Μερίδιο από την αξιοποίηση του Ελληνικού ζητούν οι δήμοι των Μεσογείων στον Ν. Αττικής.
kathimerini.gr
Ειδικότερα οι Δήμοι Μαρκοπούλου, Κρωπίας, Παιανίας, Σπάτων και Ραφήνας ζητούν την ενεργοποίηση διάταξης στον νόμο που κύρωσε τη σύμβαση παραχώρησης του ΔΑΑ (ν. 2338/1995) και η οποία προβλέπει την απόδοση αντισταθμιστικών ωφελημάτων στους δήμους Μεσογείων από την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό.
Πρόκειται για διάταξη που δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ μέχρι σήμερα, αλλά τέθηκε πρώτη φορά λίγο πριν από την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του Ελληνικού στην Lamda Development. Οι δήμοι επανήλθαν στο θέμα πριν από λίγες ημέρες, με αφορμή το κλείσιμο της συμφωνίας για την παράταση της σύμβαση παραχώρησης του ΔΑΑ.
Στην επιστολή που απέστειλαν στις 9 Ιανουαρίου 2017 στους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτο, Εσωτερικών Π. Σκουρλέτη και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, οι δήμοι Μεσογαίας κοινοποιούν απόφασή τους βάσει της οποίας ζητούν την ενεργοποίηση σχετικής διάταξης από τη σύμβαση του 1995 για τον ΔΑΑ, που προβλέπει την καταβολή του 10% των εσόδων από την αξιοποίηση του Ελληνικού.
Προς την κατεύθυνση αυτή είχε κατατεθεί και εξώδικη δήλωση στην ελληνική Βουλή το περασμένο καλοκαίρι λίγο πριν από την κύρωση της σύμβασης πώλησης του 100% της Ελληνικόν Α.Ε. στη Lamda Development.
H διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με πληροφορίες, απέρριψε αμέσως τις αιτιάσεις των δήμων, αναφέροντας ότι το νομοθετικό πλαίσιο προστασίας, συντήρησης και διαχείρισης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό ρυθμίζεται με νεότερες και ειδικές διατάξεις. Συγκεκριμένα, τα όποια αντισταθμιστικά ωφελήματα από την αξιοποίηση του Ελληνικού προβλέπονται στον ν. 4062/2012. Εκεί ορίζονται οι όροι και οι προβλέψεις παροχής αντισταθμιστικών ωφελημάτων, τα οποία δεν περιορίζονται στους δήμους Μεσογείων Αττικής, όπως προέβλεπε ο νόμος του 1995, αλλά στο σύνολο των δήμων του Νομού Αττικής. Η πλευρά όμως των δήμων Μεσογείων αντιτείνει ότι η τροποποίηση των όρων παροχής αντισταθμιστικών ωφελημάτων από την αξιοποίηση του Ελληνικού στον νόμο του 2012 δεν καταργεί ευθέως τη σχετική διάταξη στον νόμο του 1995, που προβλέπει την καταβολή του 10%.
Πηγές προσκείμενες στο ΔΑΑ κάνουν λόγο για μια διένεξη που δεν αφορά την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα στα Σπάτα. Επίσης σημειώνουν ότι αποτελεί λάθος η έγερση απαιτήσεων από την πλευρά των δήμων Μεσογαίας, δεδομένου ότι δεν υφίσταται τροποποίηση της σύμβασης του 1995, αλλά επέκταση της διάρκειας ισχύος της. Προσθέτουν μάλιστα ότι δεν μπορεί να υπάρξει τροποποίηση των όρων παραχώρησης του αερολιμένα, δεδομένου ότι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έθετε θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού και κρατικής ενίσχυσης του ΔΑΑ.
Πάντως, πολλοί είναι κι εκείνοι που θεωρούν ότι οι δήμοι στα Μεσόγεια Αττικής επιχειρούν να επωφεληθούν από τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που θα αλλάξουν χέρια με αφορμή τις αποκρατικοποιήσεις του Ελληνικού και του ΔΑΑ. Γι’ αυτό άλλωστε εγείρουν και αξιώσεις από τον ΔΑΑ (μέχρι το 2% του τζίρου), αλλά και αλλαγές στις χρήσεις γης για τα ακίνητα πέριξ του αεροδρομίου. Οι περισσότεροι χαρακτηρίζουν ανεδαφικά τα αιτήματα, που στόχο έχουν τη δημιουργία πολιτικών εντάσεων και αποκόμισης οικονομικών ωφελημάτων.
Πάντως, η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ δεν βρίσκεται μακριά. Η νέα σύμβαση πλέον έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται στα χέρια της πολιτικής ηγεσίας για να ληφθεί η σχετική απόφαση. Ειδικότερα, αναμένονται οι υπογραφές των συναρμόδιων υπουργών Οικονομικών Ε. Τσακαλώτου και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη.
Στην επιστολή που απέστειλαν στις 9 Ιανουαρίου 2017 στους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτο, Εσωτερικών Π. Σκουρλέτη και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, οι δήμοι Μεσογαίας κοινοποιούν απόφασή τους βάσει της οποίας ζητούν την ενεργοποίηση σχετικής διάταξης από τη σύμβαση του 1995 για τον ΔΑΑ, που προβλέπει την καταβολή του 10% των εσόδων από την αξιοποίηση του Ελληνικού.
Προς την κατεύθυνση αυτή είχε κατατεθεί και εξώδικη δήλωση στην ελληνική Βουλή το περασμένο καλοκαίρι λίγο πριν από την κύρωση της σύμβασης πώλησης του 100% της Ελληνικόν Α.Ε. στη Lamda Development.
H διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με πληροφορίες, απέρριψε αμέσως τις αιτιάσεις των δήμων, αναφέροντας ότι το νομοθετικό πλαίσιο προστασίας, συντήρησης και διαχείρισης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό ρυθμίζεται με νεότερες και ειδικές διατάξεις. Συγκεκριμένα, τα όποια αντισταθμιστικά ωφελήματα από την αξιοποίηση του Ελληνικού προβλέπονται στον ν. 4062/2012. Εκεί ορίζονται οι όροι και οι προβλέψεις παροχής αντισταθμιστικών ωφελημάτων, τα οποία δεν περιορίζονται στους δήμους Μεσογείων Αττικής, όπως προέβλεπε ο νόμος του 1995, αλλά στο σύνολο των δήμων του Νομού Αττικής. Η πλευρά όμως των δήμων Μεσογείων αντιτείνει ότι η τροποποίηση των όρων παροχής αντισταθμιστικών ωφελημάτων από την αξιοποίηση του Ελληνικού στον νόμο του 2012 δεν καταργεί ευθέως τη σχετική διάταξη στον νόμο του 1995, που προβλέπει την καταβολή του 10%.
Πηγές προσκείμενες στο ΔΑΑ κάνουν λόγο για μια διένεξη που δεν αφορά την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα στα Σπάτα. Επίσης σημειώνουν ότι αποτελεί λάθος η έγερση απαιτήσεων από την πλευρά των δήμων Μεσογαίας, δεδομένου ότι δεν υφίσταται τροποποίηση της σύμβασης του 1995, αλλά επέκταση της διάρκειας ισχύος της. Προσθέτουν μάλιστα ότι δεν μπορεί να υπάρξει τροποποίηση των όρων παραχώρησης του αερολιμένα, δεδομένου ότι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έθετε θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού και κρατικής ενίσχυσης του ΔΑΑ.
Πάντως, πολλοί είναι κι εκείνοι που θεωρούν ότι οι δήμοι στα Μεσόγεια Αττικής επιχειρούν να επωφεληθούν από τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που θα αλλάξουν χέρια με αφορμή τις αποκρατικοποιήσεις του Ελληνικού και του ΔΑΑ. Γι’ αυτό άλλωστε εγείρουν και αξιώσεις από τον ΔΑΑ (μέχρι το 2% του τζίρου), αλλά και αλλαγές στις χρήσεις γης για τα ακίνητα πέριξ του αεροδρομίου. Οι περισσότεροι χαρακτηρίζουν ανεδαφικά τα αιτήματα, που στόχο έχουν τη δημιουργία πολιτικών εντάσεων και αποκόμισης οικονομικών ωφελημάτων.
Πάντως, η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ δεν βρίσκεται μακριά. Η νέα σύμβαση πλέον έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται στα χέρια της πολιτικής ηγεσίας για να ληφθεί η σχετική απόφαση. Ειδικότερα, αναμένονται οι υπογραφές των συναρμόδιων υπουργών Οικονομικών Ε. Τσακαλώτου και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη.
kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου