Τετάρτη 30 Ιουνίου 2021

Με το ψευδώνυμο «Artfreak» εμφανίζονταν στα social media ο κλέφτης της Εθνικής Πινακοθήκης


Τα ακριβά γούστα του ελαιοχρωματιστή, και τα ταξίδια σε Άμστερνταμ, Λονδίνο, Βερολίνο και Ντουμπάι - Η αγάπη του για τον Πικάσο και τον Ολλανδό Piet Mondrian - Πώς περιέγραψε στην απολογία του την κλοπή και τη διαφυγή του Ελαιοχρωματιστής με ακριβά γούστα και γνωστές παρέες από τον χώρο της τέχνης, ο 49χρονος, που ομολόγησε χθες μετά την σύλληψη του από τους αστυνομικούς, την διάρρηξη πριν από εννέα χρόνια στην Εθνική Πινακοθήκη, όταν μέσα σε ελάχιστα λεπτά έκαναν «φτερά» από τις προθήκες τρία από τα σημαντικότερα έργα της συλλογής.
Αρκεί μια ματιά στον λογαριασμό του στο Twitter για να αντιληφθεί κανείς την μανία του και την αγάπη που τρέφει για την ζωγραφική τέχνη. Άλλωστε και το ψευδώνυμο «Artfreak» που επέλεξε για την ονομασία της σελίδας του, δεν είναι και τόσο τυχαίο.

Ο 49χρονος φαίνεται μάλιστα πως διατηρούσε κατά το παρελθόν και φιλικές σχέσεις με γνωστούς Έλληνες εικαστικούς και μουσειολόγους, με τους οποίους έχει φωτογραφηθεί σε εγκαίνια έκθεσης στο Κολωνάκι τον Δεκέμβριο του 2011. Φορώντας κουστούμι και με άκρως γοητευτικό ύφος, ο 49χρονος ποζάρει στο φακό λίγες μόλις ημέρες πριν βάλει το σχέδιό του σε εφαρμογή στις 9 Ιανουαρίου 2012.








Οι σχέσεις αυτές φαίνεται πως τον βοήθησαν, ώστε να πραγματοποιεί ανενόχλητος τις επισκέψεις εκείνες που χρειαζόταν στους χώρους της Εθνικής Πινακοθήκης, για να μελετά τα πάντα, προκειμένου το σχέδιο του να στεφθεί με επιτυχία. Για τον λόγο αυτό θα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον όσα θα υποστηρίξει κατά την απολογία του, περιγράφοντας τις κινήσεις του, αλλά και τις απαντήσεις που θα δώσει στις ερωτήσεις των ανακριτικών αρχών που στόχο θα έχουν να αποκαλύψουν τη δράση του.

Από τις αναρτήσεις του στο Twitter ο 49χρονος δείχνει να είναι συνεχώς με μια βαλίτσα στο χέρι, πραγματοποιώντας πολλά ταξίδια μέσα στο χρόνο με αγαπημένους του προορισμούς να θεωρούνται το Άμστερνταμ, το Λονδίνο, το Βερολίνο και το Ντουμπάι.





Εντύπωση προκαλεί, όπως αναφέρει σε μια ανάρτηση με την φωτογραφία του, τον Απρίλιο του 2017 η παραμονή του για επτά μήνες στο Ηνωμένο Βασίλειο: «Αφού βρισκόμαστε σε ένα πολύ απομονωμένο μέρος στο βορειότερο σημείο του Ηνωμένου Βασιλείου για 7 μήνες, η μόνη σκέψη που απομένει είναι (Ώρα να φύγεις)». Όλους αυτούς τους μήνες ο 49χρονος είχε επισκεφτεί τα νησιά Σέτλαντ στο αρχιπέλαγος της Σκωτίας.

Ξετυλίγοντας το κουβάρι των αναρτήσεών του στο Twitter, ο 49χρονος αναδημοσιεύει πολλά θέματα που σχετίζονται με τον χώρο της τέχνης. Τον Απρίλιο του 2016 μάλιστα δήλωσε ενθουσιασμένος όταν βρέθηκε επτά χρόνια από την κλοπή του από γκαλερί του Όσλο ένα σπουδαίο έργο του Edvard Munch. Η λιθογραφία εκλάπη τον Νοέμβριο του 2009 από την γκαλερί Nyborg Kunst. Οι δράστες είχαν σπάσει με πέτρα τη βιτρίνα και απέσπασαν μόνο το συγκεκριμένο έργο.






Μεγάλη και η λατρεία που δείχνει προς τον Πικάσο και πώς θα γινόταν διαφορετικά, αφού για χάρη του σπάνιου έργου του, «Γυναίκα χωρίς κεφάλι» του 1939, μια δωρεά του ζωγράφου στον Ελληνικό λαό ,είχε διοργανώσει με κάθε ρίσκο ολόκληρη διάρρηξη. Για τον καλλιτέχνη, μάλιστα, φαίνεται να επισκέφτηκε το 2015 το Παρίσι. «Σύντομα θα πάω στο MuseePicasso στο Παρίσι» ανέφερε στην ίδια ανάρτηση τον Φεβρουάριο του 2015, όπου ο ίδιος δήλωνε ενθουσιασμένος για τη νέα χρονιά «Ένα καταπληκτικό 2015 σε προσωπικό επίπεδο και ανυπομονώ για κάποιες αλλαγές».




Μεγάλη και η αγάπη του στον Ολλανδό ζωγράφο Piet Mondrian, έργο του οποίου από την σειρά με τους ανεμόμυλους, βρέθηκε μετά την διάρρηξη παράνομα στην κατοχή του. Πρόκειται για το έργο που φιλοτεχνήθηκε το 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού, έργο που αγοράστηκε από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική Πινακοθήκη. Στις αναρτήσεις του τον Ιούνιο του 2014 για τον Piet Mondian, ο 49χρονος ανέβασε φωτογραφίες από την συλλογή με τους ανεμόμυλους γράφοντας όλο νόημα «Είχε πάθος ε; Σχετικά με τους μύλους της χώρας του».

Το μοναδικό, δυστυχώς, που δεν γλίτωσε από την σειρά των έργων που κρατούσε παράνομα στην κατοχή του για εννέα χρόνια ήταν το αριστούργημα σε χαρτί, από πένα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 επί 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) που απεικόνιζε τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση, το οποίο όπως παραδέχτηκε κατά την σύλληψή του, το πέταξε στην τουαλέτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου