Η απουσία ορίων ταχύτητας στις φημισμένες Autobahns, τους αυτοκινητοδρόμους της
Γερμανίας, αναμένεται να αποτελέσει σύντομα παρελθόν, εφόσον η Γερμανική κυβέρνηση υιοθετήσει τις προτάσεις για την προστασία του κλίματος που προωθεί η επιτροπή της για το μέλλον των μεταφορών.
Η επιτροπή, στην οποία έχει ανατεθεί να εκπονήσει συστάσεις για τον περιορισμό της περιβαλλοντικής βλάβης που προκαλείται από τις μεταφορές, προτείνει επίσης αύξηση στις τιμές των καυσίμων και ποσοστώσεις στα ηλεκτρικά οχήματα, εκτιμώντας ότι θα βοηθήσουν τη Γερμανία να ανταποκριθεί επιτέλους στους στόχους για τις εκπομπές που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι προτάσεις, οι οποίες παρουσιάζονται σ’ ένα σχέδιο κειμένου όπως μεταδίδει το Reuters, μπορεί να αποδειχθούν αμφιλεγόμενες στη Γερμανία, το οδικό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων της οποίας φημίζεται για τα τμήματά του χωρίς όριο ταχύτητας, στα οποία οι οδηγοί μπορούν να αναπτύσσουν την ανώτατη ταχύτητα των οχημάτων τους.
Στη Γερμανία μπορεί να επιβληθούν υψηλά πρόστιμα από την ΕΕ, αν αποτύχει να περιορίσει τις εκπομπές των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και των δηλητηριωδών οξειδίων του αζώτου. Οι εκπομπές των αερίων αυτών από τις μεταφορές, οι οποίες έχουν μειωθεί από το 1990, αποτελούν ιδιαίτερο στόχο για περαιτέρω μειώσεις.
Η κυβέρνηση βρίσκεται ανάμεσα στην ανάγκη να προστατεύσει την κρίσιμης σημασίας γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια από μια σειρά δαπανηρών σκανδάλων απόκρυψης των εκπομπών, και στην ανάγκη να αναλάβει δράση για να προστατεύσει το κλίμα που επιδεινώνεται με ταχύτητα.
Το κείμενο αναφέρει πως τα μέτρα, τα οποία περιλαμβάνουν ανώτατο όριο ταχύτητας 130 χλμ/ώρα στους αυτοκινητοδρόμους και αυξήσεις στους φόρους στα καύσιμα από το 2023, την κατάργηση φοροαπαλλαγών για τα οχήματα ντίζελ και ποσοστώσεις στις πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, μπορεί να επιτύχουν το ήμισι των απαιτούμενων μειώσεων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η Εθνική Πλατφόρμα για το Μέλλον των Μεταφορών δεν έχει ακόμη οριστικοποιήσει τις συστάσεις της. Πρόκειται να ανακοινώσει τα πορίσματά της στο τέλος Μαρτίου, τα οποία στη συνέχεια θα ενσωματωθούν σ’ έναν νόμο για την κλιματική αλλαγή που η κυβέρνηση θέλει να θέσει σε ισχύ φέτος.
Όμως η επιτροπή γνωρίζει καλά πως πολλές από τις προτάσεις της μπορεί να είναι αμφιλεγόμενες.
«Δεν θα γίνουν δεκτά όλα τα εργαλεία και όλα τα μέτρα», αναφέρεται στο σχέδιο. «Για να υπάρξει συμβιβασμός για την επίτευξη των στόχων κατά της αλλαγής του κλίματος, θα χρειαστούν πολιτική επιδεξιότητα, διπλωματική ικανότητα και διάθεση για συμβιβασμό».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Γερμανίας, αναμένεται να αποτελέσει σύντομα παρελθόν, εφόσον η Γερμανική κυβέρνηση υιοθετήσει τις προτάσεις για την προστασία του κλίματος που προωθεί η επιτροπή της για το μέλλον των μεταφορών.
Η επιτροπή, στην οποία έχει ανατεθεί να εκπονήσει συστάσεις για τον περιορισμό της περιβαλλοντικής βλάβης που προκαλείται από τις μεταφορές, προτείνει επίσης αύξηση στις τιμές των καυσίμων και ποσοστώσεις στα ηλεκτρικά οχήματα, εκτιμώντας ότι θα βοηθήσουν τη Γερμανία να ανταποκριθεί επιτέλους στους στόχους για τις εκπομπές που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι προτάσεις, οι οποίες παρουσιάζονται σ’ ένα σχέδιο κειμένου όπως μεταδίδει το Reuters, μπορεί να αποδειχθούν αμφιλεγόμενες στη Γερμανία, το οδικό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων της οποίας φημίζεται για τα τμήματά του χωρίς όριο ταχύτητας, στα οποία οι οδηγοί μπορούν να αναπτύσσουν την ανώτατη ταχύτητα των οχημάτων τους.
Στη Γερμανία μπορεί να επιβληθούν υψηλά πρόστιμα από την ΕΕ, αν αποτύχει να περιορίσει τις εκπομπές των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και των δηλητηριωδών οξειδίων του αζώτου. Οι εκπομπές των αερίων αυτών από τις μεταφορές, οι οποίες έχουν μειωθεί από το 1990, αποτελούν ιδιαίτερο στόχο για περαιτέρω μειώσεις.
Η κυβέρνηση βρίσκεται ανάμεσα στην ανάγκη να προστατεύσει την κρίσιμης σημασίας γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια από μια σειρά δαπανηρών σκανδάλων απόκρυψης των εκπομπών, και στην ανάγκη να αναλάβει δράση για να προστατεύσει το κλίμα που επιδεινώνεται με ταχύτητα.
Το κείμενο αναφέρει πως τα μέτρα, τα οποία περιλαμβάνουν ανώτατο όριο ταχύτητας 130 χλμ/ώρα στους αυτοκινητοδρόμους και αυξήσεις στους φόρους στα καύσιμα από το 2023, την κατάργηση φοροαπαλλαγών για τα οχήματα ντίζελ και ποσοστώσεις στις πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, μπορεί να επιτύχουν το ήμισι των απαιτούμενων μειώσεων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η Εθνική Πλατφόρμα για το Μέλλον των Μεταφορών δεν έχει ακόμη οριστικοποιήσει τις συστάσεις της. Πρόκειται να ανακοινώσει τα πορίσματά της στο τέλος Μαρτίου, τα οποία στη συνέχεια θα ενσωματωθούν σ’ έναν νόμο για την κλιματική αλλαγή που η κυβέρνηση θέλει να θέσει σε ισχύ φέτος.
Όμως η επιτροπή γνωρίζει καλά πως πολλές από τις προτάσεις της μπορεί να είναι αμφιλεγόμενες.
«Δεν θα γίνουν δεκτά όλα τα εργαλεία και όλα τα μέτρα», αναφέρεται στο σχέδιο. «Για να υπάρξει συμβιβασμός για την επίτευξη των στόχων κατά της αλλαγής του κλίματος, θα χρειαστούν πολιτική επιδεξιότητα, διπλωματική ικανότητα και διάθεση για συμβιβασμό».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου