Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου 2018

Ίσως πάσχετε και εσείς από το “Duck Syndrome” και δεν το γνωρίζετε


Αν ζείτε κρυφά με το φόβο ότι όλοι οι άλλοι τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα από εσάς, τότε πιθανότατα πάσχετε από το “Duck Syndrome”
Ίσως σας έχει συμβεί κάποια στιγμή να διαπιστώνετε πως η φίλη που σας διαβεβαίωνε ότι όλα έβαιναν καλώς στην κσθημερινότητά της, τελικά περνούσε μια από τις πιο απελπιστικά στεσογόνες περιόδους της ζωής της, με δυσάρεστες αλλαγές γεμάτες αγωνία.
Μάλλον αυτό το νέο θα σας ξάφνιασε καθώς αν παρακολουθούσατε το Instagram της εκείνη την περίοδο κατά πάσα πιθανότητα θα παρατηρούσατε μια διασκεδαστική καθημερινότητα, με πολλές χαμογελαστές φωτογραφίες και εξόδους με φίλους, δηλαδή τίποτα που να προδίδει πως η φίλη σας περνούσε μια δύσκολη περίοδο.

Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στις περιπτώσεις συναδέλφων που μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα από μια δύσκολη περίοδο την οποία ξεπέρασαν, να σας αποκαλύπτουν ότι τους συνέβη κάτι τόσο δυσάρεστο όπως ένας χωρισμός, μια μετακόμιση ή μια ανθρώπινη απώλεια χωρίς να το έχουν εκμυστηρευθεί σε κανέναν από την ομάδα.

Ειδικά όσον αφορά στο γυναικείο φύλο και τον χώρο εργασίας, πολλές γυναίκες διστάζουν ακόμη περισσότερο να εξωτερικευτούν καθώς θεωρούν ότι λόγω φύλου το εργασιακό περιβάλλον τις αντιλαμβάνεται ήδη ως πιο αδύναμες και συναισθηματικές.

Σύμφωνα με ψυχίατρο Dr, Edwards το παραπάνω φαινόμενο πρόκειται για μια διαταραχή και ονομάζεται “Duck Syndrome”. Το “Duck Syndrome” είναι ουσιαστικά η επιφανειακή ηρεμία του ατόμου σε υπερφυσικό βαθμό ενώ στην πραγματικότητα παλεύουν με μια εξαιρετικά δύσκολη περίσταση.

Το “Duck Syndrome” δεν έχει ακριβή κλινική διάγνωση, ωστόσο πρόκειται για την πίεση που αισθάνεται το άτομο να δείχνει ότι όλα βαίνουν τέλεια βάζοντας συνέχεια τον εαυτό του σε σύγκριση με το πόσο καλύτερη είναι (ή δείχνει να είναι) η ζωή του κοινωνικού περίγυρού του. Αν λοιπόν ζείτε κρυφά με το φόβο ότι όλοι οι άλλοι τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα από εσάς, τότε πιθανότατα πάσχετε από το “Duck Syndrome”.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το Duck Syndrome έχει τις ρίζες του στα επίπεδα αυτοεκτίμησης του ατόμου, καθώς άνθρωποι με υψηλότερη αυτοεκτίμηση είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν αυτό το σύνδρομο ενώ αντιθέτως, άνθρωποι με χαμηλή αυτοπεποίθηση επιθυμούν περισσότεροο να χτίσουν μια θετική αίσθηση αυτοδιάθεσης προς τους άλλους.

Στην εμφάνιση του συνδρόμου αυτού, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και το εργασιακό σας περιβάλλον κατά το πόσο στρεσογόνο είναι. Ένα περιβάλλον υψηλού άγχους για την επίτευξη στοχων δεν αφήνει χώρο για να τεθεί το άτομο σε ευάλωτη θέση. Αυτό, δημιουργεί επίσης και άλλα προβλήματα, όπως για παράδειγμα απομόνωση του ατόμου.

Μπορείτε να αποφύγετε ή να αντιμετωπίσετε το Duck Syndrome με απλές συνήθειες και αλλαγές στον τρόπο σκέψης σας, που θα σας δημιουργήσουν θετική αυτοδιάθεση και θα ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή σας.

Το πιο σημαντικό από όλα είναι να δώσετε χρόνο στον εαυτό σας και να αποδεκτείτε ότι ο κάθε άνθρωπος έχει τη δική του ταχύτητα. Το γεγονός ότι εσείς περνάτε μια στρεσογόνα περίοδο ενώ μια συνομήλική σας μπορεί να έχει ήδη πετύχει όλα όσα εσείς στοχεύετε, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα καταφέρετε ποτέ τους στόχους σας ή ότι έχετε “αργήσει”. Ο κάθε άνθρωπος διανύει το δικό του μονοπάτι επιλογών, που τον φέρνουν στο σωστό χρόνο κοντά στους στόχους του ή γιατί όχι σε κάτι ακόμη καλύτερο από ότι είχε φανταστεί.

Ορίστε ρεαλιστικούς στόχους

Δεσμευθείτε στους στόχους σας, όμως μη ξεχνάτε ότι για να τους πετύχετε, πρέπει να είναι ρεαλιστικοί. Βεβαιωθείτε ότι οι στόχοι σας εξασφαλίζουν ότι χρειάζεται να βάλετε τόση προσπάθεια όση πρέπει χωρίς να σας κρατούν δέσμιους και από άλλες απολαύσεις της καθημερινότητάς σας.

Δοκιμάστε να ανοιχτείτε

Αν δοκιμάσετε έστω και για λίγο να ανοιχτείτε σε κάποιο φίλο ή συνάδελφο, θα διαπιστώσετε ότι ίσως και η δική τους ζωή δεν είναι τόσο ρόδινη όσο πιστεύατε (ή όσο έδειχναν). Αυτό θα συμβάλλει στη δημιουργία ισορροπίας μεταξύ της εργασίας και της κοινωνικής ζωής και θα καταπολεμήσει την απομόνωση ενώ επίσης θα σας βοηθήσει να δείτε αυτό που σας συμβαίνει από διαφορετική οπτική.

Συγκεντρωθείτε στο “τώρα”

Δώστε την πλήρη σας προσοχή στην παρούσα στιγμή και επικεντρωθείτε σε αυτό που κάνετε. Αυτό βοηθά να μείνετε μακριά από σκέψεις που σας προκαλούν άγχος για μελλοντικές καταστάσεις που δεν έχουν έρθει καν ακόμη. Η ενασχόληση με το διαλογισμό θα σας βοηθήσει επίσης να μπορείτε να συγκεντρώνεστε στο παρόν, ευκολότερα.

από την Αλεξια Ζαραδουκα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου