Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2022

Αν αναρωτιέται κανείς γιατί τα δείγματα της υψηλής ωρολογοποιίας είναι τόσο ακριβά, θα πρέπει να δει από κοντά τη διαδικασία παραγωγής κάποιου.







 





Η δουλειά του ωρολογοποιού είναι τόσο λεπτή και ακριβής, που απαιτεί… μικροσκόπιο για να εκτιμηθεί πλήρως αλλά γίνεται ακόμα πιο ιδιαίτερη, όταν έχει πίσω της και ορισμένα συμβόλαια με premium αυτοκινητοβιομηχανίες.Τότε θα λυθούν όλες οι απορίες, μια και δε μιλάμε για γραμμή παραγωγής με τυποποιημένη λειτουργία αλλά έχουμε να κάνουμε με χειροποίητα δείγματα υψηλής ακρίβειας. Μάρκες υψηλής ωρολογοποιίας (όπως είναι για παράδειγμα, η Greubel Forsey που από το 2004 δραστηριοποιείται στο χώρο αλλά η ποιότητα των προϊόντων της την έχει βάλει μεταξύ των κορυφαίων) διατηρούν την τέχνη της χειροποίητης κατασκευής, αφιερώνοντας αμέτρητες ώρες για να διασφαλίσουν την τέλεια δεξιοτεχνία, την άρτια συναρμολόγηση.



Σε κάθε ρολόι, σχεδόν κάθε κομμάτι τους είναι κατασκευασμένο σε μια γραμμή παραγωγής που αποτελείται από ελάχιστους τεχνίτες που δίνουν πολύ περιορισμένα κομμάτια. Το φινίρισμα είναι κορυφαίο και δεν είναι υπερβολή να πούμε πως πρόκειται για μια μορφή τέχνης, μια και το τελικό αποτέλεσμα είναι και αυτό ένα αξιοθαύμαστο είδος. Όλα τα παραπάνω, φυσικά και έχουν ένα τίμημα. Όταν μιλάμε για την ολοκληρωμένη δουλειά των τεχνιτών και πολύ περισσότερο στις περιπτώσεις που είναι εξαιρετικά περιορισμένης διαθεσιμότητας, τα πράγματα γίνονται πολύ σύνθετα και φυσικά, από οικονομικής απόψεως, απευθύνονται σε ελάχιστους.



Αυτή η αίσθηση αποκλειστικότητας, που είναι το ζητούμενο και σε πολλές περιπτώσεις ακριβών και ιδιαίτερα περιορισμένης παραγωγής αυτοκινήτων, είναι το σημείο που οι «δύο κόσμοι» συναντώνται. Δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε ορισμένα πανάκριβα και σπάνια αυτοκίνητα, να διατίθενται μαζί με κάποιο σετ χειροποίητων sur mesure αποσκευών που «κουμπώνουν» ακριβώς στο σχετικό χώρο του αυτοκινήτου, καθώς και με ένα πολύ ιδιαίτερο ρολόι που έχει την «υπογραφή» τόσο της εταιρείας (υψηλής) ωρολογοποιίας, όσο και της αυτοκινητοβιομηχανίας.



Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως με αυτό το «συνδυασμό», η τιμή του ρολογιού εκτινάσσεται σε δυσθεώρητα ύψη, αν και από ότι έχουμε δει σε κάποιες περιπτώσεις, το δίδυμο αυτοκινήτου- ρολογιού, δεν «σπάει» με τίποτα και σε περιπτώσεις που αλλάζουν ιδιοκτήτη, πηγαίνουν μαζί. Όταν έτσι και αλλιώς η παραγωγή του ρολογιού θα είναι περιορισμένη σε λίγες δεκάδες (συνήθως, όσα ακριβώς και τα αυτοκίνητα) και οι ωρολογοποιοί έχουν συμβόλαιο για την αγορά όλης της παραγωγής, τότε δεν υπάρχει κανένα όριο σε ότι έχει να κάνει με τη μηχανή που θα χρησιμοποιήσουν ή τα υλικά. Οπότε, σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως συνηθίζεται να λένε στις ταινίες του Χόλιγουντ, «Sky is the limit» αναφορικά με το κόστος του ρολογιού.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου