Είναι προσέγγιση που αναδεικνύει τη διάθεση της εταιρείας να προσφέρει το κάτι διαφορετικό και αυτό φυσικά μετράει πολύ περισσότερο σε μοντέλα ευρείας παραγωγής –όπως είναι αυτά των BMW και Opel που έχουμε εδώ και λιγότερο στα supercars και τα hypercars, σύγχρονα και παλιότερα.
BMW E36 M3
Αν και από τη συγκεκριμένη γενιά (Ε36) της Μ3, για εμάς εδώ το απόλυτο σχεδιαστικό highlight είναι τα… προσκέφαλα (της GT, «Φαραώ» για τους μυημένους) των καθισμάτων, οι καθρέπτες είναι αυτοί που κάνουν όποιον δει για πρώτη φορά το αυτοκίνητο μπροστά του, να το ξανακοιτάξει με ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως οι καθρέπτες αυτής της Μ3, έχουν γίνει αντικείμενο αντιγραφής ακόμα και ανεξάρτητων εταιρειών κατασκευής αξεσουάρ, με αποτέλεσμα να τους βλέπουμε ακόμα και σε Peugeot 106- Fiat Seicento.
Opel Vectra
Το Vectra δεύτερης γενιάς, όπως και τα πρώτης και τρίτης για να είμαστε ειλικρινείς, δεν είχαν και κάτι το ιδιαίτερο για να τα θυμάται κανείς. Ένα μεσαίο για την εποχή sedan μοντέλο, που έκανε πραγματικά μεγάλη καριέρα ως ταξί, τόσο στην πρωτεύουσα όσο και στην περιφέρεια.
Είναι πραγματικά απορίας άξιο το πώς σε ένα κατά τα λοιπά «κοινό» αυτοκίνητο, η Opel αποφάσισε να κάνει μια «τσαχπινιά» στους καθρέπτες, δίνοντάς τους μιας αίσθηση «σύνδεσης» με τo αμάξωμα σαν να είναι χυτευτοί.
Pagani Huayra (και όχι μόνο)
Σε αντίθεση με τις προαναφερθείσες περιπτώσεις, από τα μοντέλα κατασκευαστών όπως είναι η Pagani, περιμένεις να σε «εκπλήξουν» με την αισθητική προσέγγιση λεπτομερειών όπως είναι οι εξωτερικοί καθρέπτες. Τα έργα τέχνης που παίζουν το ρόλο αυτό στην Huayra, έρχονται ως φυσική συνέπεια της αισθητικής των αντίστοιχων στις εκδόσεις της Zonda.
Όπως έχει παραδεχτεί ο ίδιο ο Horacio Pagani, η έμπνευση για το σχήμα ήταν τα γυναικεία μάτια, ενώ περιττό να πούμε πως είναι κατασκευασμένοι από ανθρακόνημα.
Ferrari Testarossa Monospecchio
Όχι ότι οι καθρέπτες των υπόλοιπων Testarossa είναι λιγότερο cool αλλά στην προκειμένη περίπτωση που ο διπλός βραχίωνας στήριξης έχει μεγαλύτερο μήκος, ανάλογα μεγαλύτερο είναι και το ενδιαφέρον που παρουσιάζει συνολικά η αισθητική του.
Σπάνια περίπτωση είναι επίσης και το ότι αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό, το ότι δηλαδή το αυτοκίνητο έχει μόνο ένα καθρέπτη, έχει γίνει μέρος της ονομασίας του αυτοκινήτου- και ίσως αυτό κάνει τη συγκεκριμένη Ferrari ακόμα πιο cool, αφήνοντας πίσω ακόμα και τον Don Johnson που ήταν πραγματικό είδωλο της εποχής και χάρη σε αυτόν (μέσω του Miami Vice) την είδαμε πρώτη φορά.
Lamborghini Countach LP 400 Periscopica
Σε καμία από τις Lamborghini Countach των πρώτων ετών, η ορατότητα προς τα πίσω δεν ήταν το δυνατό στοιχείο του αυτοκινήτου, ανεξάρτητα του ότι δεν έπαιζε και κανένα ρόλο αυτό στην πραγματικότητα.
Οι Ιταλοί προφανώς για να βγάλουν από πάνω τους την υποχρέωση να έχει και καθρέπτη για οπισθοπορεία το αυτοκίνητο, επέλεξαν αυτή τη μάλλον ανορθόδοξη μέθοδο, με μια «αυλάκωση» στην οροφή να δίνει χώρο για τη ματιά του οδηγού μέσω του κεντρικού καθρέπτη- που ήταν και ο μόνος που διέθετε το αυτοκίνητο. Το σύστημα δεν δούλεψε ποτέ αλλά στο μοντέλο έμεινε ένα «ψαρωτικό» όνομα και σε μας μια ωραία ιστορία.
Ferrari LaFerrari
Η Ferrari δεν έχει ξεχάσει την τέχνη να βάζει ιδιαίτερους καθρέφτες στις ναυαρχίδες της με κινητήρες V12, με τη διαφορά πως εδώ είχε κάθε λόγι να «προσέξει» λίγο παραπάνω το τελικό αποτέλεσμα. Η LaFerrari, προοριζόταν –και το πέτυχε- για το απόλυτο μοντέλο της εταιρείας που παράγει μόνο θρύλους.
Υπό αυτό το πρίσμα και οι καθρέπτες που θα κοσμούσαν τις πόρτες και κατ’ επέκταση, το σύνολο, δεν θα μπορούσαν να είναι κάτι απλό. Είναι μάλλον ό,τι πιο όμορφο έχουμε δει σε καθρέπτη, προφανώς όμως επηρεασμένοι και από τη συνολικά απίστευτη εικόνα του αυτοκινήτου.
Lexus LFA
Τα πάντα στο υπεραυτοκίνητο της Lexus με τον μελωδικότερο V10 της ιστορίας, είναι σχεδιασμένα με μοναδική προσοχή στη λεπτομέρεια. Το σχήμα, το υλικό και η διαμόρφωση της επιφάνειας των καθρεπτών, δεν θα μπορούσαν να εξαιρεθούν.
Αν αναλογιστεί κανείς πως αεροδυναμικά, οι καθρέπτες παίζουν ρόλο στη συνολική επίδοση των μονοθεσίων της F1 και στην περίπτωση του Lexus LFA, τότε καταλαβαίνεις πως αυτό που έχεις μπροστά σου δεν είναι κάτι απλό. Η διαμόρφωση με τα μικρά πτερύγια που «στέλνουν» τον αέρα στις εισαγωγές του κινητήρα, είναι απλά η λεπτομέρεια που δίνει το κάτι παραπάνω στην περιγραφή του καθρέπτη- και εμάς μας κάνει να ονειρευόμαστε.
McLaren Speedtail
Οι κάμερες- καθρέπτες, έχουν έρθει για να μείνουν και τρανή απόδειξη αυτού, είναι το ότι τους βρίσκει κανείς και σε «γήινα» μοντέλα, όπως είναι το Audi Q8 και το Honda e. Η απόδοση όμως της ιδέας από τη McLaren στην περίπτωση της Speedtail, είναι αυτό που θα λέγαμε για την εταιρεία πως «το τερμάτισε».
Για να μην επηρεάζουν ούτε στο ελάχιστο την αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, οι κάμερες που παίζουν το ρόλο των εξωτερικών καθρεπτών στην Speedtail, «μαζεύονται» ηλεκτρικά μέσα στο φτερό και εκτείνονται μόνο όταν ο οδηγός τους χρειάζεται. Είπατε τίποτα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου