Τετάρτη 24 Απριλίου 2024

Η ιστορία πίσω από τη φαραωνική έπαυλη όπου γυρίστηκε η νέα σειρά The Gentlemen


Η ιστορία του Badminton Estate όπου γυρίστηκε η νέα λαοφιλής σειρά του Γκάι Ρίτσι είναι γεμάτη από αίγλη, γαλαζοαίματους ήρωες και πολλά, πάρα πολλά, σχεδόν ασήκωτα έξοδα. Αραγε η ζωή αντιγράφει την τέχνη ή μήπως η τέχνη κλέβει από την αληθινή ζωή; Οταν το 2019 ο Γκάι Ρίτσι ανέθεσε στον πιστό συνεργάτη του Μάρτιν Τζον να βρει την ιδανική τοποθεσία για τα γυρίσματα του φιλμ «The Gentlemen», ο σχεδιαστής παραγωγής που παρεμπιπτόντως είναι εικόνα και ομοίωση ήρωα από το αισθητικό σύμπαν του Αγγλου σκηνοθέτη, χρειάστηκε να περιοδεύσει σχεδόν σε ολόκληρη τη Μεγάλη Βρετανία. Επισκέφτηκε περισσότερες από 20 επαύλεις, προκειμένου να βρει εκείνη που πληρούσε τα (αυστηρά) κριτήρια που του είχε θέσει ο Ρίτσι – δηλαδή η φαντασία του. Πέντε χρόνια μετά η αποστολή του Τζον ήταν κατά τι ευκολότερη. Οχι γιατί είχε ήδη αποκτήσει τεχνογνωσία από την προηγούμενη έρευνά του, αλλά διότι το Badminton House, στο οποίο τελικά γυρίστηκε μέρος της σειράς «The Gentlemen» (Netflix) είχε μια σχεδόν μεταφυσική σύνδεση με το σενάριο.


The Badminton Estate
Ο ιδιοκτήτης της φαραωνικών διαστάσεων έπαυλης και του ακόμα μεγαλύτερου κτήματος -συνολικής έκτασης 210 τετραγωνικών χιλιομέτρων στο Γκλόστερσαϊρ στα νοτιοδυτικά του νησιού- ο 12ος δούκας του Μποφόρ έχει ζήσει στο πετσί του τα βάσανα και τις αγωνίες του βασικού χαρακτήρα της σειράς, δηλαδή του Εντουαρντ Χόρνιμαν, ο οποίος βρίσκεται μετά τον θάνατο του πατέρα του να κληρονομεί την περιουσία, τις ευθύνες και βέβαια τις αμαρτίες του.
Ο Χένρι Σόμερσετ, όπως είναι κατά κόσμον γνωστός ο σημερινός δούκας και παλαίμαχος ροκάς, πορεύεται με τον τίτλο του από το 2017 και ακόμα προσπαθεί φιλότιμα να χωρέσει -πόσο μάλλον να βηματίσει- στα παπούτσια που του κληροδότησε ο πατέρας του. Μόνο που στην πραγματική ζωή στα τρίσβαθα του Badminton House δεν υπάρχει κάποια εκκωφαντικά παράνομη αλλά θηριώδης σε κερδοφορία φυτεία κάνναβης. Γι’ αυτό και για τη συντήρησή της ο 72χρονος Σόμερσετ φροντίζει να συγκεντρώνει, όπως και οι πρόγονοί του, έσοδα από όλων των λογιών τις (νόμιμες) δραστηριότητες -από ιππικούς αγώνες μέχρι μαθήματα μαγειρικής, γάμους, συνέδρια και λοιπές κοινωνικές εκδηλώσεις. Μάλιστα, ο ίδιος και η δεύτερη σύζυγός του Τζόρτζια Πάουελ έχουν επιλέξει να διαβιούν στην πατρογονική κατοικία των Σόμερσετ, πράγμα που σημαίνει ότι ανέχονται να συνυπάρχουν με τους κατά καιρούς ενοικιαστές των 200 αγροικιών που διατίθεται στο αχανές κτήμα.

Σε κάθε περίπτωση η πατίνα που έχει εγκατασταθεί στις εξωτερικές όψεις του κεντρικού κτιρίου, το οποίο πέρασε στην ιδιοκτησία των Μποφόρ αμέσως μετά το τέλος του αγγλικού εμφυλίου τον 17ο αιώνα και πήρε σε αδρές γραμμές τη μορφή που διατηρεί έως σήμερα έως τα μέσα του 18ου, είναι ίσως ο πιο αδιάψευστος μάρτυρας των ουρανομήκων εξόδων με τα οποία έχει να αναμετρηθεί ο κατά καιρούς ιδιοκτήτης της. Αλλά ήταν και ο λόγος που ο Ρίτσι, ο οποίος γνώριζε την περιοχή αφού λέει πως συμμετείχε σε διάφορες κυνηγητικές εξορμήσεις, θεώρησε την εν λόγω έπαυλη ιδανική για τα γυρίσματα της νέας σειράς του, αφού αποκρυσταλλώνει με τον πιο ανάγλυφο τρόπο τη φθορά -κυριολεκτική και μεταφορική- της αριστοκρατίας, την οποία η νεότερη γενιά αδυνατεί να διαχειριστεί. Ναι, εννοείται πως εκεί όπου όλοι βλέπουν τη φωτογενή έδρα ενός αγγλικού δουκάτου, ο Ρίτσι οραματίστηκε το τέλειο χωνευτήρι αριστοκρατών, εμπόρων κάνναβης και όλων των ειδών των παρανόμων.







Photo: facebook


Photo: facebook


Photo: facebook


Worcester Lodge / Photo: facebook

Behind the scenes
Για τα γυρίσματα του «The Gentlemen» χρησιμοποιήθηκαν μόνο οι εξωτερικοί χώροι του κτιρίου και βέβαια του κτήματος. Τα υπόλοιπα κλήθηκε να κατασκευάσει εξ αρχής ο Μάρτιν Τζον, αναδημιουργώντας την ατμόσφαιρα μιας αγγλικής αριστοκρατικής έπαυλης μέσα στους τέσσερις (εντάξει, και κάτι παραπάνω) τοίχους μιας φάρμας, που προηγουμένως χρησιμοποιούνταν για πειράματα σε ζώα. Για την κατασκευή μάλιστα του σκηνικού ο σχεδιαστής της παραγωγής λέει πως επιστράτευσε από «ταπεινά» αντικείμενα καθημερινής χρήσης, που μπορεί να αγοράσει κανείς από τα ΙΚΕΑ, μέχρι ειδικά τυπωμένα σε μετάξι φύλλα κάνναβης made in China. Το μόνο στο οποίο δεν μπορούσε να κάνει έκπτωση ήταν τα φύλλα χρυσού στις ταπετσαρίες που κοσμούν τους τοίχους. Ακόμα και ο πίνακας του Τόμας Γκένσμπορο, που λειτουργεί ως φετίχ της σειράς, είναι ένα πιστό αντίγραφο το οποίο φιλοτέχνησε ο Τζον.

Τίποτα δεν μπορούσε να αφεθεί στην τύχη στην αναπαράσταση μιας έπαυλης, αλλά και μιας ατμόσφαιρας που όφειλε a priori να σφύζει από βιωμένη, οργανική και ακροθιγώς παρακμασμένη χλιδή. Επρεπε ο τηλεθεατής να πείθεται πως οι ήρωες του «The Gentlemen» ζουν στην έπαυλη, όπου λέγεται πως στα τέλη του 19ου αιώνα εφευρέθηκε το άθλημα του μπάντμιντον, όπου στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου εγκαταστάθηκε η βασίλισσα Μαίρη (η γιαγιά της Ελισάβετ Β΄) στριμώχνοντας και γι’ αυτό εξοργίζοντας τους Μποφόρ, αλλά και όπου η τελευταία γυναίκα μονάρχης της Αγγλίας συνήθιζε να ταξιδεύει, για να παρακολουθεί τις περίφημες σήμερα ιππικές επιδείξεις που διοργανώνονται εκεί από το 1949.
Μέρος της ιστορίας του Badminton House είναι και η φιλοξενία του Βενετσιάνου ζωγράφου Καναλέττο στα μέσα του 18ου αιώνα, ο οποίος ζωγράφισε δύο πίνακες με τις εξωτερικές όψεις της έπαυλης, οι οποίοι αποτελούν σάρκα από τη σάρκα της συλλογής έργων τέχνης των Μποφόρ.





O δημιουργός της σειράς, Γκάι Ρίτσι. Πρόκειται για ένα spin-off της ομώνυμης ταινίας του σκηνοθέτη του 2019.


Ο πρωταγωνιστής, Theo James





Για τα γυρίσματα του «The Gentlemen» χρησιμοποιήθηκαν οι εξωτερικοί χώροι του κτιρίου και βέβαια του κτήματος


H Joely Richardson










Μιλάμε εξάλλου για μία από τις εμβληματικές οικογένειες της Μεγάλης Βρετανίας -με ό,τι αυτό συνεπάγεται- αφού κατέχουν ένα από τα 30 δουκάτα του Ηνωμένου Βασιλείου – τα έξι (Γκλόστερ, Κεντ, Κέιμπριτζ, Σάσεξ, Γιορκ, Εδιμβούργο) ανήκουν στη βασιλική οικογένεια και τα υπόλοιπα 24 κληρονομούνται από γενιά σε γενιά. Φυσικά μαζί με τις περιουσίες, τα κτίρια, την αίγλη αλλά και τις αμαρτίες γονέων, όπως σχεδόν σοφά εξιστορεί το «The Gentlemen», στο οποίο μάλιστα ο δευτερότοκος γιος, θεωρητικά απαλλαγμένος από οικογενειακά βάρη, έχει καταταγεί στον στρατό, αναλαμβάνει την καυτή πατάτα.

Οποιαδήποτε ομοιότητα με την περίπτωση των πριγκίπων Γουίλιαμ και Χάρι είναι απλώς συμπτωματική. Αλλωστε στην αληθινή ζωή, στην οποία δεν υπάρχει δουκάτο του Χάλστεντ όπως στην τηλεοπτική σειρά, τα προνόμια περνούν και οι ευθύνες βαραίνουν μόνο τους πρωτότοκους. Στην περίπτωση των Μποφόρ το χρίσμα, μαζί με το βιος ύψους 315 εκατομμυρίων λιρών (περίπου 365 εκ. ευρώ) θα περάσει μετά τον Χένρι Σόμερσετ στον 35χρονο γιο του Μπομπ και κατόπιν στον τριών ετών εγγονό του Χένρι. Νυν υπέρ πάντων η διαιώνιση του γαλάζιου αίματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου