Κυριακή 1 Αυγούστου 2021

Kαύσωνας: Ακομα και 80 βαθμούς στο αυτοκίνητο – Τι πρέπει να κάνουμε για δροσιά;

«Κόκκινο» έχει χτυπήσει ο υδράργυρος, με τις εσωτερικές θερμοκρασίες σε ένα αυτοκίνητο να φτάνουν και τους 80 βαθμούς Κελσίου… . Τι πρέπει να προσέξουμε όσο βρισκόμαστε μέσα στο αυτοκίνητό μας;Καύσωνας… διαρκείας χτύπησε τη χώρα, με τον υδράργυρο σε πολλές περιοχές να ξεπερνά τους 40 βαθμούς Κελσίου. Δεδομένου ότι η πλειονότητα περνάει πολλές ώρες μέσα στο αυτοκίνητό τους, κρίνεται απαραίτητο να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα ώστε να προστατευτούμε. Τι πρέπει να προσέξουμε, λοιπόν;

Απαραίτητοι έλεγχοι: Ψυκτικό υγρό, λάδι, φίλτρο καμπίνας

Ψυκτικό υγρό: Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται σε υψηλές θερμοκρασίες με ελάχιστη ποσότητα ψυκτικού υγρού στο δοχείο, οι πιθανότητες υπερθέρμανσης είναι πολλές. Επομένως, ελέγχουμε το ύψος της στάθμης του ψυκτικού υγρού και, αν χρειαστεί, συμπληρώνουμε μέχρι να φτάσει στο μέγιστο ύψος που προτείνει ο κατασκευαστής.
Λιπαντικό κινητήρα: Συμπληρώστε εάν απαιτείται ή κάντε αλλαγή λαδιών με βάση τα προβλεπόμενα διαστήματα συντήρησης. Το λάδι, εκτός της λίπανσης των κινητών μερών του κινητήρα, βοηθά στο να διατηρείται σταθερή η θερμοκρασία του μοτέρ κάτω από όλες τις συνθήκες.

Φίλτρο καμπίνας: Πρέπει να καθαρίζεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και όποτε κρίνεται απαραίτητο να αντικαθίσταται. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα χρήσιμο φίλτρο για την υγεία μας, καθώς φιλτράρει τον αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα, κρατώντας έξω από αυτή τα βλαβερά μικροσωματίδια.
Πώς χρησιμοποιούμε το σύστημα κλιματισμού

Μόλις επιβιβαστούμε στο αυτοκίνητο δεν ενεργοποιούμε αμέσως τον κλιματισμό, αλλά ανοίγουμε για λίγο τα παράθυρα ώστε να απομακρυνθεί ο θερμός αέρας. Επίσης, θυμόμαστε πως το ιδανικό είναι να επιτευχθεί ομοιόμορφη θερμοκρασία εντός της καμπίνας, και επομένως κατευθύνουμε τη ροή του αέρα προς την οροφή, και όχι προς τα πρόσωπά μας.

Σε θερμοκρασίες γύρω στους 40 βαθμούς Κελσίου είμαστε ιδιαίτερα προσεχτικοί, και δεν ρυθμίζουμε τον κλιματισμό σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία (το ιδανικό φάσμα είναι 23-25). Παράλληλα, 20 λεπτά πριν βγούμε από το αυτοκίνητο φροντίζουμε να έχουμε απενεργοποιήσει τη λειτουργία του, ώστε να προσαρμοστεί ο οργανισμός στη μεταβολή της θερμοκρασίας.
Θέση στάθμευσης με σκιά και ηλιοπροστασία

Όταν χρειαστεί να παρκάρουμε το αυτοκίνητο, προσπαθούμε να βρούμε μια θέση με σκιά. Όπως και να’ χει, κατά τις ιδιαίτερα ζεστές μέρες οφείλουμε να έχουμε εφοδιαστεί με καλύμματα ηλιοπροστασίας ειδικά για το μπροστινό παρμπρίζ που επιτρέπουν στην καμπίνα να διατηρείται δροσερή, και αποτρέπουν… τα εγκαύματα όταν χρειαστεί να πιάσουμε το τιμόνι και να «φορέσουμε» τη ζώνη ασφαλείας.

Στην περίπτωση που υπάρχουν παιδιά (ή κατοικίδια) στα πίσω καθίσματα, πρέπει να τα θωρακίσουμε. Μια καλή λύση είναι τα πλαϊνά σκίαστρα, όπως και οι αντηλιακές μεμβράνες που σε πολλές περιπτώσεις μπλοκάρουν έως και το 99% της υπεριώδους ακτινοβολίας που θα περνούσε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.


Ενυδάτωση και στάσεις

Σε συνθήκες καύσωνα κρίνεται απαγορευτικό να εισέλθουμε στο αυτοκίνητο χωρίς να είμαστε εφοδιασμένοι με μπουκάλι δροσερού νερού. Ποιος θα ήθελε να κολλήσει στην κίνηση, ή να μείνει στη… μέση του πουθενά σε περίπτωση ατυχήματος και να είναι αφυδατωμένος; Επιπροσθέτως, η πολύωρη οδήγηση είναι ιδιαίτερα κουραστική και επομένως συστήνεται μία στάση για κάθε 2 με 3 ώρες ταξιδιού. Με αυτό τον τρόπο ο οδηγός θα μπορέσει να ανακτήσει τις δυνάμεις του και οι μικροί μας φίλοι να χαλαρώσουν και να πάνε τουαλέτα.
 
Προσοχή στους πίσω επιβάτες

Ποτέ δεν αφήνουμε τα παιδιά ή τα κατοικίδια μέσα στην καμπίνα χωρίς επιτήρηση. Έχει αποδειχθεί πως όταν η εξωτερική θερμοκρασία βρίσκεται στους 35 βαθμούς Κελσίου, εντός του αυτοκινήτου, με κλειστά παράθυρα, μπορεί να αυξηθεί στους 50 βαθμούς μέσα σε μόλις 19 λεπτά.


Δεν οδηγούμε με σαγιονάρες

Ανεξάρτητα από την πιθανή επιβολή προστίμου, η οδήγηση με σαγιονάρες ή πέδιλα δεν συστήνεται και για λόγους ασφαλείας. Διότι τα συγκεκριμένα υποδήματα δεν επιτρέπουν στον οδηγό να έχει πλήρη αίσθηση των πεντάλ και το παραμικρό γλίστρημα εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου