Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017

Αλαλούμ: Ελαφρύνσεις για μεγάλου κυβισμού ΙΧ, επιβαρύνσεις για τα μικρά!

Λιγότερα αναμένεται να πληρώσουν ιδιοκτήτες ΙΧ μετά το 2005 και άνω των 2000 κυβικών, ενώ ελαφρώς περισσότερα θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες μικρότερων οχημάτων - Εγκαταλείπεται το κριτήριο της εμπορικής αξίας του οχήματος
Σε περιορισμένες μόνον αλλαγές και «μερεμέτια» θα καταλήξουν τελικά οι εξαγγελίες του υπουργείου Οικονομικών για «δικαιότερα» τέλη κυκλοφορίας τα οποία θα πληρώσουν φέτος οι φορολογούμενοι και αφορούν το έτος 2018.



Παρότι οι συζητήσεις ξεκίνησαν… από πέρυσι όταν εκδόθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2017, ο καιρός πέρασε και δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια εξέτασης δραστικών αλλαγών. Όπως παραδέχονται στο υπουργείο Οικονομικών «έχουμε ήδη αργήσει, έπρεπε ήδη να έχουν βγει» αφού στόχος είναι τα νέα τέλη να εκδοθούν μέσα Οκτώβρη για να πληρωθούν στο δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου.
  Στα στενά πλέον περιθώρια που της απομένουν, η κυβέρνηση εξετάζει δύο βασικά σενάρια, που όμως ακόμα και τώρα δεν έχει διασφαλιστεί ότι αποδίδουν τα τουλάχιστον 1,1 δισ. που εισπράχθηκαν πέρυσι. Αν δεν πειστούν οι θεσμοί ότι μετά τις αλλαγές δεν θα μειωθούν τα κρατικά έσοδα, τα όποια σχέδια ετοιμάσει το υπουργείο Οικονομικών θα απορριφθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, η τελική λύση ανάγκης θα αφορά μικροαλλαγές μόνον, που θα προκαλέσουν μικρές επιβαρύνσεις για εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους Ι.Χ. οι οποίες όμως θα αντισταθμιστούν με αντίστοιχες ελαφρύνσεις για αντίστοιχο αριθμό κατόχων Ι.Χ.

Εκπτώσεις των τελών κυκλοφορίας αναμένονται κυρίως για οχήματα άνω των 2.000 κυβικών που κυκλοφόρησαν έως το 2005, προκειμένου να πάρουν πίσω τις πινακίδες οι ιδιοκτήτες τους, καταβάλλοντας και τα ανάλογα τέλη. Το «μάρμαρο» από τις αλλαγές αυτές θα πληρώσουν οχήματα νεότερης ηλικίας και χαμηλότερου κυβισμού, ενώ ένα μέρος της απώλειας εσόδων εκτιμάται ότι θα καλυφθεί από άρσεις ακινησίας ΙΧ που σήμερα δεν πληρώνουν τέλη.

Σίγουρη δεν θεωρείται όμως ούτε καν η αύξηση των κλιμακίων υπολογισμού των τελών, με βάση τα κυβικά, που εξεταζόταν προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές χρεώσεων για αυτοκίνητα παραπλήσιου κυβισμοί. Για παράδειγμα, ένα Ι.Χ. 1.339 κυβικών μοντέλο του 2008 βαρύνεται με τέλη ύψους 135 ευρώ και ένα Ι.Χ. της ίδιας χρονιάς με 1.359 κυβικά βαρύνει τον κάτοχό του με τέλη ύψος 255 ευρώ ευρώ, δηλαδή 120 ευρώ περισσότερα. Το σχέδιο  ήταν, για παράδειγμα,  το κλιμάκιο 1.072 έως 1.357 κυβικών στο οποίο αντιστοιχούν τέλη ύψους 135 ευρώ, να τροποποιηθεί και να ισχύσει ένα κλιμάκιο  για 1.072 έως 1.200 κυβικά με τέλη κυκλοφορίας 125 ευρώ και ένα άλλο από 1.201 έως 1.357 κυβικά με τέλη 145 ευρώ.

Ευκολότερο θεωρείται όμως να προστεθούν κλιμάκια ευρώ ανά ρύπο για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 -και για τα οποία υπάρχει λεπτομερέστερη καταγραφή επειδή έγινε πιο πρόσφατα. Η σημερινή κλίμακα αποτελείται από εννέα κλιμάκια, που κάθε κλιμάκιο περιλαμβάνει 20 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Η κατεύθυνση που έχει δοθεί είναι ο αριθμός των κλιμακίων να αυξηθεί με κλιμάκωση ανά 10 γραμμάρια ρύπων, με αντίστοιχες αυξήσεις και μειώσεις στα τέλη ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα.

Σε κάθε περίπτωση εγκαταλείπεται το κριτήριο της εμπορικής αξίας του οχήματος για τον υπολογισμό των τελών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου