Δευτέρα 26 Απριλίου 2021

VW κατά της Great Wall

Η παρουσίαση του ηλεκτρικού μοντέλου της κινεζικής ORA στην Έκθεση της Shanghai προκαλεί «πονοκέφαλο» στην VW. Είναι γνωστό ότι αρκετές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν παρουσιάσει στο παρελθόν μοντέλα τα οποία αποτελούν κακές απομιμήσεις αντίστοιχων ευρωπαϊκών, ανεξαρτήτως κατηγορίας, είτε πρόκειται για αυτοκίνητο πόλης, είτε για premium SUV, όπως την κόπια της Mercedes-Benz G-Class, Beijing BJ80.
Φέτος, κατά την διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου στη Shanghai, έκανε την εμφάνισή του το ηλεκτρικό μοντέλο της άγνωστης εταιρείας ORA, που ανήκει στον όμιλο της Great Wall, με τον ευφάνταστο τίτλο «Punk Cat». Ουσιαστικά πρόκειται για μία ηλεκτρική εκδοχή του θρυλικού Σκαραβαίου της δεκαετίας του ’60, με την διαφορά ότι έχουν τοποθετηθεί δύο επιπλέον πόρτες.



Και επειδή υπάρχουν αρκετές σχεδιαστικές ομοιότητες με το γερμανικό μοντέλο, οι ιθύνοντες της VW και πιο συγκεκριμένα το νομικό τμήμα, σκέφτονται το ενδεχόμενο να μηνύσουν την κινεζική εταιρεία για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων που αφορούν κυρίως την χρησιμότητα και την σχεδίαση του εν λόγω αυτοκινήτου. Ισχυρό χαρτί των δικηγόρων αποτελεί σίγουρα η κατοχύρωση του ονόματος «e-Beetle» από την VW, θωρακίζοντας κάθε τυχόν ανάλογη προσπάθεια να της υποκλέψουν την πνευματική ιδιοκτησία, δημιουργώντας ένα αντίστοιχο μοντέλο.



Ένω όμως είναι προφανές στον οποιοδήποτε ότι το Punk Cat δανείζεται σε μεγάλο βαθμό στοιχεία από το Beetle, ουσιαστικά δεν είναι ένα πιστό αντίγραφο. Που βασίζεται λοιπόν η VW; Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, δεν υπάρχει διεθνής νόμος περί πνευματικών δικαιωμάτων, αλλά υπάρχουν διεθνείς συμφωνίες όπως η Σύμβαση της Βέρνης για την προστασία των λογοτεχνικών και καλλιτεχνικών έργων. Βάση αυτής, οι χώρες απαιτούνται να αναγνωρίζουν την αντίστοιχη νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας που ισχύει στις υπόλοιπες, που σαφώς διαφέρει, αλλά έχει παρόμοιες αρχές.



Πάντως στην περίπτωση που ασκήσει μήνυση η VW, τα πράγματα δεν θα είναι ιδιαίτερα εύκολα, καθώς η άσκηση νομικής δράσης μέσω κινεζικών δικαστηρίων εναντίον των τοπικών αυτοκινητοβιομηχανιών, στις οποίες μερίδιο εξακολουθεί να έχει το κράτος, αποτελούν σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. Μία από τις πιο χαρακτηριστικές υποθέσεις ήταν αυτή ανάμεσα στη Jaguar Land Rover και την Jiangling, με το Landwind X7 να αποτελεί την πέτρα του σκανδάλου. Καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο παρέπεμπε σχεδιαστικά στο Evoque, η βρετανική φίρμα προσέφυγε το 2016 στη δικαιοσύνη και μετά από τρία χρόνια, το περιφερειακό δικαστήριο του Πεκίνου αποφάσισε πως το Landwind X7 αντέγραψε πέντε μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία από το Evoque. Το αποτέλεσμα της απόφασης ήταν η Jiangling να σταματήσει την παραγωγή του X7 και να αποζημιώσει την JLR.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου