Κατά σχεδόν 80% έπεσαν οι πωλήσεις των μεγαλύτερων ΙΧ.Τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα καταγράφουν τις μικρότερες απώλειες από την οικονομική κρίση, που έπληξε και τον κλάδο
της πώλησης ΙΧ, ενώ τα μεγάλου κυβισμού καταβαραθρώθηκαν.
Την παραπάνω «εικόνα» στον κλάδο του αυτοκινήτου, που άλλαξε άρδην από το 2010, καταγράφει διπλωματική εργασία της Μαρίνας Τριάμπελας από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, με επιβλέποντα καθηγητή τον Ματθαίο Καρλαύτη, στοιχεία της οποίας παρουσιάστηκαν στο 6ο συνέδριο για την έρευνα στις μεταφορές στην Ελλάδα που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, οι πωλήσεις αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο του 2010 και ιδιαίτερα μετά τον Μάρτιο του ίδιου έτους, είναι μειωμένες και φτάνουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα συγκρινόμενες με τις πωλήσεις ολόκληρης της περιόδου 2000-2009, σημειώνεται στη σχετική διπλωματική εργασία.
Με μοναδικό μέτρο ανάκαμψης αυτό της απόσυρσης του 2011, συνδυασμένο με ευνοϊκές φορολογικές ρυθμίσεις για τα ΙΧ με χαμηλές εκπομπές ρύπων προς το περιβάλλον, η καθοδική πορεία των πωλήσεων είναι μεν γεγονός για όλες τις κατηγορίες ΙΧ, αλλά παρουσιάζει διαφοροποιήσεις ανάλογα με την κατηγορία.
Συγκεκριμένα, τα μεγάλα, σπορ και 4x4 ΙΧ αντιμετωπίζουν τις σημαντικότερες μειώσεις στο μέγεθος των πωλήσεών τους από την κρίση. Ιδίως οι πωλήσεις των μεγάλων ΙΧ μειώθηκαν κατά 79,41% , με τις κατηγορίες των σπορ και 4Χ4 να ακολουθούν με πτώση στις πωλήσεις τους κατά 76,65% και 72,62% αντίστοιχα. Οι πωλήσεις των μεσαίων ΙΧ μειώθηκαν κατά 64,73%, ενώ οι συνολικές πωλήσεις κατά 60,52%.
«Οι παραπάνω μειώσεις», σημειώνει η κ.Τριάμπελα, «αναφέρονται σε μέσες τιμές πωλήσεων κάθε κατηγορίας για το διάστημα της κρίσης (01/2010 - 12/2012) συγκρινόμενες με τις αντίστοιχες μέσες τιμές τους για την περίοδο πριν την κρίση (09/2000 - 12/2009)».
Η μοναδική κατηγορία που κατάφερε να «επιβιώσει» στην κρίση είναι αυτή των μικρών Ι.Χ., που γνώρισε την μικρότερη πτώση στις πωλήσεις της (46,92%). Χαρακτηριστικά, οι πωλήσεις μικρών ΙΧ είναι σημαντικά υψηλότερες από τις αντίστοιχες όλων των υπόλοιπων κατηγοριών για όλη την περίοδο της κρίσης, με τις πωλήσεις των μεσαίων ΙΧ να έρχονται σταθερά δεύτερες.
«Τα μικρά ΙΧ, λοιπόν, αποτελούν ξεχωριστή περίπτωση, καθώς μέχρι στιγμής φαίνεται ότι η κρίση οδήγησε σε μία αλλαγή των προτιμήσεων του καταναλωτή και σε μία στροφή του σε μικρότερα, λιγότερο δαπανηρά και πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, γεγονός, ωστόσο, που χρήζει περαιτέρω διερεύνησης» υπογραμμίζεται στη διπλωματική.
Μία ακόμη διαπίστωση σχετικά με τη συμπεριφορά των μικρών ΙΧ είναι ότι αποτελούν την μοναδική κατηγορία ΙΧ, στην οποία η αύξηση της τιμής της βενζίνης επιφέρει θετικά αποτελέσματα στις πωλήσεις για το διάστημα πριν την ύφεση. Κατά τη διάρκεια της κρίσης, το εισόδημα και η τιμή της βενζίνης αποτελούν με διαφορά τους βασικούς περιοριστικούς παράγοντες των πωλήσεων ΙΧ, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Για την εξαγωγή συμπερασμάτων στη διπλωματική της κ. Τριάμπελα, αναλύονται στατιστικά στοιχεία πωλήσεων και τιμών επιβατικών αυτοκινήτων, όπως αυτά καταγράφηκαν στην ελληνική αγορά από τον Σεπτέμβριο του 2000 έως και τον Δεκέμβριο του 2012. Τα στοιχεία των πωλήσεων λήφθηκαν από τον Σύλλογο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και τα στοιχεία των τιμών από το μηνιαίο περιοδικό «Autotriti».
της πώλησης ΙΧ, ενώ τα μεγάλου κυβισμού καταβαραθρώθηκαν.
Την παραπάνω «εικόνα» στον κλάδο του αυτοκινήτου, που άλλαξε άρδην από το 2010, καταγράφει διπλωματική εργασία της Μαρίνας Τριάμπελας από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, με επιβλέποντα καθηγητή τον Ματθαίο Καρλαύτη, στοιχεία της οποίας παρουσιάστηκαν στο 6ο συνέδριο για την έρευνα στις μεταφορές στην Ελλάδα που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, οι πωλήσεις αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο του 2010 και ιδιαίτερα μετά τον Μάρτιο του ίδιου έτους, είναι μειωμένες και φτάνουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα συγκρινόμενες με τις πωλήσεις ολόκληρης της περιόδου 2000-2009, σημειώνεται στη σχετική διπλωματική εργασία.
Με μοναδικό μέτρο ανάκαμψης αυτό της απόσυρσης του 2011, συνδυασμένο με ευνοϊκές φορολογικές ρυθμίσεις για τα ΙΧ με χαμηλές εκπομπές ρύπων προς το περιβάλλον, η καθοδική πορεία των πωλήσεων είναι μεν γεγονός για όλες τις κατηγορίες ΙΧ, αλλά παρουσιάζει διαφοροποιήσεις ανάλογα με την κατηγορία.
Συγκεκριμένα, τα μεγάλα, σπορ και 4x4 ΙΧ αντιμετωπίζουν τις σημαντικότερες μειώσεις στο μέγεθος των πωλήσεών τους από την κρίση. Ιδίως οι πωλήσεις των μεγάλων ΙΧ μειώθηκαν κατά 79,41% , με τις κατηγορίες των σπορ και 4Χ4 να ακολουθούν με πτώση στις πωλήσεις τους κατά 76,65% και 72,62% αντίστοιχα. Οι πωλήσεις των μεσαίων ΙΧ μειώθηκαν κατά 64,73%, ενώ οι συνολικές πωλήσεις κατά 60,52%.
«Οι παραπάνω μειώσεις», σημειώνει η κ.Τριάμπελα, «αναφέρονται σε μέσες τιμές πωλήσεων κάθε κατηγορίας για το διάστημα της κρίσης (01/2010 - 12/2012) συγκρινόμενες με τις αντίστοιχες μέσες τιμές τους για την περίοδο πριν την κρίση (09/2000 - 12/2009)».
Η μοναδική κατηγορία που κατάφερε να «επιβιώσει» στην κρίση είναι αυτή των μικρών Ι.Χ., που γνώρισε την μικρότερη πτώση στις πωλήσεις της (46,92%). Χαρακτηριστικά, οι πωλήσεις μικρών ΙΧ είναι σημαντικά υψηλότερες από τις αντίστοιχες όλων των υπόλοιπων κατηγοριών για όλη την περίοδο της κρίσης, με τις πωλήσεις των μεσαίων ΙΧ να έρχονται σταθερά δεύτερες.
«Τα μικρά ΙΧ, λοιπόν, αποτελούν ξεχωριστή περίπτωση, καθώς μέχρι στιγμής φαίνεται ότι η κρίση οδήγησε σε μία αλλαγή των προτιμήσεων του καταναλωτή και σε μία στροφή του σε μικρότερα, λιγότερο δαπανηρά και πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, γεγονός, ωστόσο, που χρήζει περαιτέρω διερεύνησης» υπογραμμίζεται στη διπλωματική.
Μία ακόμη διαπίστωση σχετικά με τη συμπεριφορά των μικρών ΙΧ είναι ότι αποτελούν την μοναδική κατηγορία ΙΧ, στην οποία η αύξηση της τιμής της βενζίνης επιφέρει θετικά αποτελέσματα στις πωλήσεις για το διάστημα πριν την ύφεση. Κατά τη διάρκεια της κρίσης, το εισόδημα και η τιμή της βενζίνης αποτελούν με διαφορά τους βασικούς περιοριστικούς παράγοντες των πωλήσεων ΙΧ, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Για την εξαγωγή συμπερασμάτων στη διπλωματική της κ. Τριάμπελα, αναλύονται στατιστικά στοιχεία πωλήσεων και τιμών επιβατικών αυτοκινήτων, όπως αυτά καταγράφηκαν στην ελληνική αγορά από τον Σεπτέμβριο του 2000 έως και τον Δεκέμβριο του 2012. Τα στοιχεία των πωλήσεων λήφθηκαν από τον Σύλλογο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και τα στοιχεία των τιμών από το μηνιαίο περιοδικό «Autotriti».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου