Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2022

Riva

Τα γιοτ Riva είναι από τα πιο κομψά και χαρακτηριστικά σκάφη στον κόσμο, συνυφασμένα με το ιταλικό στυλ και την εκλεκτική κομψότητα. Πρόκειται για το διασημότερο παγκοσμίως brand σκαφών, γνωστό περισσότερο για τις εμβληματικές σειρές 100’ Corsaro και τα 110’ Dolcevita και Aquarama που αποτυπώνουν την ιταλική άποψη στο yachting και την καλή ζωή.

Παρά τη φήμη του brand ωστόσο, ελάχιστοι γνωρίζουν την ιστορία πίσω από το ομώνυμο ναυπηγείο όπου κατασκευάζονται τα περίφημα σκάφη εδώ και 180 χρόνια. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει το νέο άλμπουμ της Assouline «Riva Aquarama», μια έκδοση-ύμνος στο συγκεκριμένο μοντέλο και γενικότερα τον θρύλο Riva, που συμπίπτει με τα 60ά γενέθλια του μεγάλου εκδοτικού οίκου.



  Η Μπριζίτ Μπαρντό απολαμβάνει το Σεν Τροπέ πάνω σε ένα Riva, φυσικά (1974)  Στο ναυπηγείο Riva τον προηγούμενο αιώνα, όπου τόνοι κορυφαίας ποιότητας ξυλείας από την κεντρική Αφρική θα μετατραπούν στα περιζήτητα μέχρι σήμερα σκάφη Τα σκαριά ενός Riva απολάμβαναν πάντοτε μια μυθική υπόσταση και αγαπήθηκαν από αστέρες του κινηματογράφου, αρχηγούς κρατών και γαλαζοαίματους. Η Μπριζίτ Μπαρντό, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, ο Γκίντερ Ζακς και η βασιλική οικογένεια του Μονακό, μεταξύ αμέτρητων άλλων προσωπικοτήτων, έχουν απολαύσει μεγαλοπρεπώς θαλάσσιες διαδρομές μέσα στο ιστορικό μοντέλο Aquarama. Ο βασιλιάς Χουσεΐν της Ιορδανίας σάρωσε με το Super Aquarama του τη Σάντα Μαργκερίτα Λιγκούρε.




  Το πρώτο Aquarama κατασκευάστηκε το 1962 και ήταν το πρώτο Riva με διαστάσεις που επέτρεπαν στους επιβαίνοντες να απολαύσουν τον ήλιο ξαπλωμένοι στο deck του  Ο Βενσάν Κασέλ καταφτάνει στις Κάννες Η Ανίτα Εκμπεργκ είχε αγοράσει ένα μόνο για τον εαυτό της, ο Σον Κόνερι απέκτησε το δικό του τρία χρόνια μετά τον τελευταίο του «007» και ο Τζορτζ Κλούνεϊ κρατά την ξεχωριστή του Riva στην έπαυλή του στη λίμνη Κόμο. Από τα περίπου 760 Aquaramas που κατασκευάστηκαν μέχρι σήμερα, υπολογίζεται ότι γύρω στα 650 εξακολουθούν να υπάρχουν, κάτι που απλώς θεριεύει τον θρύλο του αριστοκρατικού σκάφους.



Αλλά περισσότερο από ένα τρόπαιο ή ένα μέσο επίδειξης πλούτου και κοινωνικού στάτους, το Aquarama είναι κάτι που αγαπάς με όλη σου την ψυχή. Οπως χαρακτηριστικά περιγράφουν οι λάτρεις του, «δεν είναι απλώς ένα γιοτ, είναι ένα όνειρο που πραγματοποιείται».

  Ο Τζακ Νίκολσον με το Aquarama του στο Σεν Τροπέ  Η Μπριζίτ Μπαρντό εν πλω με το εμβληματικό σκάφος (1962) Το Aquarama χώρεσε όλη την αισιοδοξία, την ανεμελιά, τον ρομαντισμό και την κομψότητα της Ιταλίας των αρχών της δεκαετίας του ’60 μέσα σε μόλις 8 μέτρα. Είναι αδύνατο να φανταστεί κανείς την κοσμοπολίτικη Κυανή Ακτή, το Κόμο, τη Βενετία και τις νότιες ακτές της Ευρώπης χωρίς την εικόνα ενός Aquarama με τον ήχο των δύο κρις κραφτ μηχανών του να διασχίζει τα νερά με 73 χλμ. την ώρα, καθώς ένα ζευγάρι από σούπερ σταρ με μεγάλα γυαλιά ηλίου και ρούχα με έντονα μοτίβα μεταφέρονται στον προορισμό τους.

Σε αυτό το εξαιρετικό αφιέρωμα της Assuline, ο συγγραφέας Μικαέλ Βερνόν, ειδικός σε θέματα ναυτιλίας και εκδότης πολλών εντύπων για σκάφη, αφηγείται την ιστορία του θρυλικού γιοτ και ζωντανεύει τη γοητεία του μέσα σε 208 σελίδες και 200 φωτογραφίες από τον πολυταξιδεμένο φωτογράφο του «Conde Nast Traveler», Ολιβερ Πίλσερ. Το coffee table book, το οποίο θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο έναντι 920 ευρώ, θα διατεθεί και σε μια πολυτελή συλλεκτική έκδοση σε μια συσκευασία από μαόνι, το οποίο αντιπροσωπεύει την ομορφιά της υπέροχης γάστρας του Aquarama.


  Info: Το λεύκωμα «Riva Aquarama» θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο από τις εκδόσεις Assouline. Προπαραγγελίες στo Assouline.com (920 ευρώ) Η επιτυχία μετά την καταιγίδα

Η Riva ιδρύθηκε το 1842 στη λίμνη Ιζέο, στο Σαρνίκο της Λομβαρδίας μετά από μια ξαφνική καταιγίδα που κατέστρεψε τα πάντα στο πέρασμά της. Τότε ο νεαρός ναυπηγός Πιέτρο Ρίβα έκανε θαύματα, αποκαθιστώντας γρήγορα και χωρίς πολλά έξοδα πολλά από τα πλοία και τις ψαρόβαρκες της περιοχής, κερδίζοντας τον σεβασμό και τον θαυμασμό των ντόπιων. Αμέσως μετά ο Ρίβα ξεκίνησε το ναυπηγείο του, τη Riva.

  Η Τζέιν Φόντα με τον σύζυγό της Ροζέ Βαντίμ στο Σεν Τροπέ (1966)  Ο Κάρλο Ρίβα (μέση), γιος του Σεραφίνο και σχεδιαστής του θρυλικού Aquarama, με την οικογένειά του το 2012 Τα πρώτα σκάφη που κατασκεύασε έγιναν ανάρπαστα στην περιοχή και το ναυπηγείο του απέκτησε πολύ σύντομα την καλύτερη φήμη χάρη στα όμορφα και υψηλής ποιότητας σκάφη του. Το ναυπηγείο του Σαρνίκο συνέχισε να ακμάζει υπό την καθοδήγηση του Ερνέστο Ρίβα, γιου του Πιέτρο, ο οποίος εισήγαγε κινητήρες εσωτερικής καύσης στα σκάφη Riva, ανοίγοντας τον δρόμο για μεταφορικά αλλά και επιβατηγά σκάφη που θα πραγματοποιούσαν κρουαζιέρες στη λίμνη.



  Ο ειδυλλιακός κόσμος της λίμνης Κόμο λες και είναι πλασμένος για τα Riva  O Ζαν-Πολ Μπελμοντό με τη σύζυγό του Ελοντί Κονσταντέν (1965) Μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο η Riva έγινε το brand που γνωρίζουμε σήμερα, όταν ο Σεραφίνο Ρίβα, γιος του Ερνέστο, απογείωσε τα γιοτ μέσω της ηλεκτροκίνησης. Αυτό σηματοδότησε ένα σημείο καμπής στην ιστορία του ναυπηγείου, καθώς η Riva άρχισε να απομακρύνεται από την κατασκευή μεταφορικών και επιβατηγών πλοίων και να επικεντρώνεται στα αγωνιστικά ταχύπλοα.

Η Riva συνέχισε να κατασκευάζει μια σειρά από αγωνιστικά γιοτ μεταξύ των δεκαετιών 1920 και 1930, τα οποία σημείωσαν πολλά ρεκόρ τόσο σε εθνικούς όσο και σε διεθνείς αγώνες, τραβώντας την προσοχή της παγκόσμιας βιομηχανίας σκαφών.

  Ένα Aquarama ακόμα στα σκαριά  Ο Κερκ Ντάγκλας με τη σύζυγό του Αν Μπάιντενς σε μίνι κρουαζιέρα στη Μεσόγειο Σήμερα, 180 χρόνια από την ίδρυσή της, η Riva συνεχίζει να εκπλήσσει κατασκευάζοντας τα πιο αξιοζήλευτα γιοτ. Η αδιάκοπη επιτυχία του ιταλικού ναυπηγείου αποδίδεται σε πολλούς παράγοντες, αλλά πρωτίστως στο πάθος των ανθρώπων του για τη δημιουργία κορυφαίων, κομψών και διαχρονικών σκαφών. Ενα Riva το αναγνωρίζεις αμέσως ανάμεσα στο πλήθος των μιμητών και ανταγωνιστών, αφού κάθε χιλιοστό του αντανακλά τη μακρόχρονη παράδοση, την αυθεντικότητα και την καινοτομία του ιστορικού brand.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου