Δευτέρα 20 Αυγούστου 2018

Οι μπίζνες της Ιταλικής Autostrade στην Ελλάδα και οι συμμαχίες για τα δορυφορικά διόδια


Υπηρεσίες διαχείρισης διοδίων στο πρώην Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας και διεκδίκηση του ηλεκτρονικού-δορυφορικού συστήματος τελών που έχει προκηρύξει το υπουργείο
Υποδομών, περιλαμβάνουν οι μπίζνες στην Ελλάδα της Ιταλικής Autostrade που παραμονές 15 Αύγουστου, βύθισε στο πένθος περισσότερες από 40 οικογένειες λόγω της κατάρρευσης μίας οδογέφυρας στη Γένοβα. Η εταιρεία του ομίλου Atlantia με μεγαλύτερο μέτοχο την οικογένεια Benetton (ελέγχει μέσω της εταιρείας Sintonia το 30,25%), αποτελεί κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στον τομέα των υπηρεσιών και διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων.

Οι Ιταλοί εμφανίστηκαν προ τριμήνου στην Ελλάδα, συμμετέχοντας σε μία από τις πέντε κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο των ηλεκτρονικών –δορυφορικών διοδίων συνολικού προϋπολογισμού άνω των 400 εκ. ευρώ.

Η Ιταλική Autostrade έχει κατέβει στον διαγωνισμό με επικεφαλής την Intrasoft International και τον ‘Ακτωρα καθώς είναι μία από τις λίγες εταιρείες στην Ευρώπη με εμπειρία σε συστήματα δορυφορικών διοδίων. Για την πορεία του μεγάλου διαγωνισμού, εκκρεμούν τα τεύχη δημοπράτησης, τα οποία δεν έχουν ακόμη μοιραστεί στους υποψηφίους.

Βάσει της νομοθεσίας με την οποία συγκροτήθηκε η Ειδική Υπηρεσία Οδικών Τελών, τα τεύχη δημοπράτησης για τα ηλεκτρονικά διόδια θα εκπονηθούν με την συμμετοχή στην αρμόδια επιτροπή και εκπροσώπων του κλάδου. Όμως το υπουργείο, επί του παρόντος δεν φαίνεται πρόθυμο να καθίσει στο ίδιο τραπέζι με τις εταιρείες.

Tα προηγούμενα χρόνια η Autostrade φέρεται να είχε συνεργαστεί με το ΤΕΟ, προκειμένου να δώσει την τεχνογνωσία της στα συστήματα ηλεκτρονικής διέλευσης που είχε υιοθετήσει η άλλοτε κρατική εταιρεία διοδίων.

Η Autostrade είχε αναπτύξει δορυφορικό σύστημα διοδίων για τους Γαλλικούς αυτοκινητοδρόμους χωρίς διόδια, το οποίο όμως δεν λειτούργησε ποτέ καθώς ακυρώθηκε από την Γαλλική κυβέρνηση μετά τις αντιδράσεις οδηγών. Η Autostrade διαθέτει επίσης σημαντική παρουσία σε συστήματα αναγνώρισης πινακίδων (σ.σ είναι ένα από τα δύο μοντέλα αναλογικής χρέωσης που έχει επιλέξει το υπουργείο Υποδομών για τα ΙΧ καθώς για τα φορτηγά θα εφαρμοστεί η εγκατάσταση ειδικής συσκευής που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων) καθώς και σε υπηρεσίες διοδίων σε Πολωνία, Βέλγιο κ.α.

Ο όμιλος Atlantia λειτουργεί πάνω από 5.000 χιλιόμετρα δικτύου αυτοκινητοδρόμων σε όλο τον κόσμο μέσω επενδύσεων σε εταιρείες αυτοκινητοδρόμων στην Ιταλία, την Βραζιλία, τη Χιλή, την Ινδία και την Πολωνία. Μόνο στην Ιταλία, η εταιρεία εκμεταλλεύεται άμεσα και έμμεσα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων περισσότερων από 3.000 χλμ., το οποίο, αντιπροσωπεύει το 50% όλων των Ιταλικών αυτοκινητοδρόμων.

Εκτός από τις παραχωρήσεις οδικών έργων, ο όμιλος δραστηριοποιείται και στον τομέα των αεροδρομίων. Η Atlantia διαχειρίζεται τα αεροδρόμια Fiumicino και Ciampino στην Ιταλία και τα τρία αεροδρόμια της Νίκαιας, Cannes-Mandelieu και Saint Tropez στη Γαλλία.

Το όνομα Atlantia, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Giovanni Castellucci, είναι εμπνευσμένο από την ελληνική μυθολογία και το μύθο του Άτλαντα, σύμφωνα με τον οποίο ο Δίας τον διέταξε να φέρει το βάρος των ουρανών.

Στο τέλος του 2017, η Atlantia εμφάνισε κύκλο εργασιών περίπου 6 δισ. ευρώ, EBITDA ύψους περί τα 3,7 δισ. ευρώ και ταμειακές ροές άνω των 2,5 εκατ. ευρώ. Τις τελευταίες μέρες, η εταιρεία βρίσκεται στο μικροσκόπιο των Ιταλικών αρχών, οι οποίες έχουν αρχίσει να διερευνούν εξονυχιστικά τις συμβάσεις παραχώρησης, εν μέσω Ιταλικών δημοσιευμάτων που θέλουν την εταιρεία να είχε αναθέσει μηχανολογική μελέτη στο Πολυτεχνικό Πανεπιστήμιο του Μιλάνου τον περασμένο Νοέμβριο, η οποία εμφανίζεται να είχε προειδοποιήσει για την τραγική κατάσταση της γέφυρας.

Της Μαριάννας Τζάννε 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου