Τετάρτη 30 Ιουνίου 2021

Εθνική Πινακοθήκη: καταστράφηκε η πωλήθηκε το έργο Κάτσια που εκλάπη από τον ελαιοχρωματιστή;

Τι υποστήριξε ο 49χρονος για το έργο του Γουλιέλμου Κάτσια - Το 2019 παρόμοιος πίνακας εμφανίστηκε σε κατάλογο οίκου δημοπρασιών στη Φλωρεντία Θλίψη και απογοήτευση προκαλεί στους λάτρεις της τέχνης σε όλο τον κόσμο, η παραδοχή του 49χρονου ελαιοχρωματιστή για την τύχη του τρίτου έργου που είχε αρπάξει τον Ιανουάριο του 2012 μέσα από την Εθνική Πινακοθήκη.
Το έργο σύμφωνα με την ομολογία του πετάχτηκε στην τουαλέτα με αποτέλεσμα να καταστραφεί και να μην ανήκει έτσι ανάμεσα στον πίνακα του Πικάσο και του Μοντριάν που βρέθηκαν χθες 9 χρόνια μετά την «κλοπή του αιώνα», όπως είχε χαρακτηριστεί από την πρώτη κιόλας στιγμή, η διάρρηξη.

Το έργο ήταν φιλοτεχνημένο σε χαρτί και ήταν μια δημιουργία με πέννα σε αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 επί 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικόνιζε τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους. Το έργο απετέλεσε δωρεά το 1907 του Γρηγορίου Μαρασλή προς την Εθνική Πινακοθήκη.

Ο... ψεύτικος συναγερμός του 2019




Η συγκεκριμένη δημιουργία του σπουδαίου Ιταλού ζωγράφου είχε απασχολήσει την δημοσιότητα και πριν από περίπου ένα χρόνο όταν έγινε γνωστή μια παράξενη ιστορία, καθώς τον Σεπτέμβριο του 2019 ο πίνακας είχε βρεθεί σε κατάλογο δημοπρασιών του οίκου Pandolfini της Φλωρεντίας στις 1.10.2019, με αριθμό λαχνού 96, χωρίς αναγραφή προέλευσης. Αμέσως σήμανε συναγερμός, καθώς όλοι θεωρούσαν σίγουρο πως βρίσκονταν στα χνάρια των διαρρηκτών της Εθνική Πινακοθήκης.



Το έργο ελέγχθηκε με απόλυτη προσοχή με αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί αμέσως πλαστό, καθώς έφερε κάποιες ελάχιστες διαφορές με το πρωτότυπο. Οι υπεύθυνοι της δημοπρασίας μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε απέσυραν το έργο. Όπως έγινε γνωστό στη φωτογραφία του καταλόγου διακρινόταν ξεκάθαρα ότι είχε όχι μόνον επανασχεδιαστεί το εξωτερικό περίγραμμα που αρχικά είχε φθορές, αλλά και ότι στο κάτω δεξιό άκρο του σχεδίου είχε γίνει προσθήκη ενός (φανταστικού) αριθμού 3Β και μιας δήθεν υπογραφής Μ… με μαύρο μαρκαδόρο, στη θέση ακριβώς όπου παλαιότερα υπήρχε κενό στο χαρτί. Η πλαστογράφηση όπως ανέφεραν οι ειδικοί ήταν φανερό πως είχε γίνει με τη συνδρομή ειδικών συντηρητών με σκοπό την σύγχυση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου