Για τον Kimi Takura όλα ξεκίνησαν όταν αποφάσισε να πουλήσει το αγαπημένο του αμάξι, μάρκας Jaguar.
Ήταν αναγκασμένος να το κάνει όταν στα 22 του έπαθε υπερκόπωση, νοσηλεύτηκε για έναν μήνα και υποχρεώθηκε να παρατήσει τη δουλειά του ως «ντελιβεράς».
Με τα χρήματα από την πώληση της Jaguar, αγόρασε από δεύτερο χέρι ένα λεωφορείο και έβαλε μπροστά μόνος του μια νέα επιχείρηση με αντικείμενο τη μεταφορά Ταϊβανέζων τουριστών που έκαναν διακοπές στην Ιαπωνία.
Ήταν αναγκασμένος να το κάνει όταν στα 22 του έπαθε υπερκόπωση, νοσηλεύτηκε για έναν μήνα και υποχρεώθηκε να παρατήσει τη δουλειά του ως «ντελιβεράς».
Με τα χρήματα από την πώληση της Jaguar, αγόρασε από δεύτερο χέρι ένα λεωφορείο και έβαλε μπροστά μόνος του μια νέα επιχείρηση με αντικείμενο τη μεταφορά Ταϊβανέζων τουριστών που έκαναν διακοπές στην Ιαπωνία.
Αυτό έγινε το 1992. Τώρα η επιχείρηση του Kimi Takura, με την ονομασία Heisei Enterprises, διαθέτει έναν στόλο από 400 λεωφορεία. Και του χρόνου σχεδιάζει την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο.
Για έναν χρόνο μετέφερε επιβάτες μεταξύ Τόκιο και Οζάκα, καθώς και σε αξιοθέατα του Κιότο, όταν ένα ταξιδιωτικό γραφείο προσφέρθηκε να του δανείσει χρήματα για να αγοράσει άλλα τρία λεωφορεία. Η δουλειά του αυξήθηκε τόσο πολύ ώστε έπρεπε να αγοράσει κι ακόμα ένα.
Για μια χώρα που γεννά πολυεθνικούς γίγαντες, όπως η Toyota και η Sony, υπάρχουν συγκριτικά μισθωτή εργασία για κάτι πιο ριψοκίνδυνο, όπως οι επιχειρήσεις.
«Μου άρεσε να οδηγώ», αναφέρει ο τωρινός CEO της Heisei Enterprise που εγκατέλειψε το γυμνάσιο όταν χρεοκόπησε η επιχείρηση του πατέρα του και αναγκάστηκε να δουλέψει για να αποκτήσει το δικό του αυτοκίνητο.
Θυμάται πως κάποιος του είπε, «αφού οδηγείς θα μπορούσες τουλάχιστον να μεταφέρεις επιβάτες επί πληρωμή». «Βρήκα την ιδέα καταπληκτική», είπε ο ίδιος σε συνέντευξή του. «Έτσι, θα μπορούσα να οδηγώ και να κερδίζω και κάποια χρήματα».
Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία του λειτουργεί κάνοντας πάνω από το 60% των κρατήσεών της online, έναντι ποσοστού 30% για τους ανταγωνιστές της. Επί 20 χρόνια εμφανίζει κερδοφορία και έχει 800 υπαλλήλους.
Για τον 51χρονο όμως μένει ακόμα ένα στοίχημα να κερδηθεί: η εισαγωγή της Heisei τον επόμενο Δεκέμωριο στο χρηματιστήριο του Τόκιο με IPO ύψους 10 δισ. γεν. Με αυτόν τον τρόπο θέλει να εξασφαλίσει ότι η εταιρεία του θα συνεχίσει τις δραστηριότητές της ακόμα και αφού ο ίδιος αποσυρθεί.
Πέρυσι, πάνω από 24 εκατ. επισκέπτες από το εξωτερικό ήρθαν στην Ιαπωνία, ήτοι περίπου το τετραπλάσιο νούμερο από 4 χρόνια πριν. Η εταιρεία στοχεύει στα 40 εκατ. επισκέπτες το 2020, χρονιά διεξαγωγής τον Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο.
Για έναν χρόνο μετέφερε επιβάτες μεταξύ Τόκιο και Οζάκα, καθώς και σε αξιοθέατα του Κιότο, όταν ένα ταξιδιωτικό γραφείο προσφέρθηκε να του δανείσει χρήματα για να αγοράσει άλλα τρία λεωφορεία. Η δουλειά του αυξήθηκε τόσο πολύ ώστε έπρεπε να αγοράσει κι ακόμα ένα.
Για μια χώρα που γεννά πολυεθνικούς γίγαντες, όπως η Toyota και η Sony, υπάρχουν συγκριτικά μισθωτή εργασία για κάτι πιο ριψοκίνδυνο, όπως οι επιχειρήσεις.
«Μου άρεσε να οδηγώ», αναφέρει ο τωρινός CEO της Heisei Enterprise που εγκατέλειψε το γυμνάσιο όταν χρεοκόπησε η επιχείρηση του πατέρα του και αναγκάστηκε να δουλέψει για να αποκτήσει το δικό του αυτοκίνητο.
Θυμάται πως κάποιος του είπε, «αφού οδηγείς θα μπορούσες τουλάχιστον να μεταφέρεις επιβάτες επί πληρωμή». «Βρήκα την ιδέα καταπληκτική», είπε ο ίδιος σε συνέντευξή του. «Έτσι, θα μπορούσα να οδηγώ και να κερδίζω και κάποια χρήματα».
Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία του λειτουργεί κάνοντας πάνω από το 60% των κρατήσεών της online, έναντι ποσοστού 30% για τους ανταγωνιστές της. Επί 20 χρόνια εμφανίζει κερδοφορία και έχει 800 υπαλλήλους.
Για τον 51χρονο όμως μένει ακόμα ένα στοίχημα να κερδηθεί: η εισαγωγή της Heisei τον επόμενο Δεκέμωριο στο χρηματιστήριο του Τόκιο με IPO ύψους 10 δισ. γεν. Με αυτόν τον τρόπο θέλει να εξασφαλίσει ότι η εταιρεία του θα συνεχίσει τις δραστηριότητές της ακόμα και αφού ο ίδιος αποσυρθεί.
Πέρυσι, πάνω από 24 εκατ. επισκέπτες από το εξωτερικό ήρθαν στην Ιαπωνία, ήτοι περίπου το τετραπλάσιο νούμερο από 4 χρόνια πριν. Η εταιρεία στοχεύει στα 40 εκατ. επισκέπτες το 2020, χρονιά διεξαγωγής τον Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου