο να προηγηθούν και άλλες προπαρασκευαστικές πράξεις μεταξύ των οποίων και η γνωμοδότηση του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου (βλ ΣτΕ 2817/1975 και 94/1982).
Κατά την προπαρατεθείσα νομολογία στο ρυθμιστικό πεδίο της διάταξης του άρθρου 99 του ΔΚΚ εμπίπτει και η κατά τα ανωτέρω παροχή γνώμης ή διατύπωση σχετικής πρότασης από το δημοτικό συμβούλιο.
γ. Στην προκείμενη, όμως περίπτωση, αναφορικά με τις απειλούμενες κυρώσεις απαιτείται, κατά τη γνώμη μου, υλικό συμφέρον του δημοτικού συμβούλου ή συγγενούς αυτού υπό την έννοια, ότι τούτο θα πρέπει να προκύπτει αμέσως ή εμμέσως από τη διατύπωση γνώμης ή πρότασης εφόσον αυτή τελικώς υιοθετηθεί από το ασκούν την αποφασιστική αρμοδιότητα όργανο.
IV. α. Κατ’ ακολουθία των προεκτεθέντων έχω τη γνώμη, ότι και η διατύπωση πρότασης από το δημοτικό συμβούλιο. στο πλαίσιο καθορισμού χρήσεων γης, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 99 του Δ.Κ.Κ
β Περαιτέρω η συνδρομή συγκεκριμένων πραγματικών περιστατικών, από τα οποία προκύπτει η ύπαρξη ή όχι άμεσου ή έμμεσου υλικού συμφέροντος δημοτικών συμβούλων που μετείχαν στην κρίσιμη συνεδρίαση ή συγγενών αυτών, αναφορικά με τις συνέπειες που προβλέπονται στην παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου (99 ΔΚΚ), ανήκει στην κυρίαρχη εκτίμηση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.
Η «ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ» ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΠΑΤΩΝ – ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ
Με βάση τα ισχύοντα δια του άρθρου 99 του Ν. 3463/06 και τα παραπάνω τεκμηριωμένα στοιχεία (Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ και αποφάσεις του Σ.τ.Ε) προκύπτει κατ’ αρχήν ότι υπάρχει ζήτημα απευθείας (Δια νόμου) ακυρότητας των υπ’ αριθ. 87/2012, 180/2012, 205/2012, 255/2012 και 09/2013 (;) αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Σπάτων – Αρτέμιδος.
Για κάποιες από αυτές είχαν αρμοδίως υποβληθεί από τον ΟΠΑΣ, Ειδικές Διοικητικές Προσφυγές στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής (αρμόδια υπηρεσία για τον έλεγχο νομιμότητας των ΟΤΑ και τον αυτεπάγγελτο έλεγχο), η οποία όμως (απέφυγε) προκλητικά και δεν μπήκε στην ουσία των υποθέσεων και απορρίπτοντας για τυπικούς λόγους τις προσφυγές με το αστήρικτο βέβαια επιχείρημα ότι δήθεν οι προσφεύγοντες δεν είχαν έννομο συμφέρον !!
Πλην όμως η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής είναι προφανώς εκτεθειμένη ως υπηρεσία, αφού ακόμα και αν δεχθούμε ως αληθινό το τυπικό επιχείρημά της περί έλλειψης εννόμου συμφέροντος των προσφευγόντων και την εκ της ελλείψεως αυτής απόρριψη των σχετικών προσφυγών τους, εν τούτοις ουδόλως δικαιολογείται να μην θεωρήσει τις υποβληθείσες προσφυγές ως καταγγελίες και να ενεργήσει τον κατά νόμο αυτεπάγγελτο έλεγχο, που στην περίπτωση αυτή έγγυται στην έρευνα των στοιχείων που της είχαν κατατεθεί και αποδεικνύουν την παραβίαση του άρθρου 99 του Ν. 3463/06.
Ένα καλό παράδειγμα πάταξης του φαινομένου
Και για να μην κουράζουμε με πολλά λόγια παραθέτουμε ένα παράδειγμα ίδιας περίπτωσης (άλλης υπόθεσης) προσφυγής που απερρίφθη μεν για τυπικούς επίσης λόγους από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδος, αλλά η εν λόγω αποκεντρωμένη διοίκηση Θεσσαλίας – Σ.Ε. άσκησε παράλληλα το ελεγκτικό της καθήκον ακυρώνοντας την απόφαση του αναφερόμενου στην υπόθεση δημοτικού οργάνου (Τοπικού Συμβουλίου) διαπιστώνοντας εκ των στοιχείων του φακέλου – καταγγελίας ότι συνέτρεχαν γεγονότα παραβίασης του άρθρου 99 του Ν. 3463/06.
Καλλιόπη Γερακούδη Γενική Γραμ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας– Στερεάς Ελλάδος |
Αυτό (και άλλα πολλά) είναι ένα δείγμα «καλής πρακτικής» στην Δημόσια Διοίκηση που προέρχεται από μια άλλη Αποκεντρωμένη Διοίκηση της χώρας και δείχνει στην πράξη πως έπρεπε να λειτουργεί και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, στα πλαίσια άλλωστε της ισονομίας και της ισοπολιτείας, κατά το Σύνταγμα.
Ιδού λοιπόν το παράδειγμα και η απόδειξη των όσων λέμε στο παρακάτω απόσπασμα της απόφασης της Γενικής Γραμ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδος, κας Καλλιόπης Γερακούδη.
Η Γεν. Γραμ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδος (αρμόδια κατά τον Ν. 3852/10), απέρριψε μεν την ανωτέρω προσφυγή για τυπικούς λόγους, όμως προχώρησε στη διαπίστωση της «αφ΄ εαυτής άκυρης» της προσβαλλόμενης απόφασης ένεκα παράβασης του άρθρου 99 του Ν. 3463/06
Η άλλη … (κακή) όψη της Διοίκησης (με ενθάρρυνση του φαινομένου)
Οι ανωτέρω εμφανιζόμενοι χειρισμοί, με τα στοιχεία εκ του ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ της σχετικής απόφασης (31143/968/5.7.2011) της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδος, αποτελούν την κατά νόμο αντιμετώπιση υπόθεσης που εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 99 του Ν. 3463/06, σε αντίθεση με τις απροκάλυπτες αποφάσεις προφανούς συγκάλυψης, που υπέγραψαν επί όμοιων περιπτώσεων του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος, οι Γενικοί Γραμματείς της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής (ΑΔΑ), και μάλιστα χωρίς έλεγχο (όπως τουλάχιστον φαίνεται).
Αναφερόμαστε στους κ.κ. Η. Λιακόπουλο (πρώην Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής- ΑΔΑ) και τον κ. Δ. Καλογερόπουλο (νυν Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής)
Η. Λιακόπουλος |
Δ. Καλογερόπουλος |
Κατόπιν βέβαια των σχετικών αναφορών του ΟΠΑΣ (αρχικά την με αριθ. πρωτ: 46369/41049/11.10.2012 και μετέπειτα τις 52803/46273/28.11.2012, 4808/4236/24.1.2013, 6470/5711/5.2.2013 στην ΑΔΑ) και επειδή τα πράγματα έχουν πλέον «ονοματεπώνυμο», η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής επανήλθε στο θέμα (βλ. υπ’ αριθ. πρωτ: 48025/42416/26.10.2012 & 52803/46273/27.12,2012) έστω και προσποιούμενη ότι αναζητά στοιχεία, τα οποία όμως έχει ήδη από τον φάκελο των προσφυγών που της είχαν κατατεθεί, οπότε δημοσιεύουμε και αυτά που προκύπτουν από τις με μεγάλη καθυστέρηση και αργούς ρυθμούς διαδικασίες επανεξέτασης κάποιων εκ των εν λόγω υποθέσεων παραβίασης του άρθρου 99 του ΚΔΚ, μαζί με το τελευταίο έγγραφο (αριθ. 4701/25.2.2013) του Υπουργείου Εσωτερικών που κοινοποιείται επίσης στον Όμιλο (ΟΠΑΣ), με το οποίο για μια ακόμα φορά προτρέπεται η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής «για τις ενέργειές της και την ενημέρωση του ενδιαφερόμενου».
- Αλήθεια τι απέγινε; Γιατί ο Δήμαρχος Σ-Α στο υπ’ αριθ. πρωτ: 326/4.1.2013 αργοπορημένο έγγραφό του (με καθυστέρηση απάντησης 69 ημέρες !) λέει ……. άλλα αντί άλλων ……. , τα οποία όμως διευκρινίστηκαν από το με αριθ. πρωτ: 4808/4236/24.1.2013 κατατεθέν στην ΑΔΑ από τον ΟΠΑΣ;
Ελεγχόμενη σύμφωνα με το παραπάνω έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και η συμμετοχή της κας Α. Ραφτοπούλου σε συνεδριάσεις του Δ.Σ. Σπάτων - Αρτέμιδος (ιδίως για την 180/2012 απόφαση …, με την οποία επίσης σχετίζονται και οι επόμενες 205/12 & 255/12) που αφορούσαν οικονομικό συμφέρον συγγενικών της προσώπων α’ βαθμού συγγενείας (ένταξη τιμολογίων επιχείρησής τους στην κατάσταση των προς εξόφληση πιστωτών, μέσω δανείου του Δήμου Σ-Α) - Στο φύλλο: 109/2012 της «ΑΛΗΘΕΙΑΣ» έχουμε αναφερθεί και σε άλλον Δ.Σ.
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΖΗΤΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΛΛΑ …..
Αυτό προκύπτει από τα έγγραφά του προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, το πρώτο εκ των οποίων κοινοποιήθηκε και στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Όμως η ιστορία με τα «κωλύματα συμμετοχής» δημοτικών συμβούλων Σπάτων - Αρτέμιδος σε συγκεκριμένες συνεδριάσεις και για συγκεκριμένα θέματα συζήτησης συνεχίζεται, αν λάβουμε υπόψη και τη «γραμμή ……» που συνδέει τον Κωδικό κτηματογράφησης : 0109039 του Ο.Τ. Δ218 της Π.Ε. 1-4 Σπάτων, με την υπ’ αριθ. 9/2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και τουλάχιστον έναν εξέχοντα δημοτικό σύμβουλο (Επί της διασύνδεσης αυτής όμως θα επανέλθουμε).
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ, κ.Κ.Γκίκας |
Για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, η αναφορές μας σε πρόσωπα που διαφαίνεται ότι έχουν κώλυμα συμμετοχής σε συγκεκριμένες συνεδριάσεις του Δ.Σ. γίνεται επειδή αυτά αναφέρονται στα δημόσια έγγραφα που λόγω του ρεπορτάζ είμαστε αναγκασμένοι να δημοσιεύουμε, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι κατ’ ανάγκη τα βαραίνει κάτι, πριν αυτό κριθεί αρμοδίως. Πάντως, δηλώνουμε προκαταβολικά ότι τιμάμε και σεβόμαστε όλους, όμως σύμφωνα με τον νόμο και τη Γνωμ. ΝΣΚ : 247/03 (§ ΙΙ.β), οι συνέπειες ακυρότητας που προβλέπει το άρθρο 99 του Ν. 3463/06, ισχύουν ακόμη και αν αποδειχθεί ότι ο κατά περίπτωση δημοτικός σύμβουλος δεν εμερολήπτησε (ΣτΕ 2817/1975).
Τέλος, για να προλάβουμε και άλλα «παρατράγουδα» καλό θα είναι κατά την όπως φαίνεται επικείμενη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Σπάτων – Αρτέμιδος για λήψη απόφασης σχετικά με το «Σχέδιο ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΥΔΑΠ, σύμφωνα με το άρθρο 8, παρ. 3 του Ν.2744/99» (προβλέπει την παραχώρηση του δημοτικού δικτύου ύδρευσης Σπάτων – Αρτέμιδος στην ΕΥΔΑΠ ΑΕ), να μη συμμετέχουν οι έχοντες κώλυμα δημοτικοί σύμβουλοι που έχουν ή εικάζεται ότι έχουν ευθύνη για τις επί της υπόθεσης ύδρευσης μη σύννομες ενέργειές τους στο παρελθόν (βλ. δημιουργία του χρέους στην ΕΥΔΑΠ και λίστα ονομάτων που δόθηκε από τον Δήμο στο Ειρηνοδικείο Κρωπίας στις 22.11.2012) ή πρόσφατα ένεκα του από 25.8.2011 προσυμφώνου με την ΕΥΔΑΠ ΑΕ, το οποίο δεν τηρήθηκε, με συνέπειες σε βάρος του Δήμου, χωρίς όπως φαίνεται τη λήψη μέτρων προστασίας των συμφερόντων του (βλέπετε Γνωμ. ΝΣΚ: 247/2003 και ειδικότερα § 3 αυτής).
Είναι σύννομη ενέργεια κ. ΟΠΑΣ να τα παίρνει κάποιος για να καλύπτει σκάνδαλα μεγατόνων πρώην Δημάρχων??
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΠΩΝΥΜΗ ΚΑΙ ΑΝΟΙΚΤΗ Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΟΠΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ «ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ»
Και βέβαια δεν είναι σύννομη η οποιαδήποτε συγκάλυψη, ιδίως όταν πρόκειται για αρμόδιο επί θέματος (σκανδάλου) όργανο (οποιονδήποτε Δήμαρχο ή Δημοτικό Συμβούλιο ή δημοτικούς συμβούλους ή υπαλλήλους, κλπ).
Από τη μεριά μας πάντως ως ΟΠΑΣ έχουμε ενεργήσει κανονικά και κατά νόμο σε κάθε περίπτωση παρατυπίας ή σκανδάλου, στο μέτρο του δυνατού, γιατί όπως γνωρίζετε οι εκάστοτε δημόσιες ή δημοτικές αρχές συνήθως συγκαλύπτουν και δεν χορηγούν, ούτε ανακοινώνουν τα απαραίτητα στοιχεία, που ως γνωστό απαιτούνται για θεμελίωση καταγγελιών. Άλλωστε ο ΟΠΑΣ λόγω εκλογικού συστήματος δεν έχει εκλέξει δημοτικό σύμβουλο (αν και ο εκπρόσωπός του έλαβε το 2010 περισσότερους ψήφους από ήδη εκλεγμένους - μη το ξεχνάμε αυτό)
Από το 2006 έως σήμερα, ο ΟΠΑΣ και οι συνεργάτες του έχουν παρέμβει ενώπιον των αρμοδίων ελεγκτικών και Εισαγγελικών Αρχών και οργάνων, για λόγους νομιμότητας και δημοσίου συμφέροντος, ΕΠΙΣΗΜΑ ΚΑΙ ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΑ (όταν αρμόδια δημοτικά ή και ελεγκτικά όργανα, αλλά και λαλίστατοι δημοτικοί σύμβουλοι παραδόξος έχουν σιωπήσει ή περί άλλων τυρβάζουν).
Ένεκα της αποκαλυπτικής αυτής δράσης του ΟΠΑΣ τόσο ο επικεφαλής όσο και συνεργάτες του έχουν δεχθεί ένα ανηλεή κρυφό και φανερό πόλεμο, σε συνδυασμό με κακόβουλες σε βάρος τους ενέργειες και απειλές (ανώνυμα τηλεφωνήματα, δημόσιες επιθέσεις), οπότε για το λόγο αυτό λαμβάνονται εδώ και καιρό μέτρα προστασίας, ενώ από 29.6.2013 έχει εγγράφως ενημερωθεί και η τοπική αστυνομία.
Για όσους δεν το έχουν ακόμα καταλάβει ΔΕΝ αστειευόμαστε. Πιστεύουμε ότι τίποτα καλό δεν μπορεί να γίνει στις πόλεις μας, αν δεν χτυπηθεί η κακοδιοίκηση, η κακοδιαχείριση και οι πελατειακές σχέσεις στα δημοτικά μας πράγματα.
Επιγραμματικά αναφέρουμε τις παρεμβάσεις του ΟΠΑΣ στα εξής ζητήματα – υποθέσεις:
1. Τις πολλαπλές παρανομίες στην παραλιακή ζώνη της Αρτέμιδος (Αφορούν επιβεβαιωμένες πλέον ενέργειες των πρώην και νυν δημοτικών αρχών) – Σχετικοί φάκελοι έχουν αρμοδίως κατατεθεί και οι υποθέσεις ερευνώνται περαιτέρω (Τελευταία κατάθεση 20.3.2013 – Δείτε δημοσίευσή μας στο από 29.4.2013 φύλλο της εφημ. ΑΛΗΘΕΙΑ και ειδικότερα στη σελ. 31, «Θεματική Ενότητα γ», καθώς και το υπ’ αριθ. πρωτ: ΣΕΕΔΔ/Φ.2Δ/74/6533/31.5.2013 έγγραφο εντολής ελέγχου του ΣΕΕΔΔ που πρωτοκολλήθηκε στον Δήμο Σ-Α στις 6.6.2013)
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΗΝΥΜΑ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Ζητήματα διοίκησης και διαχείρισης πρώην (υπάρχουν σε εκκρεμότητα και καταλογισμοί) και νυν δημοτικών αρχών, όπως στα θέματα λήψης δανείων, του τεράστιου χρέους στην ΕΥΔΑΠ, την απαράδεκτη καθυστέρηση στην είσπραξη ποσών από μεγαλοοφειλέτες, κλπ, κλπ, υποθέσεις που βρίσκονται σε διαδικασία περαιτέρω διερεύνησης, βάσει και του από 6.4.2012 εγγράφου του Υπ. Οικονομικών, αλλά και του από 25.7.2013 εγγράφου – παραγγελίας της Εισαγγελίας Αθηνών [Στα πλαίσια μάλιστα των ως άνω παρεμβάσεων μας, ο ΟΠΑΣ και συνεργάτες του δέχθηκαν (και δέχονται) κακόβουλες επιθέσεις (από τα θιγόμενα συμφέροντα), οι οποίες όμως αντιμετωπίζονται εξίσου τεκμηριωμένα στα πλαίσια του νόμου, όπως για παράδειγμα συνέβη με την ήδη ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΗ ποινική δίωξη κατά (πρώην και νυν) αυτοδιοικητικών στελεχών που αδίκως (κατά τον Εισαγγελέα) στις 10.12.2009 στράφηκαν με μήνυση κατά του εκπροσώπου του ΟΠΑΣ (Χ.Π.) και γι’ αυτό δικάζονται ήδη στις 14.11.2013 στο ακροατήριο του Δ’ Τριμελούς, για «Ψευδή καταμήνυση από κοινού και κατά συρροή και ψευδορκία μάρτυρα»].
3. Για την περίπτωση της σκανδαλώδους υπόθεσης των «Επιχειρηματικών Πάρκων Σπάτων», όπως η ίδια η νυν δημοτική αρχή χαρακτήρισε απευθυνόμενη (για πρώτη φορά) από 30.4.2013 αρμοδίως, όταν ο ΟΠΑΣ είχε ήδη καταθέσει επισήμως και αρμοδίως ειδικότερη καταγγελία στις 29.1.2013 και 20.3.2013 (πολύ ΠΡΙΝ δηλαδή από τη Δημοτική Αρχή) εμφανίζοντας όσα στοιχεία είχε, για την απρόσκοπτη διερεύνηση ΟΛΩΝ των πτυχών της υπόθεσης (Με βάση τις ενέργειες του ΟΠΑΣ από 15.4.2013 εκδόθηκε συγκεκριμένη εντολή ελέγχου). Σημειώνονται εδώ χωρίς επί αυτών των παρατηρήσεων να έχουν εκδοθεί τελικές κρίσεις, ότι το σχετικό επί της υπόθεσης των Ε.Π. Πόρισμα του Δήμου Σ-Α, αναφέρει γενικώς ότι «έχει επέλθει σημαντική οικονομική ζημία στο Δήμο», χωρίς να προσδιορίζει υπευθύνους, υπηρεσίες που ευθύνονται, συγκεκριμένη – με ποσά - καταλογιζόμενη ζημιά, κλπ, όταν είναι φανερό πως όλα αυτά υπάρχουν. Επίσης σημειώνεται ότι η εν λόγω από 21.3.2013 απόφαση του Δ.Σ. περί έγκρισης πορίσματος του Δήμου για την υπόθεση των «Επιχειρηματικών Πάρκων Σπάτων», έχει χαρακτηρισθεί επισήμως από τον Ελεγκτή Νομιμότητας, ως «ΜΗ εκτελεστή πράξη» και αυτό για τους γνωρίζοντες είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού σε καμία περίπτωση η δημοτική αρχή δεν έπρεπε να αφήσει τέτοια κενά στην υπόθεση και επιπλέον δεν έπρεπε να είχε επιτρέψει τη συμμετοχή 5 δημοτικών συμβούλων στη λήψη της σχετικής απόφασης, αφού φαίνεται καθαρά ότι είχαν κώλυμα συμμετοχής, κατά το άρθρο 99 του Ν. 3463/06 και τη Γνωμοδότηση 247/2003 του Νομ. Συμβουλίου του Κράτους, άλλωστε ο Δήμος Σ-Α από 22.8.2013 έχει αρμοδίως και εγκύρως λάβει απάντηση ότι «οι πράξεις εφαρμογής καταλήγουν για έγκριση σε αιρετά όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης», άρα το παρελθόν ακολουθεί …………………. .
4. Για την περίπτωση της σκανδαλώδους υπόθεσης των «Μυκηναϊκών Τάφων Σπάτων», όπως η ίδια η νυν δημοτική αρχή χαρακτήρισε από το 2011, ο ΟΠΑΣ κατέθεσε αρμοδίως, από 28.2.2012 φάκελο με όσα στοιχεία είχε, για προώθηση του σχετικού ελέγχου.
Για όλα τα ανωτέρω βλέπετε επικαιροποιημένη δημοσίευση ενεργειών του ΟΠΑΣ στο φύλλο της εφημ. ΑΛΗΘΕΙΑΣ (29.4.2013 – σελ. 28-31), ενώ καθημερινά τρέχουν οι επί των ελέγχων διαδικασίες, όπως και από προχθεσινό (22.10.2013) έγγραφο δημόσιας αρχής - προς τον ΟΠΑΣ - προκύπτει.
Τέλος, καλούμε κάθε δημότη να συμβάλει στον παραπάνω κοινό αγώνα και να μην αποπροσανατολίζεται από το «σύστημα» των θιγόμενων από τις ενέργειές μας συμφερόντων και «κωλυμάτων»
24.10.2013
Γραμματεία ΟΠΑΣ
Φίλοι του ΟΠΑΣ μην ασχολείστε με ανώνυμα πικρόχολα σχόλια όπως του από 14.4.2013 ώρα 9:25μμ. Ο εν λόγω ανώνυμος είναι φανερό ότι είναι ένας εκ των 5 πρώην και νυν δημοτικών συμβούλων σπάτων - αρτέμιδος. Γι' αυτό τον πονάνε οι αποκαλύψεις σας. Συνεχίσετε μη φοβάστε τίποτα. Είδατε, ήλθε και η "υπηρεσία εσωτερικών υποθέσεων", χθες είχαν άλλη εντολή από Εισαγγελέα, οπότε τα πράγματα προχωρούν έστω και αργά.
ΑπάντησηΔιαγραφή