Η αύξηση της ζήτησης, το προφίλ και τα αιτήματα των επιβατών αλλά και οι προκλήσεις των εταιρειών ιδωτικών τζετ
Ο φόβος για την εξάπλωση της επιδημίας κορωνοϊού μπορεί να πλήττει τις εμπορικές πτήσεις και τις αεροπορικές εταιρείας παγκοσμίως, όμως οι εταιρείες ιδιωτικών τζετ καταγράφουν σημαντική αύξηση της ζήτησης από πλούσιους ταξιδιώτες που προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν την έκθεσή τους και να βρουν εναλλακτικές λύσεις για τις ανασταλείσες πτήσεις.
«Αναμφισβήτητα υπάρχει αύξηση της ζήτησης στα αιτήματα άμεσης μεταφοράς«, δήλωσε ο Adam Twidell, διευθύνων σύμβουλος του PrivateFly. «Καταγράφουμε επίσης σημαντική αύξηση στα διερευνητικά αιτήματα για μεταφορά γκρουπ ατόμων τόσο από επιχειρήσεις όσο και από ιδιώτες.»
«Ο αριθμός των αιτημάτων για υπηρεσίες ιδιωτικών τζετ έχει αυξηθεί – ειδικά στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων», δήλωσε ο Richard Lewis, πρόεδρος του Insignia Group, που διοργανώνει ταξίδια για πλούσιους πελάτες. «Οι πελάτες μας δεν είναι πρόθυμοι να μοιραστούν την καμπίνα με άλλους ανθρώπους.»
Κάθε άλλο παρά φθηνό
Ένα τέτοιο ταξίδι δεν είναι φθηνό, αλλά θα μπορούσε να θεωρηθεί σχετικά ανταγωνιστικό με το κόστος μιας πολυτελούς μετακίνησης με εμπορική πτήση.
Το κόστος μιας μετ’ επιστροφής πτήσης από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο με ένα Gulfstream IV 12 θέσεων είναι περίπου 140.000 δολάρια, παρότι το πλήθος των ατόμων συμπιέζει τον παράγοντα άνεσης. Σε μια εμπορική πτήση με εισητήριο πρώτης κατηγορίας που θα περιλάμβανε και κρεβάτι το κόστος θα ανέρχονταν σε 10.000 δολάρια.
Για τις εταιρείες και εκείνους που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον, είναι ένας τρόπος ελαχιστοποίησης του κινδύνου μόλυνσης.
Ο όμιλος JetSet, με έδρα τη Νέα Υόρκη εκτελεί περίπου 150 πτήσεις το μήνα και έχει καταγράψει αύξηση κατά 25% στις δραστηριότητές της τις τελευταίες εβδομάδες. Ο φόβος του ιού φαίνεται πως ωθεί την αύξηση της ζήτηση, δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Steve Orfali.
Πολλοί από τους πελάτες του έχουν μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις τα στελέχη των οποίων πρέπει να ταξιδεύουν σε εργοστάσια και καταστήματα. Άλλοι το σκέφτονται ως λύση για τις οικογενειακές τους διακοπές.
«Όταν πρόκειται για ένα προσωπικό ταξίδι, δεν θέλουν να εκθέσουν την οικογένειά τους, γι ‘αυτό πληρώνουν για ένα ιδιωτικό τζετ αντί για εισιτήρια πρώτης κατηγορίας για όλα τα μέλη της οικογένειας και τον κίνδυνο συγχρωτισμού», δήλωσε.
Όπως είπε υπάρχουν και αρκετές διευρευνητικές ερωτήσεις από άνθρώπους που συνήθως δεν χρησιμοποιούν ιδιωτικά τζετ για τις μετακινήσεις προσθέτοντας την ελπίδα του να δελεαστούν από τις ανέσεις και την εξοικονόμηση χρόνου που προσφέρουν αυτές οι πτήσεις ώστε να γίνουν τακτικοί πελάτες.
Οι εταιρείες ιδωτικών τζετ αναγνωρίζουν ότι η αυξημένη ζήτηση που έχει πυροδοτήσει η επιδημία του κορωνωϊού θα είναι πιθανότατα προσωρινή, ειδικά εάν συνεχιστεί το σφυροκόπημα των μετοχών στις αγορές.
«Οι πελάτες μας είναι άνθρωποι που επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στις αγορές», δήλωσε ο Richard Zaher, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Paramount Business Jets. «Όταν χάνουν εκατομμύρια δολάρια, πιθανότατα δεν επιθυμούν να πάνε διακοπές ξοδεύοντας πολλά χρήματα και ρισκάροντας να εκτεθούν στον ιό». «Αυτό δεν είναι καλό για την ιδιωτική αεροπορία», πρόσθεσε.
«Κάθε βραχυπρόθεσμο κέρδος προφανώς εξισορροπείται από τις μακροπρόθεσμες ανησυχίες και προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένου του αντίκτυπου στην παγκόσμια οικονομία», ανέφερε. «Ακόμη και τώρα, ενώ βλέπουμε βραχυπρόθεσμη αύξηση της ζήτησης, άλλοι πελάτες αλλάζουν ή ακυρώνουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια.»
Αναστολή δρομολογίων
Οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες έχουν υποστεί ισχυρό πλήγμα από την επιδημία. Η American Airlines Group Inc., η United Airlines Holdings Inc. και η Delta Air Lines Inc. έχουν χάσει περίπου το ένα τέταρτο της συνολικής αγοραίας τους αξίας από την αρχή του έτους, με τους αναλυτές να προειδοποιούν ότι η συρρίκνωση τους μπορεί να επιδεινωθεί καθώς η επιδήμια περιορίζει τη ζήτηση για ταξίδια.
Και οι τρεις έχουν αναστείλει τις απευθείας πτήσεις στην ηπειρωτική Κίνα μέχρι τον Απρίλιο, ακυρώνοντας ουσιαστικά μια βασική επιχειρηματική τους διαδρομή. Η British Airways Plc και η Air France-KLM ανακοίνωσαν παρόμοιους περιορισμούς.
Οι ταξιδιώτες που πρέπει να πετάξουν αναζητούν ιδιωτικούς αερομεταφορείς για να αντιμετωπίσουν την απουσία των ανεσταλμένων πτήσεων.
«Ρευστή κατάσταση»
Ωστόσο, η πτήση σε περιοχές υψηλού ρίσκου γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, δήλωσε ο Twidell του PrivateFly. Κατ’ αρχήν, είναι συχνά δύσκολο να βρεθούν αεροσκάφη και επαρκές πλήρωμα για να καλύψει όλα τα αιτήματα.
«Τα επιχειρησιακά πρωτόκολλα αλλάζουν καθημερινά,» είπε ο Twidell. «Είναι μια πολύ ρευστή κατάσταση».
Η Paramount Business Jets γίνεται αποδέκτης πολλών αιτημάτων για να μεταφέρει ανθρώπους από την Ασία, είπε ο ίδιος. Δεν είναι εύκολο. Υπάρχουν δυσκολίες στην εξεύρεση διαθέσιμων αεροσκαφών και συμμόρφωσης με τους νέους περιορισμούς, όπως η διασφάλιση ότι οι επιβάτες που έχουν επισκεφθεί την Κίνα έχουν φύγει από την χώρα και έχουν ελεγχθεί επί 14 ημέρες χωρίς να παρουσιάσουν συμπτώματα.
«Οι πελάτες μας ζητούν αεροσκάφη που δεν έχουν πετάξει στην ηπειρωτική Κίνα, για παράδειγμα, ή ζητούν να έχει ελεγχθεί η θερμοκρασία του πληρώματος «, πρόσθεσε ο ίδιος, η εταιρεία του οποίου οργανώνει περίπου 500 πτήσεις το χρόνο.
Τα αεροπλάνα και οι επιβάτες τους θα πρέπει επιπλέον να σέβονται τυχόν περιοχές σε καραντίνα και θα πρέπει να υποβάλλονται σε πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου για ταξίδια προς και από περιοχές κινδύνου.
Οι πτήσεις που εισέρχονται στο Ηνωμένο Βασίλειο από τέτοιες τοποθεσίες υπόκεινται σε επιθεωρήσεις από τις αρχές, στις αρμοδιότητες των οποίων περιλαμβάνονται η «κράτηση αεροσκάφους, επιβατών, εξοπλισμού και φορτίου», εφόσον συνιστούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία.
Ο φόβος για την εξάπλωση της επιδημίας κορωνοϊού μπορεί να πλήττει τις εμπορικές πτήσεις και τις αεροπορικές εταιρείας παγκοσμίως, όμως οι εταιρείες ιδιωτικών τζετ καταγράφουν σημαντική αύξηση της ζήτησης από πλούσιους ταξιδιώτες που προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν την έκθεσή τους και να βρουν εναλλακτικές λύσεις για τις ανασταλείσες πτήσεις.
«Αναμφισβήτητα υπάρχει αύξηση της ζήτησης στα αιτήματα άμεσης μεταφοράς«, δήλωσε ο Adam Twidell, διευθύνων σύμβουλος του PrivateFly. «Καταγράφουμε επίσης σημαντική αύξηση στα διερευνητικά αιτήματα για μεταφορά γκρουπ ατόμων τόσο από επιχειρήσεις όσο και από ιδιώτες.»
«Ο αριθμός των αιτημάτων για υπηρεσίες ιδιωτικών τζετ έχει αυξηθεί – ειδικά στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων», δήλωσε ο Richard Lewis, πρόεδρος του Insignia Group, που διοργανώνει ταξίδια για πλούσιους πελάτες. «Οι πελάτες μας δεν είναι πρόθυμοι να μοιραστούν την καμπίνα με άλλους ανθρώπους.»
Κάθε άλλο παρά φθηνό
Ένα τέτοιο ταξίδι δεν είναι φθηνό, αλλά θα μπορούσε να θεωρηθεί σχετικά ανταγωνιστικό με το κόστος μιας πολυτελούς μετακίνησης με εμπορική πτήση.
Το κόστος μιας μετ’ επιστροφής πτήσης από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο με ένα Gulfstream IV 12 θέσεων είναι περίπου 140.000 δολάρια, παρότι το πλήθος των ατόμων συμπιέζει τον παράγοντα άνεσης. Σε μια εμπορική πτήση με εισητήριο πρώτης κατηγορίας που θα περιλάμβανε και κρεβάτι το κόστος θα ανέρχονταν σε 10.000 δολάρια.
Για τις εταιρείες και εκείνους που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον, είναι ένας τρόπος ελαχιστοποίησης του κινδύνου μόλυνσης.
Ο όμιλος JetSet, με έδρα τη Νέα Υόρκη εκτελεί περίπου 150 πτήσεις το μήνα και έχει καταγράψει αύξηση κατά 25% στις δραστηριότητές της τις τελευταίες εβδομάδες. Ο φόβος του ιού φαίνεται πως ωθεί την αύξηση της ζήτηση, δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Steve Orfali.
Πολλοί από τους πελάτες του έχουν μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις τα στελέχη των οποίων πρέπει να ταξιδεύουν σε εργοστάσια και καταστήματα. Άλλοι το σκέφτονται ως λύση για τις οικογενειακές τους διακοπές.
«Όταν πρόκειται για ένα προσωπικό ταξίδι, δεν θέλουν να εκθέσουν την οικογένειά τους, γι ‘αυτό πληρώνουν για ένα ιδιωτικό τζετ αντί για εισιτήρια πρώτης κατηγορίας για όλα τα μέλη της οικογένειας και τον κίνδυνο συγχρωτισμού», δήλωσε.
Όπως είπε υπάρχουν και αρκετές διευρευνητικές ερωτήσεις από άνθρώπους που συνήθως δεν χρησιμοποιούν ιδιωτικά τζετ για τις μετακινήσεις προσθέτοντας την ελπίδα του να δελεαστούν από τις ανέσεις και την εξοικονόμηση χρόνου που προσφέρουν αυτές οι πτήσεις ώστε να γίνουν τακτικοί πελάτες.
Οι εταιρείες ιδωτικών τζετ αναγνωρίζουν ότι η αυξημένη ζήτηση που έχει πυροδοτήσει η επιδημία του κορωνωϊού θα είναι πιθανότατα προσωρινή, ειδικά εάν συνεχιστεί το σφυροκόπημα των μετοχών στις αγορές.
«Οι πελάτες μας είναι άνθρωποι που επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στις αγορές», δήλωσε ο Richard Zaher, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Paramount Business Jets. «Όταν χάνουν εκατομμύρια δολάρια, πιθανότατα δεν επιθυμούν να πάνε διακοπές ξοδεύοντας πολλά χρήματα και ρισκάροντας να εκτεθούν στον ιό». «Αυτό δεν είναι καλό για την ιδιωτική αεροπορία», πρόσθεσε.
«Κάθε βραχυπρόθεσμο κέρδος προφανώς εξισορροπείται από τις μακροπρόθεσμες ανησυχίες και προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένου του αντίκτυπου στην παγκόσμια οικονομία», ανέφερε. «Ακόμη και τώρα, ενώ βλέπουμε βραχυπρόθεσμη αύξηση της ζήτησης, άλλοι πελάτες αλλάζουν ή ακυρώνουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια.»
Αναστολή δρομολογίων
Οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες έχουν υποστεί ισχυρό πλήγμα από την επιδημία. Η American Airlines Group Inc., η United Airlines Holdings Inc. και η Delta Air Lines Inc. έχουν χάσει περίπου το ένα τέταρτο της συνολικής αγοραίας τους αξίας από την αρχή του έτους, με τους αναλυτές να προειδοποιούν ότι η συρρίκνωση τους μπορεί να επιδεινωθεί καθώς η επιδήμια περιορίζει τη ζήτηση για ταξίδια.
Και οι τρεις έχουν αναστείλει τις απευθείας πτήσεις στην ηπειρωτική Κίνα μέχρι τον Απρίλιο, ακυρώνοντας ουσιαστικά μια βασική επιχειρηματική τους διαδρομή. Η British Airways Plc και η Air France-KLM ανακοίνωσαν παρόμοιους περιορισμούς.
Οι ταξιδιώτες που πρέπει να πετάξουν αναζητούν ιδιωτικούς αερομεταφορείς για να αντιμετωπίσουν την απουσία των ανεσταλμένων πτήσεων.
«Ρευστή κατάσταση»
Ωστόσο, η πτήση σε περιοχές υψηλού ρίσκου γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, δήλωσε ο Twidell του PrivateFly. Κατ’ αρχήν, είναι συχνά δύσκολο να βρεθούν αεροσκάφη και επαρκές πλήρωμα για να καλύψει όλα τα αιτήματα.
«Τα επιχειρησιακά πρωτόκολλα αλλάζουν καθημερινά,» είπε ο Twidell. «Είναι μια πολύ ρευστή κατάσταση».
Η Paramount Business Jets γίνεται αποδέκτης πολλών αιτημάτων για να μεταφέρει ανθρώπους από την Ασία, είπε ο ίδιος. Δεν είναι εύκολο. Υπάρχουν δυσκολίες στην εξεύρεση διαθέσιμων αεροσκαφών και συμμόρφωσης με τους νέους περιορισμούς, όπως η διασφάλιση ότι οι επιβάτες που έχουν επισκεφθεί την Κίνα έχουν φύγει από την χώρα και έχουν ελεγχθεί επί 14 ημέρες χωρίς να παρουσιάσουν συμπτώματα.
«Οι πελάτες μας ζητούν αεροσκάφη που δεν έχουν πετάξει στην ηπειρωτική Κίνα, για παράδειγμα, ή ζητούν να έχει ελεγχθεί η θερμοκρασία του πληρώματος «, πρόσθεσε ο ίδιος, η εταιρεία του οποίου οργανώνει περίπου 500 πτήσεις το χρόνο.
Τα αεροπλάνα και οι επιβάτες τους θα πρέπει επιπλέον να σέβονται τυχόν περιοχές σε καραντίνα και θα πρέπει να υποβάλλονται σε πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου για ταξίδια προς και από περιοχές κινδύνου.
Οι πτήσεις που εισέρχονται στο Ηνωμένο Βασίλειο από τέτοιες τοποθεσίες υπόκεινται σε επιθεωρήσεις από τις αρχές, στις αρμοδιότητες των οποίων περιλαμβάνονται η «κράτηση αεροσκάφους, επιβατών, εξοπλισμού και φορτίου», εφόσον συνιστούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου