Ο νεογοτθικού ρυθμού ναός – ο Άγιος Παύλος των Αγγλικανών- στο τέρμα της Φιλελλήνων (απέναντι από την είσοδο του Ζαππείου) αγαπά την μουσική και τους καλλιτέχνες
Στα τέλη του περασμένου Ιουνίου και στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών η Αγγλικανική Εκκλησία Αγίου Παύλου φιλοξένησε την παράσταση με την ηθοποιό Χριστίνα Μαξούρη να ερμηνεύει 20+1 μεταπολεμικά λαϊκά τραγούδια με την συνοδεία μπαρόκ ορχήστρας.
Μια πολύ ιδιαίτερη παράσταση όπου στη θέση του μπουζουκιού και της κιθάρας βρέθηκε η βιόλα ντα γκάμπα, η βιολόνε και τα βιολιά…
Ο πιο φιλόξενος ναός των Αθηνών στις συναυλίες – ακόμη και αν σε αυτές συμμετέχει η radical Λένα Κιτσοπούλου- λοιπόν για όλους όσοι δεν έτυχε να τον επισκεφθούν βρίσκεται στην οδό Φιλελλήνων αριθμός 27 και η οικοδόμηση του τοποθετείται μεταξύ των ετών 1839-1843.
Στο site του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (ΕΙΕ) και ειδικά στην ενότητα για την Αρχαιολογία της Πόλης των Αθηνών διαβάζουμε: «Ο νεογοτθικός αγγλικανικός ναός του Αγίου Παύλου στο τέρμα της οδού Φιλελλήνων, οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 1839-1843, από ημιλαξευτό μάρμαρο του Υμηττού, ενώ τα κορνιζώματα κατασκευάστηκαν από πωρόλιθο του Ισθμού.
Για την ανέγερση και τη συμπλήρωσή του συνεισέφεραν οικονομικά η Βρετανική κυβέρνηση, ο τότε Βρετανός πρέσβης Edmund Lyons, αλλά και η παροικία των Βρετανών και Αμερικανών διαμαρτυρομένων που είχαν τότε εγκατασταθεί στην Αθήνα.
Υπάρχει σύγχυση γύρω από την ταυτότητα του αρχιτέκτονα του ναού. Ο Κ. Η. Μπίρης (παραπέμποντας σε στοιχεία του William Miller), αποδίδει τα σχέδια στον Σταμάτη Κλεάνθη, πληροφορία την οποία ο Δ. Φιλιππίδης αναπαράγει με ερωτηματικό, προσθέτοντας την παρατήρηση του H. R. Hitchcock ότι, σε κάθε περίπτωση, βασίστηκε σε ένα αρχικό σχέδιο του Βρετανού αρχιτέκτονα Charles Cockerell (1788-1863).
Ή έρευνά μας τεκμηρίωσε ότι η εμπλοκή Cockerell αναφέρεται ρητά και σε βρετανικό δημοσίευμα της εποχής (The Illustrated London News, Μάιος 1843). Η Ida Haugsted σημειώνει, ωστόσο, ότι είχε προϋπάρξει σχέδιο του Δανού Hans Christian Hansen (1803-1883), το οποίο όμως άλλαξε. Στον Hansen πιστώνουν επίσης το ναό, η Αριστέα Παπανικολάου-Κρίστενσεν και η Ελένη Φέσσα-Εμμανουήλ».
Στα τέλη του περασμένου Ιουνίου και στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών η Αγγλικανική Εκκλησία Αγίου Παύλου φιλοξένησε την παράσταση με την ηθοποιό Χριστίνα Μαξούρη να ερμηνεύει 20+1 μεταπολεμικά λαϊκά τραγούδια με την συνοδεία μπαρόκ ορχήστρας.
Μια πολύ ιδιαίτερη παράσταση όπου στη θέση του μπουζουκιού και της κιθάρας βρέθηκε η βιόλα ντα γκάμπα, η βιολόνε και τα βιολιά…
Ο πιο φιλόξενος ναός των Αθηνών στις συναυλίες – ακόμη και αν σε αυτές συμμετέχει η radical Λένα Κιτσοπούλου- λοιπόν για όλους όσοι δεν έτυχε να τον επισκεφθούν βρίσκεται στην οδό Φιλελλήνων αριθμός 27 και η οικοδόμηση του τοποθετείται μεταξύ των ετών 1839-1843.
Στο site του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (ΕΙΕ) και ειδικά στην ενότητα για την Αρχαιολογία της Πόλης των Αθηνών διαβάζουμε: «Ο νεογοτθικός αγγλικανικός ναός του Αγίου Παύλου στο τέρμα της οδού Φιλελλήνων, οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 1839-1843, από ημιλαξευτό μάρμαρο του Υμηττού, ενώ τα κορνιζώματα κατασκευάστηκαν από πωρόλιθο του Ισθμού.
Για την ανέγερση και τη συμπλήρωσή του συνεισέφεραν οικονομικά η Βρετανική κυβέρνηση, ο τότε Βρετανός πρέσβης Edmund Lyons, αλλά και η παροικία των Βρετανών και Αμερικανών διαμαρτυρομένων που είχαν τότε εγκατασταθεί στην Αθήνα.
Υπάρχει σύγχυση γύρω από την ταυτότητα του αρχιτέκτονα του ναού. Ο Κ. Η. Μπίρης (παραπέμποντας σε στοιχεία του William Miller), αποδίδει τα σχέδια στον Σταμάτη Κλεάνθη, πληροφορία την οποία ο Δ. Φιλιππίδης αναπαράγει με ερωτηματικό, προσθέτοντας την παρατήρηση του H. R. Hitchcock ότι, σε κάθε περίπτωση, βασίστηκε σε ένα αρχικό σχέδιο του Βρετανού αρχιτέκτονα Charles Cockerell (1788-1863).
Ή έρευνά μας τεκμηρίωσε ότι η εμπλοκή Cockerell αναφέρεται ρητά και σε βρετανικό δημοσίευμα της εποχής (The Illustrated London News, Μάιος 1843). Η Ida Haugsted σημειώνει, ωστόσο, ότι είχε προϋπάρξει σχέδιο του Δανού Hans Christian Hansen (1803-1883), το οποίο όμως άλλαξε. Στον Hansen πιστώνουν επίσης το ναό, η Αριστέα Παπανικολάου-Κρίστενσεν και η Ελένη Φέσσα-Εμμανουήλ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου