Τα αεροπλάνα του πληρώματος της μοίρας, καταδικασμένα σε μια αιωνιότητα στους παγετώνες της Γροιλανδίας, τελικά θάφτηκαν κάτω από 250 έως 350 πόδια πάγου
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 1942, αμερικανικές δυνάμεις «πλημμύρισαν» τον Ειρηνικό μαζικά, παίρνοντας θέση για μια μακρά εκστρατεία νησιωτικής και αντάρτικης μάχης. Καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες σημείωσαν αποφασιστικές νίκες επί των Ιάπωνων στο Midway και το Guadalcanal, στρατιωτικοί ηγέτες σε όλο τον κόσμο προετοίμασαν την ενδεχόμενη συμμαχική εισβολή στην Ευρώπη, ενισχύοντας τον αριθμό αμερικανικών στρατευμάτων και αεροσκαφών στο εξωτερικό σε μια αποστολή με την κωδική ονομασία Operation Bolero.
Περίπου στις 3 π.μ. στις 15 Ιουλίου 1942, δύο βομβαρδιστικά Β-17 και έξι μαχητικά P-38 αναχώρησαν από τη Γροιλανδία, χωρίς να γνωρίζουν ότι σύντομα θα βρεθούν σε μια από τις πιο διαβόητες αποστολές του Bolero . Οι πιλότοι σχεδίαζαν να ανεφοδιαστούν με καύσιμα στην Ισλανδία προτού συνεχίσουν στη Μεγάλη Βρετανία, αλλά περίπου 90 λεπτά από το Ρέικιαβικ, έπεσαν σε ένα κομμάτι από πυκνό κάλυμμα σύννεφων. Αναγκασμένοι να γυρίσουν πίσω στη Γροιλανδία, η μοίρα, η οποία ήδη έχει χαμηλά καύσιμα, ήταν έτοιμη να κάνει επείγουσα προσγείωση στον πάγου από κάτω. Το πρώτο που έφτασε στο έδαφος, ένα P-38 με πιλότο τον Brad McManus, αναποδογύρισε αλλά ο πιλότος βγήκε σώος. Τα υπόλοιπα αεροσκάφη ακολούθησαν γρήγορα, αφήνοντας την ομάδα ζωντανή μεν αλλά παγιδευμένη σε έναν απομακρυσμένο παγετώνα στον κόλπο Køge στη νοτιοανατολική Γροιλανδία.
Εννέα ημέρες μετά την αρχική προσγείωση, μια ειδική μονάδα της Πολεμικής Αεροπορίας έφτασε στο σημείο συντριβής και συνόδευσε το πλήρωμα των 25 ατόμων της μοίρας σε ένα ταξίδι 10 μιλίων προς την ακτή, όπου συλλέχθηκαν από έναν σκάφος ακτοφυλακής. Τα αεροπλάνα του πληρώματος, φαινομενικά καταδικασμένα σε μια αιωνιότητα στους παγετώνες της Γροιλανδίας, τελικά θάφτηκαν κάτω από 250 έως 350 πόδια πάγου. Η "Lost Squadron" (Χαμένη Μοίρα), όπως ονομάστηκε, αποδείχθηκε ένα απλό ψευδώνυμο - τουλάχιστον μέχρι το 1992, όταν ένα από τα P-38, διασώθηκε και αποκαταστάθηκε σε πλήρη κατάσταση. Τώρα, ο Jay Bennett αναφέρει στο Popular Mechanichs, ότι ένα άλλο P-38, η Echo του Ρόμπερτ Ουίλσον, εντοπίστηκε, αφήνοντας μόλις έξι από την αρχική μοίρα παγιδευμένα σε άγνωστες θέσεις κάτω από τους πάγους της Γροιλανδίας.
Οι ερευνητές από τη ΜΚΟ Arctic Hot Point Solutions εντόπισαν το Echo ενώ πραγματοποιούσαν έρευνες με ραντάρ στην περιοχή το 2011. Νωρίτερα φέτος επέστρεψαν, οπλισμένοι με ραντάρ εδαφικής διείσδυσης τοποθετημένο σε drones. Αφού εντοπίστηκε η θέση του αεροπλάνου, η ομάδα χρησιμοποίησε έναν ανιχνευτή θερμότητας που τροφοδοτείται από ένα σύστημα ζεστού νερού για να λιώσει τα παχιά στρώματα πάγου και να επιβεβαιώσει την ταυτότητά του.
Προχωρώντας, οι ερευνητές σκοπεύουν να εξάγουν φυσικά το Echo από τη παγωμένη φυλακή του. Σύμφωνα με τη Cheryl Hinneburg, του American Military News η ομάδα θα χρησιμοποιήσει μεγάλες, θερμαινόμενες πλάκες για να λιώσει τα στρώματα στερεού πάγου να φτάσει στο αεροπλάνο. Μόλις φτάσουν στο σκάφος, οι εργάτες θα πλημμυρίσουν την περιοχή από κάτω με ζεστό νερό για να δημιουργήσουν ένα αρκετά μεγάλο σπήλαιο για να το ξεκολλήσουν, κομμάτι κομμάτι, για αποκατάσταση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου