Κυριακή 29 Αυγούστου 2021
Κλιματική αλλαγή: Ιδού το δράμα της Ελλάδας…
Τραγικά, κυριολεκτικά, φαίνεται ότι είναι τα πράγματα στην Ελλάδα σχετικά με την ηλικία αλλά και την κατάσταση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα καθώς η μέση ηλικία των αυτοκινήτων κυμαίνεται στα 16,6 έτη ενώ κινούνται ακόμη πάνω από 570.000 παλιά μη καταλυτικά αυτοκίνητα τη στιγμή που τα οχήματα με ηλικία έως 5 έτη, δηλαδή τα “καθαρά” ΙΧ ανέρχονται σε λίγο πάνω από τις 457.000 μονάδες!
Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Ελλάδος έως τα τέλη του 2020 κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα πάνω από 810.000 αυτοκίνητα, στα οποία να επισημάνουμε ότι δεν συμπεριλαμβάνονται τα Ταξί, με ηλικίες άνω των 26 ετών τα οποία και αποτελούν το 15,2% του συνόλου του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας. Μάλιστα τα 318.434 αυτοκίνητα σε σύνολο 577.197 μη καταλυτικών οχημάτων οχημάτων έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας τη δεκαετία του ’80. Παράλληλα 577.197 αυτοκίνητα δεν έχουν καθόλου καταλύτη και επιπλέον 232.949 αυτοκίνητα ανήκουν στην κατηγορία Euro1 που κυριολεκτικά δεν κυκλοφορούν σε κανένα άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ.
Τέλος πάνω από 55.000 αυτοκίνητα έχουν κλείσει 40 χρόνια ζωής και εξακολουθούν να κινούνται και να ρυπαίνουν ανεξέλεγκτα την ατμόσφαιρα.
Ηλικίες από 16 έως και 20 έτη έχουν 1,3 εκατ. οχήματα, δηλαδή το 26% του συνόλου και 1,4 εκατ. οχήματα έχουν ηλικία από 11 έως 15 έτη δηλαδή το 26,7%.
Αντίθετα τα αυτοκίνητα με ηλικίες από 6 έως 10 έτη είναι μόλις 348.070 οχήματα τα οποία αποτελούν το 6,5% του συνόλου των κυκλοφορούντων ΙΧ.
Τέλος το 8,6% του συνόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν έχουν ηλικία έως 5 έτη τα οποία ανέρχονται σε 457.316 μονάδες.
Παλαιά και τα καταλυτικά Τραγικά είναι και τα αποτελέσματα που καταγράφονται στα στοιχεία του ΣΕΑΑ σχετικά με τις οδηγίες ρύπων που πληροί ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Από το 1993 έως και 1996 ξεκίνησε η κυκλοφορία των αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro I και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία κυκλοφορούν ακόμη στην Ελλάδα πάνω από 232.949 οχήματα.
Από το 1997 έως το 2000 τέθηκε σε ισχύ το πρότυπο Euro II και όπως αποδεικνύεται κυκλοφορούν ακόμη στην Ελλάδα του 2019 περισσότερα από 629.888 αυτοκίνητα!
Το 2001 εφαρμόστηκε το πρότυπο ρύπων Euro III το οποίο ίσχυσε έως και το 2005 και από τότε κυκλοφορούν μέχρι και σήμερα περισσότερα από 1,35 εκατ. οχήματα ενώ επιπλέον 1,53 εκατ. οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro IV με 1η άδεια κυκλοφορίας από το 2006 έως και το 2010 κυκλοφορούν μέχρι και σήμερα.
Στα σύγχρονα και πιο καθαρά αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro V και έχουν 1η Άδεια Κυκλοφορίας από το 2011 έως και το 2015 ανήκουν 426.793 αυτοκίνητα τα οποία αποτελούν μόλις το 8,7% του συνόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων.
Τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro VI ανέρχονται σε μόλις 531.252 μονάδες και αποτελούν το 10% του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων. Δηλαδή τα «καθαρά» αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι λιγότερα από τα μη καταλυτικά!
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς σχεδόν στην συντριπτική πλειοψηφία από τα καταλυτικά αυτοκίνητα πρώτης και δεύτερης γενιάς δεν έχουν αλλαχθεί οι καταλύτες με ότι και αν σημαίνει αυτό για το περιβάλλον ενώ σημαντικός αριθμός από τα περίπου 2,1 εκατ. καταλυτικά αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία Euro III και Euro IV επίσης κυκλοφορούν με… αδρανείς καταλύτες!
Στα 20,2 έτη η μέση ηλικία στα φορτηγά έως 3,5 τόνους
Χειρότερα είναι τα πράγματα στο στόλο των κυκλοφορούντων φορτηγών έως 3,5 τόνους καθώς σε σύνολο 921.776 οχημάτων η μέση ηλικία κυμαίνεται σε 20,2 έτη!
Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ στην Ελλάδα κυκλοφορούν 268.095 φορτηγά, τα οποία αποτελούν το 29,1% του συνόλου του στόλου, με ηλικίες άνω των 26 ετών εκ των οποίων τα 215.402 είναι συμβατικά–μη καταλυτικά και 52.693 οχήματα πληρούν την οδηγία Euro1.
Επίσης 186.802 φορτηγά έχουν ηλικία από 21 έως 25 έτη και αποτελούν το 20,3% του συνόλου και 216.484 οχήματα με ηλικίες από 16 έως 20 έτη (23,5%) και 193.650 φορτηγά με ηλικίες από 11 έως 15 έτη (21%).
Αντίθετα τα φορτηγά έως 3,5 τόνους με ηλικίες από 6 έως 10 έτη είναι μόλις 23.190 μονάδες (2,5%) και με ηλικίες έως 5 έτη μόλις 33.557 φορτηγά (36%).
Όσον αφορά στις οδηγίες ρύπων 215.402 φορτηγά έως 3,5 τόνους δεν έχουν καθόλου καταλύτη (23,4%), 52.693 οχήματα είναι Euro1 (5,7%), 142.193 Euro2 (15,4%), 210.521 Euro3 (22,8%), 221.144 Euro4 (24%), 40.781 Euro5 (4,4%), 39.042 Euro6 (4,2%).
Στα 22,9 έτη η μέση ηλικία στα φορτηγά από 3,5 έως 8 τόνους
Πολύ χειρότερα είναι τα πράγματα στο στόλο των κυκλοφορούντων φορτηγών από 3,5 έως 8 τόνους καθώς σε σύνολο 89.830 οχημάτων η μέση ηλικία κυμαίνεται σε 22,9 έτη!
Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ στην Ελλάδα κυκλοφορούν 32.663 φορτηγά, τα οποία αποτελούν το 36,4% του συνόλου του στόλου, με ηλικίες άνω των 26 ετών εκ των οποίων τα 25.194 είναι συμβατικά-μη καταλυτικά και 7.469 οχήματα πληρούν την οδηγία Euro1.
Επίσης 20.853 φορτηγά έχουν ηλικία από 21 έως 25 έτη και αποτελούν το 23,2% του συνόλου και 24.356 οχήματα με ηλικίες από 16 έως 20 έτη (27,1%) και 11.095 φορτηγά με ηλικίες από 11 έως 15 έτη (12,4%).
Αντίθετα τα φορτηγά από 3,5 έως 8 τόνους με ηλικίες από 6 έως 10 έτη είναι μόλις 338 μονάδες (0,4%) και με ηλικίες έως 5 έτη μόλις 525 φορτηγά (0,6%).
Όσον αφορά στις οδηγίες ρύπων 25.194 φορτηγά από 3,5 έως 8 τόνους δεν έχουν καθόλου καταλύτη (28%), 7.469 οχήματα είναι Euro1 (8,3%), 20.853 Euro2 (23,2%), 24.356 Euro3 (27,1%), 8.989 Euro4 (10%), 2.234 Euro5 (2,5%), 735 Euro6 (0,8%).
Στα 20,5 έτη η μέση ηλικία στα φορτηγά πάνω από 8 τόνους
Άσχημα είναι τα πράγματα που καταγράφονται και στο στόλο των κυκλοφορούντων φορτηγών άνω των 8 τόνων καθώς σε σύνολο 135.386 οχημάτων η μέση ηλικία κυμαίνεται σε 20,5 έτη!
Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ στην Ελλάδα κυκλοφορούν 34.193 φορτηγά, τα οποία αποτελούν το 25,3% του συνόλου του στόλου, με ηλικίες άνω των 26 ετών εκ των οποίων τα 30.666 είναι συμβατικά-μη καταλυτικά και 5.076 οχήματα πληρούν την οδηγία Euro1.
Επίσης 30.922 φορτηγά έχουν ηλικία από 21 έως 25 έτη και αποτελούν το 22,8% του συνόλου και 35.434 οχήματα με ηλικίες από 16 έως 20 έτη (26,2%) και 32.356 φορτηγά με ηλικίες από 11 έως 15 έτη (23,9%).
Αντίθετα τα φορτηγά πάνω από 8 τόνους με ηλικίες από 6 έως 10 έτη είναι μόλις 979 μονάδες (0,7%) και με ηλικίες έως 5 έτη μόλις 1.502 φορτηγά (1,1%).
Όσον αφορά στις οδηγίες ρύπων 30.666 φορτηγά πάνω από 8 τόνους δεν έχουν καθόλου καταλύτη (22,7%), 5.076 οχήματα είναι Euro1 (3,7%), 36.158 Euro2 (26,7%), 36.561 Euro3 (27%), 19.920 Euro4 (14,7%), 4.857 Euro5 (3,6%), 2.148 Euro6 (1,6%).
Στα 19,4 έτη η μέση ηλικία στα λεωφορεία
Τραγικά χαρακτηρίζονται τα δεδομένα που καταγράφονται και στο στόλο των κυκλοφορούντων λεωφορείων που μεταφέρουν επιβάτες καθώς σε σύνολο 28.196 οχημάτων η μέση ηλικία κυμαίνεται σε 19,4 έτη!
Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ στην Ελλάδα κυκλοφορούν 6.952 φορτηγά, τα οποία αποτελούν το 24,7% του συνόλου του στόλου, με ηλικίες άνω των 26 ετών εκ των οποίων τα 6.044 είναι συμβατικά-μη καταλυτικά και 908 οχήματα πληρούν την οδηγία Euro1.
Επίσης 3.381 φορτηγά έχουν ηλικία από 21 έως 25 έτη και αποτελούν το 12% του συνόλου και 7.658 οχήματα με ηλικίες από 16 έως 20 έτη (27,2%) και 8.680 φορτηγά με ηλικίες από 11 έως 15 έτη (30,8%).
Αντίθετα τα λεωφορεία με ηλικίες από 6 έως 10 έτη είναι μόλις 248 μονάδες (0,9%) και με ηλικίες έως 5 έτη μόλις 1.277 φορτηγά (4,5%).
Όσον αφορά στις οδηγίες ρύπων 6.044 λεωφορεία δεν έχουν καθόλου καταλύτη (21,4%), 908 οχήματα είναι Euro1 (3,2%), 3.381 Euro2 (12%), 7.658 Euro3 (27,2%), 4.960 Euro4 (17,6%), 3.768 Euro5 (13,4%), 1.477 Euro6 (5,2%).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2024
(8398)
- ► Σεπτεμβρίου (704)
- ► Φεβρουαρίου (837)
- ► Ιανουαρίου (1041)
-
►
2023
(11198)
- ► Δεκεμβρίου (779)
- ► Σεπτεμβρίου (772)
- ► Φεβρουαρίου (1122)
- ► Ιανουαρίου (1018)
-
►
2022
(11200)
- ► Δεκεμβρίου (731)
- ► Σεπτεμβρίου (896)
- ► Φεβρουαρίου (960)
- ► Ιανουαρίου (1185)
-
▼
2021
(17393)
- ► Δεκεμβρίου (1574)
- ► Σεπτεμβρίου (1499)
-
▼
Αυγούστου
(1439)
- TikTok: Εισέρχεται στην εικονική πραγματικότητα
- Κρήτη: Αεροπλάνο διαμέλισε σκύλο κατά την απογείωση
- Μέρκελ: Στο Αφγανιστάν 10.000-40.000 άνθρωποι που ...
- Ανήλικος τραυμάτισε νεαρό και άρπαξε το πορτοφόλι του
- Έλληνας που υπηρέτησε στο Αφγανιστάν:
- Άντριου Κουόμο: Ο πρώην κυβερνήτης «κρύβεται» σε σ...
- FFA: Στο αεροδρόμιο της Καμπούλ δεν υπάρχει πλέον ...
- Μεσσηνία: Ακυβέρνητο ιστιοπλοϊκό ξεβράστηκε σε ακτ...
- Ανασχηματισμός: Τι λένε στο Μέγαρο Μαξίμου για τις...
- Πάτρα: Ασθενής με κορωνοϊό το έσκασε από το νοσοκο...
- Αφγανιστάν: Αποχώρησαν οι ΗΠΑ - Ατιμωτικό φινάλε σ...
- Ανασχηματισμός: Σταθερά 58 τα μέλη, μία γυναίκα έφ...
- Εμβολιασμοί: Μάχη για την ανοσία ενάντια στο συμπα...
- Μπλίνκεν: Οι ΗΠΑ είναι διατεθειμένες να «συνεργαστ...
- Μαξίμου για Αποστολάκη: Κατώτερος των περιστάσεων ...
- Ορκίστηκαν οι νέοι υπουργοί και υφυπουργοί-
- Κυβερνητικές πηγές για Αποστολάκη: H αρχική πρότασ...
- Ανασχηματισμός: Αυτοί φεύγουν από την κυβέρνηση
- Αφγανιστάν: «Εκατοντάδες» πολίτες των ΗΠΑ βρίσκοντ...
- Πριγκίπισσα Νταϊάνα: 24 χρόνια από το θανατηφόρο τ...
- Πάτρα: Κατάληψη για την υποχρεωτικότητα του εμβολι...
- Αφγανιστάν: Εγκατέλειψε την χώρα η μόνη γυναίκα πο...
- Εφορία: Δικαιώνεται ένας στους δύο που προσφεύγουν...
- GIMS & Sting - Reste (Clip Officiel)
- Darzhan Eduardovich - Barabam
- Μενέντεζ στην Κύπρο: Στόχος μου να φύγει από το νη...
- Ιταλία: Αντιεμβολιαστής εργαζόμενος σε σχολείο γρο...
- Κορωνοϊός - ΕΕ: Μη ασφαλείς χώρες ΗΠΑ, Ισραήλ, Κόσ...
- Ηράκλειο Κρήτης: Στο νοσοκομείο ενός μηνός βρέφος ...
- Άκης Τσοχατζόπουλος: Ο άνθρωπος που «στοίχειωσε» τ...
- Καλιφόρνια: Ανεξέλεγκτη η μεγάλη πυρκαγιά - Εκκενώ...
- Λίβανος: Τέσσερις νεκροί από έκρηξη σε εργοστάσιο ...
- ΟΗΕ: Η βενζίνη με μόλυβδο εξαλείφθηκε επισήμως από...
- Μύκονος: «Πέταξε» 40% πάνω από το 2019 η τουριστικ...
- Κορωνοϊός: Το κουδούνι χτυπά για τον εμβολιασμό τω...
- Αττική: Υπέρ της μετακίνησης των αγριγούρουνων, κα...
- Ρώσοι κοσμοναύτες εντόπισαν νέες ρωγμές στο Διεθνή...
- Θεσσαλονίκη: Συρροή κρουσμάτων σε μονάδα διανομής ...
- Νύχτα τρόμου στη Βραζιλία: Εισβολή από 20 οπλισμέν...
- Φονικό στην Ίο: Διασκέδαζαν μαζί προτού ο 20χρονος...
- Κοντοζαμάνης: Το μέτρο της αναστολής εργασίας θα ε...
- Γερμανία - Έρευνα του RTL: Νικητής ο Σολτς στην πρ...
- Συνελήφθη ο 40χρονος που κατηγορείται ότι συμμετεί...
- Πυρκαγιά στο Βροντερό Φλώρινας - Πέρασε στην Ελλάδ...
- «Έφυγε» ο μηχανικός Μελέτης Καρατεκίδης…
- Annie Lennox - No More "I Love You's" (Official Vi...
- Ford GT
- «Αιολική Μήλου»: Ένα project αφαλάτωσης μπροστά απ...
- ΣτΕ: Απέρριψε αιτήματα γιατρών και υπαλλήλων νοσοκ...
- Όταν η Μπριζίτ είπε στον Μακρόν «Βγάλε τον σκασμό»
- Mercedes A-Class F1
- Βρετανία: 40χρονος αντιεμβολιαστής μουσικός πέθανε...
- Τουρκία απέκτησε και πολεμικό drone -
- Βόρεια Κορέα ξεκίνησε ξανά τη λειτουργία πυρηνικού...
- Καρκίνος του Προστάτη: Το ανησυχητικό σύμπτωμα – Κ...
- ACM City One στο Μόναχο
- Kατάσκοποι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
- JFK: Η «ερωμένη» του μιλά για τον παράνομο δεσμό τ...
- Παγώνη: Θερίζει η μετάλλαξη Δέλτα -Γιατί πρέπει να...
- «Μπλόκο» για επτά μήνες σε όλους τους ανεμβολίαστους
- Ερντογάν υπέρ Ταλιμπάν: Η στάση τους απέναντι στις...
- Γερμανία: Πάνω από 4.500 κρούσματα και 11 θάνατοι ...
- Νέα επίθεση με ρουκέτες προς το αεροδρόμιο της Καμ...
- Boeing C-17 Globemaster III: Μία σανίδα σωτηρίας α...
- Που είναι πιθανότερο να κολλήσετε – Μπορείτε να το...
- Business Insider: Αυτοί είναι οι μισθοί στις Big T...
- Στη ΜΕΘ 36χρονη έγκυος με κορωνοϊό
- Μεσανατολικό: Πρώτη συνάντηση του παλαιστίνιου προ...
- Κόσοβο αφίχθη αεροσκάφος με Αφγανούς υποψήφιους πρ...
- Πανδημία-Τουρκία: 255 θάνατοι και πάνω από 17.000 ...
- ΗΠΑ: Με ανέμους 235 χιλιομέτρων ο τυφώνας Άιντα «χ...
- Γερμανικές εκλογές: «Ισοπαλία» στην πρώτη τηλεμαχί...
- Philippe Sarde - Les Choses De La Vie | Dim Zach Edit
- Επεισόδια με τους αντιεμβολιαστές στο Σύνταγμα - Χ...
- Ιταλία: Πυρκαγιά σε ουρανοξύστη του Μιλάνου
- Απεβίωσε ο Ζακ Ρογκ: Το αξέχαστο «Ευχαριστούμε Αθή...
- Δύο Πακιστανοί στρατιώτες νεκροί στα σύνορα με το ...
- Τσαβούσογλου: Η Τουρκία δεν μπορεί να αναλάβει το ...
- HΠΑ: «Ξυπνά» o εφιάλτης της Κατρίνα - Ο τυφώνας Άι...
- Πρώην πεζοναύτης μετέφερε στη Βρετανία με αεροσκάφ...
- Μικρασιατική εκστρατεία: Η πορεία προς την Άγκυρα ...
- Honda NSX
- Χειροπέδες σε Ρουμάνο καταζητούμενο σωματέμπορο στ...
- Μύκονος: Ο Φλάβιο Μπριατόρε αφίχθη με την θαλαμηγό...
- Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione;
- Πρόστιμα 170.600 ευρώ για παραβάσεις των περιοριστ...
- ΑΑΔΕ: Μπλόκο σε φορτηγό με 90 κιλά κάνναβη σε ρεζέ...
- Σκέρτσος: Τι δείχνουν τα στοιχεία για την αξιοποίη...
- Προκλητικός Ακάρ από τα σύνορα: «Οι Έλληνες δεν θα...
- Υπόθεση Αμοιρίδη: Κάθειρξη 31 ετών στη σύζυγο του ...
- Μυρτώο - Μονεμβασιά: Αγώνας δρόμου για την πρόληψη...
- Παραολυμπιακοί Αγώνες: «Χάλκινος» ο Τσαπατάκης - Π...
- Εισροή υδάτων σε ιστιοφόρο νότια της Αρεόπολης - Κ...
- Αμερικανοί χτύπησαν με drone καμικάζι του ISIS στη...
- Η χώρα όπου δεκάδες χιλιάδες φορτιστές ηλεκτρικών ...
- Μπάιντεν: Πιθανή μία νέα επίθεση στην Καμπούλ τις ...
- Κλιματική αλλαγή: Έβρεξε για πρώτη φορά στις οροσε...
- Οι εναλλακτικές του Μπολσονάρου για τις εκλογές στ...
- Ο εμβολιασμός μοναδική «ασπίδα» στο 4ο κύμα
- Πυροβόλησαν και σκότωσαν σκυλί έξω από το σπίτι του
- ► Φεβρουαρίου (1454)
- ► Ιανουαρίου (1497)
-
►
2020
(23158)
- ► Δεκεμβρίου (1599)
- ► Σεπτεμβρίου (1967)
- ► Φεβρουαρίου (2081)
- ► Ιανουαρίου (2427)
-
►
2019
(23814)
- ► Δεκεμβρίου (2676)
- ► Σεπτεμβρίου (2114)
- ► Φεβρουαρίου (1615)
- ► Ιανουαρίου (1648)
-
►
2018
(16714)
- ► Δεκεμβρίου (1126)
- ► Σεπτεμβρίου (1200)
- ► Φεβρουαρίου (1946)
- ► Ιανουαρίου (1812)
-
►
2017
(7347)
- ► Δεκεμβρίου (1712)
- ► Σεπτεμβρίου (714)
- ► Φεβρουαρίου (134)
- ► Ιανουαρίου (174)
-
►
2016
(2893)
- ► Δεκεμβρίου (277)
- ► Σεπτεμβρίου (107)
- ► Φεβρουαρίου (375)
- ► Ιανουαρίου (524)
-
►
2015
(10911)
- ► Δεκεμβρίου (256)
- ► Σεπτεμβρίου (273)
- ► Φεβρουαρίου (1965)
- ► Ιανουαρίου (2523)
-
►
2014
(21554)
- ► Δεκεμβρίου (2811)
- ► Σεπτεμβρίου (1799)
- ► Φεβρουαρίου (1354)
- ► Ιανουαρίου (1501)
-
►
2013
(16071)
- ► Δεκεμβρίου (1318)
- ► Σεπτεμβρίου (1328)
- ► Φεβρουαρίου (1328)
- ► Ιανουαρίου (1141)
-
►
2012
(9024)
- ► Δεκεμβρίου (1035)
- ► Σεπτεμβρίου (520)
- ► Φεβρουαρίου (2)
- ► Ιανουαρίου (1)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου