Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

«Δε με δέχτηκαν στο Θέατρο Τέχνης επειδή είμαι τρανσέξουαλ»

«Δε με δέχτηκαν στο Θέατρο Τέχνης επειδή είμαι τρανσέξουαλ»
Από μικρό παιδί ήθελε να γίνει ηθοποιός
20χρονος διεμφυλικός φοιτητής που γεννήθηκε κορίτσι αλλά έγινε... αγόρι καταγγέλλει στο protothema.gr πως έπεσε θύμα ρατσισμού ως υποψήφιος φοιτητής στη Δραματική Σχολή του
Θεάτρου Τέχνης - Αντιδρά η Ομοφυλοφιλική Κοινότητα και ρίχνει αιχμές κατά του διευθυντή της Σχολής Διαγόρα Χρονόπουλου αλλά και των καθηγητών που μπλόκαραν την εγγραφή στη Σχολή του διεμφυλικού υποψηφίου.
Είναι μία από τις ιστορίες που τις ακούς και δε πιστεύεις ότι μπορεί και να συμβούν. Είναι μία από τις περιπτώσεις που πιστοποιούν ότι τελικά σε μία χώρα που το ρατσιστικό θέμα σε πολλούς τομείς υφίσταται ακόμη και δυστυχώς επηρεάζει καθοριστικά ζωές ανθρώπων. Νέων ανθρώπων που ονειρεύονται αλλά δυστυχώς διαπιστώνουν ότι κάποιοι μπορεί και να έχουν τη δύναμη να τους βάλουν φρένο στα όνειρά τους. Η περίπτωση του Λ.Μ. είναι χαρακτηριστική.

Είναι ένα νέο παιδί περίπου 20 χρόνων που όταν τον κοιτάς δεν καταλαβαίνεις ότι διαφέρει σε κάτι από τα συνομήλικα του αγόρια. Ο ίδιος όμως έχει μία ιδιαιτερότητα. Έχει γεννηθεί κορίτσι. Μεγαλώνοντας και με τη βοήθεια και στήριξη ανθρώπων του περιβάλλοντός του αποφάσισε ότι θέλει να μεγαλώσει όχι ως κορίτσι αλλά… ως αγόρι. Η μεταμόρφωσή του ξεκίνησε σταδιακά και σήμερα έχει όπως ο ίδιος λέει μία κανονικότητα στη ζωή του, μία καθημερινότητα ενδιαφέρουσα με εκείνον να είναι φοιτητής στο Πανεπιστήμιο.

«Το πώς κατάφερα να περάσω από όλη αυτή τη διαδικασία είναι κάτι που το βίωσα με πολύ κόπο, αγώνα, ενδοσκόπηση. Σήμερα είμαι φοιτητής, ζω και λειτουργώ στην καθημερινότητά μου ως αγόρι, όλοι αυτό βλέπουν διότι αυτό νιώθω ότι είμαι και ας λένε τα χαρτιά ότι είμαι κορίτσι. Αυτό είναι στα χαρτιά. Εγώ έχω πάρει την απόφασή μου, έχω κάνει την επιλογή μου είμαι αγόρι, αυτό βλέπουν οι γύρω μου, αυτό συμπαθούν και εκτιμούν, αυτό είμαι. Το αν κάποιοι θεωρούν ότι είμαι κάτι παράξενο, ότι δε έχω δικαίωμα να σπουδάσω σε μία δραματική σχολή επειδή είμαι διεμφυλικό άτομο είναι κάτι που εκφράζει δυστυχώς ένα ρατσιστικό παραλήρημα και μάλιστα από ανθρώπους που είναι «φωτισμένοι», και προοδευτικοί. Τώρα πως η προοδευτικότητά τους συνάδει με τον πρωτοφανή ρατσιστικό τρόπο που μου συμπεριφέρθηκαν όχι επειδή δεν είχα ταλέντο αλλά επειδή διαπίστωσαν ότι είμαι διεμφυλικό, διαφορετικό άτομο. Με πιο απλά λόγια, είδαν τα στοιχεία της ταυτότητάς μου που αναγραφόταν το γυναικείο μου όνομα ενώ μπροστά τους έδινε εξετάσεις ένα αγόρι. Ο προοδευτικός τρόπος σκέψης μάλλον πάγωσε ξαφνικά για εκείνους και αποφάσισαν για να προστατέψουν εμένα όπως μου είπε ο διευθυντής της σχολής να μη με δεχτούν. Θεωρώ απαράδεκτο αυτό που συνέβη και άκρως προσβλητικό για εμένα», θα πει ο Λ.Μ.

Η νεαρή που έγινε… αγόρι ονειρευόταν από μικρή ηλικία να σπουδάσει και στο θέατρο. Άτομο με ενδιαφέροντα, διαβασμένο, με όνειρα, με παιδεία και με όπλο τον διακαή του πόθο να κάνει πράγματα ουσιαστικά για τη ζωή του, να πάει παρακάτω αποφασίζει να δώσει εξετάσεις για να μπει σε Δραματική Σχολή. Επιλέγει τη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης. Μέχρι εκείνη τη στιγμή δε μπορεί να φανταστεί ότι το όνειρό του θα παγώσει αφού οι καθηγητές και ο διευθυντής της σχολής Διαγόρας Χρονόπουλος, όπως ο 20χρονος ισχυρίζεται δε θα μπορέσουν να δεχτούν τη διαφορετικότητά του και ως εκ τούτου δε θα γίνει τελικά δεκτός.

«Δε μπορούμε να σας δεχτούμε στη Σχολή του Θεάτρου Τέχνης»

Ο 20χρονος νεαρός φοιτητής από τον Πειραιά που γεννήθηκε κορίτσι αλλά ζει ως αγόρι εμφανίζεται λοιπόν -όπως θα πει- στη Σχολή του θεάτρου Τέχνης όπου και δίνει εξετάσεις με την προβλεπόμενη διαδικασία και περίμενε τα αποτελέσματα. Όταν όμως επικοινώνησε με τη γραμματεία της σχολής για να μάθει τα αποτελέσματα, τον ενημέρωσαν ότι ζήτησε να τον δει ο διευθυντής της σχολής Διαγόρας Χρονόπουλος. Η διαδικασία σταμάτησε να είναι… η προβλεπόμενη, όπως κατήγγειλε λίγο αργότερα ο νεαρός στο Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών ατόμων. Διαβάστε λοιπόν πώς περιγράφει τον εφιάλτη που για τον ίδιο ξεκίνησε όταν θα βρισκόταν στο γραφείο του διευθυντή της σχολής ο οποίος θα του ανακοίνωνε ότι δε μπορεί να γίνει δεκτός.


Διαγόρας Χρονόπουλος- σκηνοθέτης, Διευθυντής Δραματικής Σχολής Θεάτρου Τέχνης Κουν

«Στη συνάντηση που έγινε στις 15 Οκτωβρίου, ο διευθυντής της σχολής, o κ. Διαγόρας Χρονόπουλος ισχυρίστηκε ότι ορισμένοι καθηγητές «ήταν συντηρητικοί και γι’ αυτό δεν μπορούσαν να με δεχτούν» και επιπλέον ότι «οι ίδιοι οι συσπουδαστές μου θα συζητούσαν κακόβουλα για εμένα και ότι ο ίδιος δεν θα δεχόταν το ενδεχόμενο να προκύψει ένα τέτοιο κλίμα στην τάξη. Ο λόγος για αυτή τη συζήτηση όπως καταλαβαίνετε ήταν επειδή είμαι διεμφυλικό άτομο. Δηλαδή, ενώ είμαι άνδρας στην εμφάνιση καθώς και στην αίσθηση που έχω για το φύλο μου (ταυτότητα φύλου), τα έγγραφά μου με αναφέρουν με γυναικεία στοιχεία. Το εξοργιστικό βέβαια είναι -όπως κατήγγειλα και στο Σωματείο Υποστήριξης Διεμφιλικών Ατόμων -ότι ο διευθυντής της σχολής δεν σταμάτησε εκεί, αλλά προχώρησε σε ερωτήσεις και διατύπωσε προσωπικές απόψεις που παραβίαζαν το δικαίωμα στην ιδιωτικότητά μου».

Αντιδράσεις από ΟΛΚΕ και σωματεία, κάνουν λόγο για ρατσιστικό… πέναλτι της σχολής του Θεάτρου Τέχνης


Πέτρος Σαπουντζάκης, εκπαιδευτικός, μέλος της Ομάδας "Ομοφοβία και Τρανσφοβία στην Εκπαίδευση"

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του ΣΥΔ, αυτό αποτελεί σοβαρή τρανσφοβική διάκριση λόγω ταυτότητας φύλου και ευθεία παραβίαση του Ν. 3896/2010 που αναφέρει ότι: «Διάκριση λόγω φύλου συνιστά επίσης οποιαδήποτε λιγότερο ευνοϊκή μεταχείριση προσώπου που συνδέεται με αλλαγή φύλου». Όπως σημειώνει ο Πέτρος Σαπουντζάκης, εκπαιδευτικός, μέλος της Ομάδας "Ομοφοβία και Τρανσφοβία στην Εκπαίδευση": «Πρέπει να γίνει κατανοητή η έννοια της ταυτότητας κοινωνικού φύλου και να γίνει σεβαστή η αυτοαντίληψη του καθενός για το φύλο του, ασχέτως των στοιχείων της αστυνομικής του ταυτότητας ή των λοιπών εγγράφων ταυτοποίησης. Όταν γίνεται αντιληπτή μια τέτοια περίπτωση πρέπει να τηρούνται οι ίδιες διαδικασίες με όλους τους υπόλοιπους πολίτες. Δυστυχώς είναι αρκετά συνηθισμένο τα διεμφυλικά άτομα να αντιμετωπίζουν τέτοιες ή και χειρότερες διακρίσεις στην εκπαίδευση. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα οφείλουν να προσαρμόσουν την πολιτική τους έτσι ώστε να υποστηρίζει και να προστατεύει τους νέους διεμφυλικούς ανθρώπους, σύμφωνα και με τις συμβουλές του Επίτροπου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του Συμβουλίου της Ευρώπης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου