Κυριακή 30 Ιουνίου 2024

Bugatti Tourbillon: Το ρολόι-θαύμα των 320.000 ευρώ

H νέα Bugatti Tourbillon πήρε το όνομά της από τα ρολόγια. Και τα ρολόγια παίρνουν τη λάμψη τους από την Bugatti. Η αποκάλυψη του νέου hypercar της Bugatti προκάλεσε ρίγη ενθουσιασμού στους φίλους του αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο. Και μία μεγάλη αναστάτωση στην ελίτ των rich and famous του πλανήτη, που ήδη μόλις 250 από αυτούς κάνουν ουρά για να μπουν στη λίστα να την αποκτήσουν όταν θα βγει το 2026. Με κόστος που ξεπερνά τα 3,6 εκατομμύρια ευρώ, η Bugatti Tourbillon είναι το νέο σημείο αναφοράς όχι μόνο για την αυτοκίνηση αλλά και για τα πανάκριβα γκαράζ αυτού του μάταιου κόσμου. Ενα αυτοκίνητο πραγματικό επίτευγμα της τεχνολογίας, αλλά και μαγνήτης της απόλυτης ματαιοδοξίας. Οσοι πάντως δεν καταφέρουν να μπουν σε αυτή την ολιγομελή λίστα, έχουν μία ακόμα ευκαιρία να αποκτήσουν κάτι με την υπογραφή της Bugatti.
Το νέο ρολόι που κατασκευάζει η εταιρεία Jacob & Co είναι εμπνευσμένο από την Tourbillon και σύμφωνα με τις πρώτες ανακοινώσεις θα κοστίζει περισσότερο και από μία Ferrari: ούτε λίγο ούτε πολύ 320.000 ευρώ.




Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη ωρολογοποιία συνεργάζεται με τη Bugatti. Ηδη έχει αρκετά ρολόγια με τη φίρμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ένα εκ των οποίων είχε παρουσιαστεί το 2020 και είχε προκαλέσει τον παγκόσμιο θαυμασμό. Επρόκειτο για το Chiron Tourbillon, ένα εκπληκτικό δημιούργημα υψηλής τέχνης και τεχνικής, το οποίο είχε ως βασικό στοιχείο του την αναπαράσταση ενός κινητήρα W16 που κινούσε την προηγούμενη Bugatti, την Chiron.
Στο νέο ρολόι που παρουσιάστηκε τώρα, η εταιρεία κατασκευής ρολογιών εκτός από το όνομα της νέας Bugatti δανείζεται πολλά στοιχεία από τον σχεδιασμό της (ιδίως τον εκπληκτικό πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου) ενώ αλλάζει τον κινητήρα, ενσωματώνοντας μέσα στην κάσα τo καινούργιο θαύμα της μηχανολογίας, τον V12.

Ο V16 κινητήρας στον καρπό σας
Από τις πρώτες εικόνες που δόθηκαν στην δημοσιότητα, γίνεται άμεσα αντιληπτή η απίστευτη λεπτομέρεια και η υψηλή τεχνική αρτιότητα του συγκεκριμένου ρολογιού. Η θήκη του είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο με διαστάσεις 52 x 44 χιλιοστά. Το πιο χαρακτηριστικό του στοιχείο είναι η αναπαράσταση-μινιατούρα του κινητήρα V16, η οποία μαζί με τους υπόλοιπους δείκτες βρίσκεται κάτω από μία πολύ μεγάλη ενιαία επιφάνεια διαφανούς ζαφειριού. Ο κινητήρας αυτός μάλιστα έχει την δυνατότητα να λειτουργεί όπως και το κανονικό μοτέρ για περίπου 20 δευτερόλεπτα κάθε φορά, φανερώνοντας με κάθε λεπτομέρεια τι συμβαίνει στα εσωτερικά του -απίστευτης τεχνολογίας- μοτέρ.



Στο επάνω μέρος του ρολογιού βρίσκονται συγκεντρωμένες οι ενδείξεις του, οι οποίες προσπαθούν να μιμηθούν τα αντίστοιχα όργανα που υπάρχουν στο αυτοκίνητο. Και έχει πάρα πολλές ιδιαιτερότητες και μοναδικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα ο κεντρικός δείκτης των ωρών δεν ακολουθεί την τυπική βαθμονόμηση των ρολογιών, αλλά ξεκινά από το 0 αντί για το παραδοσιακό 12 και αφού διαγράψει μία πορεία 270 μοιρών καταλήγει στο 11 όπου και κάνει ένα άλμα ξανά προς το μηδέν, προσπαθώντας να μιμηθεί το ταχύμετρο και το στροφόμετρο του αυτοκινήτου. Στα αριστερά υπάρχει ένας μηχανισμός tourbillon με κύκλο 30 δευτερολέπτων, τον ταχύτερο που έχει φτιάξει ποτέ η Jacob & Co, ενώ στα δεξιά υπάρχει ένα ακόμα όργανο -περίπου σαν δείκτης βενζίνης- που όπως και στο αυτοκίνητο δείχνει το υπόλοιπο της ενέργειας που απομένει από το κούρδισμα, τόσο για το ρολόι όσο και για τη λειτουργία του «κινητήρα».


Στο επάνω μέρος του ρολογιού βρίσκονται συγκεντρωμένες οι ενδείξεις του, οι οποίες προσπαθούν να μιμηθούν τα αντίστοιχα όργανα που υπάρχουν στο αυτοκίνητο














Το ρολόι δεν μιμείται μόνο τα όργανα της Bugatti Tourbillion, αλλά έχει και άλλες σχεδιαστικές ομοιότητες του νέο hypercar.




Το ρολόι δεν μιμείται μόνο τα όργανα του αυτοκινήτου, αλλά έχει και άλλες σχεδιαστικές ομοιότητες, όπως το σχήμα της κάσας, τα πλαϊνά που θυμίζουν τις εισαγωγές αέρα του αυτοκινήτου και τα ανοίγματα στο ζαφείρι που θυμίζουν τα πλευρικά παράθυρα της Bugatti. Ο μηχανισμός του ρολογιού JCAM55 της Jacob & Co αποτελείται από 557 μέρη, διαθέτει 74 πολύτιμους λίθους και επιτυγχάνει 21.600 δονήσεις ανά ώρα ενώ το απίστευτο επίπεδο δεξιοτεχνίας και προσοχής στη λεπτομέρεια το καθιστούν ένα από τα υψηλότερα επιτεύγματα της ωρολογοποιίας των ημερών μας. Το ρολόι στερεώνεται στον καρπό με μια αναδιπλούμενη αγκράφα από μαύρο τιτάνιο αεριζόμενο λουράκι από καουτσούκ.

Η σχεδίαση αυτού του ρολογιού ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2022 και πήγαινε παράλληλα με τις εξελίξεις της σχεδίασης του αυτοκινήτου της Bugatti. Για την ολοκλήρωσή του χρειάστηκαν 18 μήνες σκληρής δουλειάς, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στο όραμα και των δύο εταιριών. Ο ιδρυτής της ωρολογοποιίας Jacob Arabo είναι και αυτός φανατικός τελειομανής όπως και ο Ettore Bugatti, κάτι που σημαίνει ότι τίποτα δεν είναι αρκετό αν δεν ξεπερνά αυτό που όλοι οι υπόλοιποι νομίζουν ότι είναι το απώτατο όριο. Αλλωστε όπως είχε πει και ο Ettore Buggati, «αν τα αυτοκίνητά μου συγκρίνονται με κάποιο άλλο, τότε δεν είναι μία πραγματική Bugatti». Το ίδιο συμβαίνει και με την εταιρεία Jacob & Co που με το συγκεκριμένο ρολόι παραδέχεται ότι ξεπέρασε ακόμα και τον εαυτό της, φτιάχνοντας ότι πιο σύνθετο και εξεζητημένο έχει καταφέρει μέχρι σήμερα.

Η αποκλειστικότητα του ρολογιού είναι αντίστοιχη με εκείνη του αυτοκινήτου ενώ υπάρχουν και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Θα κατασκευαστούν δηλαδή μόλις 250 κομμάτια (150 σε αυτή την έκδοση με τιτάνιο) όσοι και οι τυχεροί που θα μπορέσουν να αποκτήσουν κάποια στιγμή την Bugatti Tourbillon. Τουλάχιστον μέχρι να πάρουν «το κλειδί στο χέρι» θα έχουν την ευκαιρία να μετρούν τις ώρες στα Εμιράτα και το Μονακό, κοιτάζοντας αυτό το εκπληκτικό δημιούργημα στο χέρι τους. Τι ωραίοι καιροί να είσαι αφόρητα πλούσιος!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου