Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019

Αυτοί οι μαθητές έχουν χειρότερους βαθμούς και δεν φταίει το διάβασμα


Τα παιδιά που φεύγουν για το σχολείο χωρίς να φάνε πρωινό συνήθως έχουν χειρότερους βαθμούς από εκείνα που ακολουθούν αυτή την -επωφελή, όπως αποδεικνύεται- συνήθεια,
σύμφωνα με τα ευρήματα μιας νέας μελέτης

Οι μαθητές που τρώνε σπάνια πρωινό πριν το σχολείο έχουν χαμηλότερους βαθμούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από εκείνους που δεν παραλείπουν το πρωινό τους γεύμα, υποστηρίζει μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Frontiers in Public Health.

Συγκεκριμένα, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Leeds αναδεικνύουν για πρώτη φορά μία σύνδεση ανάμεσα στην κατανάλωση πρωινού και την απόδοση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Συγκεντρώνοντας τα αποτελέσματα όλων των εξετάσεων που είχαν δώσει οι μαθητές, οι επιστήμονες βρήκαν ότι όσοι έτρωγαν σπάνια πρωινό είχαν χαμηλότερη βαθμολογία κατά σχεδόν δύο βαθμούς, σε σύγκριση με εκείνους που σπάνια έχαναν το πρωινό τους γεύμα.

«Η μελέτη μας υποδεικνύει ότι οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκονται σε μειονεκτική θέση όταν δεν τρώνε πρωινό, ένα γεύμα που ενεργοποιεί τον εγκέφαλο πριν από κάθε σχολική ημέρα. Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι η κακή διατροφή σχετίζεται με χειρότερα αποτελέσματα στο σχολείο», αναφέρει η επικεφαλής ερευνήτρια, Δρ. Katie Adolphus.

Οι ερευνητές εξέτασαν 294 μαθητές από γυμνάσια και λύκεια του δυτικού Yorkshire στην Αγγλία το 2011 και βρήκαν ότι το 29% έτρωγε πρωινό σπάνια ή ποτέ στις ημέρες του σχολείου, το 18% έτρωγε πρωινό περιστασιακά και το 53% συχνά. Τα στοιχεία αυτά είναι παρόμοια με τα τελευταία εθνικά δεδομένα της Αγγλίας του 2019, σύμφωνα με τα οποία πάνω από το 16% των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραλείπουν το πρωινό.

Πιο συγκεκριμένα, τα στοιχεία έδειξαν ότι οι μαθητές που σπάνια έτρωγαν πρωινό είχαν κατά μέσο όρο δύο βαθμούς χαμηλότερη βαθμολογία από όσους κατανάλωναν συχνά το πρωινό γεύμα, μετά την ενσωμάτωση άλλων σημαντικών παραγόντων όπως η κοινωνικο-οικονομική κατάσταση, η εθνικότητα, η ηλικία, το φύλο και ο Δείκτης Μάζας Σώματος.

Εκτός από τη συνολική απόδοση, οι επιστήμονες εξέτασαν, επίσης, την απόδοση των παιδιών σε κάθε τάξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ξεχωριστά, διαπιστώνοντας ότι οι μαθητές που έτρωγαν σπάνια πρωινό είχαν κατά μέσο όρο 0,25 βαθμούς χαμηλότερη βαθμολογία από όσους κατανάλωναν συχνά το συγκεκριμένο γεύμα.

Καταληκτικά, οι επιστήμονες σημειώνουν ότι τα ευρήματά τους υπογραμμίζουν την ανάγκη για παροχή δωρεάν πρωινών γευμάτων στα σχολεία, προκειμένου να καμφθούν τα εμπόδια στη μάθηση. Η εκπαίδευση, τονίζουν, είναι σημαντική για τη μελλοντική επιτυχία στη ζωή ενός παιδιού και τη δυνατότητά του να ξεφύγει από τη φτώχεια και όλα τα προβλήματα που αυτή επιφέρει. Επομένως, το να διασφαλίσουμε ότι κάθε παιδί έχει πρόσβαση σε μια υγιή έναρξη της ημέρας του πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου