Κυριακή 29 Αυγούστου 2021

Κλιματική αλλαγή: Ιδού το δράμα της Ελλάδας…


 Τραγικά, κυριολεκτικά, φαίνεται ότι είναι τα πράγματα στην Ελλάδα σχετικά με την ηλικία αλλά και την κατάσταση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα καθώς η μέση ηλικία των αυτοκινήτων κυμαίνεται στα 16,6 έτη ενώ κινούνται ακόμη πάνω από 570.000 παλιά μη καταλυτικά αυτοκίνητα τη στιγμή που τα οχήματα με ηλικία έως 5 έτη, δηλαδή τα “καθαρά” ΙΧ ανέρχονται σε λίγο πάνω από τις 457.000 μονάδες!

Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Ελλάδος έως τα τέλη του 2020 κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα πάνω από 810.000 αυτοκίνητα, στα οποία να επισημάνουμε ότι δεν συμπεριλαμβάνονται τα Ταξί, με ηλικίες άνω των 26 ετών τα οποία και αποτελούν το 15,2% του συνόλου του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας. Μάλιστα τα 318.434 αυτοκίνητα σε σύνολο 577.197 μη καταλυτικών οχημάτων οχημάτων έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας τη δεκαετία του ’80. Παράλληλα 577.197 αυτοκίνητα δεν έχουν καθόλου καταλύτη και επιπλέον 232.949 αυτοκίνητα ανήκουν στην κατηγορία Euro1 που κυριολεκτικά δεν κυκλοφορούν σε κανένα άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ.

Τέλος πάνω από 55.000 αυτοκίνητα έχουν κλείσει 40 χρόνια ζωής και εξακολουθούν να κινούνται και να ρυπαίνουν ανεξέλεγκτα την ατμόσφαιρα.

Ηλικίες από 16 έως και 20 έτη έχουν 1,3 εκατ. οχήματα, δηλαδή το 26% του συνόλου και 1,4 εκατ. οχήματα έχουν ηλικία από 11 έως 15 έτη δηλαδή το 26,7%.

Αντίθετα τα αυτοκίνητα με ηλικίες από 6 έως 10 έτη είναι μόλις 348.070 οχήματα τα οποία αποτελούν το 6,5% του συνόλου των κυκλοφορούντων ΙΧ.

Τέλος το 8,6% του συνόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν έχουν ηλικία έως 5 έτη τα οποία ανέρχονται σε 457.316 μονάδες.

Παλαιά και τα καταλυτικά Τραγικά είναι και τα αποτελέσματα που καταγράφονται στα στοιχεία του ΣΕΑΑ σχετικά με τις οδηγίες ρύπων που πληροί ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Από το 1993 έως και 1996 ξεκίνησε η κυκλοφορία των αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro I και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία κυκλοφορούν ακόμη στην Ελλάδα πάνω από 232.949 οχήματα.

Από το 1997 έως το 2000 τέθηκε σε ισχύ το πρότυπο Euro II και όπως αποδεικνύεται κυκλοφορούν ακόμη στην Ελλάδα του 2019 περισσότερα από 629.888 αυτοκίνητα!

Το 2001 εφαρμόστηκε το πρότυπο ρύπων Euro III το οποίο ίσχυσε έως και το 2005 και από τότε κυκλοφορούν μέχρι και σήμερα περισσότερα από 1,35 εκατ. οχήματα ενώ επιπλέον 1,53 εκατ. οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro IV με 1η άδεια κυκλοφορίας από το 2006 έως και το 2010 κυκλοφορούν μέχρι και σήμερα.

Στα σύγχρονα και πιο καθαρά αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro V και έχουν 1η Άδεια Κυκλοφορίας από το 2011 έως και το 2015 ανήκουν 426.793 αυτοκίνητα τα οποία αποτελούν μόλις το 8,7% του συνόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων.

Τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro VI ανέρχονται σε μόλις 531.252 μονάδες και αποτελούν το 10% του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων. Δηλαδή τα «καθαρά» αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι λιγότερα από τα μη καταλυτικά!

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς σχεδόν στην συντριπτική πλειοψηφία από τα καταλυτικά αυτοκίνητα πρώτης και δεύτερης γενιάς δεν έχουν αλλαχθεί οι καταλύτες με ότι και αν σημαίνει αυτό για το περιβάλλον ενώ σημαντικός αριθμός από τα περίπου 2,1 εκατ. καταλυτικά αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία Euro III και Euro IV επίσης κυκλοφορούν με… αδρανείς καταλύτες!


Στα 20,2 έτη η μέση ηλικία στα φορτηγά έως 3,5 τόνους

Χειρότερα είναι τα πράγματα στο στόλο των κυκλοφορούντων φορτηγών έως 3,5 τόνους καθώς σε σύνολο 921.776 οχημάτων η μέση ηλικία κυμαίνεται σε 20,2 έτη!

Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ στην Ελλάδα κυκλοφορούν 268.095 φορτηγά, τα οποία αποτελούν το 29,1% του συνόλου του στόλου, με ηλικίες άνω των 26 ετών εκ των οποίων τα 215.402 είναι συμβατικά–μη καταλυτικά και 52.693 οχήματα πληρούν την οδηγία Euro1.

Επίσης 186.802 φορτηγά έχουν ηλικία από 21 έως 25 έτη και αποτελούν το 20,3% του συνόλου και 216.484 οχήματα με ηλικίες από 16 έως 20 έτη (23,5%) και 193.650 φορτηγά με ηλικίες από 11 έως 15 έτη (21%).

Αντίθετα τα φορτηγά έως 3,5 τόνους με ηλικίες από 6 έως 10 έτη είναι μόλις 23.190 μονάδες (2,5%) και με ηλικίες έως 5 έτη μόλις 33.557 φορτηγά (36%).

Όσον αφορά στις οδηγίες ρύπων 215.402 φορτηγά έως 3,5 τόνους δεν έχουν καθόλου καταλύτη (23,4%), 52.693 οχήματα είναι Euro1 (5,7%), 142.193 Euro2 (15,4%), 210.521 Euro3 (22,8%), 221.144 Euro4 (24%), 40.781 Euro5 (4,4%), 39.042 Euro6 (4,2%).


Στα 22,9 έτη η μέση ηλικία στα φορτηγά από 3,5 έως 8 τόνους

Πολύ χειρότερα είναι τα πράγματα στο στόλο των κυκλοφορούντων φορτηγών από 3,5 έως 8 τόνους καθώς σε σύνολο 89.830 οχημάτων η μέση ηλικία κυμαίνεται σε 22,9 έτη!

Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ στην Ελλάδα κυκλοφορούν 32.663 φορτηγά, τα οποία αποτελούν το 36,4% του συνόλου του στόλου, με ηλικίες άνω των 26 ετών εκ των οποίων τα 25.194 είναι συμβατικά-μη καταλυτικά και 7.469 οχήματα πληρούν την οδηγία Euro1.

Επίσης 20.853 φορτηγά έχουν ηλικία από 21 έως 25 έτη και αποτελούν το 23,2% του συνόλου και 24.356 οχήματα με ηλικίες από 16 έως 20 έτη (27,1%) και 11.095 φορτηγά με ηλικίες από 11 έως 15 έτη (12,4%).

Αντίθετα τα φορτηγά από 3,5 έως 8 τόνους με ηλικίες από 6 έως 10 έτη είναι μόλις 338 μονάδες (0,4%) και με ηλικίες έως 5 έτη μόλις 525 φορτηγά (0,6%).

Όσον αφορά στις οδηγίες ρύπων 25.194 φορτηγά από 3,5 έως 8 τόνους δεν έχουν καθόλου καταλύτη (28%), 7.469 οχήματα είναι Euro1 (8,3%), 20.853 Euro2 (23,2%), 24.356 Euro3 (27,1%), 8.989 Euro4 (10%), 2.234 Euro5 (2,5%), 735 Euro6 (0,8%).


Στα 20,5 έτη η μέση ηλικία στα φορτηγά πάνω από 8 τόνους

Άσχημα είναι τα πράγματα που καταγράφονται και στο στόλο των κυκλοφορούντων φορτηγών άνω των 8 τόνων καθώς σε σύνολο 135.386 οχημάτων η μέση ηλικία κυμαίνεται σε 20,5 έτη!

Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ στην Ελλάδα κυκλοφορούν 34.193 φορτηγά, τα οποία αποτελούν το 25,3% του συνόλου του στόλου, με ηλικίες άνω των 26 ετών εκ των οποίων τα 30.666 είναι συμβατικά-μη καταλυτικά και 5.076 οχήματα πληρούν την οδηγία Euro1.

Επίσης 30.922 φορτηγά έχουν ηλικία από 21 έως 25 έτη και αποτελούν το 22,8% του συνόλου και 35.434 οχήματα με ηλικίες από 16 έως 20 έτη (26,2%) και 32.356 φορτηγά με ηλικίες από 11 έως 15 έτη (23,9%).

Αντίθετα τα φορτηγά πάνω από 8 τόνους με ηλικίες από 6 έως 10 έτη είναι μόλις 979 μονάδες (0,7%) και με ηλικίες έως 5 έτη μόλις 1.502 φορτηγά (1,1%).

Όσον αφορά στις οδηγίες ρύπων 30.666 φορτηγά πάνω από 8 τόνους δεν έχουν καθόλου καταλύτη (22,7%), 5.076 οχήματα είναι Euro1 (3,7%), 36.158 Euro2 (26,7%), 36.561 Euro3 (27%), 19.920 Euro4 (14,7%), 4.857 Euro5 (3,6%), 2.148 Euro6 (1,6%).


Στα 19,4 έτη η μέση ηλικία στα λεωφορεία

Τραγικά χαρακτηρίζονται τα δεδομένα που καταγράφονται και στο στόλο των κυκλοφορούντων λεωφορείων που μεταφέρουν επιβάτες καθώς σε σύνολο 28.196 οχημάτων η μέση ηλικία κυμαίνεται σε 19,4 έτη!

Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ στην Ελλάδα κυκλοφορούν 6.952 φορτηγά, τα οποία αποτελούν το 24,7% του συνόλου του στόλου, με ηλικίες άνω των 26 ετών εκ των οποίων τα 6.044 είναι συμβατικά-μη καταλυτικά και 908 οχήματα πληρούν την οδηγία Euro1.

Επίσης 3.381 φορτηγά έχουν ηλικία από 21 έως 25 έτη και αποτελούν το 12% του συνόλου και 7.658 οχήματα με ηλικίες από 16 έως 20 έτη (27,2%) και 8.680 φορτηγά με ηλικίες από 11 έως 15 έτη (30,8%).

Αντίθετα τα λεωφορεία με ηλικίες από 6 έως 10 έτη είναι μόλις 248 μονάδες (0,9%) και με ηλικίες έως 5 έτη μόλις 1.277 φορτηγά (4,5%).

Όσον αφορά στις οδηγίες ρύπων 6.044 λεωφορεία δεν έχουν καθόλου καταλύτη (21,4%), 908 οχήματα είναι Euro1 (3,2%), 3.381 Euro2 (12%), 7.658 Euro3 (27,2%), 4.960 Euro4 (17,6%), 3.768 Euro5 (13,4%), 1.477 Euro6 (5,2%).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου