- Στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση" εξ όσων γνωρίζουμε η συγκριτική διαφήμιση επιτρέπεται. Δεν γνωρίζουμε να εξαιρείται το "Ελ. Βενιζέλος"...
- Μάλλον ο δικαστής ήταν της σχολής "Θεσσαλονίκης" που ο καφές "πετούσε" και ο Γερμανός πρόξενος ...πέρασε από κάτω!!!
- Μήπως ο χώρος του Τουρισμού να στηρίξει τις επιχειρήσεις αυτές;
Τα των χρεώσεων του "Ελ. Βενιζέλος" που καθιστούν την Αθήνα έναν "προορισμό προς αποφυγή" τα έχετε ακούσει και τα έχετε διαβάσει από τοποθετήσεις όλων των τουριστικών φορέων (ΞΕΕ, ΣΕΤΕ, ΗΑΤΤΑ, κ.ο.κ.), καθώς και από χιλιάδες δημοσιεύματα.
Επιπροσθέτως, διαβάσατε εδώ , ότι μέσα στο 2012, χρονιά κρίσης και μείωσης των τιμών στην ελληνική οικονομία, όπως επιβάλλει το μνημόνιο και όχι μόνο, η διοίκηση του "Ελ. Βενιζέλος", προχώρησε στη "ζούλα" σε αυξήσεις στις τιμές των parking από τα 12 στα 13 ευρώ την ημέρα, προσφέροντας μάλιστα υπηρεσίες που δεν θα έλεγε κανείς ότι αποτελούν παράδειγμα...
Ευτυχώς, "προέκυψαν" πολλά ιδιωτικά πάρκινγκ στην περιοχή, που προσφέροντας ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές και σε κάποιες περιπτώσεις καλύτερες υπηρεσίες, υποχρέωσαν την διοίκηση του "Ελ. Βενιζέλος" να προσφέρει καποια εκπτωτικά πακέτα.
ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΥΤΩΝ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΕΚΠΤΩΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ.
Και αντί να κοιτάξουν οι επιτελείς του αεροδρομίου να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες, σε καλύτερες τιμές, επιδίδονται σε δικαστικές ενέργειες δίωξης των επιχειρήσεων αυτών και μάλιστα αναιτιολόγητα.
Διαβάσαμε λοιπόν στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, μία απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, στα οποία προσέφυγε και κέρδισε η διοίκηση του αεροδρομίου, και με εξαίρεση την εσφαλμένη τιμή χρέωσης του executive vallet parking, που επικαλείται, όλα τα υπόλοιπα όχι μόνο επιτρέπονται από την υφιστάμενη νομοθεσία (Ν. 2251/1994), αλλά επιβάλλονται από την κατάσταση και την ανάγκη εκσυγρονισμού των δομών της ελληνικής οικονομίας.
Επιπροσθέτως, διαβάσατε εδώ , ότι μέσα στο 2012, χρονιά κρίσης και μείωσης των τιμών στην ελληνική οικονομία, όπως επιβάλλει το μνημόνιο και όχι μόνο, η διοίκηση του "Ελ. Βενιζέλος", προχώρησε στη "ζούλα" σε αυξήσεις στις τιμές των parking από τα 12 στα 13 ευρώ την ημέρα, προσφέροντας μάλιστα υπηρεσίες που δεν θα έλεγε κανείς ότι αποτελούν παράδειγμα...
Ευτυχώς, "προέκυψαν" πολλά ιδιωτικά πάρκινγκ στην περιοχή, που προσφέροντας ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές και σε κάποιες περιπτώσεις καλύτερες υπηρεσίες, υποχρέωσαν την διοίκηση του "Ελ. Βενιζέλος" να προσφέρει καποια εκπτωτικά πακέτα.
ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΥΤΩΝ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΕΚΠΤΩΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ.
Και αντί να κοιτάξουν οι επιτελείς του αεροδρομίου να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες, σε καλύτερες τιμές, επιδίδονται σε δικαστικές ενέργειες δίωξης των επιχειρήσεων αυτών και μάλιστα αναιτιολόγητα.
Διαβάσαμε λοιπόν στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, μία απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, στα οποία προσέφυγε και κέρδισε η διοίκηση του αεροδρομίου, και με εξαίρεση την εσφαλμένη τιμή χρέωσης του executive vallet parking, που επικαλείται, όλα τα υπόλοιπα όχι μόνο επιτρέπονται από την υφιστάμενη νομοθεσία (Ν. 2251/1994), αλλά επιβάλλονται από την κατάσταση και την ανάγκη εκσυγρονισμού των δομών της ελληνικής οικονομίας.
Σύμφωνα λοιπόν με το διατακτικό της απόφασης που διαβάσαμε:
1. Υποχρεώνει προσωρινά τους καθ’ ων η αίτηση, δηλαδή την εταιρία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ» και υπό τον διακριτικό τίτλο «ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ», καθώς και την ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ, υπό την ιδιότητα της ως νομίμου εκπροσώπου και διαχειρίστριας της ως άνω εταιρία περιορισμένης ευθύνης: Α) να αναγράφουν τόσο στις διαφημιστικές τους πινακίδες επί των οδών, όσο και στις διαφημιστικές τους πινακίδες επί των οχημάτων τους τις φράσεις «PARKING για ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ» και «PARKING για το ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ», χρησιμοποιώντας σε όλη τη φράση κεφαλαία γράμματα της ίδιας γραμματοσειράς, δηλαδή θα πρέπει και οι λέξεις “για” και “για το” να αναγραφούν με κεφαλαία γράμματα της ίδιας γραμματοσειράς που χρησιμοποιήθηκαν για τις υπόλοιπες λέξεις και (Σ.Σ. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ)
Β) σε όλες τις περιπτώσεις αναγραφής των φράσεων «PARKING ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ», «ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΜΑΚΡΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ», «LONG TERM PARKING», «LONG TERM AIRPORT PARKING», «AIRPORT PARKING» και «AIRPORT LONG TERM PARKING», είτε αυτές έχουν τεθεί σε διαφημιστικές πινακίδες στις οδούς, είτε ως διαφήμιση, επί των οχημάτων της Εταιρείας περιορισμένης Ευθύνης με την επωνυμία «ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ» και τον διακριτικό τίτλο «ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ», να συμπληρώσουν ευδιάκριτα , είτε την επωνυμία της εν λόγω εταιρείας, είτε τον διακριτικό της τίτλο, ήτοι, είτε «ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ» είτε «ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ», γραμμένα με κεφαλαία γράμματα της ίδιας γραμματοσειράς με τις υπόλοιπες λέξεις ή γραμματοσειράς της αμέσως μικρότερης κλίμακας. (Σ.Σ. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ)
2. Απαγορεύει προσωρινά στους καθ’ ων η αίτηση , να προβαίνουν με οποιονδήποτε τρόπο, [ενδεικτικά : διαφημιστικά, φυλλάδια, διαδίκτυο σε δική τους ιστοσελίδα ή σε ιστοσελίδες τρίτων ή δια προώθησης /αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων, περιοδικό και καθημερινό έντυπο τύπο], σε διαφήμιση των υπηρεσιών που παρέχουν , χρησιμοποιώντας τα εξής συγκριτικά στοιχεία των αντίστοιχων υπηρεσιών, που παρέχουν οι αιτούσες και δη:
Α) σε ότι αφορά την υπηρεσία, που αναφέρει «ΔΩΡΕΑΝ μεταφορά προς τις αναχωρήσεις και από τις αφίξεις με ιδιόκτητα minibus[3λεπτά]», απαγορεύει προσωρινά την πρόσθετη καταχώρηση, «Στο Ελ. Βενιζέλος περπατάμε απόσταση μέχρι την είσοδο του κτιρίου». (Σ.Σ. ΚΑΘΑΡΗ ΣΥΓΚΡΙΤΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑΤΑ;)
Β) σε ότι αφορά την υπηρεσία , που αναφέρει, «Βοήθεια με τις αποσκευές σας», απαγορεύει προσωρινά την πρόσθετη καταχώριση, «Στο Ελ. Βενιζέλος δεν υπάρχει αυτή η παροχή»/. (Σ.Σ. ΚΑΘΑΡΗ ΣΥΓΚΡΙΤΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑΤΑ;)
Γ) σε ότι αφορά την υπηρεσία που αναφέρει «ΔΩΡΕΑΝ WI-FI σε όλο το χώρο μας 24 ώρες», απαγορεύει προσωρινά την πρόσθετη καταχώριση, «Στο Ελ. Βενιζέλος μόνον 20’» (Σ.Σ. ΚΑΘΑΡΗ ΣΥΓΚΡΙΤΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑΤΑ;)
Δ) σε ότι αφορά την υπηρεσία , που αναφέρει «Οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστούν οι πελάτες μας με τα αυτοκίνητά τους [μπαταρία, λάστιχο, μικροβλάβες]», απαγορεύει προσωρινά την πρόσθετη καταχώριση, «Στο Ελ. Βενιζέλος δεν υπάρχει τέτοια παροχή» (Σ.Σ. ΚΑΘΑΡΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑΤΑ;)
3. Υποχρεώνει προσωρινά τους καθ’ ων η αίτηση σχετικά με το συγκριτικό πίνακα τιμών στάθμευσης μακράς διάρκειας, να διορθώσουν ότι η προσφερόμενη στο Ελ. Βενιζέλος παροχή στάθμευσης για τις πέντε πρώτες ώρες για το Executive Parking είναι 25 ευρώ, αντί του αναληθώς / εσφαλμένα αναγραφόμενου, ότι είναι 40 ευρώ. (Σ.Σ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΩΣΤΟ)
Και για του λόγου το αληθές, ιδού και το σχετικό απόσπασμα του νόμου:
"2. Συγκριτική διαφήμιση είναι κάθε διαφήμιση που προσδιορίζει άμεσα ή έμμεσα ή υπονοεί την ταυτότητα συγκεκριμένου ανταγωνιστή ή τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αυτός προσφέρει. Η διαφήμιση αυτή, όσον αφορά τη σύγκριση, επιτρέπεται εφόσον:
α) δεν είναι παραπλανητική κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 9δ και 9ε,
β) συγκρίνει προϊόντα ή υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ίδιες ανάγκες ή έχουν τους ίδιους στόχους,
γ) συγκρίνει, κατά τρόπο αντικειμενικό, ένα ή περισσότερα χαρακτηριστικά που είναι ουσιώδη, συναφή, εξακριβώσιμα και αντιπροσωπευτικά των εν λόγω
προϊόντων και υπηρεσιών, στα οποία μπορεί να συμπεριλαμβάνεται και η τιμή,
δ) δεν έχει ως συνέπεια τη δυσφήμιση ή την υποτίμηση των σημάτων, εμπορικών επωνυμιών, άλλων διακριτικών σημείων, προϊόντων, υπηρεσιών, δραστηριοτήτων ή της κατάστασης ενός ανταγωνιστή,
ε) για προϊόντα με ονομασία προέλευσης αφορά, σε κάθε περίπτωση, προϊόντα με την ίδια ονομασία προέλευσης,
στ) δεν επωφελείται αθέμιτα από τη φήμη σήματος, εμπορικής επωνυμίας ή άλλων διακριτικών σημείων ανταγωνιστή ή από τα δηλωτικά καταγωγής ανταγωνιστικών προϊόντων,
ζ) δεν παρουσιάζει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία ως απομίμηση ή αντίγραφο προϊόντος ή υπηρεσίας που φέρουν σήμα κατατεθέν ή εμπορική επωνυμία και
η) δεν δημιουργεί σύγχυση μεταξύ προμηθευτών, μεταξύ διαφημιστή και ανταγωνιστή ή μεταξύ των εμπορικών σημάτων, των εμπορικών επωνυμιών, άλλων διακριτικών γνωρισμάτων, προϊόντων ή υπηρεσιών του διαφημιστή και του ανταγωνιστή."
*** Η παράγραφος 8 αναριθμήθηκε ως παράγραφος 2 και αντικαταστάθηκε ως άνω με την παρ.3 άρθρ.11 Ν.3587/2007,ΦΕΚ Α 152/10.7.2007.
"3. (8α) Κάθε συγκριτική διαφήμιση που αναφέρεται σε ειδική προσφορά επιτρέπεται εφόσον επισημαίνει με σαφή τρόπο την ημερομηνία κατά την
οποία λήγει η προσφορά ή, εφόσον χρειάζεται, ότι η ειδική προσφορά εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα των προϊόντων και υπηρεσιών. Στην περίπτωση που η ειδική προσφορά δεν έχει αρχίσει ακόμη, πρέπει επίσης
να επισημαίνεται η ημερομηνία έναρξης της περιόδου κατά την οποία
ισχύουν η ειδική τιμή ή άλλοι ειδικοί όροι".
***Η παρ.8α προστέθηκε με την ΥΑ(ΚΟΙΝΗ) Ζ1-496/2000 (Β 1545)
4 (9). Η μνεία ή αναπαραγωγή σε διαφημίσεις των αποτελεσμάτων συγκριτικών δοκιμών για αγαθά ή υπηρεσίες, που έχουν διεξαχθεί από τρίτους, επιτρέπεται μόνο με την έγγραφη συναίνεση του υπεύθυνου για τη δοκιμή προσώπου. Στην περίπτωση αυτή, ο διαφημιζόμενος ευθύνεται για τη συγκριτική δοκιμή σαν αυτή να ειχε διεξαχθεί από τον ίδιο ή υπό την καθοδήγησή του.
*** Οι παράγραφοι 8α και 9 αναριθμήθηκαν ως παράγραφοι 3 και 4, αντίστοιχα με την παρ.7 άρθρ.11 Ν.3587/2007,ΦΕΚ Α 152/10.7.2007.
"5. Η μετάδοση διαφημιστικού μηνύματος απευθείας στον καταναλωτή μέσω τηλεφώνου, τηλεομοιοτυπίας (φαξ), ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αυτόματης κλήσης ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου επικοινωνίας επιτρέπεται μόνο εφόσον τηρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις του άρθρου 11 του ν. 3471/2006."
Νομίζω ότι αυτό το θέμα και της εκμετάλλευσης της μονοπωλιακής δύναμης του αεροδρομίου θα πρέπει να το δουν οι αρμόδιοι...
Με τη μόνη διαφορά ότι μιλάμε για το Αεροδρόμιο Αθηνών και οι ορολογίες που χρησιμοποιήθηκαν έχουν κατοχυρωθεί για όλα τα αεροδρόμια του κόσμου. Δεν πρόκειται για μια εταιρεία που κάνει χρήση αυτών των όρων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς μη μας πιάνει ο υπέρμετρος ζήλος για εφαρμογή νόμων εκεί που δεν χρειάζεται, σε μια χώρα που συνήθης τακτική είναι η μη εφαρμογή νόμων.
Και ο ιδιώτης που ήθελε να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία καταστρατήγησε και χρησιμοποίησε κατοχυρωμένους όρους για τα αεροδρόμια και εκεί ήταν το λάθος του.
Οι επιχειρήσεις επιπέδου αεροδρομίου μισθώνουν σοβαρές νομικές υπηρεσίες και δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσουν να ξεφύγει το παραμικρό.
Αυτό έπρεπε να ισχύει παντού γιατί μας ενοχλεί μόνο για το αεροδρόμιο;