Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2022

Αυτοί είναι οι καλύτεροι γερμανικοί κινητήρες

 Στη μακρόχρονη ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έχουμε δει πολλά μηχανικά σύνολα που εντυπωσίασαν, με την τεχνολογία, την απόδοση αλλά και συνδυασμό αυτών των δύο χαρακτηριστικών.Μια εντεκάδα κινητήρων που ξεχωρίζουν, από τις εκατοντάδες που έχουμε δει στον σχεδόν ενάμιση αιώνα παρουσίας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Προφανώς και δεν είναι μόνο αυτοί που θεωρούνται με αντικειμενικά κριτήρια ως «οι καλύτεροι» αλλά οι κινητήρες που έχουμε εδώ, ξεχωρίζουν με τα «επιτεύγματα» που τους συνοδεύουν ως καταγεγραμμένα γεγονότα. Από την αρχή της ιστορίας του αυτοκινήτου έως και σήμερα, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης των γερμανικών εταιρειών, έχουν σημειώσει πολλά ρεκόρ και έχουν βάλει στην καθημερινότητα της αυτοκίνησης παγκοσμίως, πάρα πολλά τεχνολογικά στοιχεία.


Audi R10 TDI





Η Audi εξέλιξε έναν V12 κινητήρα diesel με διπλό turbo και χωρητικότητα 5,5 λίτρων, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στο σπορ αγωνιστικό της κατηγορίας των πρωτοτύπων R10 TDI το 2006. Το R10 έγραψε ιστορία με τις επιδόσεις του στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αντοχής, σημειώνοντας διαδοχικές νίκες στους 24ωρους αλλά και τους 12ωρους αγώνες του θεσμού.



Η επιτυχία αυτή δεν είχε προηγούμενο σε αγωνιστικό επίπεδο, καθώς ήταν μοναδική περίπτωση η παρουσία κινητήρα diesel σε αγώνες και μάλιστα αυτού του υψηλού επιπέδου. Το αρκτικόλεξο TDI, με αφορμή τις αγωνιστικές αυτές επιτυχίες, έγινε παγκοσμίως σύμβολο της απόδοσης και της τεχνολογικής ανωτερότητας.
Audi R5




Με τον κωδικό «R5» η Audi είχε μια γκάμα πεντακύλινδρων κινητήρων η οποία χρησιμοποιήθηκε πολλά μοντέλα της, καθώς και σε κάποια της Volkswagen. Το πιο διάσημο μέλος της γκάμας αυτής, ήταν το turbo σύνολο των 2,1 λίτρων που είχε το Audi Quattro από το 1980 και μετά, πρώτα με δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο και αργότερα με τέσσερις. Χάρη στην απόδοση και την αντοχή του συγκεκριμένου κινητήρα, η Audi κυριάρχησε στο παγκόσμιο στερέωμα των ράλι στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Η εντυπωσιακή για την εποχή απόδοσή του, συνδυάστηκε ιδανικά με την τετρακίνηση που –και πάλι η Audi– εισήγαγε στους αγώνες, εξαφανίζοντας τον ανταγωνισμό.
Benz Patent Motor Car



Ο μονοκύλινδρος κινητήρας που κατασκεύασε ο Karl Benz το 1885, είναι αυτός από τον οποίο ξεκίνησαν όλα. Μπορεί να μην είναι εντυπωσιακός με τα σημερινά δεδομένα, μια και από τα 954 κ.εκ. του η απόδοση ήταν μόλις 1 ίππος αλλά ήταν η αρχή της δυνατότητας να είναι ο κινητήρας όσο compact χρειαζόταν σε διαστάσεις για να μπορεί να βρίσκεται πάνω στο όχημα που τον μετέφερε- μαζί με έναν-δύο επιβάτες. Προφανώς και αυτό είναι που τον κάνει τόσο σημαντικό στην ιστορία της αυτοκίνησης, μια και τοποθετήθηκε πάνω σε αυτό που θεωρείται ως το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο. Μάλιστα, το καύσιμο για τον κινητήρα, μια και δεν υπήρχαν πρατήρια, μπορούσε να το προμηθευτεί κανείς μόνο από τα φαρμακεία εκείνης της εποχής.
«Blitzen» Benz






Το 1908, τα αυτοκίνητα που τερμάτισαν στη δεύτερη και τρίτη του Γαλλικού Grand Prix, ήταν αμφότερα εξοπλισμένα με τετρακύλινδρους κινητήρες η χωρητικότητα των οποίων ήταν –όπως κατ’ ελάχιστον υπολογίζεται- 12,0 λίτρα. Χωρίς τους περιορισμούς των κανονισμών για τα Grand Prix της εποχής, η Benz εξέλιξε αργότερα μια πραγματικά κολοσσιαία έκδοση του κινητήρα, με χωρητικότητα 21,5 λίτρων για ένα αυτοκίνητο με το παρατσούκλι «Blitzen» (που σημαίνει «βροντή») Benz. Το αυτοκίνητο αυτό, είχε παραχθεί σε 6 μονάδες και είχε στόχο την κατάκτηση του ρεκόρ ταχύτητας.



Το 1909, ο στόχος αυτός επιτεύχθηκε, με το «Blitzen» να πετυχαίνει 200 χλμ./ώρα, ενώ χωρίς να έχει καταγραφεί επίσημα, το αυτοκίνητο έφτασε έως και τα 228,5 χλμ./ώρα που εκείνη την εποχή ήταν η υψηλότερη ταχύτητα που είχε επιτευχθεί με όχημα– των αεροπλάνων συμπεριλαμβανομένων.
BMW S14




Το S14 είναι ο τετρακύλινδρος κινητήρας που χρησιμοποιήθηκε στην BMW M3 πρώτης γενιάς (Ε30). Για τις εκδόσεις του αυτοκινήτου που προοριζόντουσαν για χρήση στο δρόμο και όχι για αγώνες, ο κινητήρας αυτός είχε αρχικά χωρητικότητα 2,3 λίτρων, ενώ στη συνέχεια εμφανίστηκε και με 2,5 λίτρα. Για να είναι σύννομος στους κανονισμούς ορισμένων κατηγοριών αγώνων, η χωρητικότητά του μειωνόταν στα 2,0 λίτρα, χωρίς όμως να χάνει σε απόδοση, ευστροφία και αποτελεσματικότητα.



Αυτό άλλωστε φαίνεται και από τις αγωνιστικές επιτυχίες που έχει σημειώσει στην ιστορία του, με πολλά εθνικά πρωταθλήματα αγώνων αυτοκινήτων τουρισμού (BTCC, DTM, ETC, κλ.π.).
Bugatti W16



Ο γερμανικός κινητήρας με την ιδιόμορφη διάταξη κυλίνδρων, έχει δώσει στην πάλαι ποτέ Γαλλική Bugatti το κάτι παραπάνω που μπορεί να αναζητούν οι αγοραστές σε αυτή την κατηγορία μοντέλων. Η τεχνολογία του κινητήρα της VW, με τα τέσσερα turbo και τους 16 κυλίνδρους σε W. Η ξεχωριστή αυτή διάταξη δημιουργήθηκε από την «ένωση» δύο V8 με μικρή περιεχόμενη γωνία συνόλων και κοινό στρόφαλο.



Ο κινητήρας είχε ήδη εμφανιστεί στα πρωτότυπα αυτοκίνητα Audi Rosemeyer και Bentley Hunaudieres πριν φτάσει στην παραγωγή με τη Bugatti Veyron το 2005. Στις περισσότερες Veyron, ο W16 απέδιδε 1.000 ίππους, ενώ στη Chiron που ακολούθησε με τον ίδιο κινητήρα, η απόδοση έφτασε τα 1.500 άλογα.
Daimler DB603



Ο DB603 ήταν ένας από τους πιο αξιομνημόνευτους κινητήρες που εξελίχθηκαν παγκοσμίως για χρήση σε αυτοκίνητο. Το μοτέρ αυτό, εξελίχθηκε για τη Mercedes T80, η οποία σχεδιάστηκε προκειμένου να κάνει νέο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά. Μιλάμε για ένα V12 με χωρητικότητα 44,5 λίτρων, που απέδιδε περίπου 3.000 ίππους και ήταν προφανώς ιδιαίτερα εντυπωσιακό μια και μιλάμε για τη δεκαετία του 1930.



Τις προσπάθειες της Mercedes για το ρεκόρ, τις «πρόλαβε» ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και όταν οι συνθήκες και πάλι το επέτρεψαν, φάνηκε πως ο κινητήρας δεν θα μπορούσε να πετύχει το ρεκόρ, ενώ στο μεσοδιάστημα είχε δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να χρησιμοποιηθεί σε αεροπλάνα– όπου και έκανε τις καλύτερές του επιδόσεις.
Mercedes M139



Ο M139 είναι δίλιτρος turbo τετρακύλινδρος και τοποθετείται στις Mercedes-AMG A 45, CLA 45 και GLA 45. Είναι διαθέσιμος με απόδοση που φτάνει έως τους 420 ίππους, έκδοση με την οποία έχει ανακηρυχτεί ως ο ισχυρότερος για αυτοκίνητο παραγωγής. Την ίδια ειδική απόδοση είχε και μια έκδοση του κινητήρα της Mitsubishi για το τελευταίο Evo αλλά παρήχθη μόλις σε 40 μονάδες οπότε και έτσι βγαίνει από το κάδρο.



Το χειροποίητο μηχανικό σύνολο που έχει και την υπογραφή του μηχανικού που το συναρμολόγησε, διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία αλλά και τη γραμμική απόδοση, χάρη στην οποία είναι εξαιρετικές και οι επιδόσεις που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα της Mercedes–AMG.
Porsche Boxer



Η Porsche είχε την ευθύνη της σχεδίασης των boxer αερόψυκτων κινητήρων που χρειαζόταν η VW για τα πρώτα της μοντέλα. Στη συνέχεια όμως, μετέφερε την τεχνολογία αυτή και στα δικά της, με τις 356 και 911 να είναι οι πρώτες Porsche που είχαν «επίπεδους» κινητήρες. Για την 911 μάλιστα, προχώρησε και στην εξέλιξη κινητήρα με 6 κυλίνδρους, ο οποίος ακόμα και σήμερα, είναι η βάση για όλες τις εκδόσεις του μοντέλου που μετράει πάνω από 55 χρόνια στην αγορά.



Είναι χαρακτηριστικό το ότι ο 6κύλινδρος boxer της Porsche, έμεινε στην αρχική αερόψυκτη μορφή του, για 30 ολόκληρα χρόνια- έως το 1997, όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη υδρόψυκτη 911.
Volkswagen EA827



Το ντεμπούτο του κινητήρα πάνω στον οποίο η VW βάσισε όλη της τη γκάμα στην «μετά Σκαραβαίο» εποχή, αξίζει να σημειωθεί πως έγινε στο Audi 80 το 1972. Για κάμποσα χρόνια ήταν διαθέσιμος με χωρητικότητα που κυμαίνονταν από 1,3 έως 2,0 λίτρα και ιστορικά έχει καταγραφεί πως χρησιμοποιήθηκε σε πάρα πολλά μοντέλα της VW και της Audi, ενώ αργότερα πήρε θέση και σε ορισμένα μοντέλα των Seat και Skoda.



Φυσικά, η πιο αξιομνημόνευτη στιγμή του στην αυτοκίνηση, ήταν η παρουσία του κάτω από το εμπρός καπό του πρώτης γενιάς VW Golf GTI που θεωρείται ως το πρώτο hot hatch. Για κάποιους που δεν το ξέρουν, αξίζει να πούμε πως η εξέλιξή του τον έφτασε έως και τα 1,8 λίτρα με μηχανικό υπερσυμπιεστή, στις εκδόσεις G60 του Golf και του Corrado.
Volkswagen Type 1



Το μηχανικό σύνολο Type 1 χρησιμοποιήθηκε για όλη τη διάρκεια ζωής του «Σκαραβαίου» της Volkswagen από το 1938 έως το 2003 και είναι ένας από τους μακροβιότερους κινητήρες παραγωγής στον κόσμο. Τον κινητήρα αυτόν, τον βρίσκουμε επίσης και στα ελαφρά επαγγελματικά της εταιρείας, του Transporter συμπεριλαμβανόμενου αλλά και στο σπορ αυτοκίνητο Karmann Ghia. Σε αυτά τα μοντέλα, η χωρητικότητά του κυμαινόταν από 985 κ.εκ. έως 1,6 λίτρα, ενώ με βάση αυτό το μοτέρ, προέκυψε και ένα ακόμα από 1,7 έως 2,0 λίτρα που χρησιμοποιήθηκε στην Porsche 914.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου