Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

GP Βρετανίας: Ο Ρόσμπεργκ στην pole

 
Ο Ρόσμπεργκ έχει κάθε λόγο να χαμογελά καθώς ο Χάμιλτον εκκινεί αύριο από την 6η θέση. Βροχή και κρύο σήμερα στην πίστα του Σίλβερστον με τις κατατακτήριες δοκιμές να
διεξάγονται σε βρεγμένο οδόστρωμα.Το πρωί στα ελεύθερα όπου ταχύτερος ήταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ με τη Red Bull αρκετοί πιλότοι περιόρισαν στο ελάχιστο το χρόνο πίστας όπως οι Ρόσμπεργκ, Χάμιλτον, Αλόνσο καθώς οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες. Τυπικός βρετανικός καιρός με 15 βαθμούς Κελσίου, καταχνιά, βροχή, υγρασία αλλά με τους θεατές να μην πτοούνται κατακλύζοντας τις κερκίδες, παρά την ταλαιπωρία λόγω λάσπης στα υπαίθρια πάρκινγκ. Με βρεγμένο το οδόστρωμα από την πρωινή βροχή οι πιλότοι ξεκίνησαν τις προσπάθειές τους στο Q1 και τη μάχη της 16αδας με ενδιάμεσα ελαστικά. Η διαδικασία όμως ήταν οριακή γιατί το πρώτο μέρος της πίστας ήταν βρεγμένο ενώ το τελευταίο στεγνό. Η πρώτη τάξη μεγέθους ήρθε με το Χάμιλτον να κάνει ένα γύρο στο 1:43.6 όντας ταχύτερος όλων. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Βρετανός είχε διαφορά 1.2sec από τον έτερο πιλότο της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ αλλά και 2 sec ταχύτερος από το Φελίπε Μάσα που στο κράνος του έφερε τον αριθμό 200, καθώς όπως ίσως μαντεύετε συμπλήρωσε 200 εκκινήσεις στη F1.
Απέμεναν μόλις 4 λεπτά για την ολοκλήρωση της διαδικασίας όταν ο Γκουτιέρεζ απόφασισε να ρισκάρει με τη μέση γόμα. Όπως φάνηκε από τα περάσματά του αυτή ήταν η ενδεδειγμένη επιλογή, όλοι έσπευσαν να βελτιώσουν τους χρόνους τους. Ο Μπάτον ήταν ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1.:40. Ο χρόνος του όμως μηδενίστηκε γιατί υπερέβη τα όρια της πίστας. Ένα λεπτό πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας η βροχή ξανάρχισε να πέφτει με αποτέλεσμα να πιαστούν εξ απίνης Ferrari και Williams. Οι Αλόνσο, Ράικονεν, Μάσα και Μπότας έμειναν εκτός όπως και οι δυο πιλότοι της Caterham, Έρικσον και Κομπαγιάσι. Ο λόγος που συνέβη αυτό ήταν πως άργησαν να χρησιμοποιήσουν ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα και όταν το έκαναν η βροχή που είχε εκ νέου ξεκινήσει δεν επέτρεψε να βελτιώσουν τους χρόνους τους.

Δεν έχει προηγούμενο για τη Ferrari να μείνουν και τα δυο μονοθέσια εκτός 16αδας.
Το Q2, η μάχη της 10αδας ξεκίνησε με τη χρήση των ενδιάμεσων ελαστικών της Pirelli να είναι και πάλι επιβεβλημένη. Οι Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον είχαν την δική τους μάχη με το Βρετανό να επικρατεί και πάλι την 1η φορά. Άμεση η αντίδραση από το Φέτελ που κινήθηκε πιο γρήγορα από τις Mercedes εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση της RB10. Ο Χρόνος του όμως μηδενίστηκε γιατί υπερέβη τα όρια της πίστας. Αυτό πιθανόν οδήγησε το Χάμιλτον στην απόφαση να βάλει ξανά ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα και ειδικότερα την πιο μαλακή εκ των δυο διαθέσιμων γομών της Pirelli στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μέση γόμα. Αξίζει να τονίσουμε πως η συγκεκριμένη γόμα έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει το βέλτιστο σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες (low working range).
Ο Φέτελ χωρίς το χρόνο που τον έφερνε στην κορυφή της κατάταξης και με την προηγούμενη επίδοση του να τον κατατάσει μόλις 14ο έβαλε σλικ ελαστικά και προσπάθησε ξανά ενώ απέμεναν 4 λεπτά. Την ίδια στιγμή ο Ρόσμπεργκ βελτίωνε κατά 2 sec το χρόνο του Χάμιλτον που απάντησε με επίδοση 1:35.000! Την ίδια στιγμή ήταν απογοητευτικό να βλέπεις τις διαφορές από τους υπόλοιπους να μετριούνται σε δευτερόλεπτα. Από τη συνέχεια τελικά αποκλείστηκαν οι δυο Marrussia των Τσίλτον και Μπιανσί, οι δυο Sauber των Σούτιλ και Γκουτιέρεζ που βγήκαν εκτός πίστας ο μεν Γερμανός στο τέλος του Q1 ο δε Μεξικάνος στο τέλος του Q2 και οι δυο Lotus των Γκροζάν, Μαλντονάντο. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα ακόμη μια φορά εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα, αυτή τη φορά τον επηρέασε η πίεση λαδιού.
Το Q3 ξεκίνησε με όλους τους οδηγούς να επιλέγουν σλικ ελαστικά και συγκεκριμένα τη μέση γόμα της Pirelli. O Ρικιάρντο πήρε εντολή από τους μηχανικούς του να μην εξαντλεί το όριο στροφών με 3η ή 4η σχέση στο κιβώτιο. Σα να ήθελε να δώσει περισσότερο δράμα η βροχή ξανάρχισε να πέφτει ενόσω οι πιλότοι ολοκλήρωναν την πρώτη προσπάθειά τους με τα σλικ ελαστικά. Αυτό πάντως δεν εμπόδισε τις Mercedes να είναι και πάλι ταχύτερες. Η βροχή σταμάτησε και όλοι περίμεναν το φινάλε για να ξαναβγούν με στεγνά ελαστικά. Ο Φέτελ που δεν είχε πάρει χρόνο ως εκείνη τη στιγμή ήταν ο πρώτος που βγήκε για να προσπαθήσει με τον Μπάτον ν' ακολουθεί.
Ο Γερμανός έκανε πρώτο χρόνο αλλά ο Ρόσμπεργκ απάντησε αμέσως με το χρονόμετρο να έχει μηδενιστεί. Έτσι ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας εκκινεί αύριο από την 1η θέση για έναν ακόμη αγώνα έχοντας γύρω του, τους Φέτελ, Μπάτον και Χούλκενμπεργκ.
Ο Χάμιλτον την πάτησε γιατί τα παράτησε βλέποντας πόσο αργός ήταν στο πρώτο sector. Αυτό βέβαια συνέβη σε όλους και ήρθε θεαματική βελτίωση από το τρίτο μέρος της πίστας που ήταν εντελώς στεγνό. Ο Βρετανός εκκινεί αύριο 6ος και ανάμεσα σ' αυτόν και τον teammate υπάρχουν οι Φέτελ, Μπάτον, Χούλκενμπεργκ και Μάγκνουσεν.
Το Βρετανικό GP που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί αύριο στις 14:0 απευθείας από τον Alpha. Μετά το τέλος της διαδικασίας ο Ρόσμπεργκ που στο ξεκίνημα της τελευταίας προσπάθειας είχε ακριβώς μπροστά του τον Χάμιλτον και τον είδε να κόβει, δήλωσε: " Ήξερα πως είχα την ευκαιρία να πάω πολύ πιο γρήγορα όπως και έγινε. Στο ξεκίνημα ήμουν πίσω από το Λιούις έπρεπε να το κάνω αυτό αλλιώς δε θα προλάβαινα να περάσω την αφετηρία. Προσπαθούσα να πάω όσο πιο γρήγορα γινόταν και τελικά ξεκίνησα την προσπάθειά μου όταν τα φώτα έγιναν κόκκινα. Ήταν μια φανταστική προσπάθεια απ' όλη την ομάδα. Είναι πολύ σημαντικό σε τέτοιες συνθήκες να γίνονται όλα σωστά".
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον που υπολείπεται του Ρόσμπεργκ 29 βαθμούς περιορίστηκε στην 6η θέση σήμερα γιατί δεν πίεσε στον τελευταίο γύρο βλέποντας πως στο πρώτο sector ήταν αργός: " Έκανα λάθος σήμερα που παράτησα τον τελευταίο γύρο ενώ θα έπρεπε να συνεχίσω. Ήταν δική μου απόφαση συγνώμη αν απογοήτευσα τους οπαδούς μου σήμερα".
Ο Φέτελ που εκκινεί από την πρώτη σειρά της εκκίνησης σημείωσε: "Ήταν οριακά στο Q1 και στο Q2 και στο Q3 έκανα λίγο νωρίς την προσπάθεια αλλά τελικά ο χρόνος ήταν ΟΚ. Είναι δύσκολο να εκτιμήσεις πόσο μπορείς να πιέσεις σε τέτοιες συνθήκες, πρακτικά οδηγείς στο άγνωστο. Φαίνεται τελικά πως σήμερα πήρα το ενδεδειγμένο ρίσκο και είμαι χαρούμενος γι' αυτό".
Αλληλοσυγχαίρονται οι Μπάτον και Ρόσμπεργκ μετά τη μάχη με το χρονόμετρο για την 3η και 1η θέση αντίστοιχα.Ο Μπάτον που για πρώτη φορά φέτος βρέθηκε τόσο ψηλά στην κατάταξη σημείωσε: "Ένιωθα πως μπορώ να διαβάσω καλά τις συνθήκες και μπαίνοντας στον καθοριστικό γύρο είχα σπινάρισμα στην ευθεία. Το ανέφερα στα πιτ και μου είπαν πίεσε δεν έχεις τίποτα να χάσεις, πρέπει να ρισκάρεις για να κερδίσεις κάποια θέση. Πίεσα λοιπόν, ήταν πολύ επιθετικός γύρος αλλά έπιασε. Το να εκκινώ 3ος μπροστά στους συμπατριώτες μου είναι σπουδαίο, θα πάω χαρούμενος για ύπνο σήμερα".
Συνολικά οι χρόνοι και η κατάταξη διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά
1. Nico Rosberg Mercedes 1m35.766s
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.386s +1.620s
3. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.200s +2.434s
4. Kimi Raikkonen Ferrari 1m38.329s +2.563s
5. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m38.417s +2.651s
6. Lewis Hamilton Mercedes 1m39.232s +3.466s
7. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m40.457s +4.691s
8. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m40.606s +4.840s
9. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m40.707s +4.941s
10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m40.855s +5.089s
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m38.166s Διαφορά από 1ο Q2
11. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m38.496s +3.626s
12. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m38.709s +3.839s
13. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m39.800s +4.930s
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m40.912s +6.042s
15. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m44.018s +9.148s
16. Adrian Sutil Sauber-Ferrari δε χρονομετρήθηκε
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m45.086s Διαφορά από 1ο Q1
17. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m45.318s +4.938s
18. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m45.695s +5.315s
19. Fernando Alonso Ferrari 1m45.935s +5.555s
20. Kimi Raikkonen Ferrari 1m46.684s +6.304s
21. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m49.421s +9.041s
22. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m49.625s +9.245s
Αμετροέπεια από το Λιούις Χάμιλτον που παράτησε την τελευταία του προσπάθεια υποθέτοντάς πως δε θα μπορέσει να βελτιώσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου