Το πορτρέτο του Ναζιστή συλλέκτη έργων τέχνης, Κορνέλιους Γκούρλιτ, σκιαγραφεί γερμανικό περιοδικό, χαρακτηρίζοντάς τον ως έναν ήρεμο άνθρωπο που δεν κατανοεί όλο
αυτό το σάλο που έχει προκληθεί γύρω από το όνομά του, ζει προστατευμένος από τον σύγχρονο κόσμο, ενώ τονίζει πως δεν έχει δει τηλεόραση τα τελευταία 50 χρόνια και δεν ξέρει τι είναι το ίντερνετ. Ο Κορνέλιους Γκούρλιτ, 80 χρονών, στο διαμέρισμα του οποίου οι αρχές του Μονάχου ανακάλυψαν ένα θησαυρό έργων τέχνης, δήλωσε ότι αναμένει να του επιστραφεί η συλλογή.Σε συνέντευξή του στη νέα έκδοση του περιοδικού Der Spiegel, ο Γκούρλιτ, δήλωσε: «Δεν έχω αγαπήσει τίποτε περισσότερο στη ζωή μου, από τα έργα αυτά» ενώ πρόσθεσε πως ελπίζει ότι η υπόθεση θα επιλυθεί γρήγορα «για να μπορέσει επιτέλους να πάρει πίσω τα έργα του».
«Δεν έχω διαπράξει κανένα έγκλημα, ακόμα όμως κι αν είχα, θα καταρρεύσει υπό το καθεστώς των περιορισμών. Αν ήμουν ένοχος, θα με είχαν βάλει στη φυλακή« δήλωσε.
Στη συνέντευξη, που διενεργήθηκε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού με το τρένο στον καρδιολόγο του σε μια πόλη έξω από το Μόναχο, ο Γκούρλιτ, δήλωσε επίσης, πως δεν έχει καμία πρόθεση να συνεργαστεί με τις αρχές και πως δεν είναι πρόθυμος να δωρίσει τα έργα τέχνης του σε ένα δημόσιο μουσείο.
«Κάνουν λάθος« δήλωσε. «Δε θα τους δώσω πίσω τίποτα οικειοθελώς, όχι. Ο εισαγγελέας έχει αρκετά αποδεικτικά στοιχεία για να με απαλλάξει».
Το άρθρο δίνει την εικόνα ενός ανθρώπου που έχει ζήσει μεγάλο μέρος της ζωής του προστατευμένος από τον σύγχρονο κόσμο και σαστισμένος από την προσοχή που έχει πέσει τώρα πάνω του.
Ο Γκούρλιτ δήλωσε πως έχει ακούσει για το ίντερνετ αλλά δεν το έχει χρησιμοποιήσει ποτέ. Κάνει κρατήσεις δωματίων σε ξενοδοχεία ταχυδρομικώς, ενώ σταμάτησε να παρακολουθεί τηλεόραση από το 1963, όταν ξεκίνησε τη μετάδοση του το δεύτερο τηλεοπτικό κρατικό κανάλι της Γερμανίας.
Ερωτηθείς σχετικά με το ενδιαφέρον των μέσων μαζικής ενημέρωσης για το πρόσωπό του, δήλωσε: «Δεν είμαι ο Μπόρις Μπέκερ. Τι θέλουν αυτοί οι άνθρωποι από μένα; Είμαι απλά ένας πολύ ήσυχος άνθρωπος. Το μόνο που ήθελα ήταν να ζω με τους πίνακές μου. Γιατί με φωτογραφίζουν αυτές οι εφημερίδες, που συνήθως βάζουν φωτογραφίες μόνο σκοτεινών ανθρώπων;»
Ο Κορνέλιους Γκούρλιτ, εμφανίζεται να σέβεται τον πατέρα του Χίλντεμπραντ, ενώ τον περιγράφει ως «θαρραλέο» και πως «αγαπούσε την τέχνη και πάλευε γι' αυτήν». Δεν διστάζει επίσης να πει ότι ορισμένα από τα έργα της συλλογής του, μπορεί να αφαιρέθηκαν άδικα από Εβραίους συλλέκτες.
Επιμένει επίσης ότι ο πατέρας του δεν αγόρασε ποτέ τίποτα από ιδιώτες, αλλά μόνο από τα γερμανικά μουσεία ή εμπόρους τέχνης, προσθέτοντας πως ο πατέρας του συνεργάστηκε με τους Ναζί, επείδη ήθελε να σώσει τα έργα τέχνης από το να καούν. «Είναι πιθανό να πρόσφεραν κάτι στον πατέρα μου ιδιώτες, αλλά σίγουρα ποτέ δεν αποδέχτηκε την πρόσφορά τους.
Ο Γκούρλιτ παρομοίασε την περίπτωσή του με εκείνη του Φραντς Κάφκα «Στη Σωφρονιστική Αποικία». Στο διήγημα, ο αφηγητής του Κάφκα, περιγράφει ένα μηχάνημα που χαράζει στην πλάτη ενός άνδρα την ετυμηγορία και στη συνέχεια σκοτώνει τον κατηγορούμενο χωρίς αυτός να είναι σε θέση να αποδείξει για ποιο έγκλημα κρίθηκε τελικά ένοχος.
Πηγή: Guardian
αυτό το σάλο που έχει προκληθεί γύρω από το όνομά του, ζει προστατευμένος από τον σύγχρονο κόσμο, ενώ τονίζει πως δεν έχει δει τηλεόραση τα τελευταία 50 χρόνια και δεν ξέρει τι είναι το ίντερνετ. Ο Κορνέλιους Γκούρλιτ, 80 χρονών, στο διαμέρισμα του οποίου οι αρχές του Μονάχου ανακάλυψαν ένα θησαυρό έργων τέχνης, δήλωσε ότι αναμένει να του επιστραφεί η συλλογή.Σε συνέντευξή του στη νέα έκδοση του περιοδικού Der Spiegel, ο Γκούρλιτ, δήλωσε: «Δεν έχω αγαπήσει τίποτε περισσότερο στη ζωή μου, από τα έργα αυτά» ενώ πρόσθεσε πως ελπίζει ότι η υπόθεση θα επιλυθεί γρήγορα «για να μπορέσει επιτέλους να πάρει πίσω τα έργα του».
«Δεν έχω διαπράξει κανένα έγκλημα, ακόμα όμως κι αν είχα, θα καταρρεύσει υπό το καθεστώς των περιορισμών. Αν ήμουν ένοχος, θα με είχαν βάλει στη φυλακή« δήλωσε.
Στη συνέντευξη, που διενεργήθηκε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού με το τρένο στον καρδιολόγο του σε μια πόλη έξω από το Μόναχο, ο Γκούρλιτ, δήλωσε επίσης, πως δεν έχει καμία πρόθεση να συνεργαστεί με τις αρχές και πως δεν είναι πρόθυμος να δωρίσει τα έργα τέχνης του σε ένα δημόσιο μουσείο.
«Κάνουν λάθος« δήλωσε. «Δε θα τους δώσω πίσω τίποτα οικειοθελώς, όχι. Ο εισαγγελέας έχει αρκετά αποδεικτικά στοιχεία για να με απαλλάξει».
Το άρθρο δίνει την εικόνα ενός ανθρώπου που έχει ζήσει μεγάλο μέρος της ζωής του προστατευμένος από τον σύγχρονο κόσμο και σαστισμένος από την προσοχή που έχει πέσει τώρα πάνω του.
Ο Γκούρλιτ δήλωσε πως έχει ακούσει για το ίντερνετ αλλά δεν το έχει χρησιμοποιήσει ποτέ. Κάνει κρατήσεις δωματίων σε ξενοδοχεία ταχυδρομικώς, ενώ σταμάτησε να παρακολουθεί τηλεόραση από το 1963, όταν ξεκίνησε τη μετάδοση του το δεύτερο τηλεοπτικό κρατικό κανάλι της Γερμανίας.
Ερωτηθείς σχετικά με το ενδιαφέρον των μέσων μαζικής ενημέρωσης για το πρόσωπό του, δήλωσε: «Δεν είμαι ο Μπόρις Μπέκερ. Τι θέλουν αυτοί οι άνθρωποι από μένα; Είμαι απλά ένας πολύ ήσυχος άνθρωπος. Το μόνο που ήθελα ήταν να ζω με τους πίνακές μου. Γιατί με φωτογραφίζουν αυτές οι εφημερίδες, που συνήθως βάζουν φωτογραφίες μόνο σκοτεινών ανθρώπων;»
Ο Κορνέλιους Γκούρλιτ, εμφανίζεται να σέβεται τον πατέρα του Χίλντεμπραντ, ενώ τον περιγράφει ως «θαρραλέο» και πως «αγαπούσε την τέχνη και πάλευε γι' αυτήν». Δεν διστάζει επίσης να πει ότι ορισμένα από τα έργα της συλλογής του, μπορεί να αφαιρέθηκαν άδικα από Εβραίους συλλέκτες.
Επιμένει επίσης ότι ο πατέρας του δεν αγόρασε ποτέ τίποτα από ιδιώτες, αλλά μόνο από τα γερμανικά μουσεία ή εμπόρους τέχνης, προσθέτοντας πως ο πατέρας του συνεργάστηκε με τους Ναζί, επείδη ήθελε να σώσει τα έργα τέχνης από το να καούν. «Είναι πιθανό να πρόσφεραν κάτι στον πατέρα μου ιδιώτες, αλλά σίγουρα ποτέ δεν αποδέχτηκε την πρόσφορά τους.
Ο Γκούρλιτ παρομοίασε την περίπτωσή του με εκείνη του Φραντς Κάφκα «Στη Σωφρονιστική Αποικία». Στο διήγημα, ο αφηγητής του Κάφκα, περιγράφει ένα μηχάνημα που χαράζει στην πλάτη ενός άνδρα την ετυμηγορία και στη συνέχεια σκοτώνει τον κατηγορούμενο χωρίς αυτός να είναι σε θέση να αποδείξει για ποιο έγκλημα κρίθηκε τελικά ένοχος.
Πηγή: Guardian
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου