Πιο γοητευτική, πιο ευφυής, πιο ολοκληρωμένη και για πρώτη φορά με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση στη γκάμα της, η νέα BMW Χ1 συνδυάζει τη σύγχρονη ψηφιακή ταυτότητα με τις παραδοσιακές αξίες της γερμανικής μάρκας. Το compact SUV της BMW σηματοδοτεί για άλλη μια φορά ένα σημαντικό σταθμό στην πορεία της εταιρίας καθώς παράλληλα με τον αισθητικό και τεχνολογικό εκσυγχρονισμό διευρύνει προς τα κάτω και κάνει πιο προσιτή σε μεγαλύτερο κοινό την ηλεκτρική γκάμα της.
Έχοντας σημειώσει 2,7 εκατομμύρια πωλήσεις από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς το 2009 η Χ1 είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στη γκάμα της BMW ως εκπρόσωπος της σε μια από τις πιο εμπορικές κατηγορίες της αγοράς. Η διαδοχή της επομένως ήταν μια δύσκολη αποστολή στην οποία έπρεπε να επιτευχθεί η τεχνολογική και λειτουργική αναβάθμιση που απαιτείται απέναντι σε έναν ισχυρό ανταγωνισμό αλλά μέσα στο πλαίσιο των παραδοσιακών αξιών και των σύγχρονων στόχων της εταιρίας. Τα πρώτα θετικά μηνύματα για το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας έρχονται από την εικόνα της νέας Χ1 που έχει έρθει πιο κοντά στην περισσότερο τετράγωνη λογική ενός κλασσικού SUV. Την ίδια στιγμή ωστόσο έχει αποκτήσει μια ακονισμένη και μυώδη σιλουέτα με τονισμένες ακμές που εκπέμπουν δυναμισμό έχοντας παράλληλα και καλύτερη αεροδυναμική απόδοση από ποτέ (Cd:0,26).
Αυτό που είναι επίσης αντιληπτό με την πρώτη ματιά είναι πως η νέα X1 έχει μεγαλώσει από κάθε άποψη. Το συνολικό μήκος φθάνει πλέον στα 4,5 μέτρα (σχεδόν όσο η Χ3 πρώτης γενιάς) το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 24 χιλιοστά με φαρδύτερα κατά 31 χιλιοστά μετατρόχια ενώ το μεταξόνιο είναι επίσης μεγαλύτερο, κατά 22 χιλιοστά, σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς. Σε χρηστικό επίπεδο το όφελος από τα παραπάνω αποτυπώνεται στην ευρυχωρία του εσωτερικού, ειδικά σε ότι αφορά την άνεση για τους πίσω επιβάτες αλλά και το μέγεθος του χώρου αποσκευών που φθάνει πλέον τα 540 λίτρα. Προαιρετικά μάλιστα προσφέρεται και δυνατότητα – μόνο στις αποκλειστικά θερμικές εκδόσεις – για συρόμενα πίσω καθίσματα με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία χωροταξικής διαμόρφωσης.
Η αίσθηση ευρυχωρίας ενισχύεται περεταίρω από σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα αλλά και η εν γένει μινιμαλιστική αισθητική με επιρροές από την μεγάλη ηλεκτρική iΧ. Η ποιοτική υλοποίηση έχει την premium αύρα των μεγάλων BMW ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η πανοραμική διάταξη BMW Curved Display με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Σαφής δήλωση της στροφής στην ψηφιοποίηση είναι η σχεδόν πλήρη απομάκρυνση των φυσικών διακοπτών μεταξύ των οποίων και ο περιστροφικός διακόπτης iDrive. Η λειτουργική τους αντικατάσταση έχει γίνει μέσω των αναβαθμισμένων δυνατοτήτων που προσφέρει το λειτουργικό BMW Operating System 8.
Το σύστημα φωνητικού ελέγχου έχει αποκτήσει ακόμα πιο διευρυμένες ικανότητες αναγνώρισης εντολών κοινής ομιλίας ενώ η πλοήγηση στο σύστημα πολυμέσων διευκολύνεται από τη δυνατότητα δημιουργίας συντομεύσεων άμεσης πρόσβασης. Η ακρίβεια και η ταχύτητα απόκρισης της κεντρικής οθόνης αφής είναι εξαιρετική, ωστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο μεγάλος όγκος λειτουργιών που είναι πλέον συγκεντρωμένες σε αυτή αλλά και το βάθος που έχουν πολλά μενού αναγκάζουν αναπόφευκτα τον οδηγό να αποσπάσει την προσοχή από το δρόμο για μεγάλο διάστημα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, στοιχείο αναβάθμισης αποτελεί το γεγονός πως από τη βασική κιόλας έκδοση η νέα Χ1 συνοδεύεται από ένα πολύ πλούσιο πακέτο ψηφιακών τεχνολογιών και συστημάτων άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας.
Η νέα Χ1 βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας FAAR που είχε εξελιχθεί εξαρχής με την προοπτική του εξηλεκτρισμού. Έτσι η νέα γενιά του compact SUV της BMW έχει διευρύνει τη γκάμα της με περισσότερες εξηλεκτρισμένες plug-in υβριδικές εκδόσεις αλλά και με την πλήρως ηλεκτρική iX1. Η τελευταία εντάσσεται στο ευρύτερο σχεδιασμό της BMW για τη διάθεση 15 αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2023 και φυσικά διευρύνει τη βάση των ηλεκτρικών BMW καλύπτοντας έτσι το κενό που άφησε η i3.
Η γκάμα θερμικών μοντέλων θα περιλαμβάνει αρχικά δύο βενζινοκίνητες και δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Εισαγωγικές εκδόσεις θα είναι η μπροσθιοκίνητη X1 sDrive18i με τον τρικύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo των 136 PS και η sDrive18d με 2λιτρο diesel κινητήρα 150 PS. Οι μεγαλύτερες τετρακίνητες X1 xDrive23i και X1 xDrive23d συνοδεύονται από αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα 48V με ηλεκτροκινητήρα 19 PS και έχουν απόδοση 218 PS και 211 PS αντίστοιχα . Όλες οι εκδόσεις συνοδεύονται αποκλειστικά από αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα ξεκινήσει η διάθεση της plug-in υβριδικής X1 xDrive25e με 245 PS καθώς και της X1 xDrive30e με 326 PS η οποία μέχρι την έλευση κάποιας έκδοσης M Performance θα είναι και το ταχύτερο μοντέλο της γκάμας με 0-100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα. Οι plug-in υβριδικές Χ1 συνδυάζουν τρικύλινδρο 1.500άρη βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα 5ης γενιάς ενώ η χωρητικότητα της μπαταρίας, που πλέον είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, έχει αυξηθεί στις 14,3 kWh προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως και 92 χιλιόμετρα. Παράλληλα η αναβάθμιση του on-board φορτιστή από τις 3,7 kW στις 7,4 kW επιτρέπει την ταχύτερη φόρτιση της μπαταρίας η οποία πλέον μπορεί να ολοκληρωθεί σε 2,5 ώρες.
Την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης 5ης γενιάς με προηγμένες λύσεις από την κορυφαία i7 – όπως το βελτιωμένο λογισμικό φόρτισης – θα διαθέτει η πλήρως ηλεκτρική iX1 xDrive30. Με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα η μέγιστη απόδοσή της αγγίζει τους 313 ίππους με 494 Nm ροπής σε boost mode (η σταθερή απόδοση είναι 272 PS και 494 Nm) επιτρέποντας το 0-100 χλμ./ ώρα σε 5,7 δεύτερα. Η μπαταρία των 64,7 kWh είναι τοποθετημένη στο πάτωμα ως δομικό στοιχείο του πλαισίου αυξάνοντας περεταίρω την ακαμψία. Η αυτονομία που προσφέρει φθάνει έως και 440 χιλιόμετρα ενώ η φόρτισή της είναι δυνατή με 11 kW ή προαιρετικά με 22 kW σε φορτιστή AC και με 130 kW σε ταχυφορτιστή DC. Έτσι σε φορτιστή AC η πλήρωση της μπαταρίας μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι και σε 3:45 ώρες ενώ σε ταχυφορτιστή DC η φόρτιση 10-80% διαρκεί 29 λεπτά, προσθέτοντας περίπου 120 km αυτονομίας κάθε 10 λεπτά.
Το παραδοσιακό στοιχείο της BMW αποτυπώνεται στην οδηγοκεντρική φιλοσοφία της Χ1. Τα πρώτα θετικά μηνύματα έρχονται από την πολύ καλή θέση οδήγησης με τα εξαιρετικά άνετα καθίσματα νέας σχεδίασης ενώ στην συνέχεια το πικάντικο οδηγικό πρόσημο επιβεβαιώνεται στο δρόμο. Το τιμόνι έχει πολύ καλό ζύγισμα, ακρίβεια και ζωντάνια ενώ τα αμορτισέρ – τα εμπρός με τεχνολογία μεταβλητού βαθμού απόσβεσης ανάλογα με τη διαδρομή τους όπως στη Σειρά 3 – πετυχαίνουν μια εξαιρετική ισορροπία μεταξύ ακρίβειας ελέγχου και άνεσης. Η αυξημένη ακαμψία του πλαισίου και οι εκτεταμένες αναβαθμίσεις στην κινηματική συμπεριφορά της ανάρτησης έχουν τονώσει την δυναμική ακρίβεια και παράλληλα έχουν δώσει στην κύλιση πιο ποιοτικό ύφος. Σε συνδυασμό δε με την βελτίωση της ηχομόνωσης και της αεροδυναμικής η Χ1 έχει αποκτήσει την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.
Εξαιρετικά υψηλή είναι και η πρόσφυση, ακόμα και της προσθιοκίνητης έκδοσης σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ το σύστημα δυναμικού ελέγχου είναι αποτελεσματικό αλλά και διακριτικό, πλαισιώνοντας ιδανικά την σπορτίφ απόχρωση του οδηγικού χαρακτήρα της Χ1. Το στοιχείο της δυναμικής ζωντάνιας διατηρείται αναλλοίωτο και στη iX1 η οποία καταφέρνει να κρύψει το αρκετά μεγαλύτερο βάρος και σίγουρα είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και οδηγικά απολαυστικά ηλεκτρικά SUV.
Όλα τα παραπάνω θετικά στοιχεία από την πρώτη επαφή μας με τη νέα Χ1 συνοδεύονται μάλιστα και από μια αρκετά ενδιαφέρουσα τιμολογιακή τοποθέτηση για τα δεδομένα της premium κατηγορίας και όχι μόνο καθώς η εισαγωγική έκδοση X1 sDrive18i ξεκινά από τις 36.920 ευρώ.
Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2024
(10153)
- ► Δεκεμβρίου (967)
- ► Σεπτεμβρίου (704)
- ► Φεβρουαρίου (837)
- ► Ιανουαρίου (1041)
-
►
2023
(11198)
- ► Δεκεμβρίου (779)
- ► Σεπτεμβρίου (772)
- ► Φεβρουαρίου (1122)
- ► Ιανουαρίου (1018)
-
▼
2022
(11200)
- ► Δεκεμβρίου (731)
-
▼
Σεπτεμβρίου
(896)
- Luciano Pavarotti, James Brown - It's A Man's Man'...
- BMW M2
- Τούρκος αναλυτής: Να απαγορεύσουμε Τούρκους τουρίσ...
- Smart Park: Νέες συμφωνίες με γνωστά ονόματα και b...
- Τούρκος αναλυτής: «Η Ελλάδα εξοπλίζεται για να απο...
- Τζόκερ: Στο Μενίδι και με δελτίο 3 ευρώ ο υπερτυχε...
- Αστυνομικός σκοτώθηκε σε τροχαίο στην Αττική Οδό
- Άσκηση «Αργώ 2022» - Σκύρος: Έλληνες και Γάλλοι κο...
- Όταν οι κάτοικοι των Μεγάρων τρελάθηκαν: Το πρωί ε...
- Tiguan 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
- Formula 1: O Χάμιλτον μιλά για τον ψυχολογικό πόλε...
- Νατάσα Καλογρίδη: Η αλήθεια για την ηλικία της και...
- Άβα Γαλανοπούλου: Το ποσό που πήρε πίσω από τον πρ...
- Ford Focus ST
- Θάνατος 14χρονης στη Λαμία: «Για πάνω από τέσσερις...
- Τρας «βύθισε» τους Συντηρητικούς στο 21% - Οι Εργα...
- Πρέβεζα: Συνελήφθησαν δύο ακόμη μέλη της συμμορίας...
- Πώς η δόκιμη αστυνομικός ειδοποιούσε τη συμμορία τ...
- «Old age» το αίτιο θανάτου της Ελισάβετ -το πιστοπ...
- Τσαβούσογλου: Θα στείλουμε πρόσθετο στρατό στην Κύ...
- Ευλογιά των πιθήκων: Οκτώ νέα κρούσματα στη χώρα τ...
- Πολυτεχνειούπολη: Φωτος ντοκουμέντα από τη δράση τ...
- Nord Stream: Εκρηκτικά με ισχύ ίση 500 κιλών TNT χ...
- Πρίγκιπας Χάρι - Μέγκαν Μαρκλ: Έπιασαν... πάτο στη...
- Reuters: Έρχεται μπλακ άουτ στα δίκτυα κινητής τηλ...
- Κυκλώνας Ίαν: Η νύφη του Ντόναλντ Τραμπ, Λάρα έβγα...
- Πώς η πανδημία έκανε τους ανθρώπους λιγότερο κοινω...
- Τσαβούσογλου: «Ξεχείλισε το ποτήρι» με τη στρατιωτ...
- Η βασίλισσα Μαργαρίτα της Δανίας αφαιρεί τίτλους κ...
- Bossa Nova Covers | Best Jazz And Bossa Nova Cover...
- BMW X1
- ΙΡΟ των 10 δισ. ευρώ – Πώς η δυναστεία των Porsche...
- F1: Ποια μονάδα ισχύος είναι η καλύτερη;
- Nord Stream – CNN: Πριν τις εκρήξεις εθεάθησαν ρωσ...
- Ελβετία: Οι παγετώνες ουδέποτε έλιωναν τόσο γρήγορα
- Πριγκίπισσα Charlene του Μονακό: Το ανδρόγυνο look...
- Renault Scenic e
- Nord Stream: Τέταρτη διαρροή εντόπισαν οι Σουηδοί ...
- Μπήκε σε μαγαζί, έκλεψε τσάντα με κάρτες και πήγε ...
- Twitter: Μεγάλες εταιρίες αποσύρουν τις διαφημίσει...
- ZF εστιάζει στην ευελιξία
- Μακένζι Σκοτ: Η πρώην του Τζεφ Μπέζος πήρε διαζύγι...
- Τύπος στο Tinder βρήκε τρόπο να φλερτάρει ταυτόχρο...
- Άμεση απάντηση Ουάσιγκτον και Αθήνας στον Ερντογάν...
- Ζωγράφου: Υπάρχει κι άλλο θύμα απαγωγής από τη συμ...
- «Είσαι κλειδωμένος!»: Το σήμα που τρέμουν τα Τουρκ...
- Formula 1, Ζαν Τοντ: «Μεγάλος πρωταθλητής ο Λεκλέρ...
- Νικαράγουα απελαύνει την πρεσβύρια της ΕΕ
- Βραζιλία: Τουλάχιστον τρεις νεκροί, 14 τραυματίες,...
- Σκάκι: Σάλος για τα σεξιστικά σχόλια από grandmast...
- Αθήνα και ΗΠΑ απαντούν στο τουρκικό κρεσέντο - Βήμ...
- Αχαΐα: Βρέθηκε και τρίτο εργαστήριο με ρούχα «μαϊμ...
- Κώστας Στεφανής: «Ήμουν συνοδηγός του Τζίγγερ από ...
- Ο αδίστακτος νταβατζής «Σαλονικιός» που χάραζε πρό...
- Έξι μεγάλοι οίκοι «υπέρμαχοι» της κυριαρχίας του δ...
- Ερντογάν προαναγγέλλει ότι θα ενισχύσει την τουρκι...
- Η «γυναίκα γάτα» ποζάρει με υπερβολικό μακιγιάζ στ...
- Τουρκία: Οι τρεις κρατικές τράπεζες διακόπτουν την...
- Γερμανία: Σε λειτουργία θα παραμείνουν δύο πυρηνικ...
- Ναζιστικοί χαιρετισμοί και συνθήματα κατά τη διάρκ...
- Ζωγράφου: «Δεν έχει σχέση με αυτά - Γνώρισε ένα κα...
- «Σαλβίνι παραιτήσου»: Αναταράξεις στη Λέγκα μετά τ...
- Ρωσία: Απειλεί να διακόψει τη ροή αερίου και μέσω ...
- Τουρκάλα συγγραφέας στους New York Times: Το καθεσ...
- Άρπαξαν στηρίγματα γέφυρας βάρους... δύο τόνων από...
- Γαλλική παρέμβαση για τις τουρκικές απειλές: Οι χώ...
- Ζωγράφου: Όπλα, ναρκωτικά, σφαίρες βρέθηκαν στις φ...
- Η Τουρκία ετοιμάζει την επόμενη κίνηση και δεν θα ...
- Από αποθήκη πυρομαχικών του Β΄ ΠΠ οι έξι οβίδες στ...
- Ακάρ: Κακομαθημένο παιδί και κακός γείτονας η Ελλάδα
- Συνελήφθη η Ουκρανή πρόσφυγας μετά τον χωρισμό της...
- Πυροβόλησε τον σκύλο του γείτονά του
- ΑΑΔΕ: Ανάκληση ρωσικής βότκας από το Γενικό Χημείο
- Πυγμάχοι ξυλοκόπησαν 47χρονο που έστελνε μηνύματα ...
- Τούρκοι αναλυτές: «Και εμείς μπορούμε να τους χτυπ...
- Τράπεζα της Αγγλίας αγοράζει όσο-όσο κρατικό χρέος...
- NASA: Η αποστολή Dart και ο ρόλος της Ελλάδας - Πρ...
- Ιταλία: Η κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ ανησυχεί μετά τη νίκη τ...
- Έχω την επιμέλεια του παιδιού από 12 μηνών, λέει η...
- Θρίλερ με το σαμποτάζ στους αγωγούς Nord Stream: Τ...
- Ελίνα Τζένγκο: «Πήρα την ελληνική υπηκοότητα λόγων...
- Κολομβία: Ο πρόεδρος καταδικάζει ρατσιστικό παραλή...
- Εννέα μήνες με αναστολή σε 56χρονο που δυσφήμισε π...
- Ιράν: Γυναίκες καταγγέλλουν την καταστολή της Τεχε...
- Μενίδι: Αυτοκίνητο εμβόλισε μοτοσικλέτα με αστυνομ...
- Nord Stream: Η CIA είχε προειδοποιήσει από το καλο...
- Ζωγράφου: Κουκουλοφόροι ποζάρουν με όπλα και λεφτά...
- Βουλγαρία: Κεραυνοί «χτύπησαν» και σκότωσαν τρεις ...
- Ερντογάν: Σε παράκρουση από το αδιέξοδο παιχνίδι τ...
- Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου: Ο 30χρονος «Έσκο», οι λ...
- Sade 🎧 The Best Songs Of Sade Greatest Hits Full ...
- BMW 3.0 CSL 750.000€
- «Πυρηνική Αποκάλυψη» - Οι πλούσιοι του πλανήτη φτι...
- Ανάκτορα: Ο Χάρι και η Μέγκαν δεν ήθελαν να μείνου...
- Ζωγράφου: Μία δόκιμη αστυφύλακας ανάμεσα στους 22 ...
- Πρίγκιπας Τζορτζ: «Ο μπαμπάς μου θα γίνει βασιλιάς...
- Δένδιας ξεκαθαρίζει: «Όσοι επιδιώκουν να επανασχεδ...
- Ιός Δυτικού Νείλου: Κυκλοφορεί ο ιός σε 12 περιοχές
- Υπόθεση Siemens: Παρέμβαση Ντογιάκου για την παραγ...
- Καζακστάν θα προστατεύσει όσους φεύγουν από τη Ρωσ...
- ► Φεβρουαρίου (960)
- ► Ιανουαρίου (1185)
-
►
2021
(17393)
- ► Δεκεμβρίου (1574)
- ► Σεπτεμβρίου (1499)
- ► Φεβρουαρίου (1454)
- ► Ιανουαρίου (1497)
-
►
2020
(23158)
- ► Δεκεμβρίου (1599)
- ► Σεπτεμβρίου (1967)
- ► Φεβρουαρίου (2081)
- ► Ιανουαρίου (2427)
-
►
2019
(23814)
- ► Δεκεμβρίου (2676)
- ► Σεπτεμβρίου (2114)
- ► Φεβρουαρίου (1615)
- ► Ιανουαρίου (1648)
-
►
2018
(16714)
- ► Δεκεμβρίου (1126)
- ► Σεπτεμβρίου (1200)
- ► Φεβρουαρίου (1946)
- ► Ιανουαρίου (1812)
-
►
2017
(7347)
- ► Δεκεμβρίου (1712)
- ► Σεπτεμβρίου (714)
- ► Φεβρουαρίου (134)
- ► Ιανουαρίου (174)
-
►
2016
(2893)
- ► Δεκεμβρίου (277)
- ► Σεπτεμβρίου (107)
- ► Φεβρουαρίου (375)
- ► Ιανουαρίου (524)
-
►
2015
(10911)
- ► Δεκεμβρίου (256)
- ► Σεπτεμβρίου (273)
- ► Φεβρουαρίου (1965)
- ► Ιανουαρίου (2523)
-
►
2014
(21554)
- ► Δεκεμβρίου (2811)
- ► Σεπτεμβρίου (1799)
- ► Φεβρουαρίου (1354)
- ► Ιανουαρίου (1501)
-
►
2013
(16071)
- ► Δεκεμβρίου (1318)
- ► Σεπτεμβρίου (1328)
- ► Φεβρουαρίου (1328)
- ► Ιανουαρίου (1141)
-
►
2012
(9024)
- ► Δεκεμβρίου (1035)
- ► Σεπτεμβρίου (520)
- ► Φεβρουαρίου (2)
- ► Ιανουαρίου (1)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου