Δευτέρα 14 Μαρτίου 2022

Ακόμα και η Lada σταματά την παραγωγή της

 Μετά τις μεγάλες δυτικές εταιρίες που σταματούν την παραγωγή τους στην Ρωσία ή σταματούν τις εξαγωγές τους, ήρθε και η ώρα της Lada να νιώσει τις συνέπειες της εισβολής στην Ουκρανία. Οι μεγάλες κυρώσεις και οι απαγορεύσεις υποχρεώνουν την Ρωσία να προσαρμοστεί σε μία νέα πραγματικότητα, με την οικονομία της να βρίσκεται σε σημαντική ύφεση και τις μεγάλες βιομηχανίες που παραμένουν στην χώρα να αναγκάζονται να υπολειτουργούν.

Σε ένα δημοσίευμα της Wall Street Journal υποστηρίζεται ότι ακόμα και η AvtoVAZ, η εταιρία που παράγει τα Lada, υποχρεώθηκε να διακόψει την παραγωγή της στο κεντρικό της εργοστάσιο στο Togliatti λόγω έλλειψης προμηθειών και εξαρτημάτων.

Η Renault ελέγχει το 67,61% των μετοχών της AvtoVAZ η οποία για την λειτουργία της εξαρτάται από εργοστάσια κυρίως στην Ρουμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες για την προμήθεια πάνω από το 20% των εξαρτημάτων που τοποθετούνται στα μοντέλα που παράγει η Lada.

Τα περισσότερα από αυτά είναι κατά κύριο λόγο ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία επηρεάζουν δομικά στοιχεία της λειτουργίας των αυτοκινήτων της εταιρίας.



Η Lada σταμάτησε την παραγωγή και στο εργοστάσιο στο Izhevsk, προς το παρόν μόνο για τέσσερις ημέρες, αν και μάλλον αυτό είναι η αρχή.

Μάλιστα όπως δήλωσε παλαιότερο υψηλόβαθμο στέλεχος της AvtoVAZ, “αν σταματήσει το εμπόριο, σταματά και η Lada“ θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να δείξει την μεγάλη εξάρτηση της εταιρίας από τις εισαγωγές εξαρτημάτων.

Όλα αυτά πάντως έχουν επιπτώσεις και στους εργαζόμενους, οι οποίοι θα λάβουν τα 2/3 του μισθού τους για το διάστημα που τα εργοστάσια θα είναι κλειστά.

Το πιο δημοφιλές μοντέλο της εταιρίας, το Granta έχει επηρεαστεί περισσότερο από τον πόλεμο στην Ουκρανία, κάτι που σημαίνει ότι η πτώση για την Lada μέσα στον Μάρτιο θα είναι ακόμα μεγαλύτερη. Το αν αυτό το σκηνικό προβληματίζει έστω και ελάχιστα τον Πούτιν, μένει να αποδειχθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου