Κυριακή 20 Ιουλίου 2014

GP Γερμανίας: Νίκη Ρόσμπεργκ

 
Ο 29χρονος Γερμανός έγραψε ιστορία κερδίζοντας για πρώτη φορά με Mercedes στην πίστα που κατασκεύασε η Γερμανική εταιρεία το 1939 - Aπίστευτη τροπή στον αγώνα με
συγκρούσεις, ανατροπές, φωτιές και τον Μάσα να βλέπει τον κόσμο ανάποδα... O σημερινός αγώνας τα είχε όλα: Συγκρούσεις, ανατροπές, δράματα, φωτιά, υπερβολές, επαφές, προσπεράσματα, λάθη, τετακέ, αυτοκίνητο ασφαλείας έγινε κυριολεκτικά χαμός.
Ο μόνος που δεν έμπλεξε σ' όλα αυτά ήταν ο νικητής Νίκο Ρόσμπεργκ, ο Γερμανός με την Mercedes διατήρησε το προβάδισμα στην εκκίνηση και έστριψε πρώτος. Μετέπειτα δεν απειλήθηκε από κανέναν και ακολουθώντας στρατηγική 2 πιτ στοπ επιλέγοντας πολύ μαλακή, μαλακή, μαλακή γόμα ήλεγξε το ρυθμό και πήρε την καρό σημαία, γράφοντας ιστορία.
Πίσω του δόθηκε συγκλονιστική μάχη ανάμεσα στους Μπότας και Χάμιλτον για τη 2η θέση. Ο Βρετανός πιλότος με την δεύτερη Mercedes εκκινούσε 20ος γιατί άλλαξε κιβώτιο και έδωσε τον υπερ πάντων αγώνα με στρατηγική 3 πιτ στοπ μεγιστοποιώντας τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας για να κερδίσει τελικά 17 θέσεις και να διεκδικεί και την 18η στο φινάλε. Ο Χάμιλτον πολλούς οδηγούς τους βρήκε 2η φορά στο διάβα του και τους ξαναπέρασε.

Η εκκίνηση έκρυβε δράμα με τους Μάσα και Μάγκνουσεν να συγκρούονται. Ο Βραζιλιάνος εκκινούσε 3ος, ο Δανός 4ος και στην πρώτη στροφή χτύπησαν. Η Williams ανατράπηκε και βρέθηκε να σέρνεται με τις ρόδες στον αέρα. Ευτυχώς αποφεύχθησαν τα χειρότερα.

Όμως οι στιγμές που πέρασαν μέχρι ν' απαντήσει ο Μάσα ότι "Όλα Οκ" πρέπει να φάνηκαν αιώνας στην οικογένειά του. Ο Βραζιλιάνος απογειώθηκε μετά την επαφή με το Μάγκνουσεν, έκανε μια πλήρη περιστροφή και βρέθηκε να σέρνεται αναποδογυρισμένος, ως τη στιγμή που μια ανωμαλία του εδάφους δημιούργησε μοχλό και τον επανέφερε στα ίσα.

Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και αποφάσισαν πως δεν υπήρχε υπαιτιότητα κανενός. Ο Μάσα όμως θεωρεί υπεύθυνο το Μάγκνουσεν: " Ήμουν μπροστά, έστριβα μπροστά του. Πρέπει να προσέξει αυτός που έπεται. Σ' αυτή τη στροφή δεν μπορεί να στρίψουν πλάι - πλάι 3 μονοθέσια και υποχώρησα για να μην συγκρουστώ με τον Μπότας. Ως συνήθως προκάλεσε το ατύχημα αυτός που προέρχεται από το GP2".
Από την πλευρά του ο Μάγκνουσεν αντιδρώντας σ' όσα είπε ο Μάσα, τόνισε: "Σίγουρα αν υπήρχε χώρος δεν θα είχα πέσει πάνω του. Δεν έχω δει τα replay για να είμαι σίγουρος. Λυπάμαι για ότι δημιουργήθηκε έκανα το καλύτερο δυνατό για να τον αποφύγω αλλά δεν είχα που να πάνω. Δεν προσπαθούσα κάτι εναντίον του Φελίπε είναι ατυχία που συγκρουστήκαμε".
Ο Μάγκνουσεν κατάφερε να συνεχίσει και τερμάτισε στην 9η θέση του αγώνα τελικά.

Ο αλυτάρχης έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας μέχρι να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια και μετά ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ρυθμό. Μέχρι το παράθυρο του 1ου πιτ στοπ που άνοιξε μετά το 10ο γύρο ο μόνος που ακολουθούσε το Ρόσμπεργκ ήταν ο Μπότας. Οι δυο τους ολοκλήρωσαν τον αγώνα με 2 πιτ στοπ μεγιστοποιώντας τη χρήση της μαλακής γόμας.
Ο Χάμιλτον που εκκινούσε 20ος βρέθηκε σύντομα στη 10αδα αλλά μετά τα πράγματα δυσκόλεψαν. Δυσκολεύτηκε να περάσει το Ρικιάρντο, είχε επαφή με το Ράικονεν, κοπάνησε το Μπάτον σπάζοντας μέρος της εμπρός αεοροτομής αλλά τελικά κατάφερε ν' αναρριχηθεί στην 3η θέση ακολουθώντας στρατηγική 3 πιτ στοπ. Στο φινάλε μάλιστα πίεσε το Μπότας για τη 2η θέση.
Αναφερόμενος στη σύγκρουσή του με το Μπάτον ο Χάμιλτον είπε: "Είχα μια επαφή με το Τζένσον νόμισα ότι με άφησε να περάσω σ' αυτό το σημείο, ήταν λάθος εκτίμηση".
Εύγλωττα αντέδρασε ο Μπάτον: "Γιατί ν' αφήσω κάποιον να περάσει. Δεν ξέρω αν το παρατηρήσατε αλλά αρκετοί οδηγοί υιοθετούσαν αυτή τη γραμμή για να έχουν καλύτερη έξοδο από τη στροφή. Νομίζω πως το πρόβλημα του Λιούις είναι ότι προσδοκούσε να τον αφήσω να περάσει. Δε νομίζω ότι είμαι ο μόνος τον οποίο χτύπησε σήμερα. Είναι περίεργο γιατί δεν περιμένεις όταν έχει τόσο ταχύτερο μονοθέσιο να βρεθεί σε τόσες πολλές συγκρούσεις. Με χτύπησε στην πίσω ρόδα δεν έχω κάτι άλλο να πω. Έκανα τον αγώνα μου θα ήταν βαρετό αν τον αφήναμε όλοι περάσει".

Στην αρχή του αγώνα ο Ράικονεν που εκκίνησε με τη μαλακή γόμα ήταν το κινητό εμπόδιο που όλοι τζαρτζάριζαν για να προσπεράσουν. Ο Φινλανδός πρωταθλητής, σκιά του παλιού του εαυτού δεν μπόρεσε ν' αντιδράσει ακόμη και με την πολύ μαλακή γόμα που έβαλε μετά. Ακούστηκε μάλιστα να διαφωνεί και να κοντράρεται με τους μηχανικούς του στα πιτ απαιτώντας νωρίτερα από το προγραμματισμένο αλλαγή ελαστικών. Συνολικά η εικόνα της Ferrari ήταν απογοητευτική, ο Αλόνσο ακολούθησε στρατηγική 3 πιτ στοπ υποχρεωτικά στο φινάλε ενώ η εμμονή των Ιταλών να τον κρατούν στην πίστα με φθαρμένα ελαστικά, δείχνει ότι υπολόγιζαν λαθεμένα ότι θα μπορούσε να φτάσει μ' αυτά ως το φινάλε. Έτσι ο Ισπανός βρέθηκε να χάνει 3 sec στο γύρο για τουλάχιστον τέσσερις γύρους, πριν χάσει τελικά και τη μάχη της 4ης θέσης από το Φέτελ. Του έμεινε η χαρά ότι κέρδισε τελικά το Ρικιάρντο που εκκινούσε μεν μπροστά του από την 5η θέση αλλά μετά την εκκίνηση λόγω της σύγκρουσης έπεσε πολύ πίσω στην 15η θέση. Καρδιοχτύπησαν στην Toro Rosso βλέποντας το μονοθέσιο του Κβιάτ που είχε πρόβλημα στο κιβώτιο να παίρνει φωτιά. Ο νεαρός Ρώσος άργησε να βγει από το μονοθέσιο, όπως άργησε και να ενεργοποιηθεί και το αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης. Ευτυχώς όλα καλά.

O Ρόσμπεργκ πανηγύρισε έξαλλα την 4η φετινή του νίκη.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος/Διαφορά


1. Nico Rosberg Mercedes 1h33m42.914s


2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +20.789s


3. Lewis Hamilton Mercedes +22.530s


4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +44.014s


5. Fernando Alonso Ferrari +52.467s


6. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +52.549s


7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +1m04.178s


8. Jenson Button McLaren-Mercedes +1m24.711s


9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes -1 γύρος


10. Sergio Perez Force India-Mercedes -1 γύρος


11. Kimi Raikkonen Ferrari -1 γύρος


12. Pastor Maldonado Lotus-Renault -1 γύρος


13. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault -1 γύρος


14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari -1 γύρος


15. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -1 γύρος


16. Kamui Kobayashi Caterham-Renault -2 γύροι


17. Max Chilton Marussia-Ferrari -2 γύροι


18. Marcus Ericsson Caterham-Renault -2 γύροι
Εγκατέλειψαν
Felipe Massa Williams-Mercedes 47 γύροι


Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 44 γύροι


Romain Grosjean Lotus-Renault 26 γύροι


Adrian Sutil Sauber-Ferrari 0 γύροι
Βαθμολογία
Οδηγών Κατασκευαστών


1. Nico Rosberg 190 1. Mercedes 366


2. Lewis Hamilton 176 2. Red Bull-Renault 188


3. Daniel Ricciardo 106 3. Williams-Mercedes 121


4. Fernando Alonso 97 4. Ferrari 116


5. Valtteri Bottas 91 5. Force India-Mercedes 98


6. Sebastian Vettel 82 6. McLaren-Mercedes 96


7. Nico Hülkenberg 69 7. Toro Rosso-Renault 15


8. Jenson Button 59 8. Lotus-Renault 8


9. Kevin Magnussen 37 9. Marussia-Ferrari 2


10. Felipe Massa 30 10. Sauber-Ferrari 0


11. Sergio Pérez 29 11. Caterham-Renault 0


12. Kimi Räikkönen 19


13. Jean-Éric Vergne 9


14. Romain Grosjean 8


15. Daniil Kvyat 6


16. Jules Bianchi 2




































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου