Σύμφωνα με το αναθεωρημένο business plan του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2018-2021 το οποίο υπέβαλε πρόσφατα προς έγκριση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), το ύψος των επενδύσεων θα ανέλθει σε 1 δισ. ευρώ
Εξοικονόμηση ενέργειας έως και 50% στα τέλη των ρυθμιζόμενων χρεώσεων θα έχουν τα ελληνικά νοικοκυριά από την ολοκλήρωση της μικρής ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο, ξεφουσκώνοντας τους λογαριασμούς ρεύματος που πληρώνουν το τίμημα της παροχής φθηνής ηλεκτρικής ενέργειας σε όλη τη νησιωτική χώρα.
Μαζί με τα έργα της μεγάλης διασύνδεσης (Κρήτης - Αττικής), που με βάση τα πλάνα του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) καταβάλλεται προσπάθεια να ολοκληρωθούν νωρίτερα από τα τέλη του 2023 (εκκρεμούν από τον ΑΔΜΗΕ δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα), αποτελούν τα έργα προτεραιότητας του ενεργειακού σχεδιασμού, με τα οποία θα μειωθεί σημαντικά το κόστος των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (οι γνωστές πλέον σε όλους ΥΚΩ) στους λογαριασμούς ρεύματος.
Συγχρόνως θα διασφαλιστούν η ενεργειακή αυτοτέλεια της Κρήτης και η απρόσκοπτη ηλεκτροδότησή της, καθώς οι τρεις γερασμένες μονάδες μαζούτ και ντίζελ που τροφοδοτούν σήμερα το νησί θα αποσύρονται σταδιακά έως το 2020. Σήμερα λόγω των ρυθμιζόμενων χρεώσεων τα νοικοκυριά σε όλη τη χώρα υπολογίζεται ότι επιβαρύνονται κατά 20%. Η Πολιτεία, στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει φθηνή ηλεκτρική ενέργεια σε όλους τους καταναλωτές, έχει διαχύσει το αυξημένο κόστος παραγωγής στα νησιά -λόγω της χρήσης πολυδάπανων και περιβαλλοντικά επιβαρυντικών μονάδων μαζούτ- στους λογαριασμούς ρεύματος θεσπίζοντας τις ΥΚΩ.
Υπολογίζεται ότι το κόστος παραγωγής ενέργειας στον νησιωτικό χώρο είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα. Μόνο πέρυσι η δαπάνη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), ανήλθε για τα νησιά σε 104,5 ευρώ ανά μεγαβατώρα, όταν για την υπόλοιπη χώρα το αντίστοιχο κόστος διαμορφώθηκε στα 42,8 ευρώ. Η ηλεκτροδότηση των νησιών κοστίζει χρυσάφι καθώς μόνο για την Κρήτη υπολογίζεται σε 300 εκατ. ευρώ ετησίως.
Σύμφωνα με το αναθεωρημένο business plan του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2018-2021 το οποίο υπέβαλε πρόσφατα προς έγκριση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), το ύψος των επενδύσεων θα ανέλθει σε 1 δισ. ευρώ (διασυνδέσεις με Κυκλάδες, Κρήτη - Πελοπόννησος). Η μικρή διασύνδεση του νησιού που θα τρέξει με γρήγορους ρυθμούς αφορά τη Διασυνδετική Γραμμή Μεταφοράς Πελοποννήσου - Κρήτης από υποσταθμό των Μολάων στον αντίστοιχο των Χανίων. Το κόστος του έργου προσδιορίζεται στα 320 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2020. Την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε το πρώτο βήμα στην ωρίμανση της μικρής διασύνδεσης, που είναι η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Επόμενο βήμα είναι η οριστικοποίηση της χρηματοδότησης του έργου, που θα προέλθει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Εξοικονόμηση ενέργειας έως και 50% στα τέλη των ρυθμιζόμενων χρεώσεων θα έχουν τα ελληνικά νοικοκυριά από την ολοκλήρωση της μικρής ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο, ξεφουσκώνοντας τους λογαριασμούς ρεύματος που πληρώνουν το τίμημα της παροχής φθηνής ηλεκτρικής ενέργειας σε όλη τη νησιωτική χώρα.
Μαζί με τα έργα της μεγάλης διασύνδεσης (Κρήτης - Αττικής), που με βάση τα πλάνα του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) καταβάλλεται προσπάθεια να ολοκληρωθούν νωρίτερα από τα τέλη του 2023 (εκκρεμούν από τον ΑΔΜΗΕ δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα), αποτελούν τα έργα προτεραιότητας του ενεργειακού σχεδιασμού, με τα οποία θα μειωθεί σημαντικά το κόστος των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (οι γνωστές πλέον σε όλους ΥΚΩ) στους λογαριασμούς ρεύματος.
Συγχρόνως θα διασφαλιστούν η ενεργειακή αυτοτέλεια της Κρήτης και η απρόσκοπτη ηλεκτροδότησή της, καθώς οι τρεις γερασμένες μονάδες μαζούτ και ντίζελ που τροφοδοτούν σήμερα το νησί θα αποσύρονται σταδιακά έως το 2020. Σήμερα λόγω των ρυθμιζόμενων χρεώσεων τα νοικοκυριά σε όλη τη χώρα υπολογίζεται ότι επιβαρύνονται κατά 20%. Η Πολιτεία, στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει φθηνή ηλεκτρική ενέργεια σε όλους τους καταναλωτές, έχει διαχύσει το αυξημένο κόστος παραγωγής στα νησιά -λόγω της χρήσης πολυδάπανων και περιβαλλοντικά επιβαρυντικών μονάδων μαζούτ- στους λογαριασμούς ρεύματος θεσπίζοντας τις ΥΚΩ.
Υπολογίζεται ότι το κόστος παραγωγής ενέργειας στον νησιωτικό χώρο είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα. Μόνο πέρυσι η δαπάνη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), ανήλθε για τα νησιά σε 104,5 ευρώ ανά μεγαβατώρα, όταν για την υπόλοιπη χώρα το αντίστοιχο κόστος διαμορφώθηκε στα 42,8 ευρώ. Η ηλεκτροδότηση των νησιών κοστίζει χρυσάφι καθώς μόνο για την Κρήτη υπολογίζεται σε 300 εκατ. ευρώ ετησίως.
Σύμφωνα με το αναθεωρημένο business plan του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2018-2021 το οποίο υπέβαλε πρόσφατα προς έγκριση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), το ύψος των επενδύσεων θα ανέλθει σε 1 δισ. ευρώ (διασυνδέσεις με Κυκλάδες, Κρήτη - Πελοπόννησος). Η μικρή διασύνδεση του νησιού που θα τρέξει με γρήγορους ρυθμούς αφορά τη Διασυνδετική Γραμμή Μεταφοράς Πελοποννήσου - Κρήτης από υποσταθμό των Μολάων στον αντίστοιχο των Χανίων. Το κόστος του έργου προσδιορίζεται στα 320 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2020. Την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε το πρώτο βήμα στην ωρίμανση της μικρής διασύνδεσης, που είναι η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Επόμενο βήμα είναι η οριστικοποίηση της χρηματοδότησης του έργου, που θα προέλθει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου