Πέμπτη 11 Ιουλίου 2024

Ford Capri

Το Ford Capri επανέρχεται στην ευρωπαϊκή αγορά έπειτα από 38 χρόνια, με άλλο χαρακτήρα, άλλη βάση και με την κινητήρια δύναμη της ηλεκτρικής ενέργειας. Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα.
Το πρώτο Capri παρουσιάστηκε τις πρώτες ημέρες του 1969 και ήταν ένα σπορ coupe νέο μοντέλο της Ford το οποίο σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε κυρίως για την ευρωπαϊκή αγορά.
Λίγα χρόνια νωρίτερα, το 1964, η αμερικανική εταιρεία είχε παρουσιάσει τη Mustang ως ένα προσιτό σπορ όχημα για την αγορά των ΗΠΑ. Το ίδιο ήθελε να κάνει και για τη Γηραιά Ήπειρο και τα στελέχη της αποφάσισαν τότε να εξελίξουν ένα νέο μοντέλο το οποίο να πληροί τα δεδομένα που είχαν θέσει.
   Αυτό δημιουργήθηκε στην «καρδιά» της Ευρώπης, στη Γερμανία, στις εγκαταστάσεις που έχει η Ford στην Κολωνία. Εκεί σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε και του δόθηκε η ονομασία του γνωστού ιταλικού νησιού Capri το οποίο ήδη είχε αποκτήσει παγκόσμια φήμη ως τουριστικός προορισμός διάσημων προσωπικοτήτων και μελών βασιλικών οικογενειών.
 Το Capri κατασκευαζόταν ως το 1986 και η παραγωγή του σταμάτησε λόγω της μειωμένης ζήτησης γι’ αυτό. Ως τότε είχαν παρουσιαστεί τρεις γενιές του. Έκτοτε, εταιρεία άλλαξε στρατηγικό πλάνο για την Ευρώπη και για τα αυτοκίνητα που σκόπευε να διαθέτει σε αυτή και δεν ασχολήθηκε ξανά με το συγκεκριμένο μοντέλο.

Η επαναφορά
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 έχουν αλλάξει σημαντικά τα δεδομένα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Το επικρατούν τεχνολογικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, ελέω ηλεκτροκίνησης, επιτρέπει την επαναφορά πολλών ιστορικών μοντέλων των εταιρειών -ίσως να είναι η νέα μόδα.

 Υπό αυτό το πρίσμα, τα στελέχη της Ford αποφάσισαν να επαναφέρουν το Capri στην γκάμα τους και στην ευρωπαϊκή αγορά (κυρίως). Αυτό έγινε με την ευκαιρία της δημιουργίας του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Explorer, το οποίο παρουσιάστηκε εντός του Ιουνίου (τρέχοντος έτους).

Το καινούργιο Capri βασίζεται σε αυτό αλλά οι άνθρωποι της εταιρείας δηλώνουν ότι δεν θα είναι απλώς ένα Explorer με διαφορετικό, coupe αμάξωμα. Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε και πάλι στη Γερμανία, στην Κολωνία, με σκοπό να αναδείξει τόσο την ιστορία του όσο και την ικανότητα των ανθρώπων της εταιρείας να κατασκευάζουν και επιβατικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με σπορ οδική συμπεριφορά.

Η νέα γενιά του Capri βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen. Θυμίζουμε ότι πλέον η Ford συνεργάζεται με αυτόν και για τη δημιουργία επιβατικών ηλεκτροκίνητων μοντέλων, εκτός από τα επαγγελματικά.

Το καινούργιο Capri θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις αναφορικά με τις μπαταρίες του, τη μετάδοση της κίνησης στους τροχούς και τη μέγιστη ισχύ του.

 Αναφορικά με τους συσσωρευτές του, η πρώτη έχει μπαταρίες ιόντων λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου, οξειδίου του μαγγανίου (NMC) ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 82,0 kWh και πραγματικής 77,0 kWh (σημ.:Standard Range). Η μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία που παρέχουν φτάνει τα 627 χλμ. (κατά WLTP).

Η δεύτερη, έχει τους ίδιους αλλά η ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητά τους φτάνει τις 79 kWh (σημ.: Extended Range). Με αυτές, η μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία φτάνει τα 592 χλμ. (κατά WLTP).

Η πλατφόρμα είναι αρχιτεκτονικής 400 Volt. Το αυτοκίνητο διαθέτει φορτιστή 11 kW (ΑC) και μπορεί να φορτίσει και σε ταχυφορτιστή DC είτε 135 kW είτε 185 kW. Σε αυτή την περίπτωση, οι μπαταρίες Standard Range φορτίζουν από το 10%-80% σε 28 λεπτά της ώρας και οι Extended Range σε 26 λεπτά της ώρας, αντίστοιχα.

Το νέο Capri διατίθεται τόσο σε δικίνητη (πισωκίνητη) όσο και σε τετρακίνητη (AWD) έκδοση. Στην πρώτη, ο ηλεκτροκινητήρας (σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη) αποδίδει μέγιστη ισχύ 286 ίππους και μέγιστη ροπή 545 Nm. Σύμφωνα με τη Ford, το αυτοκίνητο επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 180 χλμ./ώρα.

Η τετρακίνητη διαθέτει εμπρός έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει  μέγιστη ροπή 134 Nm και η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς φτάνει τους 340 ίππους. Αυτή επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά της είναι 180 χλμ./ώρα, επίσης.

Στο εσωτερικό
Η διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου στο νέο Capri είναι αυτή του Explorer Electric αλλά υπάρχουν οι διάφορες που το κάνουν να ξεχωρίζει, συγκριτικά. Για παράδειγμα, το τιμόνι και τα σπορ καθίσματα είναι τα κύρια στοιχεία διαφοροποίησης.

Κατά τα λοιπά, το καινούργιο μοντέλο διαθέτει την κάθετα τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής SYNC Move 14,6 ιντσών που μεταβάλλεται η κλίση της κατά 30 μοίρες, επιτρέποντας την αποκάλυψη ή απόκρυψη του αποθηκευτικού χώρου My Private Locker.

Επίσης, μεταξύ οδηγού και συνοδηγού υπάρχει η ευρύχωρη και πρακτική κονσόλα MegaConsole η οποία είναι 17 λίτρα, ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει ως τα 572 λίτρα.

Το καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Ford Capri είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας. Όπως ανακοινώθηκε από την επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία η τιμή πώλησής του ξεκινά από τις 37.200 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της κρατικής επιδότησης του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ, το οποίο φτάνει τις 9.000 ευρώ.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου