Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018

Αγία Ζώνη ΙΙ: Αν το πλήρωμα ήταν στη θέση του, η καταστροφή θα είχε αποφευχθεί

 Θα μπορούσαν είτε να θέσουν σε εφαρμογή τη διαδικασία απάντλησης υδάτων είτε
να το οδηγήσουν στην κοντινότερη ακτή που δεν απείχε πάνω από 500 μέτρα.
Στο συμπέρασμα ότι η βύθιση του δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ δεν σχετίζεται με τα ρήματα που εντοπίστηκαν στον έλεγχο του πλοίου και ότι η βύθιση θα είχε αποφευχθεί αν το πλήρωμα ήταν στη θέση του φαίνεται να κατέληξαν οι δύο πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από την Εισαγγελία Πειραιά.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα «τα ΝΕΑ», οι δύο πραγματογνώμονες είναι κατηγορηματικοί: ανεξάρτητα από την αιτία των ρηγμάτων (μηχανική καταπόνηση, αστοχία υλικού ή άλλος λόγος) δεν υπάρχει αιτιώδης σχέση με τη βύθιση του Αγία Ζώνη ΙΙ.

Αν όμως, όπως κατά πληροφορίες αναφέρεται στην πραγματογνωμοσύνη, στο αγκυροβολημένο δεξαμενόπλοιο βρίσκονταν οι υπεύθυνοι/αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανοστασίου τότε θα είχαν δύο επιλογές για να αποφευχθεί η βύθιση:

- θα είχαν θέσει σε εφαρμογή τη διαδικασία απάντλησης υδάτων

- θα μπορούσαν να θέσουν σε λειτουργία τη μηχανή του πλοίου και να οδηγήσουν το Αγία Ζώνη ΙΙ στην κοντινότερη ακτή που δεν απείχε πάνω από 500 μέτρα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, δηλαδή, το πλήρωμα θα μπορούσε να κάνει εκούσια προσάραξη και έτσι δεν θα υπήρχε μεγάλη διαρροή ακόμα και αν αυτή προκαλούσε σπάσιμο των εξωτερικών ελασμάτων.

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού έχει καταγγείλει ότι στο Αγία Ζώνη ΙΙ την ώρα του περιστατικού επέβαιναν μόνο 2 από τα συνολικά 11 μέλη του πληρώματος ενώ η νομοθεσία προβλέπει ότι κατά τη διάρκεια του αγκυροβολίου θα έπρεπε να βρίσκονται πάνω στο πλοίο τα 2/3 του πληρώματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου