«Πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε για να προχωρήσουμε ως χώρα». Με τη φράση αυτή απάντησε στην ερώτηση του www.newmoney.gr για τους τρόπους που μπορεί η
Ελλάδα να ανακάμψει, ο Γιώργος Γράτσος από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, πρόεδρος σήμερα της HELMEPA και επί 20 χρόνια πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (1996-2016).
Ελλάδα να ανακάμψει, ο Γιώργος Γράτσος από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, πρόεδρος σήμερα της HELMEPA και επί 20 χρόνια πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (1996-2016).
Η δήλωση έγινε στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου για το 55ο Ράλλυ Αιγαίου το οποίο ξεκινάει, σήμερα, Παρασκευή 20 Ιουλίου και είναι αφιερωμένο στην προστασία των θαλασσών και τα ιστιοπλοϊκά θα μεταφέρουν το μήνυμα «Να σώσουμε τις θάλασσές μας». Για τον λόγο αυτό την εκκίνηση θα δώσει ο δρ Γιώργος Γράτσος ως πρόεδρος της Helmepa.
«Η γραφειοκρατία στην Ελλάδα σύμφωνα με μελέτες του ΣΕΒ κοστίζει περίπου το διπλάσιο ποσοστό του ΑΕΠ από ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο» επεσήμανε ο δρ Γ.Γράτσος και συνέχισε:
«- Η τερατώδης γραφειοκρατία της Ελλάδας κατά πάσα πιθανότητα προκαλείται από τον δαιδαλώδη τρόπο σκέψης μας. Δεν μας αρέσει να απλοποιούμε τα πράγματα. Μας αρέσει να τα κάνουμε πολύπλοκα γιατί τα μυαλά τα οποία το σκέφτηκαν πιστεύουν ότι βάζοντας ένα κόμμα μία μια τελεία, κάποιες λέξεις παραπάνω, θα είναι καλύτερο.
- Ως πρόεδρος του ΝΕΕ είχα παρατηρήσει ότι ντερκτίβες της ΕΕ που ερχόντουσαν και τυπωνόντουσαν στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως στα ελληνικά και μετά γινόντουσαν οι νόμοι. Μπορώ να σας πω ότι ήταν από αρκετά ως πολύ μεγαλύτερο το κείμενο σε σύγκριση με αυτό που ερχόταν από την ΕΕ.
- Αυτό το «κάτι παραπάνω» έχει σταματήσει για παράδειγμα το Ελληνικό, αυτό το τα τεράστιο έργο που θα βοηθούσε την χώρα.
- Βλέπετε επίσης πάρα πολύ εύκολα πως έχουν αλλάξει οι συνθήκες στο λιμάνι από τότε που έφυγε από την κρατική διαχείριση, ο ΟΛΠ. Βλέπετε τη διαφορά.
- Όταν ήμουν πρόεδρος του ΝΕΕ, την εποχή που πηγαίνανε η τότε κυβέρνηση να ιδιωτικοποιήσει κάποιον μόλο στο λιμάνι του Πειραιά, συζητούσα με τον γγ του υπουργείου Ναυτιλίας. Του είπε τότε, «ευτυχώς που θα κρατήσετε τον προβλήματα Ι υπό κρατική διαχείριση». Μου απάντησε: «Ναι και γω αυτό νομίζω». Του είπα τότε: «Εγώ νομίζω λίγο διαφορετικά από εσάς. Γιατί σύντομα θα δείτε τη διαφορά του προβλήτα ΙΙ με τον προβλήτα Ι. Και στην πορεία είδαμε πόσο αυξήθηκε η διακίνηση φορτίων στον προβλήτα ΙΙ και πόσο στον προβλήτα Ι που είχε παραμένει τότε στο δημόσιο.
- Σε οτιδήποτε εμπλέκεται το Δημόσιο στην Ελλάδα, ατυχώς, καταστρέφεται
Ό,τι πάει σε ιδιωτικά χέρια καλυτερεύει όσο αφήνει η γραφειοκρατία βέβαια. Αλλά το παράδειγμα του Πειραιά είναι χαρακτηριστικό».
«Η γραφειοκρατία στην Ελλάδα σύμφωνα με μελέτες του ΣΕΒ κοστίζει περίπου το διπλάσιο ποσοστό του ΑΕΠ από ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο» επεσήμανε ο δρ Γ.Γράτσος και συνέχισε:
«- Η τερατώδης γραφειοκρατία της Ελλάδας κατά πάσα πιθανότητα προκαλείται από τον δαιδαλώδη τρόπο σκέψης μας. Δεν μας αρέσει να απλοποιούμε τα πράγματα. Μας αρέσει να τα κάνουμε πολύπλοκα γιατί τα μυαλά τα οποία το σκέφτηκαν πιστεύουν ότι βάζοντας ένα κόμμα μία μια τελεία, κάποιες λέξεις παραπάνω, θα είναι καλύτερο.
- Ως πρόεδρος του ΝΕΕ είχα παρατηρήσει ότι ντερκτίβες της ΕΕ που ερχόντουσαν και τυπωνόντουσαν στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως στα ελληνικά και μετά γινόντουσαν οι νόμοι. Μπορώ να σας πω ότι ήταν από αρκετά ως πολύ μεγαλύτερο το κείμενο σε σύγκριση με αυτό που ερχόταν από την ΕΕ.
- Αυτό το «κάτι παραπάνω» έχει σταματήσει για παράδειγμα το Ελληνικό, αυτό το τα τεράστιο έργο που θα βοηθούσε την χώρα.
- Βλέπετε επίσης πάρα πολύ εύκολα πως έχουν αλλάξει οι συνθήκες στο λιμάνι από τότε που έφυγε από την κρατική διαχείριση, ο ΟΛΠ. Βλέπετε τη διαφορά.
- Όταν ήμουν πρόεδρος του ΝΕΕ, την εποχή που πηγαίνανε η τότε κυβέρνηση να ιδιωτικοποιήσει κάποιον μόλο στο λιμάνι του Πειραιά, συζητούσα με τον γγ του υπουργείου Ναυτιλίας. Του είπε τότε, «ευτυχώς που θα κρατήσετε τον προβλήματα Ι υπό κρατική διαχείριση». Μου απάντησε: «Ναι και γω αυτό νομίζω». Του είπα τότε: «Εγώ νομίζω λίγο διαφορετικά από εσάς. Γιατί σύντομα θα δείτε τη διαφορά του προβλήτα ΙΙ με τον προβλήτα Ι. Και στην πορεία είδαμε πόσο αυξήθηκε η διακίνηση φορτίων στον προβλήτα ΙΙ και πόσο στον προβλήτα Ι που είχε παραμένει τότε στο δημόσιο.
- Σε οτιδήποτε εμπλέκεται το Δημόσιο στην Ελλάδα, ατυχώς, καταστρέφεται
Ό,τι πάει σε ιδιωτικά χέρια καλυτερεύει όσο αφήνει η γραφειοκρατία βέβαια. Αλλά το παράδειγμα του Πειραιά είναι χαρακτηριστικό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου