Ο αριθμός πλέον των ανασφάλιστων οχημάτων «κατέβηκε» από τα 1.150.000 (πρώτη διασταύρωση με λανθασμένα στοιχεία) στα 457.000.
Ωστόσο, στελέχη της ΑΑΔΕ σημειώνουν ότι πρόκειται για μία άτυπη διασταύρωση (έγινε στις 15 Ιουλίου) και σε αυτή τουλάχιστον τη φάση δεν πρόκειται να αποσταλούν ειδοποιητήρια στους ιδιοκτήτες οχημάτων που φαίνεται να εξακολουθούν να έχουν ανασφάλιστα τα αυτοκίνητα ή τα δίκυκλά τους.
Και αυτό διότι περιμένουν και μία τρίτη επικαιροποίηση της λίστας από την αστυνομία και το υπουργείο Μεταφορών έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα λάθη και η ταλαιπωρία των πολιτών, όπως είχε συμβεί τον περασμένο Ιούνιο με δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων να αναγκάζονται να αποδείξουν είτε ότι έχουν πληρώσει τα ασφάλιστρα, είτε ότι δεν τους ανήκει, είτε ότι αυτό έχει κλαπεί.
Σύμφωνα με στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών σε διάστημα ενός μήνα (τέλη Ιουνίου - τέλη Ιουλίου) ασφαλίστηκαν 413.000 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και καινούργια αυτοκίνητα και δίκυκλα. Η εξέλιξη αυτή τόνωσε τα έσοδα του προϋπολογισμού, καθώς εκτός από το φόρο επί των ασφαλίστρων κατεβλήθησαν σε αρκετές περιπτώσεις και τα τέλη και τέθηκαν σε κυκλοφορία αυτοκίνητα κυρίως υψηλού κυβισμού.
Η τρίτη διασταύρωση, που υπολογίζεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου, θα είναι και καθοριστική. Οσοι εντοπιστούν θα κληθούν να πληρώσουν και τα αναλογούντα πρόστιμα που προβλέπει η πρόσφατη νομοθεσία. Εάν επιβεβαιωθούν τα ανωτέρω στοιχεία και στη διασταύρωση του Σεπτεμβρίου, περίπου 457.000 ιδιοκτήτες θα λάβουν email με το οποίο θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο:
• 100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κυβικά εκατοστά.
• 150 ευρώ για δίκυκλα άνω των 251 κ.ε.
• 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1.000 κ.ε. και
• 250 ευρώ για αυτοκίνητα άνω των 1.000 κ.ε.
Πάντως πριν από την αποστολή των ειδοποιητηρίων θα γίνει ειδική καμπάνια ενημέρωσης των υπόχρεων τόσο από το υπουργείο Οικονομικών όσο και από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Διότι στόχος, όπως σημειώνουν, δεν είναι η είσπραξη 100 - 150 εκατ. ευρώ από τα ανασφάλιστα οχήματα αλλά η συμμόρφωση αυτών.
Τα λάθη
Σύμφωνα με στελέχη της ΑΑΔΕ, τα προβλήματα στην πρώτη διασταύρωση οφείλονται κατά κύριο λόγο στα λανθασμένα στοιχεία για τα κλεμμένα οχήματα τα οποία ανέρχονται στα 430.000 εκ των οποίων τα 300.000 έχουν εγγραφεί οριστικά στο ηλεκτρονικό σύστημα. Για τα υπόλοιπα 130.000 δεν έχει παρέλθει το σχετικό διάστημα. Επίσης υπάρχουν πολλά αστυνομικά τμήματα τα οποία δεν είναι συνδεδεμένα στην κεντρική βάση του υπουργείου.
Δηλαδή, αυτά τα τμήματα έχουν έναν άγνωστο αριθμό κλεμμένων οχημάτων τα οποία δεν γνωρίζει η κεντρική υπηρεσία. Αμέλεια όμως εντοπίζεται και σε πολλούς κληρονόμους. Το ηλεκτρονικό σύστημα εντόπισε 70.000 αποβιώσαντες οι οποίοι δεν έχουν πληρώσει τα ασφάλιστρα και τα τέλη κυκλοφορίας. Επί της ουσίας, μετά τον θάνατο του ιδιοκτήτη οι κληρονόμοι δεν δήλωσαν στην εφορία το γεγονός, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται ανασφάλιστο και προφανώς χωρίς τέλη κυκλοφορίας.
Για όλες αυτές τις περιπτώσεις οι κληρονόμοι πρέπει να μεταβούν στο μητρώο των εφοριών για να δηλώσουν τον θάνατο και να αποφασίσουν τι θα κάνουν με το όχημα. Δηλαδή εάν θα καταθέσουν τις πινακίδες, θέτοντάς το σε ακινησία, ή θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας αλλά και τα ασφάλιστρα.
Πηγή: Καθημερινή
Ωστόσο, στελέχη της ΑΑΔΕ σημειώνουν ότι πρόκειται για μία άτυπη διασταύρωση (έγινε στις 15 Ιουλίου) και σε αυτή τουλάχιστον τη φάση δεν πρόκειται να αποσταλούν ειδοποιητήρια στους ιδιοκτήτες οχημάτων που φαίνεται να εξακολουθούν να έχουν ανασφάλιστα τα αυτοκίνητα ή τα δίκυκλά τους.
Και αυτό διότι περιμένουν και μία τρίτη επικαιροποίηση της λίστας από την αστυνομία και το υπουργείο Μεταφορών έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα λάθη και η ταλαιπωρία των πολιτών, όπως είχε συμβεί τον περασμένο Ιούνιο με δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων να αναγκάζονται να αποδείξουν είτε ότι έχουν πληρώσει τα ασφάλιστρα, είτε ότι δεν τους ανήκει, είτε ότι αυτό έχει κλαπεί.
Σύμφωνα με στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών σε διάστημα ενός μήνα (τέλη Ιουνίου - τέλη Ιουλίου) ασφαλίστηκαν 413.000 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και καινούργια αυτοκίνητα και δίκυκλα. Η εξέλιξη αυτή τόνωσε τα έσοδα του προϋπολογισμού, καθώς εκτός από το φόρο επί των ασφαλίστρων κατεβλήθησαν σε αρκετές περιπτώσεις και τα τέλη και τέθηκαν σε κυκλοφορία αυτοκίνητα κυρίως υψηλού κυβισμού.
Η τρίτη διασταύρωση, που υπολογίζεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου, θα είναι και καθοριστική. Οσοι εντοπιστούν θα κληθούν να πληρώσουν και τα αναλογούντα πρόστιμα που προβλέπει η πρόσφατη νομοθεσία. Εάν επιβεβαιωθούν τα ανωτέρω στοιχεία και στη διασταύρωση του Σεπτεμβρίου, περίπου 457.000 ιδιοκτήτες θα λάβουν email με το οποίο θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο:
• 100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κυβικά εκατοστά.
• 150 ευρώ για δίκυκλα άνω των 251 κ.ε.
• 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1.000 κ.ε. και
• 250 ευρώ για αυτοκίνητα άνω των 1.000 κ.ε.
Πάντως πριν από την αποστολή των ειδοποιητηρίων θα γίνει ειδική καμπάνια ενημέρωσης των υπόχρεων τόσο από το υπουργείο Οικονομικών όσο και από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Διότι στόχος, όπως σημειώνουν, δεν είναι η είσπραξη 100 - 150 εκατ. ευρώ από τα ανασφάλιστα οχήματα αλλά η συμμόρφωση αυτών.
Τα λάθη
Σύμφωνα με στελέχη της ΑΑΔΕ, τα προβλήματα στην πρώτη διασταύρωση οφείλονται κατά κύριο λόγο στα λανθασμένα στοιχεία για τα κλεμμένα οχήματα τα οποία ανέρχονται στα 430.000 εκ των οποίων τα 300.000 έχουν εγγραφεί οριστικά στο ηλεκτρονικό σύστημα. Για τα υπόλοιπα 130.000 δεν έχει παρέλθει το σχετικό διάστημα. Επίσης υπάρχουν πολλά αστυνομικά τμήματα τα οποία δεν είναι συνδεδεμένα στην κεντρική βάση του υπουργείου.
Δηλαδή, αυτά τα τμήματα έχουν έναν άγνωστο αριθμό κλεμμένων οχημάτων τα οποία δεν γνωρίζει η κεντρική υπηρεσία. Αμέλεια όμως εντοπίζεται και σε πολλούς κληρονόμους. Το ηλεκτρονικό σύστημα εντόπισε 70.000 αποβιώσαντες οι οποίοι δεν έχουν πληρώσει τα ασφάλιστρα και τα τέλη κυκλοφορίας. Επί της ουσίας, μετά τον θάνατο του ιδιοκτήτη οι κληρονόμοι δεν δήλωσαν στην εφορία το γεγονός, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται ανασφάλιστο και προφανώς χωρίς τέλη κυκλοφορίας.
Για όλες αυτές τις περιπτώσεις οι κληρονόμοι πρέπει να μεταβούν στο μητρώο των εφοριών για να δηλώσουν τον θάνατο και να αποφασίσουν τι θα κάνουν με το όχημα. Δηλαδή εάν θα καταθέσουν τις πινακίδες, θέτοντάς το σε ακινησία, ή θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας αλλά και τα ασφάλιστρα.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου