Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019

Φορολογικό νομοσχέδιο: Λάθος ο οικονομικός περιορισμός στα ΙΧ…


Το όριο που έχει θέσει το υπουργείο Οικονομικών περιορίζει πολύ τις επιλογές των στελεχών στα “πράσινα” εταιρικά αυτοκίνητα. Έτσι ούτε η προαναγγελόμενη αλλαγή του ρυπογόνου στόλου μπορεί να γίνει πιο γοργά, αλλά και το κράτος χάνει χρήματα.

Περιορισμένες είναι οι τελικές επιλογές για τους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων, όσον αφορά στην επιλογή των μοντέλων που εκπέμπουν κάτω από 50 γρ. CO2 αλλά αλλά και έχουν Λιανική τιμή προ φόρων που δεν υπερβαίνει τις 40.000 ευρώ. Επειδή τα συγκεκριμένα μοντέλα συνήθως τα αποκτούν υψηλόβαθμα στελέχη, λόγω του υψηλού κόστους μίσθωσης, το όριο των 40.000 ευρώ στην Αξία Λιανικής προ Φόρων δημιουργεί αυτομάτως μεγάλους περιορισμούς στην επιλογή των μοντέλων.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, ο περιορισμός στις Αξίες Λιανικής προ Φόρων αποκλείει τα στελέχη από την εκμίσθωση «καθαρών» αυτοκινήτων που κοστίζουν υψηλότερα με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει χρήματα τόσο από τον ΦΠΑ κατά τον εκτελωνισμό των συγκεκριμένων οχημάτων όσο και από τους φόρους στην χρήση που προέρχονται από το μηναίο μίσθωμα. Αν, λοιπόν, αυξάνονταν το επιτρεπτό όριο στις Αξίες Λιανικής προ Φόρων για εταιρικά οχήματα με εκπομπές CO2 έως 50 γρ./χλμ., τότε σίγουρα το κράτος θα εισέπραττε περισσότερα χρήματα καθώς δεν θα αποκλείονταν σχεδόν τα μισά ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα που μπορούν να εισαχθούν στην Ελλάδα. Άλλωστε μόνο από τον ΦΠΑ 24% σε οχήματα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων 60.000 ευρώ ή 80.000 ευρώ το κράτος θα εισέπραττε 14.400 ευρώ και 19.200 ευρώ χωρίς να υπολογίζουμε τους επιπλέον φόρους που προκύπτουν από τα μηνιαία μισθώματα. Αυτός ο δραστικός περιορισμός επιλογής εταιρικών ηλεκτρικών-plug in υβριδικών, με εκπομπές CO2 έως 50 γρ./χλμ., αντιβαίνει ουσιαστικά στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για ανανέωση του στόλου με καθαρότερα αυτοκίνητα. Άλλωστε, είναι αυτονόητο πως τα ηλεκτρικά μοντέλα θα “έρθουν” στην ελληνική αγορά, σε αυτό το αρχικό στάδιο, μέσω των εταιρικών χρηστών.



Παρακάτω, αναλυτικά τα μοντέλα που εκπέμπουν κάτω από 50 γρ. CO2 με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων αλλά και τις Τιμές Λιανικής διάθεσής τους

Με bold είναι αυτά που θα εξαιρούνται του φόρου χρήστη. Οπως θα παρατηρήσετε πρόκειται κυρίως για μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα. Σημειώστε πως οι τιμες είναι της βασικής εξοπλιστικής έκδοσης. Εφόσον ο αγοραστής θελήσει να βάλει εξοπλισμό, μπορεί να φορολογηθεί ως χρήστης, εφόσον υπερβεί τα 40.000€ στην αξία προ φόρων


Αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα

•Audi e-tron 55 quattro: 0 gr/km, τιμή: 84.890 ευρώ – 69.000 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•BMW i3 – 0 gr/km, τιμή 41.300 ευρώ – 33.306 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Mercedes EQC 400 4Matic: 0 gr/km, τιμή: 79.360 ευρώ – 64.000 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Jaguar I-Pace: 0 gr/km, τιμή: 85.300 ευρώ – 68.712 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Mini Cooper SE: 0 gr/km, τιμή: 33.900 ευρώ – Αξία Λιανικής Τιμής προ Φόρων κάτω από τις 30.000 ευρώ

•Nissan LEAF: 0 gr/km, τιμή: 33.990 ευρώ – Αξία Λιανικής Τιμής προ Φόρων κάτω από τις 30.000 ευρώ

•Nissan ENV200: 0 gr/km, τιμή: 37.990 ευρώ – Αξία Λιανικής Τιμής προ Φόρων Γύρω στις 30.000 ευρώ

•Opel Corsa-e: 0 gr/km, τιμή: 29.890 ευρώ – Αξία Λιανικής Τιμής προ Φόρων Γύρω κάτω από τις 25.000 ευρώ

•Peugeot e-208: 0 gr/km, τιμή: Αναμένεται

•VW e-up!: 0 gr/km, τιμή: 20.300 ευρώ – Αξία Λιανικής Τιμής προ Φόρων κάτω από τις 20.000 ευρώ

•VW e-Golf: 0 gr/km, τιμή: 30.200 ευρώ – Αξία Λιανικής Τιμής προ Φόρων κάτω από τις 28.000 ευρώ


Plug-in υβριδικά

•BMW 225xe Active Tourer: 42 gr/km, τιμή: 45.400 ευρώ – 32.614 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•BMW 330e: 37 gr/km, τιμή: 52.650 ευρώ – 37.823 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•BMW 530e: 39 gr/km, τιμή: 67.400 ευρώ – 48.419 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•BMW 745e: 48 gr/km, τιμή: 123.500 ευρώ – 88.712 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•BMW 745Le: 50 gr/km, τιμή: 125.850 ευρώ – 90.409 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•BMW X3 xDrive30e: 49 gr/km, τιμή: 62.350 ευρώ – 44.791 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•BMW X5 xDrive45e: 39 gr/km, τιμή: 95.250 ευρώ – 68.426 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•BMW i8 Coupe: 42 gr/km, τιμή: 167.000 ευρώ – 119.971 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•BMW i8 Roadster: 46 gr/km, τιμή: 185.200 ευρώ – 133.045 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Mercedes C300e: 35 gr/km, τιμή: 54.730 ευρώ – 39.318 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Mercedes C300de: 34 gr/km, τιμή: 60.240 ευρώ – 43.276 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Mercedes E300e: 39 gr/km, τιμή: 71.960 ευρώ – 51.695 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Mercedes E300de: 37 gr/km, τιμή: 73.930 ευρώ – 53.111 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Mercedes S560 e Long: 51 gr/km, τιμή: 138.050 ευρώ – 99.174 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Mini Countryman Cooper S E ALL4: 43 gr/km, τιμή: 44.300 ευρώ – 31.824 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Mitsubishi Outlander PHEV: 46 gr/km, τιμή: 45.900 ευρώ – 33.333 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Volvo V60 T8 AWD PHEV: 42 gr/km, τιμή: 59.995 ευρώ – 43.100 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Volvo S90 T8 AWD PHEV: 41 gr/km, τιμή: 75.168 ευρώ – 54.000 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Volvo V90 T8 AWD PHEV: 47 gr/km, τιμή: 77.047 ευρώ – 55.350 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•Volvo XC60 T8 AWD PHEV: 42 gr/km, τιμή: 66.217 ευρώ – 45.500 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

•VW Passat 1.4 TSI GTE: 36 gr/km, τιμή: 53.700 ευρώ – 38.578 ευρώ Αξία Λιανικής προ Φόρων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου