«Εγκλωβισμένες» στην κωλυσιεργία των υπηρεσιών δυο υπουργείων βρίσκονται εταιρείες που ασχολούνται με την κρουαζιέρα καθώς σε εκκρεμότητα εξακολουθεί να παραμένει για
το 2014, το θέμα επιβίβασης τουριστών κρουαζιεροπλοίων εκτός συνθήκης Σένγκεν στα ελληνικά νησιά.
Το αποτέλεσμα είναι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες αλλά και τουριστικοί πράκτορες από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, να μην μπορούν να καταρτίσουν ακόμα τα προγράμματά τους, την ώρα που η Ελλάδα, έχει ανάγκη για αύξηση του τουριστικού ρεύματος.
Σημειώνεται ότι οι ρυθμίσεις που έχουν σχέση με τα προγράμματα δρομολογίων των κρουαζιεροπλοίων γίνονται έγκαιρα και έχουν ορίζοντα εφαρμογής όχι μικρότερο των 2 ετών.
Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, ισχύει η απλουστευμένη διαδικασία για τους επιβάτες κρουαζιεροπλοίων εκτός συνθήκης Σένγκεν, ένα γεγονός που αύξησε θεαματικά το ενδιαφέρον των τουριστών για την Ελλάδα, από χώρες όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Τουρκία, η Κορέα και η Κίνα.
Ειδικότερα η διευκόλυνση που δίνονταν έως τώρα για τους επιβάτες εκτός συνθήκης Σένγκεν, ήταν να επιβιβάζονται στα κρουαζιερόπλοια από το λιμάνι εκκίνησης χωρίς βίζα, με την υποχρέωση της αποστολής λίστας επιβατών 48 ώρες πριν τον απόπλου, στις αρμόδιες αρχές.
Έτσι κάποιο κρουαζιερόπλοιο με επιβάτες εκτός συνθήκης Σένγκεν που ξεκινούσε για παράδειγμα από κάποιο λιμάνι της Τουρκίας, μπορούσε να επισκεφθεί τρία και τέσσερα ελληνικά νησιά, με την προϋπόθεση όμως, το πλοίο να μην μπορεί να παραμείνει πάνω από 24 ώρες σε κάποιο ελληνικό νησί και να μην υπάρχουν μεταβολές στην κατάσταση επιβατών μέχρι την επιστροφή του πλοίου στο λιμάνι εκκίνησης.
Παράγοντες της κρουαζιέρας σημείωναν πως σχετικές επιστολές έχουν σταλεί για το συγκεκριμένο θέμα, στο δύο συναρμόδια υπουργεία, Εξωτερικών και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, με τις οποίες ζητείται για φέτος να υπάρξει τάχιστα συγκεκριμένη απόφαση για το θέμα, προκειμένου να μη δημιουργηθούν προβλήματα στην τουριστική αγορά, όπως πέρυσι.
Σημειώνεται ότι το 2012, επειδή τα δύο συναρμόδια υπουργεία άργησαν τελικά να αποφασίσουν αν θα ισχύσει τελικά η απλουστευμένη διαδικασία για τους επιβάτες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, πολλές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων αλλά και tour operator αναγκάστηκαν να ακυρώσουν προγραμματισμένες κρουαζιέρες στη χώρα μας.
Μάλιστα δύο εταιρείες η Μajestic Ιnternational Cruises και η Louis Cruises σύμφωνα με στελέχη τους, αναγκάστηκαν να ακυρώσουν συμβόλαια χιλιάδων ευρώ, με τούρκους πελάτες, όταν ανακοινώθηκε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρόκειται να εγκρίνει τη σχετική ρύθμιση αλλά μετά απο παρέμβαση του υπουργείου Εξωτερικών το θέμα επιλύθηκε.
Η Ενωση Φορέων και Κρουαζιεροπλοίων Ναυτιλίας έχει ζητήσει από τα δύο υπουργεία η απλουστευμένη διαδικασία για τους επιβάτες εκτός συνθήκης Σένγκεν να ισχύσει και για πλοία εταιρειών που χρησιμοποιούν ελληνικά λιμάνια για το σημείο εκκίνησης (home porting), υπογραμμίζοντας ότι η επέκταση του μέτρου κρίνεται αναγκαία, καθώς αυτή τη στιγμή έχει δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός, εις βάρος εταιρειών που εδρεύουν στην Ελλάδα.
Προσθέτει επίσης ότι η ρύθμιση της απλουστευμένης διαδικασίας για τους επιβάτες εκτός συνθήκης σένγκεν όλα αυτά τα χρόνια δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα ασφάλειας για τη χώρα μας και οι εταιρείες διασφάλισαν πλήρως τον έλεγχο της επιστροφής των επιβατών και την τήρηση της νομιμότητας.
το 2014, το θέμα επιβίβασης τουριστών κρουαζιεροπλοίων εκτός συνθήκης Σένγκεν στα ελληνικά νησιά.
Το αποτέλεσμα είναι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες αλλά και τουριστικοί πράκτορες από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, να μην μπορούν να καταρτίσουν ακόμα τα προγράμματά τους, την ώρα που η Ελλάδα, έχει ανάγκη για αύξηση του τουριστικού ρεύματος.
Σημειώνεται ότι οι ρυθμίσεις που έχουν σχέση με τα προγράμματα δρομολογίων των κρουαζιεροπλοίων γίνονται έγκαιρα και έχουν ορίζοντα εφαρμογής όχι μικρότερο των 2 ετών.
Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, ισχύει η απλουστευμένη διαδικασία για τους επιβάτες κρουαζιεροπλοίων εκτός συνθήκης Σένγκεν, ένα γεγονός που αύξησε θεαματικά το ενδιαφέρον των τουριστών για την Ελλάδα, από χώρες όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Τουρκία, η Κορέα και η Κίνα.
Ειδικότερα η διευκόλυνση που δίνονταν έως τώρα για τους επιβάτες εκτός συνθήκης Σένγκεν, ήταν να επιβιβάζονται στα κρουαζιερόπλοια από το λιμάνι εκκίνησης χωρίς βίζα, με την υποχρέωση της αποστολής λίστας επιβατών 48 ώρες πριν τον απόπλου, στις αρμόδιες αρχές.
Έτσι κάποιο κρουαζιερόπλοιο με επιβάτες εκτός συνθήκης Σένγκεν που ξεκινούσε για παράδειγμα από κάποιο λιμάνι της Τουρκίας, μπορούσε να επισκεφθεί τρία και τέσσερα ελληνικά νησιά, με την προϋπόθεση όμως, το πλοίο να μην μπορεί να παραμείνει πάνω από 24 ώρες σε κάποιο ελληνικό νησί και να μην υπάρχουν μεταβολές στην κατάσταση επιβατών μέχρι την επιστροφή του πλοίου στο λιμάνι εκκίνησης.
Παράγοντες της κρουαζιέρας σημείωναν πως σχετικές επιστολές έχουν σταλεί για το συγκεκριμένο θέμα, στο δύο συναρμόδια υπουργεία, Εξωτερικών και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, με τις οποίες ζητείται για φέτος να υπάρξει τάχιστα συγκεκριμένη απόφαση για το θέμα, προκειμένου να μη δημιουργηθούν προβλήματα στην τουριστική αγορά, όπως πέρυσι.
Σημειώνεται ότι το 2012, επειδή τα δύο συναρμόδια υπουργεία άργησαν τελικά να αποφασίσουν αν θα ισχύσει τελικά η απλουστευμένη διαδικασία για τους επιβάτες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, πολλές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων αλλά και tour operator αναγκάστηκαν να ακυρώσουν προγραμματισμένες κρουαζιέρες στη χώρα μας.
Μάλιστα δύο εταιρείες η Μajestic Ιnternational Cruises και η Louis Cruises σύμφωνα με στελέχη τους, αναγκάστηκαν να ακυρώσουν συμβόλαια χιλιάδων ευρώ, με τούρκους πελάτες, όταν ανακοινώθηκε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρόκειται να εγκρίνει τη σχετική ρύθμιση αλλά μετά απο παρέμβαση του υπουργείου Εξωτερικών το θέμα επιλύθηκε.
Η Ενωση Φορέων και Κρουαζιεροπλοίων Ναυτιλίας έχει ζητήσει από τα δύο υπουργεία η απλουστευμένη διαδικασία για τους επιβάτες εκτός συνθήκης Σένγκεν να ισχύσει και για πλοία εταιρειών που χρησιμοποιούν ελληνικά λιμάνια για το σημείο εκκίνησης (home porting), υπογραμμίζοντας ότι η επέκταση του μέτρου κρίνεται αναγκαία, καθώς αυτή τη στιγμή έχει δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός, εις βάρος εταιρειών που εδρεύουν στην Ελλάδα.
Προσθέτει επίσης ότι η ρύθμιση της απλουστευμένης διαδικασίας για τους επιβάτες εκτός συνθήκης σένγκεν όλα αυτά τα χρόνια δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα ασφάλειας για τη χώρα μας και οι εταιρείες διασφάλισαν πλήρως τον έλεγχο της επιστροφής των επιβατών και την τήρηση της νομιμότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου