Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS 7DCT

 Η ισχυρή εκδοχή του Puma κρατά ψηλά τη σημαία της σπορ οδικής συμπεριφοράς, ικανοποιώντας απόλυτα και όσους ζητούν και λίγο πιο ξεκούραστες καθημερινές μετακινήσεις.Συμμετοχικότητα. Μια έννοια που βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων της Ford, αποτυπώνοντας τη φιλοσοφία της για κατασκευή προϊόντων που απαιτούν την έντονη εμπλοκή του οδηγού και με αυτό τον τρόπο εκτοξεύουν την οδηγική απόλαυση. Βασικός πυλώνας στην επίτευξη του σκοπού της είναι το μηχανικό κιβώτιο.

Ποιος δεν εκτιμά την αίσθηση του χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων που συναντάται στις σπορ κατασκευές της εταιρείας, όπως το Ford Fiesta ST; Ή ακόμα και σε «απλά» μοντέλα ευρείας παραγωγής και μεγάλης δημοτικότητας, όπως το Puma;

Το μικρό SUV της Ford, μέχρι πρότινος- προσφερόταν αποκλειστικά με τρία πεντάλ απαιτώντας τη διαρκή συμμετοχή του αριστερού ποδιού και του δεξιού χεριού. Και ελάχιστοι έμεναν δυσαρεστημένοι από την απουσία αυτόματης έκδοσης, όπως μαρτυρά και η εμπορική πορεία του μοντέλου. Όλα, όμως, αλλάζουν και πλέον η ευκολία οδήγησης προκρίνεται έναντι της πάλαι ποτέ κραταιής συμμετοχικότητας.



Κάπως έτσι, θέση στην γκάμα του Puma ανοίγει και για το 7τάχυτο αυτόματο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο Powershift, που συνδυάζεται αποκλειστικά με τις ήπια υβριδικές βενζινοκίνητες εκδόσεις (όχι diesel και ST) τόσο των 125 όσο και των 155 PS. Εμείς δοκιμάζουμε την ισχυρότερη έκδοση που προσφέρεται στις εκδόσεις εξοπλισμού ST-Line X και ST-Line Vignale.

Κινητήρας – Κιβώτιο: Βρίσκονται με… κλειστά μάτια
Κάτω από το καπό του Ford Puma εδρεύει ο καταξιωμένος EcoBoost, συνεπικουρούμενος από ένα ήπια υβριδικό σύστημα με ενσωματωμένη μίζα/ γεννήτρια (BISG) 11,5 kW. Αυτή παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα για την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα και παροχή ροπής έως 50 Nm, μειώνοντας απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Φυσικά, διατίθεται και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων που «αποστρατεύει» τον έναν κύλινδρο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης.



Η απόδοση του άμεσου ψεκασμού 1.000αρη βενζινοκινητήρα είναι 155 PS/ 220 Nm ροπής, τα οποία περνούν στους μπροστινούς τροχούς. Το μοτέρ είναι ιδιαίτερο ζωηρό, κινεί το 1.280 κιλών αμάξωμα από χαμηλά και λειτουργεί με πυγμή σε όλο το φάσμα των στροφών. Ικανότατος «συμπαίχτης» του το 7τάχυτο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο που απλώνει ιδανικά τη δύναμη σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα και πραγματοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων ανεπαίσθητα και ταχύτατα.

Καθοριστικό ρόλο στη συμπεριφορά κινητήρα και κιβώτιου διαδραματίζουν και τα “Drive modes” που επιλέγονται από τον μικρό, τετράγωνο διακόπτη μπροστά από το χειρόφρενο. Στο Eco η λειτουργία του κιβωτίου γίνεται πιο “χαλαρή” προς όφελος της κατανάλωσης (αλλάζει σχέσεις πιο νωρίς και πιο αργά), αλλά στο Sport οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε υψηλότερες στροφές και πιο σβέλτα, αναδεικνύοντας καθ’ αυτό τον τρόπο τον σπορ χαρακτήρα του Puma. Δίχως την παραμικρή καθυστέρηση υλοποιείται και το kickdown με κατέβασμα ακόμη και τριών σχέσεων, συνδράμοντας στην εκτέλεση γρήγορων προσπεράσεων κατά τη διάρκεια των μεγάλων ταξιδιών.



Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,0 δλ., όντας -στα χαρτιά- εξίσου γρήγορο με την αντίστοιχη χειροκίνητη έκδοση.

Επίσης, το αυτόματο κιβώτιο δεν καταργεί την εμπλοκή του οδηγού, χάρη στα paddles πίσω από το τιμόνι που δίνουν σπορ χρώμα στις μετακινήσεις. Μην ξεχνάμε, όμως, πως βασικός παράγοντας επιλογής ενός αυτόματου μοντέλου είναι οι ξεκούραστες μετακινήσεις εντός της πόλης, και ειδικά σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Και το αυτόματο Puma αριστεύει σε αυτό το κομμάτι, χάρη στη βελούδινη λειτουργία του κιβωτίου.

Περί κατανάλωσης, η Ford δίνει 5,8 λτ./100 χλμ. σε μεικτό κύκλο (βάσει WLTP), αλλά μια τιμή γύρω από τα 7,5 λτ. αποδεικνύεται πιο ρεαλιστική, και ενδεχομένως να ξεπεράσει τα 8,0 λτ./100 χλμ. αν αρέσκεστε στους γρήγορους ρυθμούς.



Οδηγοκεντρικό και πολυτάλαντο
Στον δρόμο, το αυτόματο Puma των 155 PS κληρονομεί το πικάντικο οδικό ταπεραμέντο των υπόλοιπων εκδόσεων, διατηρώντας τον τίτλο του κατεξοχήν “fun-to-drive” μικρού SUV. Το στιβαρό πλαίσιο και το σφιχτό set-up της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός/ ημιάκαμπτος άξονας πίσω) συνθέτουν μια πολύ ικανή τριπλέτα με τις 18άρες ζάντες που ενσωματώνουν 40άρια ελαστικά, εξοπλίζοντας με αυτοπεποίθηση και τον οδηγό, όταν ο τελευταίος κινηθεί σε δρόμο με στροφές. Οι μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος και η αμεσότητα στις αντιδράσεις αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του Puma και υποδηλώνουν την άμεση συγγένεια με το Fiesta.

Το σπορ στήσιμο της ανάρτησης και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δεν υπονομεύουν την άνεση κατά τις καθημερινές μετακινήσεις. Οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες γίνονται μεν αντιληπτές στην καμπίνα, αλλά φιλτράρονται αποτελεσματικά και επομένως δεν προκαλούν ενόχληση στους επιβάτες.



Εμφάνιση: γνώριμη, σπορτίφ και αγαπημένη
Ιδιαίτερες σχεδιαστικές συστάσεις δεν χρειάζονται, καθώς πρόκειται για ένα μοντέλο με ισχυρή παρουσία στην ελληνική άσφαλτο. Θα περιοριστούμε στα πρόσθετα στοιχεία της έκδοσης ST-Line X, που κλείνει στο μάτι στους φίλους του σπορτίφ λουκ με τις 18άρες ζάντες αλουμινίου, τη χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, και τα λογότυπα ST Line.

Στο εσωτερικό, για την αλληλεπίδραση οδηγού και οχήματος φροντίζει ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” και η οθόνη αφής 8,0” που ενσωματώνει το σύστημα πολυμέσων SYNC 3, που στο πακέτο ST-Line X πλαισιώνεται από ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία και subwoofer. Τα πλαστικά είναι καλής ποιότητας και φέρουν άριστη συναρμογή, η θέση οδήγησης συνδυάζει καλή περιμετρική ορατότητα με σπορτίφ αίσθηση, και οι χώροι είναι επαρκείς για την άκοπη μετακίνηση τεσσάρων επιβατών. Οι τελευταίοι θα βρουν θέση και για τις αποσκευές τους στον 401 λίτρων χώρο αποσκευών, όπου φιλοξενείται και το περίφημο MegaBox, κάτω από το δάπεδο.



Η έκδοση της δοκιμής μας φέρει και εμπλουτισμένη φαρέτρα τεχνολογιών ενεργητικής ασφαλείας, μέσω του πακέτου Driver Assistance που περιλαμβάνει σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος, πίσω κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών με προειδοποίηση για διερχόμενο όχημα και Adaptive Cruise Control.

Συμπέρασμα
Το αυτόματο 7άρι κιβώτιο, βρίσκει θέση και στο Puma των 155 ίππων. Και κάνει γκελ όσους προτάσσουν την οδηγική απόλαυση, αλλά ταυτόχρονα αναζητούν και ακούραστες μετακινήσεις εντός της αστικής ζούγκλας. Ένας πλήρως ικανοποιητικός συνδυασμός που προσφέρεται στα 30.243 ευρώ ευρώ, σχεδόν 5.000 περισσότερα από την αντίστοιχη έκδοση με το μηχανικό (25.632 ευρώ).



Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS 7DCT
Κινητήρας: Τρικύλινδρος turbo βενζίνης, 998 cc
Ισχύς: 155 PS/ 6.000 rpm
Ροπή: 220 Nm/3.000 rpm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,0 δλ.
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,8/ 7,5 l/100 km
Εκπομπή CO2: 131 gr/km
Βάρος: 1.280 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.207 x 1.805 x 1.534 mm
Χώρος αποσκευών: 401 lt
Τιμή: 30.243 ευρώ (25.632 ευρώ το manual)




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου