Σε μπαράζ ελέγχων έχουν επιδοθεί τους τελευταίους μήνες τα τελωνεία όλης της χώρας για να διαπιστώσουν αν κάποια εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν εκτελωνιστεί σύμφωνα με τη νομοθεσία ή οι εισαγωγείς τους έχουν παραποιήσει τα έγγραφά τους για να πληρώσουν χαμηλότερους δασμούς.
Ολες οι εισαγωγικές εταιρείες αναγκάζονται να απασχολούν υπαλλήλους τους σε καθημερινή βάση για να διαπιστώσουν αν το μοντέλο που έχει εισαχθεί ως μεταχειρισμένο ανήκει στην υποκατηγορία Q ή W και έπρεπε να ταξινομηθεί με αυξημένο ή μειωμένο συντελεστή Τέλους Ταξινόμησης.
Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως κάποιοι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για να πληρώσουν χαμηλότερους δασμούς δεν δίσταζαν να παραποιήσουν τις άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων ή ακόμη και τα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης με αποτέλεσμα να πραγματοποιούν απάτη ενάντια στο Ελληνικό Δημόσιο.
Ωστόσο οι Τελωνειακές Αρχές μόλις αντιλήφθηκαν τη νέα κομπίνα που πραγματοποιούν κάποιοι επιτήδειοι ξεκίνησαν να ελέγχουν εξονυχιστικά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων από κάποιους συγκεκριμένους εισαγωγείς και διαπίστωσαν ότι πάρα πολλά αυτοκίνητα έχουν εισαχθεί και κυκλοφορούν κανονικά στη χώρα μας χωρίς όμως να έχουν καταβληθεί οι ανάλογοι δασμοί.
Αμέσως οι Αρχές κινητοποιήθηκαν και δόθηκε εντολή δέσμευσης των αυτοκινήτων μέχρις ότου εξοφληθούν οι επιπλέον χρεώσεις με τα ανάλογα πρόστιμα.
Ωστόσο εδώ έχει καταγραφεί και ένα τεράστιο πρόβλημα καθώς οι επιτήδειοι εισαγωγείς για να γλιτώσουν από την τσιμπίδα του νόμου έχουν δελεάσει τους αγοραστές των αυτοκινήτων να φαίνεται ότι τα έχουν εισάγει εκείνοι ώστε να μειώσουν κατά περίπου 200-300 ευρώ την τιμή απόκτησης. Στις περισσότερες περιπτώσεις βέβαια οι αγοραστές έχουν δεχθεί χωρίς όμως να έχουν αναλογιστεί ότι όποια παράβαση διαπιστωθεί από το Τελωνείο θα επιβαρύνει εκείνους και όχι τον επιτήδειο έμπορο εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι ανυποψίαστοι καταναλωτές να πληρώνουν τελικά «χρυσό» το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημά τους και μέχρι να εξοφλήσουν τις επιπλέον χρεώσεις και τα πρόστιμα το όχημα παραμένει δεσμευμένο και δεν μπορεί να μεταβιβαστεί!
Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις κατά τις οποίες ο πρώτος εισαγωγέας που φαίνεται στα χαρτιά του τελωνείου έχει πουλήσει το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα σε κάποιον άλλο καταναλωτή ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με την εισαγωγή. Ωστόσο επειδή το αυτοκίνητο που έχει στην κατοχή του αποτελεί προϊόν λαθρεμπορίας (δεν έχουν πληρωθεί οι ανάλογοι δασμοί) το όχημα δεσμεύεται από τις τελωνειακές Αρχές και αν δεν πληρώσει ο τελευταίος ιδιοκτήτης τις επιπλέον χρεώσεις και τα πρόστιμα το όχημα παραμένει δεσμευμένο και επίσης δεν μπορεί να μεταβιβαστεί!
Όταν λοιπόν κάποιος έμπορος εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σας πει να φαίνεστε εσείς ο «εισαγωγέας» για να γλιτώσετε μερικές εκατοντάδες ευρώ καλό θα είναι να το ξανασκεφτείτε καθώς μπορεί μετά από καιρό να σας δεσμεύσουν το αυτοκίνητο και να μπλέξετε με τα δικαστικά τμήματα των τελωνείων και τελικά την «ευκαιρία» να την πληρώσετε χρυσή!
Ολες οι εισαγωγικές εταιρείες αναγκάζονται να απασχολούν υπαλλήλους τους σε καθημερινή βάση για να διαπιστώσουν αν το μοντέλο που έχει εισαχθεί ως μεταχειρισμένο ανήκει στην υποκατηγορία Q ή W και έπρεπε να ταξινομηθεί με αυξημένο ή μειωμένο συντελεστή Τέλους Ταξινόμησης.
Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως κάποιοι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για να πληρώσουν χαμηλότερους δασμούς δεν δίσταζαν να παραποιήσουν τις άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων ή ακόμη και τα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης με αποτέλεσμα να πραγματοποιούν απάτη ενάντια στο Ελληνικό Δημόσιο.
Ωστόσο οι Τελωνειακές Αρχές μόλις αντιλήφθηκαν τη νέα κομπίνα που πραγματοποιούν κάποιοι επιτήδειοι ξεκίνησαν να ελέγχουν εξονυχιστικά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων από κάποιους συγκεκριμένους εισαγωγείς και διαπίστωσαν ότι πάρα πολλά αυτοκίνητα έχουν εισαχθεί και κυκλοφορούν κανονικά στη χώρα μας χωρίς όμως να έχουν καταβληθεί οι ανάλογοι δασμοί.
Αμέσως οι Αρχές κινητοποιήθηκαν και δόθηκε εντολή δέσμευσης των αυτοκινήτων μέχρις ότου εξοφληθούν οι επιπλέον χρεώσεις με τα ανάλογα πρόστιμα.
Ωστόσο εδώ έχει καταγραφεί και ένα τεράστιο πρόβλημα καθώς οι επιτήδειοι εισαγωγείς για να γλιτώσουν από την τσιμπίδα του νόμου έχουν δελεάσει τους αγοραστές των αυτοκινήτων να φαίνεται ότι τα έχουν εισάγει εκείνοι ώστε να μειώσουν κατά περίπου 200-300 ευρώ την τιμή απόκτησης. Στις περισσότερες περιπτώσεις βέβαια οι αγοραστές έχουν δεχθεί χωρίς όμως να έχουν αναλογιστεί ότι όποια παράβαση διαπιστωθεί από το Τελωνείο θα επιβαρύνει εκείνους και όχι τον επιτήδειο έμπορο εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι ανυποψίαστοι καταναλωτές να πληρώνουν τελικά «χρυσό» το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημά τους και μέχρι να εξοφλήσουν τις επιπλέον χρεώσεις και τα πρόστιμα το όχημα παραμένει δεσμευμένο και δεν μπορεί να μεταβιβαστεί!
Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις κατά τις οποίες ο πρώτος εισαγωγέας που φαίνεται στα χαρτιά του τελωνείου έχει πουλήσει το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα σε κάποιον άλλο καταναλωτή ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με την εισαγωγή. Ωστόσο επειδή το αυτοκίνητο που έχει στην κατοχή του αποτελεί προϊόν λαθρεμπορίας (δεν έχουν πληρωθεί οι ανάλογοι δασμοί) το όχημα δεσμεύεται από τις τελωνειακές Αρχές και αν δεν πληρώσει ο τελευταίος ιδιοκτήτης τις επιπλέον χρεώσεις και τα πρόστιμα το όχημα παραμένει δεσμευμένο και επίσης δεν μπορεί να μεταβιβαστεί!
Όταν λοιπόν κάποιος έμπορος εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σας πει να φαίνεστε εσείς ο «εισαγωγέας» για να γλιτώσετε μερικές εκατοντάδες ευρώ καλό θα είναι να το ξανασκεφτείτε καθώς μπορεί μετά από καιρό να σας δεσμεύσουν το αυτοκίνητο και να μπλέξετε με τα δικαστικά τμήματα των τελωνείων και τελικά την «ευκαιρία» να την πληρώσετε χρυσή!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου