Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021

Ανταμοιβή μαμούθ στο… καρφί των Hyundai και Kia

Πρώην μηχανικός της Hyundai κατέδωσε την εταιρεία στην NHTSA παρέχοντας πληροφορίες και εισπράττοντας παχυλή αμοιβή. Κατά 24 εκ. δολάρια πλουσιότερος θα γίνει ένας πρώην μηχανικός της Hyundai, ο οποίος αποκάλυψε στον αμερικανικό οργανισμό οδικής ασφάλειας, NHTSA, πληροφορίες σχετικά με κάποια «κενά» ασφαλείας που έφεραν 1,6 εκ. αυτοκίνητά της νοτιοκορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πρόκειται τη μεγαλύτερη «ανταμοιβή» που δίνεται σε πληροφοριοδότη, σχετικά με υπόθεση που σχετίζεται με τον αυτοκινητικό κλάδο.

Το ποσό θα δοθεί στον μηχανικό Kim Gwang-ho, ο οποίος το 2016 γνωστοποίησε στην NHTSA ότι η κορεατικη εταιρεία αδυνατούσε να επιδιορθώσει ένα σχεδιαστικό ελάττωμα στους 4κύλινδρους βενζινοκινητήρες Theta δεύτερης γενιάς (Theta II) που εγκυμονούσε κινδύνους, όπως η πρόκληση φωτιάς.

Τα προβληματικά μοτέρ βρέθηκαν σε παλαιότερα μοντέλα και συγκεκριμένα στα Hyundai Sonata (2011-2014), Hyundai Santa Fe Sport (2013-2014), Κia Optima (2011-2014), Kia Sorento (2012-2014) και Kia Sportage (2011-2013).



Οι ισχυρισμοί του μηχανικού περί απροθυμίας της Hyundai να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την επίλυση του προβλήματος, σήμαναν τη διενέργεια εξονυχιστικών ερευνών.

Ο μηχανικός παρέδωσε 250 σελίδες απόρρητων εγγράφων με τη Hyundai να επιτάσσει την απόλυσή του, υπό τις κατηγορίες για εκούσια διαρροή μυστικών για την τεχνολογία και τις πωλήσεις της εταιρείας. H NHTSA διαπίστωσε ότι τόσο η Hyundai όσο και η Kia καθυστέρησαν να προβούν σε ανάκληση των εμπλεκόμενων αυτοκινήτων και ότι παρείχαν ελλιπείς πληροφορίες στους αρμόδιους οργανισμούς σχετικά με τα προβλήματα.

Το 2020, οι επιχειρηματικές μονάδες των Hyundai και Kia στην ΗΠΑ συμφώνησαν σε εξωδικαστικό συμβιβασμό ύψους 210 εκ. δολαρίων, με τα 81 εξ αυτών να καταλήγουν στα ταμεία της αμερικανικής κυβέρνησης.



«Είμαι ευχαριστημένος που αποζημιώθηκα επαρκώς για τα ρίσκα που έλαβα ώστε να προστατεύσω τους ιδιοκτήτες των ελαττωματικών αυτοκινήτων. Και είμαι ευγνώμων πως το νομικό σύστημα των ΗΠΑ είχε σε ισχύ το κατάλληλο πρόγραμμα προκειμένου να πράξω ό,τι έπραξα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Kim.

«Ελπίζω οι αναφορές μου να οδηγήσουν σε σημαντικές βελτιώσεις στην ασφάλεια, τόσο στη Hyundai όσο και σε ολόκληρο τον αυτοκινητικό κλάδο», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Η ανταμοιβή που έλαβε ο Kim είναι η πρώτη από τότε που θεσπίστηκε ο νόμος περί «Πληροφοριοδοτών για την Ασφάλεια των Οχημάτων στις ΗΠΑ», ο οποίος εγκρίθηκε το 2015 από το Κογκρέσο. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα επιβράβευσης όσων παραδίδουν πληροφορίες στις ρυθμιστικές αρχές σχετικά με τα ελαττώματα των οχημάτων.

Ο νόμος επιτρέπει στην υπηρεσία να παραχωρήσει το 30% εκ του συνόλου των αποζημιώσεων σε όποιον αποκαλύψει στοιχεία που εν τέλει θα επιφέρουν την επιβολή προστίμου άνω του $1 εκ. στην εμπλεκόμενη εταιρεία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου