Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019

Ακτοπλοΐα: Επιβάρυνση €70 εκατ. ετησίως από καύσιμα και αυξήσεις εισιτηρίων το 2020

Πιο συγκεκριμένα, όλα τα πλοία παγκοσμίως θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα με
μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,50% από 3,50% που ισχύει έως σήμερα, εκτός αν έχουν τοποθετημένη μηχάνημα αποθείωσης – scrubber. Ο καινούργιος κανονισμός του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού- ΙΜΟ επίσης προβλέπει και την απαγόρευση μεταφοράς καυσίμου με θείο πάνω από το 0,50% μετά την 1η Μαρτίου 2020.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας στο newmoney.gr επεσήμανε:

«Από την 1-1-2020 το κόστος του καυσίμου περιμένουμε να αυξηθεί περίπου 100 ευρώ, με τους υπολογισμούς που κάνουμε τώρα. Αυτό σημαίνει επιβάρυνση για την ακτοπλοΐα, ύψους 60-70 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο. Πρέπει να συζητήσουμε να συζητήσουμε και με την επόμενη κυβέρνηση γιατί δεν βλέπω άλλη λύση από τη μείωση του ΦΠΑ».



Ο Μιχάλης Σακέλλης, με τον πρόεδρο της Ένωσης Ναυλομεσιτών, Γιάννη Κοτζιά και τον δημοσιογράφο του newmoney.gr Μηνά Τσαμόπουλο

Για το ενδεχόμενο αύξησης της τιμής των εισιτηρίων δήλωσε:

«Θέλουμε να μειωθεί ο ΦΠΑ για να αποφύγουμε τις αυξήσεις. Εάν δεν γίνει αυτό μοιραία θα υπάρξουν πιέσεις. Δεν ξέρω αν θα αυξηθούν τα εισιτήρια δεν μπορώ να το πω εγώ αυτό αλλά θα υπάρξουν πιέσεις για αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Εννοείται αυτό».

Όσο για την επιλογή εγκατάστασης scrubbers είπε:

«Δεν μπορούν να τοποθετηθούν scrubbers σε όλα τα πλοία γιατί υπάρχουν και τεχνικά προβλήματα. Υπάρχουν και πλοία που είναι κάποιας ηλικίας και στα οποία δεν μπορούν να τοποθετηθούν scrubbers γιατί δεν υπάρχει λογική εμπορική. Δεν πρόκειται να κάνουν οι εταιρείες απόσβεση. Scrubbers θα τοποθετηθούν σε πλοία που έχουν μεγάλες καταναλώσεις. Όμως με αυτή τη λύση δεν θα πληρώνεις το ακριβό καύσιμο αλλά θα έχεις μία μεγάλη επένδυση που θα πρέπει να υποστηρίξεις. Η λύση για μένα για να αποφύγουμε τις αυξήσεις στα εισιτήρια, είναι να αποφύγουμε τον ΦΠΑ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου