Τρίτη 23 Απριλίου 2024

Έλληνες πρόδωσαν το παπί και στράφηκαν στα scooters;


Οι πωλήσεις των scooter στην Ελλάδα έχουν κατατροπώσει τα παπιά. Γιατί όμως δεν είναι πλέον το παπί το αγαπημένο δίκυκλο του Έλληνα; Σε μια από τις αμέτρητες συζητήσεις με φίλους για μοτοσικλέτα, ανάφερα κάποια στιγμή ότι τα scooter πλέον έχουν διαλύσει σε πωλήσεις τα παπιά στην Ελλάδα. Οι συνομιλητές μου έμειναν αποσβολωμένοι να με κοιτάζουν καθώς δεν πίστευαν ότι έχει συμβεί κάτι τέτοιο.

Είχαν μείνει στις εποχές όπου το παπί ήταν μονόδρομος αν ήθελες να αγοράσεις ένα μικρό όχημα μετακίνησης. Αυτό φυσικά δεν ισχύει πια και οι Έλληνες έχουν απαρνηθεί συντριπτικά το παπί, στρέφοντας το βλέμμα τους στα scooter.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2024 (Ιανουάριος-Μάρτιος) πουλήθηκαν 8.761 scooter. Την ίδια περίοδο οι πωλήσεις των παπιών κυμάνθηκαν λίγο πάνω από τα 1.500 τεμάχια. Μιλάμε δηλαδή για μια νίκη με ευρύτατο σκορ.

Τι είναι όμως αυτό που μας έφερε μπροστά σε αυτήν την… προδοσία; Τι έκανε τους Έλληνες να εγκαταλείψουν το αγαπημένο τους παπί και να αγαπήσουν το πιο… Ευρωπαϊκό scooter;

Ίσως το πιο κομβικό σημείο που έπεισε τους Έλληνες αναβάτες να στραφούν προς τα scooter είναι η ασφάλεια που προσφέρουν. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα scooter έχουν πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο προσφέροντας καλή πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες.

Τα φρένα τους είναι σαφώς πιο αποτελεσματικά σε σχέση με ένα παπί, ενώ πολλά από αυτά έχουν την ανάλογη ευελιξία ενός underbone. Επιπλέον, τα περισσότερα scooter είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος σε σχέση με τα αντίστοιχα παπιά, κάτι που εμπνέει περισσότερη εμπιστοσύνη στον αναβάτη.

Ευρυχωρία – Άνεση
Το δεύτερο στοιχείο που υπερτερεί το scooter είναι στους χώρους και την άνεση. Όλα σχεδόν τα scooter της αγοράς έχουν χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα αρκετά μεγάλο και διάφορες θήκες στο εσωτερικό της ποδιάς που ανεβάζουν το επίπεδο της εργονομίας.



Από την άλλη, τα scooter είναι σαφώς πιο άνετα κάτι που διασφαλίζεται με το επίπεδο πάτωμα για τα πόδια ή τις μεγάλες επιφάνειες των μαρσπιέ. Η θέση οδήγησης στις περισσότερες περιπτώσεις βάζουν το σώμα του αναβάτη «μέσα» στο scooter σε αντίθεση με την άβολη εμπροσθοβαρή θέση ενός παπιού.




Στην άνεση και την εργονομία επίσης μπορούμε να αναφέρουμε το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT των scooter σε σχέση με το ημι-αυτόματο των περισσότερων παπιών.

Επιδόσεις

Αν εξαιρέσουμε τα ελάχιστα Super Παπιά όπως το Benelli RCX 185 και το SYM VF 185, όλα τα υπόλοιπα underbones φτάνουν το πολύ μέχρι τα 125 κ.εκ. και τους 10 ίππους. Αντίθετα, στα scooter η ποικιλία είναι σαφώς μεγαλύτερη με ιπποδύναμη που φτάνει μέχρι και τους 50 ίππους (Yamaha TMAX).



Αυτό σημαίνει ότι ο αναβάτης που θα επιλέξει ένα scooter θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει για περισσότερα πράγματα πέρα από την καθημερινή αστική μετακίνηση. Ακόμα και τα αντίστοιχα 125άρια scooters πλέον έχουν καλύτερες επιδόσεις από τα αντίστοιχα παπιά.

Οικονομία

Εκεί που το παπί συνεχίζει να κερδίζει, αλλά όχι και τόσο πολύ πλέον, είναι η οικονομία σε καύσιμο και η συντήρηση. Η κατανάλωση καυσίμου ενός 125αριού scooter πλέον είναι κοντά με εκείνη ενός παπιού 125 κ.εκ. Κυμαίνεται κοντά στα 2,2-2,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τη στιγμή που ένα παπί «καίει» το πολύ 2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.



Στη συντήρηση το scooter χάνει. Και πάλι όμως αν εξαιρέσουμε τα πολύ ακριβότερα πλαστικά στο κουστούμι, τα υπόλοιπα (σέρβις, αναλώσιμα) στις περισσότερες περιπτώσεις είναι σε ικανοποιητικές τιμές. Το παπί ωστόσο παραμένει το πιο οικονομικό σε συντήρηση μηχανοκίνητο δίκυκλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου