Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023

GWM WEY 03 & ORA 03

Ήταν θέμα χρόνου για το πότε οι κινεζικές εταιρίες θα αποφάσιζαν να μπουν στην Ευρώπη και να διαταράξουν τις ισορροπίες. Ναι, τόσο καλά είναι τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν απειλώντας ευθέως καθιερωμένους παίχτες και αλλάζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού. GWM είναι μία από τις πολλές κινεζικές εταιρίες, αλλά και μια από τις λίγες που θα καταφέρουν να σταθούν στην ευρωπαϊκή αγορά, κυρίως λόγω του παραγωγικού και τεχνολογικού βάθους που την κάνει να ξεχωρίζει. Στόχος της είναι να καθιερωθεί ως μία upper mainstream εταιρία με μία premium αύρα.
Η δραστηριότητά της ξεκίνησε το 1984 και μέχρι το 2022 κατάφερε να φτάσει το ένα εκατομμύριο SUV και pickup ετησίως με το 20% εξάγεται εκτός Κίνας. Δραστηριοποιείται σε 60 χώρες και απασχολεί 78.000 υπαλλήλους.

Όσον αφορά στην γκάμα της στην Κίνα υπάρχει η Ora (μόνο ηλεκτρικά BEV), οι WEY και Haval (SUV), η Tank (μεγάλα 4×4) και η Poer (pickup). Στόχος της GWM (η οποία είχε αναλάβει μεταξύ άλλων και την παραγωγή των ΒΜW για την κινεζική αγορά) είναι να προχωρήσει στον πλήρη εξηλεκτρισμό της φτάνοντας τα NEV (New Energy Vehicles) από το φετινό 23% μέχρι το 100% από το 2030 και έπειτα.

Για να το πετύχει αυτό έχει ένα πολύ δυνατό χαρτί: τη SVOLT. Είναι μια εταιρία που ιδρύθηκε το 2018 και που πλέον διαθέτει 13 εργοστάσια (μέσα στο 2024 θα προχωρήσει και σε δύο νέα στην Γερμανία), 9 κέντρα R&D, απασχολεί πάνω από 2.400 υπαλλήλους και κατασκευάζει μπαταρίες με τη μικρότερη περιεκτικότητα σε κοβάλτιο.

Ήδη η SVOLT προμηθεύει με μπαταρίες πολλές άλλες εταιρίες, όπως είναι η Stellantis, και επενδύει στη Γερμανία για μία νέα μονάδα παραγωγής μπαταριών. Ένας από τους στόχους είναι η τεχνολογική πλατφόρμα 800V για τα ηλεκτρικά της μοντέλα προσφέροντας ταχύτερους χρόνους φόρτισης και απόδοσης.
Για να αντιληφθείτε το μέγεθος της δυναμικής της SVOLT σκεφτείτε πως το 2025 η παραγωγική της ικανότητα θα φτάνει τις 100 gWh το χρόνο καλύπτοντας τις απαιτήσεις για την παραγωγή 2 εκατομμύριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επίσης, η GWM βλέπει ακόμη πιο μπροστά και εξελίσσει συστήματα FCEV (με ενεργειακές κυψέλες) για βαρέως τύπου φορτηγά και λεωφορεία.

Η γκάμα μοντέλων


Τώρα, σε ό,τι αφορά στην Ευρώπη η GWM θα διαθέτει όλα της τα μοντέλα θα πωλούνται κάτω από το σήμα της και τα Ora και WEY θα αποτελούν σειρές από ηλεκτρικά και plug-in υβριδικών SUV, αντίστοιχα.



Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα πουλά η GWM θα είναι τα Ora 03 και Ora 07, ενώ τα PHEV θα είναι τα WEY 03 και WEY 05. Όλα τα μοντέλα έχουν πολύ υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας, καθώς πέρασαν με 5 αστέρια από τον Euro NCAP και μάλιστα με υψηλό σκορ.

Πώς πάνε στο δρόμο;
Τα περισσότερα χιλιόμετρα τα «γράψαμε» με το WEY 03. Είναι ένα μεσαίο SUV που σε μήκος φτάνει τα 4,668 μέτρα (πλάτος 1,890, ύψος 1,730) και σχεδιαστικά υιοθετεί στοιχεία από DS και Jaguar. Παρά ταύτα, το κινεζικό SUV έχει το δικό του χαρακτήρα με μία premium αύρα που πηγάζει από τη μεγάλη μάσκα, τις pop-up λαβές στις πόρτες κ.α. Όσο για το WEY 05, αυτό διαφοροποιείται κυρίως από τα συν 20 εκατοστά στο μήκος του, είναι πιο φαρδύ, έχει μια πιο έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, μία πιο ευρύχωρη καμπίνα και προσφέρεται στάνταρ με το AWD σύστημα πρόωσης.
WEY 03 WEY 05


Το οποίο είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά των WEY χάρη σε μία τεράστια μπαταρία των 34,0 kWh που προσφέρει μία ηλεκτρική αυτονομία από 124 έως και 136 χιλιόμετρα (WLTP) με μία μόνο φόρτιση! Ένα ακόμη δυνατό σημείο είναι η AC φόρτιση στα 11 kW και η DC φόρτιση στα 50 kW. Πρακτικά, μιλάμε για ένα SUV που μπορεί να χρησιμοποιείται καθημερινά ως BEV και που αυτή τη στιγμή προσφέρει την μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία στα PHEV.



Υπάρχουν δύο εκδόσεις ισχύος έχοντας πάντοτε ένα δίλιτρο turbo βενζινοκινητήρα των 204 ίππων που στη βασική προσθιοκίνητη έκδοση συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 120 kW με συνδυασμένη ισχύ στους 367 ίππους και ροπή στα 500 Nm. Την μετάδοση έχει ένα αυτόματο διπλόδισκο κιβώτιο 9 σχέσεων με τα 0-100 χλμ./ώρα να πετυχαίνονται σε 7,3 δλ., με τελική στα 230 χλμ./ώρα.

Στην τετρακίνητη AWD έκδοση υπάρχει και ένα δεύτερο μοτέρ 135 kW στο πίσω άξονα προσφέροντας συνδυασμένη ισχύς 442 ίππων και ροπή 685 Nm με «0-100» σε 5,3 δλ. και ίδια τελική. Αν σας αρέσουν τα νούμερα να πούμε πως σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 0,5 λίτρα/100 χλμ., η ηλεκτρική τις 25,2 kWh/100 χλμ. και η εκπομπή CO2 τα 15 γρ./χλμ.



Και αν τα τεχνικά χαρακτηριστικά ακούγονται εντυπωσιακά, που να δείτε την ποιότητα κατασκευής και τα υλικά στο εσωτερικό. Τα οποία όχι απλά προσεγγίζουν, αλλά ανταποκρίνονται στον ορισμό του premium προσφέροντας ένα υπερπλήρες τεχνολογικό πακέτο με τρεις οθόνες: μία 9,2 ιντσών για τον οδηγό, μία μεγάλη οθόνης αφής επίσης 14,6 ιντσών και μια μικρότερη 9,0 ιντσών χαμηλότερα για το σύστημα κλιματισμού.



Όλες είναι υψηλής ευκρίνειας, με καθαρά γραφικά και ταχύτατα απόκριση, ενώ υπάρχει ένα υπερπλήρες σύνολο με ημιαυτόνομα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Όσο για τους χώρους είναι μεγάλοι και άνετοι χάρη και στο μεταξόνιο των 2.745 χιλιοστών, ενώ το πορτμπαγκάζ ακούγεται λίγο αφού προσφέρει από 352 (θυμηθείτε το μέγεθος της μπαταρίας) έως 1.289 λίτρα.



Πίσω από το τιμόνι του WEY 03 εισπράττεις μία premium αίσθηση απολαμβάνοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης. Το σύστημα πρόωσης είναι ρυθμισμένο για ομαλή διαχείριση της ισχύος και όταν εμπλέκεται ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας ίσα που ακούγεται. Δεν θα ζητήσεις κάτι παραπάνω από τις επιδόσεις, άλλωστε τα 442 άλογα του τετρακίνητου που οδήγησα δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για σχόλια.



Το στήσιμο είναι ισορροπημένο με ένα καλό σε πληροφόρηση τιμόνι (το «βάρος» του αλλάζει ανάλογα με το προφίλ οδήγησης) και το πεντάλ του φρένου να έχει μία σφιχτή ρύθμιση λόγω της ανάκτησης ενέργειας. Η ανάρτηση διασφαλίζει τα απαιτούμενα επίπεδα άνεσης, αλλά έχει να διαχειριστεί και τους τουλάχιστον 2,2 τόνους, οπότε αναμενόμενα λίγο σφιχτή στα δύσκολα σημεία. Για αυτό αν θα ήθελα κάτι, θα ήταν λίγο μεγαλύτερος βαθμός απόσβεσης.

Ήρθε η ώρα… για το ORA 03
Όπως και να έχει το WEY 03 μας εξέπληξε θετικά, όπως και το Ora 03. Ένα πλήρως ηλεκτρικό hatch που σχεδιαστικά θυμίζει κάτι από Mini, κάτι από Alfa Romeo MiTo και γιατί όχι ένα VW Beetle. Το μήκος του φτάνει τα 4,235 μέτρα και με ένα μεταξόνιο 2.650 χιλιοστών προσφέρει τους χώρους ενός ευρύχωρου hatch.



Την κίνηση αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας 126 ίππων που κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Υπάρχουν δύο εκδόσεις μπαταριών λιθίου φωσφορικού σιδήρου χωρητικότητας 47,8 kWh για το ORA 03 Pure και 63,1 kWh για το ORA 03 GT που προσφέρουν αυτονομία για 310 και 400 χιλιόμετρα, αντίστοιχα. Ο on board AC φορτιστής είναι στα 11 kW ενώ ο DC στα 64 kW.



Ο διάκοσμος είναι εξίσου προσεγμένος όπως είδαμε και στα WEY. Υπάρχουν δύο οθόνες 10,25 ιντσών έκαστη, ενώ οι διακόπτες αεροπορικού τύπου μας παραπέμπουν και εδώ στο Mini. Ωστόσο, στο δρόμο το Ora 03 καταφέρνει να έχει μία συμπαγή κύλιση και η ρύθμιση της ανάρτησης να είναι ιδιαίτερα ισορροπημένη. Άλλωστε, οι Κινέζοι γνωρίζουν πολύ καλά πως να σετάρουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σημειώστε δε πως μέσα στο 2025 θα λανσαριστεί και ένα νέο ηλεκτρικό C-SUV στο μέγεθος ενός Nissan Qashqai.

Εν κατακλείδι…
η GWM είναι μία από τις κινεζικές εταιρίες που διεισδύουν στην Ευρώπη με αξιώσεις προσφέροντας μοντέλα με υψηλά στάνταρ προσφέροντας εγγύηση 5ετή ανεξαρτήτως χιλιομέτρων ή 8ετή για 160.00 χλμ.. Ήδη οι Κινέζοι έχουν συμφωνήσει με ντίλερ στη Γερμανία, Ισραήλ, Σουηδία, Ιρλανδία, Βρετανία, ενώ μέσα στο 2024 θα ανακοινωθούν οι εισαγωγείς για την Ισπανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία, την Αυστρία, τη Δανία, την Ελβετία κα. Φυσικά και για την Ελλάδα.


Μέχρι, λοιπόν να έχουμε νεότερα για τη διάθεση και τις τιμές των GWM (μία εκτίμηση είναι στις 45.000-50.000 ευρώ εκκίνησης για το WEY 03) στη χώρα μας, ένα είναι το συμπέρασμα: απλά ξεχάστε όσα ξέρατε ή όσα νομίζατε πως ξέρατε για τα κινέζικα αυτοκίνητα…






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου