Σάββατο 13 Ιουλίου 2024

125 χρόνια Fiat: Τόλμη και γοητεία για τη Μεγάλη Κυρία


Η ιστορική μάρκα γιόρτασε τα 125 χρόνια της σε μία μεγάλη εκδήλωση στο Τορίνο όπου άνοιξε και τα χαρτιά της για τα πολλά και ενδιαφέροντα που φέρνει μέσα στα επόμενα χρόνια.

Όπως και να το κάνουμε η Fiat για την Ιταλία είναι “κράτος”. Όχι μόνο εντός εισαγωγικών, αλλά και εκτός, καθώς στην τεράστια εκδήλωση για τα 125 χρόνια της μάρκας παραβρέθηκαν όλα τα μεγάλα κεφάλια της εταιρείας αλλά και μια πλειάδα κυβερνητικών και τοπικών παραγόντων (μαζί με τους πάντα απαραίτητους απαστράπτοντες καραμπινιέρι).Η Fiat και το Τορίνο συνδέονται με μια καρμική σχέση που ξεκίνησε πριν 125 ολόκληρα χρόνια. Και αφού πέρασε μέσα από σαράντα κύματα, από πολέμους, από καταστροφές, από απεργίες και οικογενειακά πάθη των Ανιέλι, καταφέρνει να στέκει ακόμα και σήμερα ζωντανή και ακμαία.



Ακόμα και μέσα στην πολυφωνία του γκρουπ Stellantis, για την κυριαρχία του οποίου οι φανατικοί φίλοι της εταιρείας έχουν τις ενστάσεις τους, η Fiat καταφέρνει να είναι η πιο επιτυχημένη μάρκα του Ομίλου, με πάνω από 1,35 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως.


Και με ιδιαίτερη επιτυχία στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και στα μικρά ηλεκτρικά, όπου το αειθαλές και χαρισματικό 500αράκι (και σύμπασα η οικογένεια πέριξ αυτού) κάνει απίστευτα νούμερα επί σειρά ετών σε όλες τις μεγάλες αγορές του κόσμου.

Η γιορτή για τα γενέθλια των 125 χρόνων της Fiat θύμισε παλιές καλές ημέρες. Πλήθος κόσμου, δημοσιογράφοι, celebrities, influencers και ότι βάλει ο νους σας συγκεντρώθηκαν στην ιστορική οροφή του Lingotto, του εργοστασίου που συνδέθηκε όσο κανένα άλλο με την γέννηση και την ανάπτυξη της Fiat.



Εκεί, μέσα σε μία πανηγυρική ατμόσφαιρα, τα τρία κεντρικά πρόσωπα της Fiat μας ανέπτυξαν το όραμά τους για την Fiat των επόμενων ετών, και τον τρόπο που θα μπορέσει να διατηρήσει την ιστορική της συνέχεια.


Για το αφεντικό Κάρλος Ταβάρες, τον πρόεδρο της Stellantis Τζον Έλκαν και για τον Ολιβιέ Φρανσουά, CEO της Fiat, αυτό που έχει πρώτη και μεγαλύτερη σημασία είναι να διατηρηθεί το “made in Italy” στα προϊόντα της Fiat, και να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για όσα θα ετοιμάσει μέσα στα επόμενα χρόνια.



Αυτή η “ιταλικότητα” για την οποία τόσα ακούστηκαν τον τελευταίο καιρό (όπως η ιστορία με τα κατασχεμένα 500αράκια που είχαν ιταλικές σημαίες ενώ φτιάχνονταν στο εξωτερικό), είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της εταιρίας.

Σε αυτό το στοιχείο θα βασίζεται η διαφορά της Fiat από τις άλλες μάρκες, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με την σχεδίαση και τη μοναδική ικανότητα των Ιταλών να δημιουργούν και όχι να διεκπεραιώνουν αυτοκίνητα της σειράς.

Η διοργάνωση είχε τον τίτλο “Smiling to the Future” και μεταξύ άλλων έγινε μία μεγάλη αναδρομή στη σημασία της εταιρείας για την ιταλική κοινωνία αλλά και για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.



Από τις 11 Ιουλίου του 1989 που είναι η ημερομηνία της ληξιαρχικής πράξης γέννησης της “Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili – Torino”, τα αυτοκίνητα της εταιρείας ταξίδεψαν σε ολόκληρο τον πλανήτη και δημιούργησαν τεράστιες εμπορικές επιτυχίες και καινοτόμες προτάσεις που ακόμα και σήμερα συζητούνται για την σχεδίασή τους.

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο ήταν το πρώτο Panda του 1980, ένα πρωτοποριακό σχέδιο που άφησε εποχή και σημάδεψε την πορεία της Fiat. Φέτος, 44 χρόνια μετά, η Fiat αναβιώνει το ιστορικό όνομα, με ένα νέο μοντέλο, το Grande Panda, το οποίο ήταν και το κερασάκι στην τούρτα για τα 125α γενέθλια της Fiat.



Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο για τη μάρκα αλλά και για την αγορά γενικότερη, καθώς με αυτό η Fiat επιστρέφει στην κατηγορία Β, εκεί που παλαιότερα αποτελούσε την ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής αγοράς.

Είναι σχεδιασμένο από το Centro Stile στο Τορίνο και χαρακτηρίζεται από μία έντονη διάθεση να διαφοροποιείται από ό,τι υπάρχει στην αγορά σήμερα, χάρη σε μία σειρά από λεπτομέρειες και σχεδιαστικές ιδέες που χαρακτηρίζουν πάντα κάθε μεγάλη στιγμή στην ιστορία της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.



Βασίζεται πάνω σε μία νέα πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί σε μία σειρά μοντέλων της Fiat τα επόμενα χρόνια, και διαθέτει πολλές έξυπνες ιδέες, όπως για παράδειγμα το ενσωματωμένο καλώδιο που βρίσκεται κρυμμένο πίσω από ειδική θήκη στη μάσκα, για φόρτιση μέχρι 7 kW.

Η μάσκα με τα φώτα LED τύπου Matrix, οι λεπτομέρειες με τα ανάγλυφα ονόματα στο πλάι και το πίσω μέρος, οι crossover αναλογίες, οι έξυπνες ιδέες και τα χαριτωμένα ευρήματα, δημιουργούν ένα σύνολο που χαίρεσαι να το χαζεύεις και σίγουρα θα κάνει μεγάλο “γκελ” στις νεαρές ηλικίες που αναζητούν το πρώτο τους αυτοκίνητο.



Με μήκος 3,99 μέτρα πλάτος 1,76 μετρα και ύψος 1,57, μέτρα, το Grande Panda μένει κάτω από το όριο των 4 μέτρων και από το μέσο όρο της κατηγορίας του. Παρόλα αυτά έχει πολύ μεγάλους χώρους, όπως διαπιστώσαμε και από την επαφή μας μαζί του, ενώ μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ, με αρκετό βάθος και χωρητικότητα 362 λίτρα συν άλλα 13 λίτρα έξτρα αποθηκευτικών χώρων στο σαλόνι.

Εξίσου νεανικό και πρωτότυπο είναι και το εσωτερικό του, με αρκετές όμορφες πινελιές στο ταμπλό, μοντέρνα σχεδίαση και αρκετό “χρώμα”. Το ψηφιακό περιβάλλον -τουλάχιστον στις πιο ακριβές εκδόσεις- αποτελείται από έναν πίνακα οργάνων 10 ιντσών και μία οθόνη πολυμέσων των 10,25 ιντσών.



Θα διατίθεται ως ηλεκτρικό με μπαταρία των 44 kWh και ισχύ 113 ίππους, με αυτονομία που θα αγγίζει τα 320 χιλιόμετρα. Ενώ σε αρκετές αγορές θα εφοδιάζεται και με κινητήρα βενζίνης, με τους 100 ίππους και το mild υβριδικό σύστημα.

Στην χώρα μας το Grande Panda αναμένεται προς τα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025, με πρόθεση της εταιρείας να κρατήσει την τιμή του ηλεκτρικού κάτω από τις 25 χιλιάδες ευρώ, πριν την αφαίρεση των επιδοτήσεων που ισχύουν σε κάθε χώρα.

Το σημερινό Panda, γνωστό και ως Pandina, θα παραμείνει στην παραγωγή τουλάχιστον μέχρι το 2027. Και μάλιστα η Fiat σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή του κατά 20% ώστε να ανταποκριθεί στη μεγάλη ζήτηση, υποστηρίζοντας ότι ένα στα τέσσερα μικρά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη είναι δικά της.



Εκτός από το Grande Panda στην εκδήλωση της Fiat είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το νέο Fiat 500e με την υπογραφή του παγκόσμια γνωστού μόδιστρου Giorgio Armani. Πρόκειται για μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής με διάφορα επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού, όπως πλήρες ψηφιακό πακέτο, ηχοσύστημα της JBL, μεγάλη ηλιοροφήκαι πολλά ακόμα.

Μία βιαστική αλλά άκρως εντυπωσιακή εμφάνιση έκανε το Fiat 600e Abarth, το οποίο συγκέντρωσε τα βλέμματα όλων με το έντονο σπορτίφ ταπεραμέντο του και σίγουρα θα αποτελέσει μία από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις στο ηλεκτρικό τοπίο των επόμενων μηνών.



Πέρα από τα παραπάνω πήραμε μία ιδέα για τα νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει η εταιρεία μέχρι το 2027, τα οποία περιλαμβάνουν ένα SUV, ένα Fastback, ένα Pick-up και ένα Camper.

Τα γενέθλια αποτέλεσαν επίσης και την κατάλληλη ευκαιρία για να τα επίσημα εγκαίνια του “Casa Fiat”, μιας έκθεσης-μουσείο που δείχνει με πολύ όμορφο τρόπο την πορεία της εταιρείας μέσα στον χρόνο, και που αξίζει σίγουρα την επίσκεψη των φανατικών φίλων της αυτοκίνησης αν βρεθούν κάποτε στο Τορίνο.

Μέσα σε πλατιά χαμόγελα και σε μία πολύ εορταστική ατμόσφαιρα, η Fiat και οι άνθρωποί της έβγαλαν προς τα έξω μία υγιή αισιοδοξία και ένα γεμάτο δυναμισμό όραμα για τα χρόνια που έρχονται.

Και αν κρίνουμε από το Grande Panda και τη μεγάλη αίσθηση που σίγουρα θα προκαλέσει στην μικρή κατηγορία, η Fiat δείχνει ότι τα πρώτα 125 χρόνια ήταν απλά η αφετηρία για μία νέα εποχή αναγέννησης και σημαντικών κατακτήσεων. Τα καλύτερα για τη Μεγάλη Κυρία της Ιταλίας έρχονται.σ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου