Ο Γερμανός που υπολείπεται 17 βαθμούς στην κούρσα του πρωταθλήματος έναντι του πρωτοπόρου Λιούις Χάμιλτον έκανε το πρώτο από τα έξι εναπομείναντα βήματα προς την κατάκτηση του τίτλου. Χωρίς να προβληματιστεί από τον teammate τουΛιούις Χάμιλτον και έχοντας μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους οδηγούς ο Νίκο Ρόσμπεργκ πήρε την 13η pole position στην καριέρα του. Ο Χάμιλτον που ήταν ταχύτερος στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές δεν μπόρεσε ν' ακολουθήσει το ρυθμό του Ρόσμπεργκ. Σημειωτέον πως ο Γερμανός αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να βελτιστοποιήσει το σετάρισμα της W05 όταν ήθελε.
Εντυπωσιάζει η διαφορά των Mercedes από τα υπόλοιπα μονοθέσια με τις Williams να δείχνουν άλλη μια φορά διπλό πρόσωπο. Ο Μπότας ήταν ακόμη μια φορά ταχύτερος του Μάσα. Συνολικά συμμετείχαν στις δοκιμές 18 μονοθέσια. Πέρα από την απουσία των Marussia και Caterham ο Φέτελ βγήκε μόνο μια φορά για συμπληρώσει το 107% του χρόνου ώστε να έχει δικαίωμα εκκίνησης αφού έτσι κι αλλιώς δε θα είναι στη σχάρα εκκίνησης. Ο λόγος είναι ότι η Renault αποφάσισε ν’ αλλάξει και τα έξι μέρη της μονάδας ισχύος που χρησιμοποιεί ο Γερμανός. Επιπλέον αυτή είναι η έκτη μονάδα ισχύος μέσα στη χρονιά έτσι ο πρωταθλητής είναι υποχρεωμένος να εκκινήσει από το pit lane, αυτό προβλέπουν οι κανονισμοί.
Μ’ αυτά τα δεδομένα η FIA αποφάσισε την αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής των δοκιμών, έτσι από το πρώτο 18λεπτο (Q1) αποκλείστηκαν 4 μονοθέσια, αντί για 6. Το ίδιο συνέβη και στο δεύτερο 15λεπτο (Q2) όπου επίσης αποκλείστηκαν 4 μονοθέσια αντί για 6. Τέλος στο Q3 η διαδικασία παρέμεινε ως έχει δηλαδή τα 10 πιο γρήγορα μονοθέσια έδωσαν στο τελευταίο 12λεπτο τη μάχη για την pole.
Το Q1 ξεκίνησε με τους κορυφαίους οδηγούς να χρησιμοποιούν την πιο σκληρή εκ των δυο διαθέσιμων γομών της Pirelli, που στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν η μέση γόμα. Γρήγορα όμως ήταν ξεκάθαρο πως για τους περισσότερους τουλάχιστον αποτελούσε μονόδρομο η χρήση της μαλακής γόμας. Ο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος στην πρώτη προσπάθεια ενώ στη δεύτερη κατέβασε ακόμη περισσότερο. Ο Φέτελ έκανε έναν γύρο για να πετύχει το 107% του χρόνου του πρώτου ώστε να έχει δικαίωμα εκκίνησης. Ο Ρικιάρντο με τη μαλακή γόμα ήταν 6 δέκατα πιο αργός από τη Mercedes που είχε σημειώσει χρόνο με τη μέση γόμα. Αντίθετα ο Αλόνσο με την πιο γρήγορη γόμα έκανε εφάμιλλο χρόνο με τo Ρόσμπεργκ. Εν τέλει λίγο πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο Χάμιλτον έβαλε το πρώτο σετ μαλακής γόμας και κατέβασε 1 sec φτάνοντας το 1:37.196. Αποκλείστηκαν από τη συνέχεια οι Βερν, Γκουτιέρεζ, Φέτελ και Γκροζάν. Ο Γάλλος έκανε λάθος στη στροφή 11 αλλά και χωρίς αυτό ήταν απογοητευτικός. Μιλώντας στην ενδοεπικοινωνία είπε ότι το μονοθέσιο ήταν διαφορετικό απ' ότι το πρωί και ο μηχανικός του, τόνισε πως απείχαν 1 μίλι από την πρόκριση.
Στο Q2 η χρήση της μαλακής γόμας ήταν μονόδρομος. Αρκετοί πιλότοι μπλόκαραν τους τροχούς τους υπό πίεση ειδικά στη στροφή 11 στην είσοδο της μεγάλης πίσω ευθείας. Ο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος του Χάμιλτον στην πρώτη προσπάθεια και εντυπωσίασε βγαίνοντας και για 2η ενώ δεν χρειάζονταν. Ο Γερμανός βελτίωσε την επίδοσή του κατά 8 δέκατα(!) αφήνοντας το Χάμιλτον 1 δευτερόλεπτο πίσω. Ο Άντριαν Σούτιλ έκανε την έκπληξη βάζοντας για πρώτη φορά φέτος τη Sauber στη 10αδα. Η Ελβετική ομάδα ψάχνει απεγνωσμένα τους πρώτους της φετινούς βαθμούς που θα την φέρουν μπροστά από την Marussia στην κατάταξη και μέσα στην 10αδα των κατασκευαστών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μοιραστεί δεκάδες εκατομμύρια από τη συμφωνία Ομόνοιας και τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Εκτός τελικής δεκάδας έμειναν οι Force India των Πέρεζ και Χούλκενμπεργκ, η Lotus του Μαλντονάντο και η 2η Toro Rosso του Κβιάτ.
Στο Q3 ο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος και στις δυο προσπάθειες, δεν άφησε κανένα περιθώριο στο Χάμιλτον να τον αμφισβητήσει. Ο Μπότας στη συνήθη 3η θέση, απογοήτευση για Red Bull και Ferrari για τη διαφορά από τις Mercedes. Ακόμη μια φορά ο Αλόνσο ταχύτερος του Ράικονεν και ο Μπάτον ταχύτερος του Μάγκνουσεν.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Χάμιλτον απέδωσε την υστέρησή του σε πρόβλημα στα φρένα: "Ο εμπρός δεξιά δίσκος είχε 100 βαθμούς χαμηλότερη θερμοκρασία και συνεχώς μπλόκαρε τη ρόδα ότι κι αν έκανα. Θα είναι θέμα αυτό και αύριο στον αγώνα αν δεν μπορέσουμε να το λύσουμε".
Ο αγώνας που αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον λόγω της μάση του τίτλου ανάμεσα σε Ρόσμπεργκ - Χάμιλτον θα μεταφοθεί απευθείας αύριο από τον Alpha στις 21:00 το βράδυ.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Θέση
Οδηγός
Μονοθέσιο
Χρόνος
Διαφορά
1
Nico Rosberg
Mercedes
1m36.067s
-
2
Lewis Hamilton
Mercedes
1m36.443s
0.376s
3
Valtteri Bottas
Williams/Mercedes
1m36.906s
0.839s
4
Felipe Massa
Williams/Mercedes
1m37.205s
1.138s
5
Daniel Ricciardo
Red Bull/Renault
1m37.244s
1.177s
6
Fernando Alonso
Ferrari
1m37.610s
1.543s
7
Kevin Magnussen
McLaren/Mercedes
1m37.706s
1.639s
8
Kimi Raikkonen
Ferrari
1m37.804s
1.737s
9
Adrian Sutil
Sauber/Ferrari
1m38.810s
2.743s
10
Pastor Maldonado
Lotus/Renault
1m38.467s
-
11
Sergio Perez
Force India/Mercedes
1m38.554s
-
12
Jenson Button
McLaren/Mercedes
1m37.655s
-
13
Nico Hulkenberg
Force India/Mercedes
1m38.598s
-
14
Jean-Eric Vergne
Toro Rosso/Renault
1m39.250s
-
15
Esteban Gutierrez
Sauber/Ferrari
1m39.555s
-
16
Romain Grosjean
Lotus/Renault
1m39.679s
-
17
Daniil Kvyat
Toro Rosso/Renault
1m38.699s
-
18
Sebastian Vettel
Red Bull/Renault
1m39.621s
-
Ποινές που έχουν εφαρμοστεί στην κατάταξη:
Μπάτον: 5 θέσεις για αλλαγή κιβωτίου
Κβιάτ: 5 θέσεις για αλλαγή εξαρτήματος μονάδας ισχύος
Φέτελ: Αλλαγή μονάδας ισχύος (pitlane)
Εντυπωσιάζει η διαφορά των Mercedes από τα υπόλοιπα μονοθέσια με τις Williams να δείχνουν άλλη μια φορά διπλό πρόσωπο. Ο Μπότας ήταν ακόμη μια φορά ταχύτερος του Μάσα. Συνολικά συμμετείχαν στις δοκιμές 18 μονοθέσια. Πέρα από την απουσία των Marussia και Caterham ο Φέτελ βγήκε μόνο μια φορά για συμπληρώσει το 107% του χρόνου ώστε να έχει δικαίωμα εκκίνησης αφού έτσι κι αλλιώς δε θα είναι στη σχάρα εκκίνησης. Ο λόγος είναι ότι η Renault αποφάσισε ν’ αλλάξει και τα έξι μέρη της μονάδας ισχύος που χρησιμοποιεί ο Γερμανός. Επιπλέον αυτή είναι η έκτη μονάδα ισχύος μέσα στη χρονιά έτσι ο πρωταθλητής είναι υποχρεωμένος να εκκινήσει από το pit lane, αυτό προβλέπουν οι κανονισμοί.
Μ’ αυτά τα δεδομένα η FIA αποφάσισε την αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής των δοκιμών, έτσι από το πρώτο 18λεπτο (Q1) αποκλείστηκαν 4 μονοθέσια, αντί για 6. Το ίδιο συνέβη και στο δεύτερο 15λεπτο (Q2) όπου επίσης αποκλείστηκαν 4 μονοθέσια αντί για 6. Τέλος στο Q3 η διαδικασία παρέμεινε ως έχει δηλαδή τα 10 πιο γρήγορα μονοθέσια έδωσαν στο τελευταίο 12λεπτο τη μάχη για την pole.
Το Q1 ξεκίνησε με τους κορυφαίους οδηγούς να χρησιμοποιούν την πιο σκληρή εκ των δυο διαθέσιμων γομών της Pirelli, που στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν η μέση γόμα. Γρήγορα όμως ήταν ξεκάθαρο πως για τους περισσότερους τουλάχιστον αποτελούσε μονόδρομο η χρήση της μαλακής γόμας. Ο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος στην πρώτη προσπάθεια ενώ στη δεύτερη κατέβασε ακόμη περισσότερο. Ο Φέτελ έκανε έναν γύρο για να πετύχει το 107% του χρόνου του πρώτου ώστε να έχει δικαίωμα εκκίνησης. Ο Ρικιάρντο με τη μαλακή γόμα ήταν 6 δέκατα πιο αργός από τη Mercedes που είχε σημειώσει χρόνο με τη μέση γόμα. Αντίθετα ο Αλόνσο με την πιο γρήγορη γόμα έκανε εφάμιλλο χρόνο με τo Ρόσμπεργκ. Εν τέλει λίγο πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο Χάμιλτον έβαλε το πρώτο σετ μαλακής γόμας και κατέβασε 1 sec φτάνοντας το 1:37.196. Αποκλείστηκαν από τη συνέχεια οι Βερν, Γκουτιέρεζ, Φέτελ και Γκροζάν. Ο Γάλλος έκανε λάθος στη στροφή 11 αλλά και χωρίς αυτό ήταν απογοητευτικός. Μιλώντας στην ενδοεπικοινωνία είπε ότι το μονοθέσιο ήταν διαφορετικό απ' ότι το πρωί και ο μηχανικός του, τόνισε πως απείχαν 1 μίλι από την πρόκριση.
Στο Q2 η χρήση της μαλακής γόμας ήταν μονόδρομος. Αρκετοί πιλότοι μπλόκαραν τους τροχούς τους υπό πίεση ειδικά στη στροφή 11 στην είσοδο της μεγάλης πίσω ευθείας. Ο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος του Χάμιλτον στην πρώτη προσπάθεια και εντυπωσίασε βγαίνοντας και για 2η ενώ δεν χρειάζονταν. Ο Γερμανός βελτίωσε την επίδοσή του κατά 8 δέκατα(!) αφήνοντας το Χάμιλτον 1 δευτερόλεπτο πίσω. Ο Άντριαν Σούτιλ έκανε την έκπληξη βάζοντας για πρώτη φορά φέτος τη Sauber στη 10αδα. Η Ελβετική ομάδα ψάχνει απεγνωσμένα τους πρώτους της φετινούς βαθμούς που θα την φέρουν μπροστά από την Marussia στην κατάταξη και μέσα στην 10αδα των κατασκευαστών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μοιραστεί δεκάδες εκατομμύρια από τη συμφωνία Ομόνοιας και τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Εκτός τελικής δεκάδας έμειναν οι Force India των Πέρεζ και Χούλκενμπεργκ, η Lotus του Μαλντονάντο και η 2η Toro Rosso του Κβιάτ.
Στο Q3 ο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος και στις δυο προσπάθειες, δεν άφησε κανένα περιθώριο στο Χάμιλτον να τον αμφισβητήσει. Ο Μπότας στη συνήθη 3η θέση, απογοήτευση για Red Bull και Ferrari για τη διαφορά από τις Mercedes. Ακόμη μια φορά ο Αλόνσο ταχύτερος του Ράικονεν και ο Μπάτον ταχύτερος του Μάγκνουσεν.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Χάμιλτον απέδωσε την υστέρησή του σε πρόβλημα στα φρένα: "Ο εμπρός δεξιά δίσκος είχε 100 βαθμούς χαμηλότερη θερμοκρασία και συνεχώς μπλόκαρε τη ρόδα ότι κι αν έκανα. Θα είναι θέμα αυτό και αύριο στον αγώνα αν δεν μπορέσουμε να το λύσουμε".
Ο αγώνας που αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον λόγω της μάση του τίτλου ανάμεσα σε Ρόσμπεργκ - Χάμιλτον θα μεταφοθεί απευθείας αύριο από τον Alpha στις 21:00 το βράδυ.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Θέση
Οδηγός
Μονοθέσιο
Χρόνος
Διαφορά
1
Nico Rosberg
Mercedes
1m36.067s
-
2
Lewis Hamilton
Mercedes
1m36.443s
0.376s
3
Valtteri Bottas
Williams/Mercedes
1m36.906s
0.839s
4
Felipe Massa
Williams/Mercedes
1m37.205s
1.138s
5
Daniel Ricciardo
Red Bull/Renault
1m37.244s
1.177s
6
Fernando Alonso
Ferrari
1m37.610s
1.543s
7
Kevin Magnussen
McLaren/Mercedes
1m37.706s
1.639s
8
Kimi Raikkonen
Ferrari
1m37.804s
1.737s
9
Adrian Sutil
Sauber/Ferrari
1m38.810s
2.743s
10
Pastor Maldonado
Lotus/Renault
1m38.467s
-
11
Sergio Perez
Force India/Mercedes
1m38.554s
-
12
Jenson Button
McLaren/Mercedes
1m37.655s
-
13
Nico Hulkenberg
Force India/Mercedes
1m38.598s
-
14
Jean-Eric Vergne
Toro Rosso/Renault
1m39.250s
-
15
Esteban Gutierrez
Sauber/Ferrari
1m39.555s
-
16
Romain Grosjean
Lotus/Renault
1m39.679s
-
17
Daniil Kvyat
Toro Rosso/Renault
1m38.699s
-
18
Sebastian Vettel
Red Bull/Renault
1m39.621s
-
Ποινές που έχουν εφαρμοστεί στην κατάταξη:
Μπάτον: 5 θέσεις για αλλαγή κιβωτίου
Κβιάτ: 5 θέσεις για αλλαγή εξαρτήματος μονάδας ισχύος
Φέτελ: Αλλαγή μονάδας ισχύος (pitlane)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου