Ανησυχία έχει προκαλέσει και στις αυτοκινητοβιομηχανίες – κυρίως σε αυτές που διαθέτουν παραγωγικές μονάδες εντός Μεγάλης Βρετανίας- το Brexit.
Πλέον η ανασφάλεια για το αύριο της Βρετανικής οικονομίας, οπότε και για τις επιχειρήσεις που είναι στο έδαφός της, αλλά και η διαφαινόμενη πτώση του ανταγωνισμού και της κατανάλωσης εντός της Βρετανίας, τουλάχιστον το διάστημα αναπροσαρμογής των νέων δεδομένων, βάζει σε σκέψεις τα Διοικητικά συμβούλια των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Πολλά θα εξαρτηθούν και από την πορεία της Βρετανικής λίρας κι αν θα είναι συμφέρουσα πλέον η επένδυση εντός της Βρετανίας, όταν πλέον στην Ευρώπη υπάρχουν πολύ πιο… πρόθυμες χώρες για επενδύσεις με οικονομικότερα εργατικά χέρια, όπως είναι οι Λετονία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ουγγαρία ακόμα και η Ελλάδα – πλέον.
Είναι γεγονός πως αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Nissan, Honda, VW, ακόμα και BMW (κατασκευάζει κάποια Mini εκεί), Mercedes, έχουν καταστρώσει σχέδια φυγής των παραγωγικών μονάδων τους από την Βρετανία προς άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης,μεταξύ των οποίων είναι και η χώρα μας. Όλα αυτά βέβαια, αρκεί να υπάρξει το κατάλληλο επενδυτικό πλαίσιο από την Ελλάδα, ώστε να προσελκύσει μία τέτοια επένδυση, που θα προσφέρει χιλιάδες θέσεις εργασίας. Και σίγουρα αυτό το «κατάλληλο επενδυτικό πλαίσιο» δεν προϋποθέτει φόρους 29% κλπ…
Προς το παρόν οι παραδοσιακές Βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Jaguar, Range Rover, αν και βρίσκονται υπό Ινδική ιδιοκτησία δεν έχουν αντιδράσει στο αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Βέβαια η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει πως άμεσα θα ξεκινήσει τις εργασίες για την κατασκευή μονάδας παραγωγής στην Σλοβακία, με ότι και αν αυτό σημαίνει για τα Βρετανικά εργοστάσια…
Το καμπανάκι του Brexit και για τις επιπτώσεις του το είχε χτυπήσει πριν λίγες ημέρες, ένας από τους ισχυρότερους managers στην αγορά αυτοκινήτου, του ηγέτη των Nissan-Renault, Carlos Ghosn που είχε δηλώσει: «Η προτίμησή μας ως εταιρεία είναι η Μ. Βρετανία να παραμείνει στην ΕΕ. Είναι καλύτερο τόσο για τις θέσεις εργασίας, όσο για το εμπόριο και τα κόστη. Θεωρούμε ότι ένα σταθερό σημείο είναι πιο θετικό από ένα σύνολο αβεβαιοτήτων. Θέλουμε προφανώς το εργοστάσιό μας στη χώρα και το κέντρο μηχανολογίας να παραμείνει όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλες γραμμές παραγωγής στον υπόλοιπο κόσμο. Κάθε μελλοντική ευκαιρία επένδυσης θα εξεταστεί κατά περίπτωση, όπως συμβαίνει και σήμερα…». Το γκρουπ της Nissan απασχολεί 32.000 εργαζομένους στα εδάφη της Μεγάλης Βρετανίας
Πλέον η ανασφάλεια για το αύριο της Βρετανικής οικονομίας, οπότε και για τις επιχειρήσεις που είναι στο έδαφός της, αλλά και η διαφαινόμενη πτώση του ανταγωνισμού και της κατανάλωσης εντός της Βρετανίας, τουλάχιστον το διάστημα αναπροσαρμογής των νέων δεδομένων, βάζει σε σκέψεις τα Διοικητικά συμβούλια των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Πολλά θα εξαρτηθούν και από την πορεία της Βρετανικής λίρας κι αν θα είναι συμφέρουσα πλέον η επένδυση εντός της Βρετανίας, όταν πλέον στην Ευρώπη υπάρχουν πολύ πιο… πρόθυμες χώρες για επενδύσεις με οικονομικότερα εργατικά χέρια, όπως είναι οι Λετονία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ουγγαρία ακόμα και η Ελλάδα – πλέον.
Είναι γεγονός πως αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Nissan, Honda, VW, ακόμα και BMW (κατασκευάζει κάποια Mini εκεί), Mercedes, έχουν καταστρώσει σχέδια φυγής των παραγωγικών μονάδων τους από την Βρετανία προς άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης,μεταξύ των οποίων είναι και η χώρα μας. Όλα αυτά βέβαια, αρκεί να υπάρξει το κατάλληλο επενδυτικό πλαίσιο από την Ελλάδα, ώστε να προσελκύσει μία τέτοια επένδυση, που θα προσφέρει χιλιάδες θέσεις εργασίας. Και σίγουρα αυτό το «κατάλληλο επενδυτικό πλαίσιο» δεν προϋποθέτει φόρους 29% κλπ…
Προς το παρόν οι παραδοσιακές Βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Jaguar, Range Rover, αν και βρίσκονται υπό Ινδική ιδιοκτησία δεν έχουν αντιδράσει στο αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Βέβαια η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει πως άμεσα θα ξεκινήσει τις εργασίες για την κατασκευή μονάδας παραγωγής στην Σλοβακία, με ότι και αν αυτό σημαίνει για τα Βρετανικά εργοστάσια…
Το καμπανάκι του Brexit και για τις επιπτώσεις του το είχε χτυπήσει πριν λίγες ημέρες, ένας από τους ισχυρότερους managers στην αγορά αυτοκινήτου, του ηγέτη των Nissan-Renault, Carlos Ghosn που είχε δηλώσει: «Η προτίμησή μας ως εταιρεία είναι η Μ. Βρετανία να παραμείνει στην ΕΕ. Είναι καλύτερο τόσο για τις θέσεις εργασίας, όσο για το εμπόριο και τα κόστη. Θεωρούμε ότι ένα σταθερό σημείο είναι πιο θετικό από ένα σύνολο αβεβαιοτήτων. Θέλουμε προφανώς το εργοστάσιό μας στη χώρα και το κέντρο μηχανολογίας να παραμείνει όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλες γραμμές παραγωγής στον υπόλοιπο κόσμο. Κάθε μελλοντική ευκαιρία επένδυσης θα εξεταστεί κατά περίπτωση, όπως συμβαίνει και σήμερα…». Το γκρουπ της Nissan απασχολεί 32.000 εργαζομένους στα εδάφη της Μεγάλης Βρετανίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου