Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2023

Πώς θα είναι το project των 244,5 εκατ. ευρώ για το logistics park της HIG στον Ασπρόπυργο

Στη δημιουργία μίας «ενιαίας, πρότυπης, υπερσύγχρονης μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και συνδυασμένων μεταφορών, χερσαίων- θαλάσσιων- σιδηροδρομικών (tri-modal), στην περιοχή Ασπρόπυργου στη Δυτική Αττική» στοχεύει το επενδυτικό σχέδιο των 244,5 εκατ. ευρώ που σκοπεύει να υλοποιήσει η Streem Global Real Estate Developments, συνδεόμενη με τον όμιλο της HIG. Αυτό επισημαίνεται στο επενδυτικό σχέδιο ‘’Hull Logistics Park’’ που έχει αναρτηθεί προς διαβούλευση στο Enterprise Greece, και αφορά μία περιοχή επέμβασης με επιφάνεια 291 στρέμματα, εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου (στην πρώην Ελληνική Χαλυβουργία ΑΕ). Ο σχετικός επενδυτικός φάκελος αίτηση για το έργο κατατέθηκε στην ‘’Enterprise Greece’’ τον περασμένο Δεκέμβριο.

Οπως αναφέρεται σχετικά, ο φορέας επιθυμεί την υπαγωγή του έργου στις διατάξεις του ν. 4864/2021 ως «Στρατηγική Επένδυση 1, περίπτωση αα» και αιτείται το κίνητρο της χωροθέτησης (εκπόνηση Ε.Σ.Χ.Α.Σ.Ε.), του σταθερού φορολογικού συντελεστή και της ταχείας αδειοδότησης. Η επένδυση, κατά την περίοδο λειτουργίας της, αναμένεται να δημιουργήσει 900 νέες θέσεις εργασίας.


Ειδικότερα, ως προς τις επιμέρους λεπτομέρειες του έργου, η έκταση διαχωρίζεται από την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα). Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρα, που θα κατασκευαστεί και χαρακτηρίζεται «ως εξέχουσας σημασίας», δεδομένου ότι θα ενώνει το θαλάσσιο μέτωπο (λιμάνι) με τη σιδηροδρομική γραμμή και όλο το πάρκο.




Η έκταση έχει μέτωπο στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για τη φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης. Επίσης, στα βόρεια, η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο- Νέο Ικόνιο, ήτοι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.



Ειδικότερα, η συνολική επιφάνεια του ακινήτου αντιστοιχεί σε 290.968 τ.μ. και οι κύριοι χώροι και εγκαταστάσεις στα τμήματα του ακινήτου Α και Β αφορούν: 4 αποθήκες συνολικής επιφάνειας 122.690 τ.μ.
Εμπορικά γραφεία συνολικής επιφάνειας 14.000 τ.μ.
2.416 θέσεις στάθμευσης ΙΧ επιφάνειας 60.400 τ.μ.
Λιμένα πρόσδεσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
4 γραφεία αποθηκών συνολικής επιφάνειας 10.700 τ.μ.
Εγκατάσταση φωτοβολταϊκών μονάδων στις οροφές των αποθηκών συνολικής ετήσιας δυναμικότητας 175.200 Mwh
Xώρο φιλοξενίας οδηγών συνολικής επιφάνειας 1.400 τ.μ.
Χώρο εστιατορίου συνολικής επιφάνειας 1.000 τ.μ..

Όπως αναφέρεται σχετικά «ο συνδυασμός αυτός, που δίνει στο προτεινόμενο πάρκο τη δυνατότητα να ενώσει και να εκμεταλλευτεί τα τρία βασικά δίκτυα μεταφορών και περαιτέρω με το αεροδρόμιο, καθιστά εφικτή τη δημιουργία σημαντικών οικονομιών κλίμακας για τις εταιρείες που θα εδράσουν σε αυτό, καθώς και περιβαλλοντικά οφέλη (μείωση εκπομπών CO2, ηχορύπανσης, κατανάλωσης μη-ΑΠΕ, κ.λπ.)».

Σημειωτέον ότι με βάση τα όσα ανέφερε τον περασμένο Ιανουάριο σε σχετική δημοσιογραφική ενημέρωση ο κ. Κωνσταντίνος Μπήτρος, γενικός διευθυντής της Inventio, η οποία εκπροσωπεί τα συμφέροντα και τις επενδύσεις της HIG στην Ελλάδα (σ.σ. ο ίδιος κατέχει παράλληλα και τη θέση του αντιπροέδρου της «ΣΤΡΙΜ Αναπτύξεις Α.Ε.»), το εκτιμώμενο ετήσιο όφελος για την ελληνική οικονομία, από την έναρξη λειτουργίας του πάρκου ανέρχεται σε 70 εκατ. ευρώ. Για το κέντρο, με εκτιμώνενο χρονοδιάγραμμα λειτουργίας έως το 2025) υπάρχει ήδη ζήτηση από μεγάλους ξένους διανομείς που επιθυμούν να αξιοποιήσουν την Ελλάδα ως βάση για την Ευρώπη, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για λειτουργία μονάδας συναρμολόγησης προϊόντων.




Ο τομέας των logistics, που είναι σήμερα κατακερματισμένος είναι μαζί με τα ξενοδοχεία οι δύο κλάδοι αιχμής για το γνωστό επενδυτικό κεφάλαιο που έχει πολυετή παρουσία στην ελληνική αγορά και στοχεύει ειδικά για τον κλάδο των αποθηκευτικών χώρων- μεταφορών στη δημιουργία μιας ενιαίας πλατφόρμας με την ενοποίηση των επενδύσεών της υπό την Streem Global AE (Sea, Truck, Rail End – to- End Mobility), με πλάνο για επέκταση και συνέργειες και προς άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Σημείωση: Οι φωτογραφίες έχουν ληφθεί από το επιχειρηματικό σχέδιο και την Τεχνική Έκθεση που υποβλήθηκαν, μεταξύ άλλων, από τον φορέα- επενδυτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου