Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023

Technohull: Τα «Made in Greece» ταχύπλοα που κατακτούν τις θάλασσες του πλανήτη (pics)


© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη Είναι μια ελληνική εταιρεία που εκπροσωπεί επάξια τα εθνικά χρώματα σε μια αγορά όπου «ναυμαχούν» πολυεθνικοί κολοσσοί. Γιατί ο σχεδιασμός και η κατασκευή πολυτελών σκαφών αναψυχής αποτελεί ομολογουμένως μια δύσκολη και εξαιρετικά απαιτητική αγορά δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η ελληνική Technohull, όμως, φαίνεται ότι έχει βρει το κλειδί της επιτυχίας και τα τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να χαράξει…σταθερή αναπτυξιακή «ρότα», κατακτώντας τη διεθνή αναγνώριση.




Έτσι ανταγωνίζεται «στα ίσια» μεγάλα ξένα ναυπηγεία στη δημοφιλή κατηγορία των πολυτελών σκαφών αναψυχής μεσαίου μεγέθους και με αιχμή του δόρατος την υψηλή τεχνολογία, την άριστη ποιότητα και τις υψηλές επιδόσεις η φήμη και οι πωλήσεις της φτάνουν από την Ευρώπη και τη Μ. Ανατολή μέχρι τις ΗΠΑ, την Ασία και την Αυστραλία.

Για να συμβεί βέβαια αυτό έπρεπε να ξεπεραστούν σημαντικά εμπόδια, αλλά κυρίως να γίνει το μεγάλο βήμα με τη δημιουργία του νέου ναυπηγείου- «πρότυπο» της εταιρείας στο Λαύριο, που εγκαινιάστηκε το Μάιο του 2021 και έδωσε τη δυνατότητα τριπλασιασμού της παραγωγής της. Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο ναυπηγείο στη Βιομηχανική Περιοχή του Λαυρίου, όπου οι έμπειροι τεχνικοί της Technohull κάνουν…θαύματα. Για αυτό, άλλωστε, και πάνω από το 70% των σκαφών που παράγονται παίρνουν το δρόμο των εξαγωγών…





Η αφετηρία

Η Technohull ξεκίνησε τη διαδρομή της στην αγορά το 2005 σε ένα μικρό χώρο, από μια ολιγομελή ομάδα που μέσα από την εταιρεία ένωσαν το πάθος τους για τη θάλασσα κι άρχισαν να πειραματίζονται με την παραγωγή φουσκωτών σκαφών με πρώτο «τέκνο» τους το προχωρημένο για την εποχή “Sea DNA 999”. Ωστόσο, εκείνη την περίοδο συναρμολογούσε μόλις δύο με τρία φουσκωτά ετησίως.



Από το 2009 και μετά τόσο η Technohull όσο και…όλη η Ελλάδα, ήρθε αντιμέτωπη με τη μεγάλη «φουρτούνα» της οικονομικής κρίσης. Παρόλα αυτά, ακόμη και μέσα σε εκείνες τις δύσκολες συνθήκες, το 2010 άρχισε το «ταξίδι» της στα… «διεθνή ύδατα», με πρώτους σταθμούς την Ευρώπη και την Τουρκία. Τούτο ασφαλώς αποτέλεσε μια «σανίδα σωτηρίας» για την εταιρεία καθώς έτσι κατάφερε να επιβιώσει την ώρα που ο κλάδος των σκαφών αναψυχής γενικότερα αφανιζόταν από την κρίση.


Το 2013 με το μοντέλο “Omega 41” μπαίνει στην κατηγορία των mega RIB, την οποία ουσιαστικά και «συστήνει» στην ελληνική αγορά, ενώ την ίδια χρονιά μετακομίζει στα νέα κεντρικά γραφεία της στον Άλιμο.


Η νέα εποχή

Το 2014 αποτελεί το μεγάλο ορόσημο για την εταιρεία καθώς ξεκινάει να λειτουργεί σαν ένα σύγχρονο ναυπηγείο, επενδύοντας στη δημιουργία εξειδικευμένης ομάδας ναυπηγών μηχανικών και σχεδιαστών, στην υψηλή τεχνολογία και το R&D και εστιάζοντας στην ανάπτυξη μιας καθετοποιημένης παραγωγής και τη δημιουργία των προϋποθέσεων εκείνων που θα την οδηγήσουν με σταθερά βήματα στην επόμενη ημέρα.


Καταλυτικό παράγοντα για την εξέλιξη και την εκτόξευση της Technohull υπήρξε η αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης και του μάνατζμεντ της εταιρείας. Στην ομάδα έρχεται να προστεθεί ο Βλάσσης Γεωργάτος, ο οποίος ξεκινώντας ως πελάτης της Technohull και διαβλέποντας τις αναπτυξιακές προοπτικές της, παίζει καταλυτικό ρόλο στην αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης και στις αλλαγές στη διοίκηση της εταιρείας.




Η Technohull απέκτησε πλέον νέα δυναμική και άρχισε να εξελίσσει τα σκάφη της κατακτώντας τις ξένες αγορές. Τα μοντέλα όπως τα “Omega 45”, “38 Grand Sport”, και “Explorer 40”, που λανσάρονται εκείνη την εποχή κέρδισαν τις εντυπώσεις στις διεθνείς εκθέσεις και τον ειδικό Τύπο, αποσπώντας την «ψήφο εμπιστοσύνης» απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό. Κάπως έτσι οι πωλήσεις άρχισαν να αυξάνονται, με την παραγωγή να ξεπερνά τα 50 σκάφη ετησίως το 2017.

Με άλλα λόγια, από τότε που η Technohull μπόρεσε να αναδείξει στη διεθνή αγορά το επίπεδο και την ποιότητα των σκαφών της δεν άργησε να καθιερωθεί ανάμεσα στους leaders του κλάδου.



Το «ορόσημο» του νέου ναυπηγείου

Όσο οι δουλειές μεγάλωναν και οι παραγγελίες αυξάνονταν έγινε σαφές ότι χρειάζονταν και οι αντίστοιχες υποδομές. Έτσι, το 2020 οι μέτοχοι της εταιρείας αποφάσισαν να κάνουν το μεγάλο βήμα, με το στήσιμο ενός νέου και υπερσύγχρονου ναυπηγείου. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς η εταιρεία προχώρησε στην αγορά ενός οικοπέδου 50 στρεμμάτων στην περιοχή Πάνορμος του Δήμου Λαυρεωτικής, προκειμένου να εγκαταστήσει τη νέα μεγάλη κτιριακή εγκατάσταση όπου και θα μετέφερε την παραγωγική της δραστηριότητα. Η επένδυση ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2021, με ίδια κεφάλαια, ενώ δύο κοινά ομολογιακά δάνεια συνολικού ύψους 4,8 εκατ. ευρώ και 3,5 εκατ. ευρώ με την Alpha Bank ως εκπρόσωπο των ομολογιούχων αποτέλεσαν μέρος της ενίσχυσης των ιδίων κεφαλαίων της επένδυσης.


Το εκτόπισμα και οι οικονομικές επιδόσεις

Η ανοδική πορεία της Technohull στη «νέα εποχή» αποτυπώνεται και στα οικονομικά της αποτελέσματα κατά την τελευταία δεκαετία. Έτσι, έχοντας το 2012, λιγότερα από 10 άτομα προσωπικό και με κύκλο εργασιών κάτω από 1 εκ. ευρώ, σήμερα έχει πάνω από 200 άτομα προσωπικό και ο κύκλος εργασιών της ξεπέρασε τα 20 εκ ευρώ το 2022, ενώ προβλέπεται ότι το 2023 θα ξεπεράσει τα 30 εκ. ευρώ.

Αντίστοιχα με την άνοδο των οικονομικών επιδόσεων ενισχύεται στο πέρασμα του χρόνου και το εκτόπισμα της Technohull στην αγορά. Έτσι από δύο με τρία σκάφη που παρήγαγε στην αρχή, τώρα έχει ξεπεράσει τα 100 σε ετήσια βάση, έχοντας προσθέσει στη γκάμα της και νέες προτάσεις όπως το “Omega 47’, το “GT7”, το “GTX” και το πιο πρόσφατο λανσάρισμά της, το “Alpha 50”, το νέο 50 ποδών σκάφος της.



Το αποτέλεσμα είναι εκατοντάδες ταχύτατα «σκαριά» της να πλέουν στις θάλασσες όλου του πλανήτη και να δίνουν το «παρών» στις μεγάλες μαρίνες από την Ευρώπη και τη Μ. Ανατολή μέχρι το Μαϊάμι και τη μακρινή Αυστραλία.

«Κλειδί» για αυτό το success story ήταν βέβαια η τολμηρή επιλογή της μεγάλης επένδυσης για το νέο ναυπηγείο, -από τα πιο σύγχρονα και τεχνολογικά προηγμένα στην κατηγορία των σκαφών μεσαίου μεγέθους-, που ήταν η μεγαλύτερη που έγινε ποτέ στην Ελλάδα στον συγκεκριμένο τομέα και μία από τις μεγαλύτερες διεθνώς.



Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις «με την ολοκλήρωση του νέου ναυπηγείου η δυναμικότητα παραγωγής σκαφών έχει αυξηθεί σημαντικά γεγονός που ήδη επιβεβαιώνεται από τον διπλασιασμό του τζίρου της εταιρείας στη νέα χρήση καθώς και την σημαντική αύξηση των παραγγελιών».



Παράλληλα τονίζεται ότι «το project αυτό που αποτελεί το σημαντικότερο έως σήμερα του εγχώριου σχετικού Industry, τοποθετεί την εταιρεία σε ισάξια θέση στον παγκόσμιο χάρτη των ανταγωνιστικών ναυπηγείων, δημιουργώντας πλέον σοβαρό υπόβαθρο υποδομών και βάση για πολύ μεγαλύτερη περαιτέρω ανάπτυξη». Σημειώνεται ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και εφαρμόζει προηγμένες τεχνικές και υλικά σε όλη την διαδικασία παραγωγής, διασφαλίζοντας την υψηλότερη ποιότητα κατασκευής. Κάτι άλλωστε που αναγνωρίζεται από την ίδια την αγορά.

Ασφαλώς η εταιρεία ακολουθεί μια αυστηρή πολιτική και όσον αφορά τη διασφάλιση του «πράσινου» αποτυπώματός της. Στο πλαίσιο αυτό, οι εγκαταστάσεις στο Λαύριο έχουν κατασκευασθεί με γνώμονα την ισορροπημένη εκμετάλλευση του φυσικού φωτός, με χρήση διαφώτιστων panels στην οροφή, ώστε να περιορίζεται κατά τον δυνατόν η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας τόσο για τον φωτισμό όσο και για την θέρμανση / ψύξη των κτιρίων, οι λαμπτήρες φωτισμού έχουν αντικατασταθεί από νέους τεχνολογίας LED, έχουν εγκατασταθεί αεροψυκτικά συστήματα κλιματισμού τα οποία καταναλώνουν λιγότερο νερό απ’ ό,τι τα συμβατικά, ενώ χρησιμοποιούνται ηλεκτρικά/υβριδικά αυτοκίνητα. Ακόμη, με τις προηγμένες μεθόδους παραγωγής που εφαρμόζονται μειώνονται στο ελάχιστο οι εκπομπές πτητικών υδρογονανθράκων και τα απόβλητα των υλικών παραγωγής.


Η επίσκεψη Μητσοτάκη

Με βάση όλα τα παραπάνω, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις του ναυπηγείου της Technohull επέλεξε να επισκεφθεί και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, τον Οκτώβριο του 2021, συνοδευόμενος από τον τότε υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη. Αφού ξεναγήθηκε από τη διοίκηση της εταιρείας στους χώρους του ναυπηγείου και ενημερώθηκε για την παραγωγική διαδικασία, τα μοντέλα, τον εξαγωγικό προσανατολισμό και τη διεθνή αποδοχή των σκαφών της έγραψε:



«Επισκέφθηκα το ναυπηγείο της ελληνικής εταιρείας Technohull στο Λαύριο. Μία εταιρεία εξωστρεφής, δυναμική, που συνδέεται με τη θάλασσα και αποδεικνύει ότι μπορούμε να είμαστε παγκοσμίως ανταγωνιστικοί σε τομείς, όπου δυστυχώς μέχρι σήμερα υπολειπόμασταν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου